הצגת פוסטרים

עמיתי מחזור כ"ז בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית מציגים

×

 

רן תיאודור בכור

רן תיאודור בכור

חינוך אוניברסלי מבעד לתרבות פרטיקולרית

חינוך אוניברסלי מבעד לתרבות פרטיקולרית

אודותיי

רן הוא יוצר בתחום התאטרון ויזם חברתי העוסק בקשר בין חינוך לאמנות. רן ביים ארבעה מחזות פרי עטו. ההצגה ״שרבר״ שכתב וביים זכתה בפסטיבל עכו לתאטרון אחר בשנת 2016 . רן יזם וניהל את ״תאטרון הצעקה״ – תאטרון קהילתי לבני נוער יהודי-ערבי ביפו, וניהל במשך חמש שנים את מגמת התאטרון בבית החינוך המשותף חוף השרון. לרן תואר ראשון בפילוסופיה ובתאטרון ותואר שני בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה, מאוניברסיטת ת"א. רן מתעניין בחינוך אוניברסלי המחובר לתרבות פרטיקולרית ובקשר שבין חינוך לאמנות. הוא מתבונן באמנות כפעולה חינוכית ומבקש לחקור ביצירה את הקשר ההיסטורי-תרבותי כשאיפת האמנים והמחנכים לצאת ממנו למרחב האוניברסלי-אתי.

יעל בן יפת

יעל בן יפת

מדיניות מקדמת צדק חברתי

מדיניות מקדמת צדק חברתי

אודותיי

יעל היא פעילה חברתית וציבורית בתחומי החינוך וצמצום הפערים בחברה. בתפקידה האחרון הייתה מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית והובילה פרויקטים של צדק ושוויון בקרקעות, בדיור ובחינוך. בין הפרויקטים שיזמה: פרויקט החינוך של הקשת הדמוקרטית המזרחית, ו"זמן מזרחי" – יומן מזרחי היסטורי. יעל נבחרה פעמיים למועצת העיר תל אביב-יפו מטעם סיעת "עיר לכולנו", שימשה כראשת הוועדה לצמצום פערים ועסקה בנושאי חינוך. עיקר פעילותה במועצת העיר היה המאבק להקמת תיכון עיוני בדרום העיר ככלי לצמצום פערים דרך החינוך – תיכון ההולך ונבנה בימים אלו. כמו כן, יעל הקימה את "פורום החינוך של דרום תל אביב", המאחד הורים, סטודנטים ופעילים, בתקווה להביא לחינוך איכותי לילדי דרום העיר. ליעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ממכללת שנקר ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת בשוויון ובצמצום פערים בחינוך.

נירה חיות

נירה חיות

ניהול מודע שוויון בחינוך

ניהול מודע שוויון בחינוך

אודותיי

נירה היא אשת חינוך והוראה. בשבע השנים האחרונות הייתה מורה לאזרחות, מחנכת, רכזת חינוך חברתי, רכזת שכבה וחברת הנהלה בבית הספר התיכון קרית-שרת בחולון. במהלך שנות עבודתה לקחה חלק בצוותים מקצועיים רבים, לימדה ופיתחה תוכניות לימוד במגמה למצוינות הומניסטית והובילה תהליכי שינוי בתחום הארגוני והפדגוגי. לנירה תואר ראשון בפוליטיקה וממשל ובחינוך, ותואר שני מחקרי בפוליטיקה וממשל, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון. נירה בוגרת התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר של מכון אבני ראשה. נירה מתעניינת בחינוך פוליטי המעודד חשיבה עצמאית וביקורתית ומעורבות פוליטית, בהכנסת השונות והמגוון לאורחות בתי הספר ולשיח הפדגוגי, ובצמצום הפערים בין תלמידים.

תקוה טגואדה אליו

תקוה טגואדה אליו

חינוך מיטבי בגיל הרך לאוכלוסייה האתיופית

חינוך מיטבי בגיל הרך לאוכלוסייה האתיופית

אודותיי

תקוה היא אשת חינוך וייעוץ חינוכי, ועוסקת כיום בייעוץ לגיל הרך. תקווה החלה את דרכה כיועצת חינוכית בבית הספר "מקור חיים" בשכונת פרדס כץ, בני ברק. לאחר מכן המשיכה כיועצת מערכתית המלווה את יוצאי הקהילה האתיופית במסגרות חמ"ד בפתח תקווה, וכן הייתה רכזת היועצים של חמ"ד. תקווה הדריכה צוותים חינוכיים, הורים ותלמידים, והובילה לשינוי בנושא שיבוץ תלמידים לחטיבת הביניים ומציאת מסגרת מתאימה לכל תלמיד בליוויו האישי. בשנת תשע"ה נבחרה תקוה לאשת החינוך המצטיינת של מחוז תל-אביב. לתקוה תואר ראשון בייעוץ חינוכי והוראת התנ"ך ממכללת בית וגן בירושלים, ותואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת חיפה. היא מתעניינת בנושא צמצום פערי התפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית בגיל הרך באוכלוסיות מוחלשות, כדרך לצמצום פערים בחברה הישראלית.

איתמר טס

איתמר טס

פדגוגיה פורצת מעגלי סיכון ועוני

פדגוגיה פורצת מעגלי סיכון ועוני

אודותיי

איתמר הוא מורה-תלמיד, העוסק בעשייה חינוכית בבתי הספר האתגריים לנוער בסיכון חינוכי של רשת ברנקו וייס. בתור מנהל-שותף של תחום הפדגוגיה ברשת, לקח איתמר חלק בביסוס המודל הפדגוגי של בתי הספר לנוער בסיכון וכן בהתאמת תוכנית "חלוצי הערכה" לבתי הספר. במסגרת תפקידו ליווה והנחה מנהלים ורכזים פדגוגיים בבתי ספר לנוער בסיכון ובבתי ספר שש-שנתיים. בתפקידו האחרון ניהל איתמר את תיכון ברנקו וייס האתגרי בבית שמש ושם התבסס אמונו בטוב שבאדם ובכוחו של המפגש החינוכי לחולל שינוי. איתמר הוא בוגר תוכנית "רביבים" של האוניברסיטה העברית בירושלים, ובמסגרתה עשה תעודת הוראה, תואר ראשון במחשבת ישראל ובמקרא, ותואר שני בחינוך יהודי. איתמר מתעניין במודלים שונים להכשרת מורים בכלל, בהכשרת מורים לנוער בסיכון בפרט, ובחקר התנאים שהופכים בתי ספר למוסדות המעודדים צמיחה ולמידה מיטבית לתלמידים ולצוות.

נסים יפרח

נסים יפרח

שלומוּת וחינוך ברפואה לטיפוח סגל המטפלים של בית החולים למען שיפור איכות הרפואה

שלומוּת וחינוך ברפואה לטיפוח סגל המטפלים של בית החולים למען שיפור איכות הרפואה

אודותיי

נסים הוא רופא ומחנך. בחמש השנים האחרונות שימש כמנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. נסים סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת תל אביב לפני 25 שנים והתמחה בהרדמה ובטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי מאיר. הוא עבר השתלמות עמיתים בטיפול נמרץ כללי בבית החולים RMH במלבורן, אוסטרליה, ושימש כרופא בכיר וכמנהל יחידת ההתאוששות במחלקת הרדמה במרכז הרפואי מאיר. נסים מוביל את הטיפול המקצועי ביחידה, ומעורב ישירות בפיתוח המקצועי של סגל המתמחים במחלקתו ובלימוד סטודנטים לרפואה. בשנתיים האחרונות הוא מלמד סטודנטים לרפואה במסגרת החוג לחינוך רפואי באוניברסיטת תל אביב. נסים מתעניין בשדה החינוך הרפואי בכלל וביישומו בבית החולים ובקהילה בפרט, במטרה להתוות את הדרך הנכונה לחינוכם של המרפאים ולהתפתחות המתמשכת של זהותם המקצועית.

ענת יצחקי

ענת יצחקי

פדגוגיה של עיר משותפת: חינוך מבוסס מקום בערים מעורבות

פדגוגיה של עיר משותפת: חינוך מבוסס מקום בערים מעורבות

אודותיי

ענת היא אשת חינוך. היא עוסקת זה יותר מ-15 שנים בחינוך לשינוי חברתי ובבניית שותפות יהודית-ערבית. מעבודה בפיתוח מנהיגות נוער ערבי-יהודי בחינוך הבלתי פורמלי, עברה בשש השנים האחרונות לעסוק בחינוך דו-לשוני, עם התמקדות בגיל הרך. ענת היא מיוזמות החינוך הדו-לשוני ביפו, הקימה וניהלה את מערך הגנים הדו לשוניים בעיר. כמו כן, עסקה במסגרת תפקידה זה בחמש השנים האחרונות גם בפיתוח תוכניות ובליווי פדגוגי, וכן בעבודה קהילתית. לענת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה-אנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בתוכנית למנהל ומנהיגות בחינוך מבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב. ענת מעוניינת להעמיק בלימודיה בנושא החינוך הקהילתי המבוסס-מקום, ובקישור שלו לחינוך חברתי וערכי בחברה רב-תרבותית.

גלית כהן

גלית כהן

יצירת קרקע המאפשרת צמיחה אישית ושלומוּת לאנשיה

יצירת קרקע המאפשרת צמיחה אישית ושלומוּת לאנשיה

אודותיי

גלית היא אשת טיפול, שיקום והדרכה. ב-16 השנים האחרונות ניהלה מסגרות דיור שיקומיות לנפגעי נפש. במסגרת תפקידה כמנהלת הוסטל "בית מאיר", גלית פיתחה והובילה את תהליך המעבר של ההוסטל מהמודל המסורתי למודל של קהילה תומכת שיקומית, מהמובילות בישראל. במודל זה גלית שמה דגש על נושא חוויית השייכות למקום ולחברה, ועל עידוד הדיירים להוביל את חייהם ולקחת חלק פעיל בהובלת מסגרת מגוריהם במטרה להעצים אותם וליצור שינוי חברתי בתחום. במקביל, גלית עוסקת בהדרכת מנהלים ומלווה מסגרות טיפוליות במעברן ממודל של הוסטל למודל של קהילה תומכת. לגלית תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותולדות ישראל מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני בעבודה סוציאלית במגמת טיפול באומנות מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. גלית מאמינה בשפה הטיפולית-רגשית המתמקדת באדם, ומעוניינת להטמיע שפה זו במערכת החינוך.

נאדיה כנאנה

נאדיה כנאנה

חינוך דיאלוגי שוויוני נגד גזענות

חינוך דיאלוגי שוויוני נגד גזענות

אודותיי

נאדיה היא אשת חינוך. את דרכה בעולם החינוך החלה כמורה לחינוך מיוחד, ובהמשך הצטרפה לצוות בית הספר הדו-לשוני בירושלים. בשנת 2010 החלה לנהל את ביה"ס "יד ביד" לחינוך דו-לשוני בירושלים, ולהוביל את החזון הבית-ספרי המבוסס על שיתוף פעולה בין ערבים ליהודים למען חיים משותפים שוויוניים וחינוך לשלום. במסגרת עבודת הניהול פיתחה נאדיה תוכניות לימוד ייחודיות ופעלה למען ביסוס המודל הדו-לשוני. לנאדיה תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת דוד ילין ותואר שני במנהל בחינוך. נאדיה מתעניינת במסגרות הנותנות תמיכה להעצמה נשית ולקידום מעמד האישה בחברה, וכן במסגרות המזמנות התנדבות ותרומה לקהילה לאנשי מקצוע ערבים המשולבים במסגרות עבודה.

פאדי כנעאן

פאדי כנעאן

המפעל לערבית: לימוד השפה מעומקה התרבותי

המפעל לערבית: לימוד השפה מעומקה התרבותי

אודותיי

פאדי הוא איש מדידה והערכה בחינוך וקלינאי תקשורת. הוא מתעניין ברכישה ובהתפתחות של האוריינות הלשונית בקרב ילדים ומתבגרים. בתפקידו האחרון שימש כמנהל גף פיתוח ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה – משרד החינוך), שם הוביל את פיתוחם של כלים אלטרנטיביים חדשניים להערכה חינוכית מעצבת, ואת תהליך ההתאמה של מבחני אינטליגנציה למערכת החינוך ולחברה הערבית. לפאדי תואר ראשון בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בפסיכולוגיה וחינוך מאוניברסיטת מדינת ניו-יורק (כמלגאי פולברייט). פאדי מתעניין, בין השאר, בתהליכי שינוי חינוכי פדגוגי, ובהיבטים חברתיים ותרבותיים והשפעתם על המערכת החינוכית.

בן לב-קדש

בן לב-קדש

חינוך פוליטי: מחנכים לחלום חלומות חברתיים

חינוך פוליטי: מחנכים לחלום חלומות חברתיים

אודותיי

בן הוא איש חינוך, פעיל חברתי ומורה דרך. ב-12 השנים האחרונות עבד בן בתיכון לאומנויות בירושלים, בו היה חבר הנהלה, מורה להיסטוריה ומחנך, והחזיק בתפקידי ריכוז שונים. במסגרת זו פיתח תוכנית לימודים להוראת הומניזם חילוני בתיכונים. במקביל עבד בן כמורה דרך ומרצה לענייני הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בשנת 2015 היה שותף לייסודו-מחדש של "הפורום החילוני" – עמותה הפועלת למניעת הדתה במרחב הציבורי ולקידום חינוך חילוני בישראל. במסגרת פעילותו ההתנדבותית בעמותה, הוא משמש כמנהל תחום החינוך וחבר בצוות ההיגוי. לבן תואר ראשון בהיסטוריה ובחינוך ותואר שני בחקר סכסוכים, שניהם מהאוניברסיטה העברית, והוא בעל הסמכה להוראת דרך מטעם ביה"ס לתיירות בישראל ותעודת הוראה ממכון כרם. בן מתעניין בהובלת תהליכים להעצמת הזהות ההומניסטית-חילונית, ובתהליכי חינוך למעורבות פוליטית בקרב בני נוער.

רוני ליאור

רוני ליאור

השירות הציבורי 2.0: עדכון גרסה

השירות הציבורי 2.0: עדכון גרסה

אודותיי

רוני היא יזמת חברתית, מנהלת תוכניות חברתיות ואקטיביסטית ירושלמית. בעבר ריכזה את פעילותם הבין-מגזרית של חמשת מרכזי החוסן בעוטף עזה, מטעם "הקואליציה הישראלית לטראומה", ולאחר מכן הקימה וניהלה את "מוקד הידידות", המוקד החברתי של הקרן לידידות. בימים אלו היא מקדמת את המיזם העצמאי "חמישה דברים טובים בכל יום", לקידום הכרת הטוב, פועלת כראש מטה משפחות (בהתנדבות) בתנועה חברתית-פוליטית בירושלים וכותבת ספר שירה. לרוני תואר ראשון בחינוך ומדע המדינה ותואר שני במדיניות ציבורית, שבו התמחתה בתחום שותפויות בין-מגזריות, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. רוני מבקשת להעמיק בנושא האפשרויות לצמצום פערים חברתיים באמצעות החינוך, וניצול מיטבי של משאבים בתוך המערכת.

ז'נה מודזגברישוילי

ז'נה מודזגברישוילי

אוריינות משפטית

אוריינות משפטית

אודותיי

ז'נה היא אשת משפט וניהול. לאחר שסיימה לימודי משפטים במסגרת העתודה האקדמית, שירתה בפרקליטות הצבאית במגוון תפקידים, רובם במערך התביעה. בתפקידה האחרון בצבא שימשה כתובעת הצבאית הראשית, ובמסגרתו ניהלה את המחלקה הגדולה והמבוזרת ביותר בפרקליטות הצבאית והובילה את תהליך עיצובה של מדיניות האכיפה בצה"ל. לאחר שפרשה מהשירות בדרגת אלוף-משנה, הצטרפה למשרד המשפטים, שם הופקדה על הקמת אגף חדש העוסק בבירור תלונות של נחקרי שב"כ. במסגרת תפקידה זה עסקה ז'נה, בין השאר, בהכשרת כוח אדם ובחניכתו, ובקביעת סטנדרטים מקצועיים לעבודת היחידה החדשה. לז'נה תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, והיא מתעניינת בחינוך משפטי לציבור הרחב, בדגש על הקניית אוריינות משפטית לאוכלוסיות מוחלשות, לטובת צמצום פערים בחינוך וקידום שינויים חברתיים המקדמים שוויון והוגנות.

עומר מרקוביץ

עומר מרקוביץ

מתבוננים אחרת על מחוננות

מתבוננים אחרת על מחוננות

אודותיי

עומר הינו איש חינוך המתמקד בחינוך למחוננים ובעל ניסיון בניהול גופי הכשרות. במשך כ-25 שנה שירת בתפקידים פיקודיים, טכנולוגיים ומודיעיניים באגף המודיעין. הוא פיקד על אחד מענפי ההכשרה הגדולים בבית הספר למודיעין, המכשיר למגוון מקצועות מודיעין וטכנולוגיה, וייסד את תחום הכשרות הסייבר באגף המודיעין. בתפקידיו אלו עסק עומר בפיתוח ובהתאמה של שיטות למידה והערכה התואמות את פוטנציאל החניכים, והוביל שינויים איכותיים בתהליכי הלמידה. עומר לימד בהתנדבות כיתות של ילדים מצטיינים בבית הספר רמ"ה למחוננים ומצטיינים ברמת השרון ובימים אלו הוא מתנדב מטעם תנועת של"מ במסגרת פרויקט 'בלב העניין' לטיפוח שיח חברתי וערכי. לעומר תואר ראשון במדעי המחשב מהמכללה האקדמית ת"א-יפו, ותואר שני במדעי המחשב מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. הוא מתעניין בגישות שונות להגדרת מטרות החינוך ובנגזר מהן, וכן בקשר המורכב שבין טכנולוגיה לחינוך.

דוד נחמן

דוד נחמן

בית מדרש לציונות

בית מדרש לציונות

אודותיי

דוד הוא איש חינוך. בשמונה השנים האחרונות עמד בראש מכינת עין פרת – מכינה מעורבת לבנים ולבנות חילונים ודתיים. במהלך שנים אלו הורחבה פעילות המכינה ונפתחו שתי שלוחות חדשות. דוד יזם והקים את תוכנית "דרך פרת" לנוער בגילאי תיכון. בעבר ניהל דוד את התיכון של ישיבת מקור חיים בקיבוץ כפר עציון, והיה מורה ומחנך בתיכונים הימלפרב וסליגסברג בירושלים. כמו כן לימד דוד באוניברסיטת בר אילן ובמכון שכטר למדעי היהדות בירושלים. לדוד תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ובלימודי ארץ ישראל, ותואר שני ודוקטורט בלימודי ארץ ישראל, כולם מאוניברסיטת בר אילן. דוד מבקש לבחון דרכים להרחבת מעגל ההשפעה של השיטה החינוכית של המכינות הקדם-צבאיות בתוך מערכת החינוך הפורמלית בתיכון, וזאת על ידי שילוב תכנים, תוכניות ומתודות שאינם חלק מהפעילות הבית-ספרית הרגילה, ועל-ידי שילוב בוגרי המכינות כמורים וכמדריכים חברתיים בבתי הספר.

פידאא' עודי

פידאא' עודי

הסיפור שלנו... האחריות שלנו.

הסיפור שלנו... האחריות שלנו.

אודותיי

פידאא' היא אשת חינוך ויזמת. בתפקידה האחרון כמנהלת בית הספר היסודי אג'יאל בג'לג'וליה הובילה תהליכי שינוי שהביאו את בית הספר להישגים משמעותיים בתחום הפדגוגיה והחינוך האישי. בשיתוף עם סגל המורים, פידאא' פיתחה ויישמה תהליכי "חקר הפרקטיקה הפדגוגית", שבהמשך אומצו כדגם למינוף העשייה החינוכית ברמת המחוז. בית הספר בניהולה זכה בפרס חינוך למצוינות. במסגרת השתתפותה בתוכנית "מפרש" לעידוד תרבות יזמית בחינוך, הצליחה להטמיע יוזמה פורצת דרך בשם "פיתוח העצמי האמיתי" – יוזמה השמה דגש על ניהול שיח רגשי ופיתוח מסגרות העשרה ולמידה התנסותית. לפידאא' תואר ראשון בהוראת אנגלית ותואר שני במנהל ומנהיגות חינוכית מאוניברסיטת תל אביב. היא מתעניינת בפיתוח מנהיגות צעירה ומנהיגות נשית, וכן בפיתוח תוכניות חינוכיות לשיפור תהליך הקליטה של צעירים מחברה הערבית באקדמיה ובשוק העבודה.

דנה פייניק

דנה פייניק

מחינוך מקצועי לחינוך יוצר

מחינוך מקצועי לחינוך יוצר

אודותיי

דנה היא אשת חינוך, מנהלת ויזמת חברתית. בתפקידה האחרון שימשה כמנכ"לית עמותת "דרור בתי חינוך", במשך שבע שנים. במסגרת תפקידה הניעה תהליכים ארגוניים ופיתחה מודלים לפעולה מחוללת שינוי במערכת החינוך הציבורי. דנה הובילה והקימה בתי ספר בפריפריה, ביניהם: את בית הספר למקצועות המחר ואת בית ספר 'אדם חברה וטבע'. כמו כן, הקימה את המכינה הקדם-צבאית "יפתח" לנוער בסיכון; תוכנית "שותפים" – עסקים חברתיים בתוך בתי ספר בהובלה ובניהול של בני הנוער; מכללות להכשרת מטפלים קהילתיים בזקנים ועוד. לדנה תואר ראשון בחינוך והיסטוריה (הכולל תעודת הוראה) ממכללת בית ברל ותואר שני במנהל ומנהיגות חינוכית מאוניברסיטת תל אביב. דנה מתעניינת בקידום חברה שוויונית וצודקת דרך חיזוק ושיפור מערכת החינוך הציבורית, בדגש על יצירת מענים איכותיים לאוכלוסיות המוחלשות. כמו כן היא מתעניינת בבחינה ובהתאמה של החינוך המקצועי למאה ה-21, כך שיהפוך לפורץ דרך ומוביל במערכת החינוך כולה.

מרים פינק לביא

מרים פינק לביא

מדיניות. ריפוי. אדם.

מדיניות. ריפוי. אדם.

אודותיי

מרים היא רופאה פסיכיאטרית בכירה, מומחית בתחום הילד והמתבגר. במסגרת תפקידה עסקה בקידום השילוב של ילדים עם צרכים רגשיים מורכבים בקהילה, ויזמה וניהלה צוותים רב-מקצועיים למתן מענה כוללני תוך התייחסות נרחבת לצרכים המשפחתיים, החינוכיים והטיפוליים. למרים ניסיון רב בניהול, חינוך והדרכה. היא עסקה בהוראת רפואה לתלמידים בפריפריה, והרצתה והדריכה באוניברסיטה העברית. מרים עמדה בראש עמותה שהקימה ומלווה את בית הספר היסודי "קרוב", ויזמה וניהלה את תהליך הקמת בית הספר העל-יסודי "דרור" – בית ספר משלב יצירתי ציבורי במטה יהודה. למרים תואר דוקטור לרפואה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, והיא בוגרת לימודי המשך בפסיכיאטריה של הילד וטיפול דיאלקטי התנהגותי באוניברסיטת תל אביב ומכון אופק. מרים שואפת להעמיק את הידע בתכנון ובניהול מדיניות שתאפשר מתן מענה מיטבי לצרכים הרגשיים של הילדים במדינת ישראל.

עדו פלזנטל

עדו פלזנטל

מורים קצת אחרת – זהות, שיח, מפגש

מורים קצת אחרת – זהות, שיח, מפגש

אודותיי

עדו הוא מורה ומחנך. בעשור האחרון לימד היסטוריה, אזרחות וערבית, היה רכז שכבה, רכז מקצועות וחינך כיתות בתיכון "זיו" בירושלים. במסגרת תפקידיו פעל לשילוב נושאים אקטואליים בתוכניות הלימודים, תוך שימת דגש על הכרת המגזרים השונים בחברה הישראלית וקידום מפגשים בין בני נוער. מאז היותו נער, עדו פעיל בארגון "זרעים של שלום" המפגיש בני נוער יהודים וערבים מכל רחבי המזרח התיכון. במסגרת פעילותו בארגון הנחה קבוצות דיאלוג רבות ואף היה שותף בבנייה של תוכנית למפגשי מחנכים בנושאי זהות. לעדו תואר ראשון בבלשנות כללית ותואר ראשון ושני בהיסטוריה מן האוניברסיטה העברית. הוא בעל תעודת הוראה ובוגר התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר של מכון אבני ראשה. עדו מתעניין בהובלה של חיבורים בין המגזרים השונים בחברה הישראלית דרך הכשרה משותפת של צוותי חינוך והוראה.

מיכל שפרון-זכריה

מיכל שפרון-זכריה

מרחב לאמהות צעירות במצבי סיכון

מרחב לאמהות צעירות במצבי סיכון

אודותיי

מיכל היא מנהלת פרויקטים חברתיים. בתפקידה האחרון ניהלה את תוכנית "מחסות לעצמאות" – תוכנית ארצית לליווי בוגרי חסות הנוער של עמותת עלם ומשרד הרווחה. כמו כן הייתה שותפה בפורום ארגוני צעירים, ובו עסקה בקידום מדיניות ובהנגשת שירותים עבור צעירים בסיכון. בתפקידיה הקודמים פיתחה וניהלה תוכניות הכנה לאזרחות לחיילים מאוכלוסיות מוחלשות וכן עבדה כרכזת במעון לנוער מחוסר קורת גג. למיכל תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדע המדינה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית-ארגונית מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו. היא מתעניינת בהכנה לחיים עצמאיים ובדרכים לשילובם המיטבי של צעירים וצעירות בסיכון, וכן בחיבור שבין ההורים ובין הצוותים החינוכיים-טיפוליים.