חדשות ואירועים

טקס הסיום של עמיתי מחזור כ"ז של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית

הטקס, שבו ציינו העמיתים את סיום לימודיהם, התקיים במתכונת מצומצמת בגן הבוטני בנוכחות מנכ"ל קרן מנדל-ישראל משה ויגדור ומנהל בית הספר, דני בר-גיורא

"אם מורט מנדל היה עומד פה היום, הוא היה מתרגש מאוד, והיה אומר לכם כמה הוא גאה בכם", אמר מנכ"ל קרן מנדל-ישראל, משה ויגדור. "אנחנו ממשיכים את המורשת של מורט, ומבחינתו, כל מה שצריך לתת לעמיתים כדי שיוכלו להתפתח, כדי שיוכלו לכוון את דרכם, לבנות את החזון ולהיות מוכנים לצאת לדרך, כל זה צריך להינתן. זה בא יחד עם סט של ציפיות", אמר. "אתם יוצאים עכשיו למשימת חייכם, בתקופה קשה מאוד, כדי לעשות הרבה למען החברה, לקהילה ובחינוך. אנו רואים כי הציפיות מכם מתממשות ואנחנו מאוד גאים במה שעושים הבוגרים שלנו. כולנו מאחלים לכם שתצליחו, ושנמשיך להיות גאים בכם יותר ויותר ככל שתעשו עוד ועוד דברים".

טקס הסיום של עמיתי מחזור כ"ז של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית|SchoolGrad2020

דני בר גיורא, מנהל בית הספר, בירך את העמיתים: "חזרתם לעשייה באחת התקופות המאתגרות שידעה העת הזו.[...] זה מקבל משמעות נוספת וכבדה עבור אלו שנושאים באחריות לאנשים אחרים, למנהלים, למנהיגים לאנשי חינוך. האחריות הכבדה לשמור מכל משמר על הרקמה האנושית, לשמור אותה חיה, נושמת ופועמת", אמר. "הקושי הגדול של לתכנן לטווח ארוך, הצורך בגמישות נוכח המציאות שמשתנה כל הזמן, והאתגר הגדול בלהכיל ולהיות כליא ברק לקשיים של אנשים [...] בכדי לעמוד בפני קשיים אלו עליכם קודם כל לדאוג לעצמכם, וזאת בעיקר על-ידי שכלול היכולת לקרוא באופן בהיר ונכון את המציאות. [...] השליחות שלכם גדולה, והציפיות מכם גבוהות מאד."

איתמר טס

איתמר טס, שנשא דברים בשם עמיתי המחזור, דיבר על מושג הלמידה המנדלית והאופנים הייחודיים שבהם היא מתקיימת בבית הספר. "במנדל היינו צריכים להחזיק משהו מהמתח הזה, בין זמן הלמידה המנדלי לבין ההמולה החוץ-מנדלית, שממנה הגענו ואליה ידענו כי אנו הולכים. היה לנו פנאי ללמוד, אך אנחנו ביקשנו, ככל שהתאפשר לנו, ללמוד באופן שאינו מתכנס לתוך עצמו. ביקשנו את הפנאי להתבונן על העולם ועל פעולתנו בו דרך הפריזמות השונות. למידה זו העניקה לנו את ההבנה שכל פעולה בעולם דורשת עדינות, זהירות וצניעות. השינוי שחל בנו, כתוצאה מהלמידה המנדלית, היה בלתי נמנע. המבט שלנו נעשה עשיר יותר והתעצב מחדש בזכות היכולת להתבונן על העולם מבעד ל-19 זוגות עיניים", אמר. 

בשל מגבלות הקורונה נערך הטקס בגן הבוטני, באוויר הפתוח ובאווירת הטבע הסתווית שבו. בימים אלו משמש הגן גם כבית שני לעמיתי בית הספר, לצד מבנה הקרן החדש בירושלים, ומאפשר לעמיתים לקיים מפגשי למידה קבוצתיים פנים אל פנים. לטובת מי שלא הגיעו למפגש בגן הבוטני שודר הטקס גם באופן מקוון.