מקשיבים לדופק החברתי
הגברת אחריות ורגישות חברתית במנגנונים ציבוריים
אופיר איטח-סנדריי היא יזמת ופעילה חברתית. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת תכניות בקרן לידידות, ובמסגרת זו עסקה בפיתוח ובניהול של תכניות חברתיות עבור קבוצות מודרות בישראל. אופיר מילאה תפקידי הנחיה, ריכוז וניהול פרויקטים לצמצום פערים חברתיים בארגוני חברה אזרחית שונים. כמו כן היא שותפה במיזם העוסק בתיעוד ההיסטוריה שבעל-פה של העיר דימונה מנקודת המבט של תושביה הוותיקים. לאופיר תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, תואר שני בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב וכן תעודת הנחיית קבוצות מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין. היא מתעניינת בקידום שינוי חברתי ורואה בחינוך בכלל ובהשכלה גבוהה בפרט כלי מרכזי ליצירת חברה שוויונית וצודקת בישראל.
צובעים את האדום בירוק
יישום פרקטיקות של בתי ספר מצוינים
יששכר אינדיג השתחרר מצבא קבע לאחר 25 שנות שירות בחיל הים, במגוון של תפקידי פיקוד מבצעיים ובתחום ההדרכה. בתפקידו האחרון בחיל הים שירת יששכר כמפקד סטי"ל ולאחר מכן שירת עד שחרורו כמפקד צוות במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. לאחר שחרורו עשה יששכר הסבה דרך קרן טראמפ להוראת המתמטיקה במכללת אורנים, ובשנתיים האחרונות שימש כמחנך וכמורה למתמטיקה בתיכון. ליששכר תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה. יששכר מתעניין בהתאמת מערכת החינוך לאתגרי המאה ה-21.
צומת זה זכר או נקבה?
בכל רגע אפשר לפנות לכיוון אחר
יעל בוים-פיין היא אשת חינוך ותרבות. בתפקידה האחרון הקימה את המחלקה לתכניות חינוכיות בבית אבי חי ועמדה בראשה. במסגרת תפקידה הובילה יעל תהליכי פיתוח והפעלה של תכניות אשר עסקו בזהות יהודית-ישראלית לבני נוער, מתנדבי שנת שירות, מורות חיילות, סטודנטים, צעירים, אמנים והקהל הרחב. יעל התנדבה במשך חמש-עשרה שנים במרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית בירושלים בהנחיית סדנאות בנושא אלימות מינית, בקו החירום, וכיושבת ראש הוועד המנהל של העמותה. ליעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ותקשורת, ותואר שני בתקשורת ותרבות, שניהם מהאוניברסיטה העברית. יעל מתעניינת בשדה החינוכי כמרחב לשינוי בתחום המגדר, ובפדגוגיה ביקורתית ופמיניסטית.
זה בידיים שלנו
نأخذ مصيرنا بأيدينا
בונים חברה בטוחה
نبني مجتمعاً آمناً
רדא ג'אבר הוא עו"ד ופעיל חברתי וציבורי. הוא חבר בוועדת המשנה למניעת האלימות של ועדת המעקב העליונה לענייני החברה הערבית בישראל, וחבר במגוון פורמים ציבוריים. רדא הוא מנהל מרכז אמאן – המרכז הערבי לחברה בטוחה, שעוסק בהתמודדות עם האלימות בחברה הערבית. לפני כן היה מנהל יחידת עורכי הדין הערבים בלשכת עורכי הדין בישראל, חבר ביחידת הממשל והחקיקה שלה בכנסת, וחבר במנהיגות המתנדבת של יוזמות קרן אברהם. לרדא תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב והוא מסיים תואר שני במשפט ציבורי באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקאגו. רדא מתעניין בחברות מיעוט לאומיות ותרבותיות העוברות תהליכי מעבר ממסורת קולקטיביסטית למודרניות, ובהשלכות של מעבר זה על תופעות כמו אלימות, לכידות חברתית וזהות קבוצתית ואינדיווידואלית בהיבטים פוליטיים, תרבותיים וחינוכיים.
מנתחים מחדש את המרחב
תומר גרוסמן הוא איש חינוך וניהול. בתפקידו האחרון ניהל את הישיבה התיכונית בלוד. לאחר סיום לימודיו והסמכתו לרבנות בישיבת ההסדר בחיספין פנה תומר לעולם הטכנולוגיה והוביל את מחלקת הפיתוח בחברת מוטורולה. אחר כך שימש כשליח מרכזי של תנועת הנוער "בני עקיבא" בארצות הברית וכראש משלחת המורים השליחים לצפון אמריקה, וכן ניהל בית ספר יהודי פלורליסטי בעיר ניו יורק. כמו כן הוא משמש כראש קהילת המנהלים של גוגל בחינוך. לתומר תואר ראשון במדעי המחשב ובמתמטיקה מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני בחינוך מישיבה יוניברסיטי בניו יורק והוא בוגר התכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. עבודת הדוקטורט שלו עוסקת במטה-קוגניציה בשירות הטכנולוגיה בחינוך. תומר מתעניין בשילוב מיטבי בין פדגוגיה לטכנולוגיה במאה ה-21.
הומניזם קהילתי
שרי דרור שרי היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה את בית הספר המקיף השש-שנתי "רמות" בבת ים, שבו 1,200 תלמידים בשכבות ז-יב. תחת ניהולה זכה בית הספר להיכלל ברשימת בתי הספר המובילים ברמה הערכית חינוכית של משרד החינוך, וזכה בהוקרה על שיעור גבוה של זכאות לבגרות. לפני כן הייתה שרי מנהלת בית בתיכון ברנקו וייס בבית שמש, ומנחה פדגוגית במסגרת תכנית "שערים לבגרות" של כי"ח – תכנית המלווה מנהלים, רכזים פדגוגיים וצוותי ניהול בקידום ההנהגה והפדגוגיה הבית-ספרית. שרי בוגרת תכנית "רביבים" באוניברסיטה העברית, היא בעלת תואר ראשון במחשבת ישראל ובמקרא ותואר שני במחשבת ישראל. לשרי גם שתי תעודות הוראה: האחת במחשבת ישראל ובמקרא, והאחרת במתמטיקה. כמו כן היא בוגרת הקורס להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. שרי מתעניינת בהובלת תהליכים לקידום חינוך הומניסטי-ערכי וחינוך פוליטי בזרם הממלכתי הכללי, ובעיצוב זהות יהודית חילונית ישראלית.
הזכות להיות נראה
בית ספר רואה אדם
רון זיו הוא איש חינוך וניהול ויזם חינוכי. בתפקידו האחרון ניהל במשך שש שנים את בית הספר ע"ש א"ד גורדון בגבעתיים. כעמית בתכנית "מפרש", מרחב ליזמות חינוכית, הוביל את בית הספר במעבר מלמידה מסורתית ללמידה טבעית. ב-19 השנים האחרונות משמש רון בתפקידי חינוך, הדרכה וניהול בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי – במגזר השלישי, העסקי והציבורי, ואף הקים חברה לפיתוח יזמות חברתית בקהילות של בוגרים ובני נוער. לרון תואר ראשון במנהל משאבי מזון וכלכלה חקלאית מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. רון מתעניין בשיטות חדשניות ופורצות דרך להכשרת מורים ופיתוח סגלי הוראה ובכלכלת חינוך.
הפעם זה אחרת
שינוי תפקיד הפיקוח מחזון למעשה
אמירה חאיין גרייב היא אשת חינוך העוסקת בניהול מערכות חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה בית ספר ממלכתי לחינוך אלטרנטיבי, באמצעות אמנויות ויצירה בעיר חיפה (כיתות א'-ח'). בית הספר פרץ דרך חדשה והשיג הצלחות רבות בתחום הפדגוגיה והחינוך לערכים. אמירה מלמדת במכללה האקדמית לחינוך גורדון את סוגיות הניהול בתכנית התואר השני בניהול מערכות חינוך, ומעבירה השתלמויות ופיתוח מקצועי לבעלי תפקידים (מנהלים, סגנים) במכללה הערבית לחינוך. בעבר שימשה כיועצת ארגונית ומלווה מטעם משרד החינוך וחברות זכייניות, והובילה בתפקידה תהליכים ארגוניים ופדגוגיים ברשויות מקומיות שונות. לאמירה תואר שני בניהול מערכות חינוך ותואר שני נוסף בלשון. נוסף על כך סיימה לימודי שתי תעודות מומחה: בתחום הייעוץ הארגוני ובתחום האימון האישי והארגוני. אמירה מתעניינת בחינוך לחיים משותפים בזיקה לערכים אנושיים אוניברסליים תוך התבוננות במשבר הזהות במגזר הערבי.
תוכנית איתן
לפיתוח והכשרת מדריכים בכפרי הנוער
אבי חדידה פרש מצה"ל בדרגת סגן אלוף לאחר 25 שנות שירות כקצין לוחם במערך ההגנה האווירית. בתפקידיו המבצעיים האחרונים שירת כסגן מפקד יחידת החץ וכמפקד הגדוד הדרומי. נוסף על תפקידיו המבצעיים ביצע אבי מגוון תפקידי הדרכה במערך, ובהם מפקד בית הספר לטירונים, מפקד בית הספר לקצינים וראש ענף תורה והדרכה. אבי עבר הכשרת מפתחי הדרכה ועסק בפיתוח והוראת הדרכה בבית הספר להגנה אווירית. לאחר פרישתו מצה"ל היה אבי שותף בהקמת מיזם ייחודי להכשרה ולפיתוח אישי של מדריכים בכפר נוער. לאבי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בלימודי צבא מאוניברסיטת חיל האוויר האמריקאי בארצות הברית. אבי רואה בהכשרה המקצועית של סגלי החינוך, בפיתוחם האישי ובהעמקת עולם החניכה האישית את המפתח להצלחתו של מוסד חינוכי באשר הוא.
נמל מבטחים
לפרוק, להיטען, להפליג...
אושרי חייקה הוא איש חינוך, טיפול ושיקום. בשלוש השנים האחרונות ניהל תכנית לשיקום תעסוקתי עבור צעירים בסיכון גבוה בעמותת החוט המשולש. במסגרת תפקידו עיצב את המודל השיקומי של הפרויקט וביסס מערך שיתופי פעולה בין-ארגוניים, אשר תרמו רבות להצלחתו. כמו כן היה אושרי חלק מצוות האמון על יצירת תכנית עירונית לשיקום תעסוקתי של צעירים חסרי קורת גג בירושלים. לפני כן עבד עם נוער מצטיין בתכנית החינוכית של נס טכנולוגיות, ובמסגרתה הרצה והנחה צוותים בכתיבת פרויקט הגמר שלהם. לאושרי תואר ראשון במשפטים ופילוסופיה ותואר שני במשפט ציבורי ובינלאומי, שניהם מהאוניברסיטה העברית. הוא מתעניין בפדגוגיה דיאלוגית ובפיתוח מסגרת מכינה לחיים עצמאיים והשתלבות מיטבית בחברה עבור צעירים בסיכון.
נפרדות לְשוויון
בית ספר ממלכתי ייחודי לבנות
מרים ליבוביץ-אשרף היא אשת חינוך. במשך העשור האחרון פעלה כמורה, מחנכת, רכזת חינוך חברתי וחברת הנהלה בבית הספר התיכון קשת, בירושלים. במסגרת תפקידה עסקה בקידום חינוך פלורליסטי ערכי במסגרת החינוך הבלתי פורמלי בבית הספר. כמו כן עסקה ביצירת במות לפיתוח צוות ולמידת עמיתים בתוך בית הספר. למרים תואר ראשון בהיסטוריה ובלימודיים רב-תחומיים מהאוניברסיטה העברית, והיא בוגרת תכנית "ודיברת בם" – תכנית לתואר שני בחינוך פלורליסטי המשותפת לאוניברסיטה העברית ולהיברו יוניון קולג'. כבוגרת התכנית פעלה גם כמנטורית בתכנית "תנופה" המיועדת לסטודנטים יזמים בתחום החינוך היהודי. מרים חברה בוועד המנהל של "הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות" ומאמינה ביזמות חינוכית בתוך בתי הספר כפלטפורמה לפיתוח מקצועי של מורים ולקידום החינוך בישראל.
מחנכים למחר*
*למידה חברתית רגשית - מוסיפים יסודות לחברה
גילי לייבושור היא פסיכולוגית קלינית מומחית. בתפקידה האחרון הייתה אחראית על המרכז הטיפולי בשירות הפסיכולוגי החינוכי בקרית גת. במסגרת עבודתה הקימה את המרכז מתוך אמונה שטיפול פסיכולוגי ציבורי צריך להיות נגיש לילדי העיר. בתפקידה הקודם ריכזה את תחום הגנים בעיר והתוותה את מדיניות השירות הפסיכולוגי החינוכי בגני חובה. כמו כן ריכזה תכנית העוסקת בטיפול קבוצתי בילדים עם בעיות התנהגות, ומנחה את תכנית "ללמוד לחיות ביחד" שמטרתה לספק לאנשי חינוך העוסקים בגיל הרך ידע וכלים לפיתוח יכולות רגשיות-חברתיות. היא בעלת קליניקה, מומחית בטיפול בטראומה ומתנדבת בצוותי חירום יישוביים ואזוריים. לגילי תואר ראשון בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית-חינוכית באוניברסיטה העברית. היא מתעניינת בתהליכים שיכולים להפוך את מערכת החינוך למרחב שעוסק גם בפיתוח כישורים רגשיים- חברתיים, ובראשם היכולת האמפטית.
חינוך היברדי
המורה אחראי על החינוך, התלמידים אחראים על הלמידה
עמיר לרנר מקדם שילוב חדשנות פדגוגית ותפיסה רשתית במערכת החינוך הציבורית. בתפקידו האחרון ניהל את תחום הנבחרות בארגון "ערי חינוך" ופעל במסגרות בית-ספריות להטמעת רשתות חינוכיות ולהתנעת שינוי מהותי בתהליכים פדגוגיים כך שיתאימו לעידן הידע שבו אנו נמצאים. לפני כן ניהל עמיר את בית הספר למנהיגות במשרד ראש הממשלה ועסק בפיתוח ובהפעלה של קורסי הכשרה וכן בליווי מנהלים אישי. לעמיר תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת לונדון ותואר שני במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי הרצליה. עמיר מתעניין בראייה המערכתית ובהטמעה של תהליכי שינוי רוחביים משמעותיים במערכת החינוך.
העולם בכף ידו
תוכנית לימודים לעידוד אחריות חברתית וקהילתית
חנין מג'אדלה היא אשת חינוך, עובדת סוציאלית ופעילה חברתית. בשנים האחרונות כיהנה כמרצה במכללת אלקאסמי לחינוך. לפני כן ניהלה במשך ארבע שנים את תחום פיתוח הפרויקטים במזרח ירושלים מטעם קרן ירושלים. במסגרת תפקידה הובילה פרויקטים בתחומים שונים: חינוך, בריאות, רווחה ועוד. בעבר ניהלה חנין מרכז למיצוי זכויות במזרח ירושלים ועבדה כעובדת סוציאלית בבית חולים אלין לשיקום ילדים. היא הקימה יחד עם פעילים חברתיים עמותה המקדמת את תחום ההתנדבות באוכלוסייה הערבית בישראל. לחנין תעודת הוראה בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית, תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בנושא דת ומגדר בהקשר של מעונות יום לילדים באוכלוסייה הערבית. היא מתעניינת בפיתוח תחום ההתנדבות באוכלוסייה הערבית ובהטמעת עקרונות האחריות והשינוי החברתי.
אמני הבית יצירה חדשה
שלומית נעים נאור היא אשת חינוך ומשוררת בעלת ניסיון בינלאומי של 20 שנה בחינוך יהודי לא פורמלי. בתפקידה האחרון שימשה שלומית כמומחית תוכן והכשרה ב"מקום" – יחידת התוכן של הסוכנות היהודית. שלומית הייתה שליחה קהילתית מטעם הסוכנות בלונדון ויושבת ראש רשת בתי המדרש. היא חברת הנהלה ב"נאמני תורה ועבודה", חברה במערכת כתב העת דעות, ועורכת ב"משיב הרוח" – כתב עת לשירה יהודית-ישראלית. ספר הביכורים שלה, "אין לדבר סוף", פורסם בתשע"ו וזכה בפרס שרת התרבות, בפרס מפעל הפיס ובפרס הליקון על שם רמי דיצני. לשלומית תואר ראשון בספרות עברית ופילוסופיה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני בכתיבה יוצרת מאוניברסיטת בן גוריון. שלומית מתעניינת בחינוך מוזיאוני, בהזנקת נשים יוצרות ובחינוך רפלקטיבי.
כוילל משלךְ
פייני סוקניק היא פעילה חברתית פמיניסטית בחברה החרדית. בתפקידה האחרון הייתה מורה ויועצת חינוכית בבית ספר בנות ירושלים. היא יושבת הראש ומייסדת ארגון "באשר תלכי" המלווה נשים חרדיות ודתיות במצבי פרידה וגירושין. פייני פעילה בתחומים שונים הקשורים לנראות ולהעצמה של נשים בחברה החרדית והישראלית: היא חברת הוועדה המייעצת של ארגון "יד לאשה" וחברת ועד ב"המקלט לאמנות" – מרכז לפיתוח תרבות ואמנות לנשים בירושלים. לפייני תואר ראשון בחינוך מ"מכללה ירושלים", ותואר שני בייעוץ חינוכי מהאוניברסיטה העברית. היא בוגרת תכנית נשות חיל למנהיגות נשים חרדיות במכון מנדל למנהיגות ועמיתה במכון "גשר" למנהיגות. היא אף נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות 2016. פייני מתעניינת באנשים, בחינוך, ביזמות חברתית ובתיקון עולם.
להכיר את השונה והאחר אחרת
כפר ביתא ישראל: העצמת הייחודיות של הקהילה, לבניית הפסיפס של החברה הישראלית.
משה סלומון הוא רב, איש חינוך ויזם חברתי. הוא עלה מאתיופיה בגיל 9 במסע דרך סודן. בתפקידו האחרון כמנכ"ל ומייסד עמותת "הנני" יזם וליווה הקמת קהילות משימתיות של יוצאי אתיופיה ב-16 יישובים ברחבי הארץ. במסגרת פעילותו בעמותה הקים את "כפר ביתא ישראל" – מיזם חקלאי חווייתי לשימור ולהנחלה של מורשת יהדות אתיופיה. משה זכה בפרס לאונור לארי זוסמן-גו'ינט ישראל על מצוינות בתחום פיתוח קהילתי חברתי לשנת 2011. משה הוא קצין בדרגת סא"ל ומשרת כמפקד גדוד במילואים. הוא חבר ומייסד מועצת הקהילות והקבוצות המשימתיות, חבר דירקטוריון בכפר הנוער קריית יערים, חבר הוועדה המייעצת של הנציבות לשוויון הזדמנויות בתעסוקה וחבר מועצת הספרייה הלאומית. הוא בעל תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני ביהדות מהקריה האקדמית אונו. משה מבקש לפעול ליצירת שיח על סובלנות והכרת האחר, מתן דגש על העצמת הייחודיות של כל קהילה כחלק מהפסיפס של החברה הישראלית, ובניית חברה שוויונית הרואה בכל חלקיה הזדמנות ולא אתגר.
יוצאים לכיתה
לומדים מהקהילה
שחר פיינשטיין הוא איש חינוך ויזם חינוכי, מורה לאזרחות ומוזיקאי. ב-11 השנים האחרונות עובד עם נערים ונערות בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. בתפקידו האחרון היה מנהל בית הספר התיכון "תום" בית אקשטיין גבעתיים. תחת ניהולו זכה בית הספר בפרס חינוך מחוזי מטעם משרד החינוך. כמו כן זכה שחר בפרס איש חינוך מצטיין מטעם עיריית גבעתיים. שחר מנהל אשכול בחטיבת החינוך של ארגון בית אקשטיין, ומלווה מנהלים, צוותים ובתי ספר. לשחר תואר ראשון במשפטים, תעודת הוראה באזרחות ותואר שני בסוציולוגיה של החינוך – כולם מאוניברסיטת תל אביב. הוא בוגר תכנית "מפרש" של קרן לאוטמן ומשרד החינוך למנהלים יזמים, להטמעת תרבות יזמית בבתי ספר. שחר מתעניין במוזיקה ככלי חינוכי-טיפולי ועוסק בחיבור שבין בית הספר לחיים האמיתיים ובתפקידם של הורים בחינוך ילדיהם.
בסיס בטוח
מרחב צמיחה לצעירים שנשרו מצה“ל
שירה קנדלר שירתה 25 שנים בחיל החינוך והנוער בתפקידים שונים, בהם מ"פ טירונים לאוכלוסיות ייחודיות ומדריכה ראשית בבית הספר למקצועות החינוך בצה"ל. בתפקידה האחרון שימשה כראש מדור זהות וחוסן חברתי, ובמסגרתו הייתה אמונה על כתיבת התורה, המדיניות ותפיסת ההפעלה בתחומי תוכן המחזקים את המכנה המשותף, המחויבות ההדדית ולכידות המשרתים בצה"ל לכדי מסגרת איתנה. לשירה תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בניהול ומנהיגות בחינוך באוניברסיטת תל אביב. שירה היא עמיתה בקהילת "יחד מודיעין", חברת הנהלה בעמותה ונציגתה בהנהגה העירונית. היא מתעניינת במיוחד במינוף המפגש הבינאישי והחברתי תוך התבוננות מעמיקה במודלים מעוררי השראה העוטפים אותנו כל הזמן.
שֶבֶת אַחִים גַּם יַחַד
מודל חדש לשילוב אוכלוסיות מגוונות בכיתה
צוריאל רובינס הוא איש חינוך וניהול. בתפקידו האחרון הקים וניהל במשך 11 שנים את הישיבה התיכונית אמי"ת בלבב שלם בירוחם. בעבר שימש גם כמורה בישיבת ההסדר בירוחם וכמנהל תכנית לעולים מאתיופיה שעסקה בהכשרתם כמחנכים המשתלבים בקהילותיהם. צוריאל שימש גם כמנהל הגרעין החברתי-משימתי של ירוחם במשך שלוש שנים והוביל פעילויות של חיבור בין מגזרים שונים בתוך ירוחם. הוא בוגר ישיבת ההסדר בירוחם, בעל תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני במינהל ומדיניות החינוך מאוניברסיטת בן גוריון. צוריאל מתעניין בדרכים להעצמת החינוך הציבורי במדינת ישראל ובמודלים לשילוב תלמידים מגוונים בכיתה אחת.
חוק וסדק
שלב חדש בשינוי חברתי
אביטל רוזנברגר-סרי היא עו"ד ופעילה חברתית. בשנים האחרונות ניהלה את המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות – ארגון הפועל במישור המשפטי, החינוכי, הפוליטי והחברתי לשינוי המדיניות הציבורית, המציאות המשפטית והתפיסות החברתיות בנוגע לזנות וסחר בנשים בישראל. במסגרת תפקידיה כתבה והובילה שינויי חקיקה, ריכזה את הקואליציה למאבק בזנות, הובילה קמפיינים ציבוריים, יצגה בהליכים משפטיים והרצתה בתחום. אביטל הייתה שותפה להקמה ולניהול של מוסד האומבודסמן בוועידת התביעות, שנועד לתת מענה וטיפול לניצולי השואה ברחבי העולם. לאביטל תואר ראשון ושני במשפטים מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת ביצירת מסגרת משקמת, מחנכת ומכינה לחברה, שתאפשר שילוב מיטבי של נערים ונערות בסיכון בחברה הישראלית.