חדשות ואירועים

נפתחה שנת הלימודים תש"ף בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית

22 העמיתים החדשים של מחזור כ"ח הצטרפו אל 20 העמיתים של מחזור כ"ז, שהחלו את שנת הלימודים השנייה שלהם בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית

​"מי ייתן שבמהלך השנה הקרובה נגיע לפה בחדוות עשייה, ולטובת תהליכי לימוד והתפתחות משמעותיים ובעלי ערך סגולי גבוה", אמר דני בר גיורא, מנהל בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, בדברי הברכה לעמיתים החדשים והוותיקים. "זו כמעט אמנות הבלתי-אפשרי לקיים כאן תוכנית לימודים שתהיה מתאימה לכל 42 העמיתות והעמיתים שבאים לכאן מרקעים מקצועיים ואקדמיים שונים ומגוונים, והולכים בסיום הלימודים כאן למגוון כל כך רחב של תפקידים. ובכל זאת, אנחנו עושים כל מאמץ אפשרי להתאים את המרחב לצרכים המשתנים של כל עמית ועמיתה, של כל מחזור ומחזור, ולצרכים המשתנים עם הזמן". 

בסיום דבריו הודה דני למשה ויגדור, מנכ"ל קרן מנדל-ישראל, ליהודה ריינהרץ נשיא הקרן, ולמורטון מנדל, יו"ר הקרן, על תמיכתם הרבה בבית הספר.

"יש לנו ציפייה גדולה מכם לגבי העתיד", אמר ויגדור, "שכל אחד ואחד מכם יחזור למקומו, לתחום עיסוקו, יגשים את ייעודה של הקרן ויחולל שינוי למען חברה סובלנית, צודקת ומיטיבה, ולמען שיפור איכות החיים בישראל".

נפתחה שנת הלימודים תש"ף

יום הלימודים הראשון בבית הספר נפתח בשיחה על מנהיגות, על מנהיגות נשית ועל מנהיגות פורצת דרך בין פרופ' אליס שלוי – אשת חינוך, מחלוצות הפמיניזם בישראל, שניהלה במשך שנים רבות את בית הספר "פלך" בירושלים, ובין מלכה פיוטרקובסקי, חברת סגל במכון מנדל למנהיגות שלמדה וחינכה ב"פלך". 

"אם יש לכם חלום, רעיון, שנראה לכם חשוב, תהיו מוכנים לקבל על עצמכם בכל רגע תפקיד שמעולם לא חשבתם עליו", אמרה פרופ' שלוי. אין דרך להגשמת אידיאל בלי קשיים... אני חושבת שאתם, כאנשי חינוך, צריכים להבין עד כמה החינוך חשוב לחברה שלנו, עד כמה מה שהתלמידים מקבלים בבית ספר, מן המורים, לאו דווקא בצורה ברורה וגלויה, לא מה שנרשם על הלוח, אלא דרך האישיות של המורה, זה יותר חשוב, הרבה יותר משפיע, מאשר מה שמקבלים מבחינת הידע".

אליס שלבי ומלכה פיוטרקובסקי

לבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית מתקבלים מדי שנה כעשרים עמיתים ועמיתות בעלי יכולת עשייה מוכחת, כישורים אינטלקטואליים גבוהים ומחויבות להוביל שינוי למען שיפור המציאות החינוכית והחברתית בישראל. הלימודים בבית הספר, מיזם משותף לקרן מנדל ולמשרד החינוך, נמשכים שנתיים ובמהלכם העמיתים מפתחים את חזונם האישי והמקצועי תוך העמקת והרחבת הידע המקצועי שלהם ותרגומו לתוכנית פעולה בת-קיימא לתרומה בשדה החינוך והחברה בישראל.