הצגת פוסטרים

עמיתי מחזור כ"ד בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית מציגים

×

 

גליה בונה

גליה בונה

מיישירים מבט

מיישירים מבט

על מגוון, גזענות ומה שביניהם

אודותיי

גליה בונה פועלת לקידום קהילות. במסגרת זו היא שהתה שנים ארוכות באפריקה ובארצות הברית. היא הקימה וניהלה ארגון מקומי במלאווי – "המרכז לאמנות ובריאות גלובלית". במסגרת עבודתה במרכז פיתחה תכניות המעודדות מנהיגות, יזמות ושימוש באמנות ליצירת שיח על נושאים חברתיים ותרבותיים המשפיעים על בריאות. היא קיבלה פעמיים מלגת פולברייט ללמד באוניברסיטת מלאווי. לגליה תואר ראשון מאוניברסיטת גאנה בתחום אמנויות הבמה (עם שנת התמחות בקניה במסגרת תכנית לפיתוח בינלאומי של אוניברסיטת מינסוטה), ותואר שני ותואר דוקטור מהמחלקה לאמנויות ותרבויות העולם של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס. גליה מתעניינת בתהליכי חינוך שיכולים להביא לידי הכרה במגוון האנושי כמקור של כוח ועושר תרבותי.

שימרית ברדה

ארץ עיר

כללי מהשחק משתנים - מרחב אורבני משלב למוביליות חברתית

אודותיי

שימרית ברדה ניהלה את היחידה לייעוץ ארגוני במשרד ראש הממשלה. במסגרת תפקידה ליוותה תהליכים אסטרטגיים בארגון וסייעה למנהלים בכירים בפיתוח מנהיגות והתוויית דרך. בעבר עבדה שימרית כיועצת ארגונית בכירה בצה"ל ובמגזר הציבורי והפרטי. לשימרית תואר ראשון בסוציולוגיה וחינוך ותואר שני בלימודי הארגון בחוג לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית. עבודת התיזה שלה עסקה בשיתופי פעולה אקדמיה-תעשייה, ומאז היא עוסקת בקידום תהליכי שילוב בין מערכות וגופים. שימרית מתעניינת בפיתוח מדיניות וכן בחיבור בין קבוצות בחברה הישראלית וביצירת אמון ושיח מכבד, מתוך פלורליזם וסובלנות.

צפורה גוטמן

מחזירים לה את הקהילה

מחזירים לה את הקהילה

אודותיי

צפורה גוטמן היא פעילה חברתית בקהילה החרדית, ומתמקדת בפיתוח מענים והטמעתם בעיקר בנושאים הנוגעים לאוכלוסיות בקצה הרצף. היא קידמה שינוי חקיקה וקידום פתרונות לבניית גשר בין הקהילה החרדית לממשל בנוגע לטיפול וענישה של פוגעים מינית בחברה החרדית, בשיתוף פעולה בין רבנים, משפטנים וח"כים מהסיעות השונות בכנסת. צפורה ייסדה וניהלה את מרכז עדי לנערות בסיכון בבני ברק – מסגרת לימודית עם מעטפת טיפולית לנערות מבתים חרדיים שנשרו ממסגרות הלימוד הפורמליות. כמו כן היא עסקה בקידום הקמת מדרשות תורניות לבוגרות תיכונים מהקהילה החרדית. לצפורה תואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הפתוחה ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית. היא מעוניינת לפתח מסגרות חינוכיות/טיפוליות לאוכלוסיית נערות וצעירות מהקהילה החרדית שזקוקות למסגרות ייחודיות שאינן קיימות בקהילה, ככפר ייעודי לנערות בסיכון.

נדב גרינברג

כבד את אביו ואת אמו

אודותיי

נדב גרינברג הוא איש חינוך הפועל בעיקר במסגרות של חינוך בלתי פורמלי. בתפקידו האחרון הוא ניהל את הפנימייה החינוכית בכפר הנוער אלוני יצחק וגם שימש כמרצה בקורס הכשרה למנהלי פנימיות וכמנחה בקורס הכשרה למדריכים. הכפר זכה בפרס החינוך הפנימייתי. נדב היה שליח הסוכנות היהודית לפיטסבורג. לנדב תואר ראשון במדעי המוח מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני במינהל עסקים, בהתמחות בניהול אלכרי"ם, מאוניברסיטת חיפה. הוא אף בוגר קורס מורי דרך. נדב מתעניין בתפיסה ההורית של תפקיד המחנך, בתפקיד מערכת החינוך בטיפוח הקשר שבין הורה לילד, בקליטת עלייה מתוך תפיסת היהדות כמקור השראה, ובחינוך לחיי חברה ולפרואקטיביות בעיצוב פניה כחברה הומניסטית.

רביטל דואק

את לא צריכה להשתנות כדי לשנות

את לא צריכה להשתנות כדי לשנות - תכנית גילוי האטו"ם* לנערות

* הנדסה, אומנות, טכנולוגיה ומדעים

אודותיי

לרביטל דואק ניסיון של 20 שנה בחברות הייטק. את דרכה המקצועית החלה בחברות שפיתחו פלטפורמות לימוד מבוססות מחשב בתחומי הטכנולוגיה, המדעים והשפות. בתפקידיה הבכירים בשוק הישראלי ובשוק הבינלאומי ניהלה חטיבות עסקיות, מערכי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי. לרביטל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. היא פעילה בהענקת כלים לבני נוער להתמודדות עם המרחב האינטרנטי והאתגרים הכרוכים בגלישה בו, ופעילה בפורום מדע וטכנולוגיה במסגרת עמותת "פני"ם חדשות", שמטרתו לחשוף נערות למקצועות טכנולוגיים מדעיים – נושא שהיא מעוניינת לפתח בעתיד.

דיאנא דעבול

זרעת "חינוך רגיש מגדר" קצרת "חברה רגישת אדם"

זרעת "חינוך רגיש מגדר"
קצרת "חברה רגישת אדם"

אודותיי

דיאנא דעבול היא מרצה וחוקרת בחינוך ובחינוך המיוחד. היא החלה את דרכה כמורה בבתי ספר לחינוך מיוחד ועבדה כמדריכה פדגוגית ומרצה בתחומי החינוך והחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים, וכיהנה בה במשך שמונה שנים כראש המסלול והחוג לחינוך מיוחד בחברה הערבית. דיאנא ניהלה מרכז ייחודי ("אלפרח") לתמיכה בתלמידים ליקויי למידה בבתי ספר פרטיים בירושלים המזרחית והדריכה והרצתה בתחומי חינוך במרכזים שונים להשתלמויות מורים. לדיאנא תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד, תואר שני בחינוך מיוחד, ותואר דוקטור בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן היא בעלת תעודות בניהול אקדמי פדגוגי ובהדרכת מנהלים. היא פעילה חברתית ועמיתה בוועדות בכמה מוסדות חינוך, וכן חברת הוועד המנהל במועצה הפדגוגית הערבית. דיאנא מתעניינת בהבאת מערכת החינוך לפעול בשיתוף בין חלקיה ומגזריה השונים.

אילנית דרור

EQ

EQ*

* מדד הרגש: המדד של המעמד

אודותיי

אילנית דרור היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה תיכון לחינוך מיוחד של בית אקשטיין – בית ספר המיועד לבני נוער בעלי קשיים נפשיים ופועל מתוך תפיסה הומניסטית השמה במרכז ההוויה את הקשר הבין-אישי ואת פיתוח המיומנויות הרגשיות והחברתיות של התלמיד. במסגרת המדרשה באורנים ניהלה אילנית תכנית לנוער בסיכון בפריפריה הצפונית וקבוצות לפיתוח מנהיגות נוער – תכניות שמטרתן טיפוח מנהיגות צעירה ומעורבות חברתית בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל, וקידום שוויון הזדמנויות. כמו כן היא משמשת מדריכה אישית לפרחי ניהול. לאילנית תואר ראשון במדעי הרוח, ספרות ולשון, ותעודת הוראה בתחומים אלו, ותואר שני בפיתוח וניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה. היא מתעניינת בחיזוק יחסי האמון בין המורים להורים.

מוטי וקנין

חיבורים זה הכל!

חיבורים זה הכל!

הדרך להצלחה בחינוך עוברת דרך חיבורים משמעותיים בין: אנשים, ארגונים, קהילות, תעשיות ותכניות

אודותיי

​מוטי וקנין הוא איש חינוך ומנהל. הוא שימש כמנהל חטיבת ביניים ומנהל שש שנתי של קריית החינוך גרוס בקרית גת, המאגדת ישיבה תיכונית, תיכון בנים, אולפנה ותיכון בנות. במסגרת תפקידו הוביל שיתופי פעולה בין ענקיות ההייטק הפועלות בעיר, פתח מגמת סייבר וקיים שיתופי פעולה עם המרכז למחקר גרעיני נחל שורק. בתקופתו כמנהל זכה בית הספר בפרס מצטיין מחוזי, פרס החינוך הארצי והפרס הארצי לקליטה מיטבית. מוטי הוא בוגר ישיבת ההסדר והמכללה למורים "אורות ישראל", וממקימי גרעין המורים בשכונת אושיות בעיר. הוא בעל תואר שני בכלכלה ומנהל ציבורי מאוניברסיטת בן גוריון, בעל הסמכה לרבנות קהילתית ובוגר תכנית מנהיגי קהילות בתפוצות. מוטי מתעניין באפשרויות הפיתוח של הדור הבא ובהכשרתו להיות דור יוזם בעל מחשבה עצמאית.

בתיה חורי-יפין

"והאמת והשלום אהבו"

"והאמת והשלום אהבו"

בית ספר שהוא בית לבתים שונים, הנותן ביטוי למגוון ולריבוי ומייצר חוסן קהילתי, אישי ותרבותי

אודותיי

בתיה חורי-יפין היא אשת חינוך והוראה. בשנים האחרונות לימדה תנ"ך ותורה שבעל פה בבית הספר שליד האוניברסיטה העברית שבירושלים (ליד"ה), ריכזה פעילויות חברתיות ופדגוגיות והייתה חברה בצוות הפיתוח הפדגוגי של בית הספר. לצד ההוראה בבית הספר התנדבה שנים רבות בפרויקט "כתובת רחוב" עם נוער בסיכון במסגרת עמותת עלם. בתיה ניהלה את בית המדרש של פרויקט "ידידי השכחת?!" – בית מדרש לזמרים ישראלים העוסקים בלימוד מסורת הפיוט מהצד האמנותי והאינטלקטואלי. היא למדה בתכנית רביבים ובמסגרתה סיימה תואר ראשון ושני במחשבת ישראל, יחד עם תעודת הוראה, באוניברסיטה העברית. בתיה מתעניינת בהעמקת הדיאלוג ובהעשרת השפה המשותפת בין חלקים שונים בחברה הישראלית.

שמיר יגר

מאחורי מסך הבגרות

מאחורי מסך הבגרות

אודותיי

שמיר יגר הוא איש חינוך, חוקר ויזם. בשנתיים האחרונות לימד בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית והקים את "התחרות הישראלית להיסטוריונים צעירים" – יוזמה לעידוד למידת חקר מבית מרכז זלמן שזר, משרד החינוך והרשת האירופית EUSTORY. לפני כן היה שותף בצוות המייסד של בית הספר "חברותא", שם לצד עבודתו כמורה ורכז תחום מדעי הרוח עסק גם בפיתוח תכניות לימודים ייחודיות. לשמיר תואר ראשון בהיסטוריה כללית ופילוסופיה ותואר שני בהיסטוריה כללית, שניהם מאוניברסיטת חיפה. עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטה העברית עוסקת במערכת החינוך ברייך השלישי. שמיר מתעניין בקידום מערך החינוך המקצועי-טכנולוגי, חיזוק הקשרים שבין עולם האקדמיה לבתי הספר ופיתוח פדגוגיה רלוונטית למציאות המשתנה.

ענת יונה-עמדי

ללמוד להכיר את החברה כמו את כף ידך

ללמוד להכיר את החברה כמו את כף ידך

ריבוי מסורות, ריבוי קולות, מסע לחקר המשותף

אודותיי

ענת יונה-עמדי פעילה בתחומים חברתיים. היא מילאה תפקידי ריכוז וניהול מגוונים בארגונים לשינוי חברתי, בהם שתיל, כי"ח והיחידה למעורבות חברתית באוניברסיטה העברית. היא עסקה בפיתוח ובכתיבה של תכניות חינוכיות בנושאי צדק חברתי, חינוך ומנהיגות בבית המדרש "ממזרח שמש" והייתה מנחה שותפה בתכנית "תדרשי". בתפקידה האחרון פיתחה וניהלה את פרויקט "משנות", הפועל להצמחת יוזמות לקידום מעמד האישה בחברה הדתית והמסורתית. במסגרת עבודתה יצרה מגוון חיבורים וקידמה רישות בין יזמיות הפועלות להשמעת קולן של נשים בשירותי הדת. לענת תואר ראשון בתכנית המשולבת פילוסופיה-כלכלה- מדע המדינה (פכ"מ), ותואר שני במדע המדינה מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת בקידום שינוי חברתי בהשראת מסורת ישראל ומורשת יהדות המזרח.

הילה סופרמן-הרניק

עו"סות מחדש

עו"סות מחדש

עבודה עם צעירות - עדכנית, הוליסטית, שיתופית

אודותיי

הילה סופרמן-הרניק היא עובדת סוציאלית. היא ניהלה והובילה את הקמת תחום נערות וצעירות ב"בת עמי" – שילוב צעירות מרקע של מצבי מצוקה וסיכון בשירות משמעותי (לאומי, אזרחי וצבאי). הילה עסקה בטיפול בנוער ובצעירים הנמצאים בקצה הרצף הטיפולי ובמצבי סיכון קשים, ופיתחה תכניות עבור נערות צעירות ונשים במצבי מצוקה. במסגרת "פורום ארגוני צעירות בסיכון" הייתה שותפה להובלת מהלכים לקידום זכויות לצעירות ופיתוח מודלים לפתרונות דיור. להילה תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במסלול הנחיית קבוצות באוניברסיטת תל אביב. היא מתעניינת בפיתוח מענים ייחודיים ומותאמים לנערות ולצעירות המתמודדות עם מצבי מצוקה קשים, הנשענים על תפיסות פמיניסטיות ביקורתיות.

אופיר סליפוי

מסע לארץ אחרת

מסע לארץ אחרת

אודותיי

אופיר סליפוי עוסק בחינוך. בחמש השנים האחרונות כיהן כמנהל האגף לחינוך של תנועת הצופים העבריים בישראל וכסגן המזכ"ל. במסגרת תפקיד זה היה אחראי על פעולתם החינוכית של כ-80,000 חניכי תנועת הצופים, לרבות אחריות על תכניות לשילובם של ילדים עם צרכים מיוחדים (צופי צמי"ד), עולים ובני עולים וילדים ובני נוער במצבי סיכון. במהלך כהונתו הוביל אופיר תהליכים חינוכיים רבים, בהם כתיבת תכנית חינוכית חדשה של התנועה לעיסוק בשאלת הזהות היהודית-ישראלית ובנייה של תכנית להתמודדות עם תופעת שתיית אלכוהול בקרב בני נוער. כמו כן היה אופיר שליח התנועה והסוכנות היהודית לצפון אמריקה. לאופיר תואר ראשון במדעי ההתנהגות, ניהול וכלכלה, ותואר שני בניהול ארגונים ללא כוונות רווח, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. הוא בעל תעודת מנחה קבוצות מטעם אוניברסיטת חיפה. אופיר מבקש לפעול להטמעת החינוך הערכי-חווייתי במערכות החינוך הפורמליות.

יהודה פרידמן

לראות את העיגול בתוך מרובע

לראות את העיגול בתוך מרובע

חינוך מבוסס יעדים ברי השגה, הקשבה ולקיחת אחריות

אודותיי

יהודה פרידמן ניהל מרכז מצוינות לימודית בעמותת "חינוך לפסגות", והקים את מרכז התיכון בעיר נתניה. במסגרת פעילותו קידם בני נוער מצטיינים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות להישגים לימודיים ולמימוש הפוטנציאל שלהם, ויזם והוביל פרויקט לחשיפת החניכים לתכנים חברתיים במקומות שונים בישראל. בשנים האחרונות התנדב בעמותת "בית הגלגלים", בהדרכה ובליווי של בני נוער בעלי שיתוק מוחין. ליהודה תואר ראשון בלימודי תקשורת ומדעי המדינה מהאוניברסיטה הפתוחה ותואר שני בניהול חינוכי עם התמחות בחינוך בלתי פורמלי מאוניברסיטת בר- אילן. הוא מתעניין בקידום נושא נוער בסיכון בישראל.

יעקב קורצוייל

השמיים הם הגבול

השמיים הם הגבול

הכשרת מורים יצירתית ועדכנית בחינוך הממלכתי-דתי עם שמירה על ערכי היסוד להעצמת המעשה החינוכי כולו

אודותיי

יעקב קורצוייל הוא איש חינוך ששימש כרכז אקדמי במכללה האקדמית לחינוך 'חמדת הדרום'. היה שותף לפיתוח מסלול הבנים במכללה מאז הקמתו, ובמסגרת תפקידו היה אחראי על הכשרת מורים מהמגזר החרדי ללימודי ליבה. יעקב למד עשר שנים בישיבת ההסדר 'מעלה אדומים', ובעשר השנים האחרונות הוא מחנך ומלמד גמרא ומחשבת ישראל בישיבת ההסדר 'לב לדעת' בשדרות. ליעקב תואר ראשון ותעודת הוראה בתושב"ע ובתנ"ך, ותואר שני ותואר דוקטור במחשבת ישראל מאוניברסיטת בן גוריון. עבודת הדוקטורט שלו עוסקת במשנתו הדתית של הרב קוק ובאופן שבו כתביו נערכו על-ידי תלמידיו. יעקב מתעניין בפיתוח המכללות להוראה ובשיפור ההכשרות בהן.

סיגלית רחמן

ע"ע - חברתי, [ציבורי]

ע"ע - חברתי, [ציבורי]

אודותיי

סיגלית רחמן עוסקת בתחום הקיימות והסביבה. שנים ארוכות עבדה במשרד להגנת הסביבה ופעלה להקמת מסגרות הפעולה של המשרד העוסקות בשלטון מקומי וקהילה. במקביל פעלה לפיתוח ולליווי מקצועי של תחום הסביבה העירונית, הקיימות המקומית והשלטון המקומי. לאחר מכן ניהלה את סניף החברה להגנת הטבע בירושלים, שבה הובילה פעילות ופרויקטים חדשים בתחומי שמירת הטבע הפעילה, חינוך במגזר החרדי והערבי, טבע עירוני ושימור אתרים בעיר. סיגלית משתתפת בפרויקטים שונים בארץ ובחו"ל בחומי קיימות וסביבה, והיא יו"ר הועד המנהל של עמותת 'מרחב' לקידום עירוניות בישראל. לסיגלית תואר ראשון ביחסים בין-לאומיים וגיאוגרפיה, ותואר שני במדיניות סביבתית מהחוג לגיאוגרפיה, שניהם מאוניברסיטה העברית בירושלים. סיגלית מעוניינת לפעול לקידום החינוך לקיימות וקהילתיות, בעיקר במערכת הפורמלית.

איציק שחר

בית חינוך למצוינות חברתית ישראלית

בית חינוך למצוינות חברתית ישראלית

אודותיי

איציק שחר שירת שנים ארוכות בצה"ל. במהלך שירותו פיקד על יחידות שדה שונות בחיל התותחנים ברמת הגדוד והחטיבה, עד לפיקוד על בית הספר לתותחנות שדה בשבטה. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש כראש מחלקת תפיסה, תורה והדרכה של זרוע היבשה. במסגרתו עסק בפיתוח תפיסות אסטרטגיות לבניין הכוח היבשתי, גיבוש וכתיבה של תורות לחימה, והתוויית מדיניות הדרכה תוך שימוש באופני הטמעה חדשניים. לאיציק תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. אציק מתעניין בחיזוק אוכלוסיות מוחלשות ושילובן במערכת החינוך, ובשאיפה למצוינות אישית וחברתית. ​

מיכאל קרסנר

מוזיקה משנה מציאות

מוזיקה משנה מציאות

פארק מוזיקה: להקשיב, לגלות, ליצור

אודותיי

מיכאל קרסנר הוא מוזיקאי ואיש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל מגמה ומרכז מוזיקה בישיבה התיכונית המוזיקלית "כינור דוד" של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא. הוא הקים בשיתוף פעולה עם מועצת מטה בנימין את התכנית "מנגנים בבנימין" – תכנית להוראת נגינה בקבוצות קטנות במסגרת בית ספרית, ובמסגרתה נחשפו למוזיקה דרך נגינה בכלים שונים יותר מאלף ילדים. בתפקידו כיועץ מוזיקלי מיכאל פיתח מודל ספירלי ייחודי לחקר מוזיקה ב כיתות ג-ו. כמו כן, בנה אתר תמיכה לעבודות חקר המרכז מידע מוזיקלי רב. למיכאל תואר ראשון בנגינת סקסופון במגמת ג'אז באקדמיה למוזיקה בירושלים ותואר שני בחינוך מוזיקלי ממכללת לוינסקי. מיכאל מתעניין בהרחבת החינוך המוזיקלי ובהנגשת המוזיקה לכל התלמידים.

עשהאל שריר

הגדרת ערכי הליבה של מערכת החינוך הממלכתית

הגדרת ערכי הליבה של מערכת החינוך הממלכתית

אודותיי

עשהאל שריר הוא איש חינוך, מוזיקאי ויזם. בתפקידו האחרון ניהל את אזור המרכז בעמותת "חינוך לפסגות", והשתייך להנהלת העמותה המורחבת. הוא יזם תכניות חינוכיות, הוביל פתיחת מרכזי פעילות חדשים ולקח חלק פעיל בגיבוש האג'נדה החינוכית של העמותה. עשהאל ניהל יחידת נוער וקהילה במועצה אזורית, הנחה קבוצות מחנכים והורים, יזם והוביל משלחות נוער לחו"ל, אירועים קהילתיים והפקות מוזיקליות. לעשהאל תארי M.mus ו-B.mus במוזיקה מטעם האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, ותואר שני בניהול מערכות חינוך. הוא נגן חליל צד פעיל. עשהאל מתעניין בפיתוח המחקר המדעי כבסיס לגיבוש מערכת החינוך העתידית.