חדשות ואירועים

להיות יהודי בישראל כיום

המושב המסכם של שבוע "עם בע"מ" הוקדש לשאלה "מה המשמעות של להיות יהודי בישראל כיום"

המושב המסכם של שבוע "עם בע"מ" הוקדש לשאלה "מה המשמעות של להיות יהודי בישראל כיום" והשתתפו בו ח"כ רות קלדרון, הפובליציסט יואב שורק והרב חיים אמסלם – כל אחד מהם מייצג תפיסה יהודית המאתגרת את החשיבה המגזרית על יהדות האופיינית כל כך לישראל. בדיון הציגו המשתתפים את חזונם האישי בהקשר הרחב של השונות הישראלית, והתייחסו לאידיאל האישי שלהם בלהיות יהודי בישראל היום.

"האידיאל הגדול ביותר הוא ללמוד, לא להיתקע מתוך בורות. להפוך את המרחב הציבורי הישראלי לעשיר יותר, מעניין יותר, חי יותר", אמרה ח"כ רות קלדרון, והדגימה כיצד, באמצעות תכנית לשמיטת חובות ל-10,000 משפחות במצוקה בישראל ובעזרת עמותות לשיקום כלכלי אפשר להביא לידי ביטוי ערכים יהודיים תורניים כמו השמיטה גם בחיים הציבוריים בימינו.

הרב חיים אמסלם אמר שהאידיאל בעיניו ​הוא "קידוש השם" באמצעות סוגיית הגיור, סוגיה סבוכה ו"נפיצה יותר מן הגרעין האירני". אמסלם תיאר את פעילותו למען יהדות מתונה, ברוח יהדות ספרד, המקרבת ופתוחה לכל יהודי ללא קשר למידת אדיקותו הדתית.  ​

בעיני הפובליציסט יואב שורק, האידיאל הוא "לגל​ות כיצד להיות יהודי בישראל". לצורך כך על הציונות להבין שהיא רק "קומ​ה בת זמננו" של היהדות, ושבלעדי היהדות אין לה זכות קיום. ועם זאת, הוא טוען, גם על היהדות לסגל על עצמה לחיים בימינו. לדבריו, בישראל רק מתחיל להתפתח הדיון בשאלה "מהי יהדות במובן ציוני ומהי ציונות במובן יהודי".


ח"כ רות ק​לדרון: ללמוד, לא להיתקע מתוך בורות

ח"כ רות ק​לדרון: ללמוד, לא להיתקע מתוך בורות

יואב שורק: לגלות כיצד להיות יהודי בישראל

יואב שורק: לגלות כיצד להיות יהודי בישראל

הרב חיים אמסלם: קידוש השם באמצעות סוגיית הגיור

הרב חיים אמסלם: קידוש השם באמצעות סוגיית הגיור

​​