עמיתים​


מחזור ל"א

אוקטובר 2023 - אוגוסט 2025

 

שיר אלקיים לוצאטו

שיר אלקיים לוצאטו

שיר היא יזמית, מרצה ומנהלת. בתפקידה האחרון שימשה כמייסדת ומנהלת אקסלרטור MaofTech נגב מערבי לסטארט אפים טכנולוגיים בפריפריה מטעם משרד הכלכלה וחברת הייעוץ האסטרטגי BDO, וכמרצה ליזמות וחדשנות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בקורסים חדשניים בעברית ובאנגלית בפקולטה לניהול. שיר בעלת ניסיון בתפקידי ניהול בכיר ובייעוץ עסקי אסטרטגי לחברות בשוק הישראלי והבינלאומי, לגופים ציבוריים, ליזמים ולסטארט-אפים והיא חברה בוועדות מייעצות מקצועיות בדירקטוריונים ובמשרדים ממשלתיים. לשיר תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במסלול משואות למצטיינים בפקולטה לניהול מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.


חיים ביטון

חיים ביטון

חיים הוא איש חינוך, יזם חברתי והיסטוריון. לאורך שנות פעילותו ביישובי עוטף עזה ובערי הנגב עסק בחינוך בלתי-פורמלי עם נוער נורמטיבי ובסיכון, בהנחיית פעילים חברתיים בקבוצות מנהיגות, ובהוראה בבית החינוך שער הנגב. לצד זאת, עסק בפעילות אקדמית כחוקר ההיסטוריה של יהודי ארצות האסלאם, ואף זכה להכרה ופרסים על הישגיו בתחום זה. הוא בעל תואר ראשון בלימודי תרבות מהמכללה האקדמית ספיר, תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל ותואר דוקטור בלימודי ישראל – שניהם מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. חיים מתעניין במדיניות החינוך בישראל – בייחוד בפריפריה – ומבקש לפעול לקידום שוויון הזדמנויות, חיזוק איכותו ההוראה וטיפוח קשרי אקדמיה וקהילה.


יוני בן סימון

יוני בן סימון

יוני הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון הקים וניהל במשך שש שנים את חטיבת הביניים "בית אקשטיין" במושב יד רמב"ם. בית הספר הוקם עבור בני נוער בעלי מורכבויות נפשיות-רגשיות. לפני כן עבד כמורה ורכז פדגוגי בתיכון לנוער בסיכון "ברנקו וייס" רמלה. כמו כן עסק בהכשרה ובליווי של מורים במסגרת תוכנית "חותם". בתפקידו כמנהל פיתח עם צוות בית הספר מרחב חינוכי טיפולי במטרה להתאים לכל תלמיד תהליכי למידה וטיפול מותאמים לצרכיו הייחודיים. בבסיס התהליכים הללו ניצבת האמונה כי צמיחה וריפוי של בני נוער אלו מתאפשרת ומתרחשת במרחב שבו אנשי הצוות עוברים תהליכי למידה, הדרכה והחזקה רגשית. יוני מאמין בשילוב בני נוער בעלי מורכבויות נפשיות-רגשיות במארג החיים בקהילה, וזאת מתוך אמונה בכוחו של היחיד להשתלב ובכוחה של הקהילה ליהנות משילובם של בני נוער בעלי צרכים מיוחדים. יוני בוגר תוכנית "רביבים" של האוניברסיטה העברית בירושלים. בעל תואר ראשון במקרא ויהדות ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל. יוני מתעניין בדרכי שילוב חדשניות עבור בני נוער בעלי צרכים מיוחדים במסגרות קדם-צבאיות ובהמשך שילובם בשירות הצבאי או הלאומי.


עדיאל בר שלום

עדיאל בר שלום

עדיאל הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את כפר הנוער נוה עמיאל בשדה יעקב. במסגרת זו פעל לסייע לנערים במצבי סיכון משתנים שנשרו ממסגרות לעלות על מסלול חיים נורמטיבי ולצאת בסוף התהליך מוכנים לאתגרי החיים. לפני כן עבד כראש מחלקת מעורבות חברתית בבני עקיבא, כרכז ארצי של תוכנית "אפיקים", וכחבר בהנהלת עמותת "שמחה לילד". עדיאל מאמין שאהבה, אמון, הכלה ועבודה מהלב הם הבסיס לעשייה חינוכית. לעדיאל תואר ראשון רב-תחומי במדעי החברה והרוח מאוניברסיטת אריאל, ותואר שני במנהל ומדיניות ציבורית מאוניברסיטת חיפה. עדיאל הוא קצין שריון במילואים ובוגר תוכנית "מאסטרי" מקבוצת "טורוס" לפיתוח מנהיגות . עדיאל מעוניין לפעול לקידום החינוך והרווחה בישראל.


גידי  גרונברג

גידי גרונברג

גידי הוא איש חינוך ויזם חברתי. בשנים האחרונות שימש בין היתר כרכז פדגוגי בתיכון אנקורי תל-אביב וכחבר הנהלה בבית הספר. בתפקידו הקודם יזם וריכז את כיתות שח"ר בתיכון עירוני ה' במודיעין, ובמקביל היה שותף להקמת החטיבה העליונה. שורשיו של גידי נמצאים בחינוך הבלתי-פורמלי ובעבודה עם נוער בסיכון. ניהל את המרכז לנוער גאה בתל-אביב והקים את מערך הנוער הדתי בארגון הנוער הגאה. בשנים האחרונות פועל בחברה הדתית למען חינוך לסובלנות כלפי להטב"ק. לגידי תואר ראשון בחינוך בהתמחות בנוער בסיכון ממכללת בית ברל, תואר שני בניהול מערכות חינוך מסמינר הקיבוצים, והוא בוגר קורס הכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון "אבני ראשה". גידי מבקש לפעול למען תלמידים להטב"ק ולהקים מערכת חינוכית-טיפולית-הוליסטית שמטרתה לבסס חוסן ומנהיגות בקהילה הגאה.


איתי דהן

איתי דהן

איתי הוא יזם ובעל רקע ניהולי בארגונים מגוונים במגזר הציבורי והפרטי. בין השאר כיהן כמנכ"ל רשות מקומית, מייסד ומנכ"ל חברת סטרטאפ, ובעברו תפקידי פיקוד והכשרה בצה"ל. לאיתי תואר ראשון ושני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. מתוך הכרה עמוקה במורכבות ובעומס שעמם מתמודדים דרגי הניהול, איתי שואף לייעל את הקשר שבין משרדי הממשלה השונים לבין הארגונים "בשטח", לטובת שיפור רוחבי ושיטתי של המערכות ברמה הארצית.


רולא דקה

רולא דקה

רולא היא אשת חינוך וניהול. עבדה כמורה בבית הספר היסודי לבנים אבו טור, וניהלה את תיכון אקסלנס לבנות בוואדי אלג'וז בירושלים. בתקופת ניהולה צמח בית הספר מ-98 תלמידות ל-300. כמנהלת האמינה בכוחו של צוות מיומן ומוכשר, ודאגה לבנות תוכנית אישית להכשרה ופיתוח מקצועי לכל מורה בבית הספר. אחר כך הייתה רולא ממונה על החינוך העל-יסודי במזרח ירושלים במנח"י, ולצד תפקידה זה היא שימשה כרפרנטית לתחום ההדרכה והייתה אחראית לפיתוחם המקצועי של המדריכים במחוז. לרולא תואר ראשון בסוציולוגיה, אנתרופולוגיה וחינוך ותואר שני בחינוך מיוחד – כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. רולא מאמינה בכוחו של מקצוע ההוראה, בחשיבותו ובכוחו של המורה לבנות תמונת עתיד לתלמיד שתפתח לפניו אופקים ותקווה.


אוריה זיני

אוריה זיני

אוריה עוסקת בחינוך, בחיבור שבין עולם התאוריה לעולם המעשה, תוך ניסיון לממש רעיונות ומושגים במציאות היומיומית. בתפקידה האחרון עבדה בניהול מערך ההדרכה, ניהול ופיתוח כלים חינוכיים-קהילתיים וריכוז העבודה הקהילתית ב"מרכז אדוה" – מכון מחקר חוץ-אקדמי הפועל לשינוי מדיניות חברתית. פיתחה וניהלה תוכניות שונות עבור קהילות מגוונות במטרה לקדם מדיניות צודקת ושוויונית וכן במטרה להגדיל את מעורבותם של המשתתפים והמשתתפות במרחב הציבורי בתהליכי קבלת ההחלטות ובאופן חלוקת המשאבים הציבוריים. ניהלה וליוותה פרויקטים חינוכיים וחברתיים שהיוו תשתית לכתיבת ניירות מדיניות. בעלת ניסיון רב בהנחיית קבוצות, במעגלי שיח ובעבודה עם קהילות שונות. שימשה כעוזרת הוראה במשך ארבע שנים בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. בעלת תואר ראשון בהצטיינות יתרה ממכללת תל-חי בחוג לחינוך ולימודי פילוסופיה ותואר שני בחוג למחשבת החינוך מהאוניברסיטה העברית בירושלים. אוריה מעוניינת לחקור ולהעמיק בתחום של מדיניות חינוך דרך שאלות שעוסקות בגיוון ובייצוג (צדק הכרתי) ובשאלות העוסקות במימוש שוויון הזדמנויות בחינוך (צדק חלוקתי).


נעמה כהן

נעמה כהן

בתפקידה האחרון ניהלה נעמה את תוכניות החומש לעובדי הוראה בחינוך הערבי במשרד החינוך. דרך יצירת שותפויות וקשר עם המטה והשדה איתרה את האתגרים של עובדי ההוראה ופיתחה מענים לטובת שינוי אסטרטגי באיכות ההוראה בחינוך הערבי. קודם לכן עבדה בשדה החינוך היהודי-פלורליסטי, בתחום שנות השירות ובייעוץ פרלמנטרי בכנסת. בפרוץ הקורונה הצטרפה לקהילת "תרבות של סולידריות" שהתהוותה באותה עת, הפועלת ומחנכת לערבות הדדית ולסולידריות חברתית. זהו עבורה בית אידאולוגי ואקטיביסטי שבו היא מנהלת את מערך הקשישים. לנעמה תואר ראשון בהצטיינות בתוכנית פכ״מ (פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה) ובתוכנית אמירים למצטיינים במדעי הרוח מן האוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר השני במינהל עסקים ותכנון ערים. במהלך לימודיה הקימה בית מדרש בין-דתי באוניברסיטה. נעמה פועלת לקידום אחריות חברתית, שוויון הזדמנויות וצמצום פערים, והיא מעוניינת להתעמק בפדגוגיה אקטיביסטית למינוף תפקידה החברתי של מערכת החינוך.


רפאה ענבתאוי

רפאה ענבתאוי

רפאה היא עובדת סוציאלית, יועצת ארגונית ופעילה פמיניסטית וחברתית. בתפקידה האחרון כיהנה כמנכ"לית עמותת "כיאן – ארגון פמיניסטי", הפועלת למען צדק חברתי וקידום מעמד האישה. בתפקיד זה הייתה אמונה על מימוש יעדי הפעולה, המטרות והחזון הארגוני, ניהול הארגון, הדרכת צוותים, פיתוח תכנים ופרויקטים, ניהול תקציב וגיוס משאבים. העשייה שלה מונעת מתוך מחויבות לזכויות אדם וצדק חברתי. רפאה החלה את דרכה בעשייה חברתית כמנחת קבוצות בנושאים הקשורים בזכויות אדם, מעמד האשה ומעורבות חברתית וקהילתית, ובמקביל ניהלה במשך כמה שנים מרכז יום אזורי לנפגעי סמים. בהמשך דרכה השתלבה בעשיה הפמיניסטית והקימה וניהלה את המחלקה לעבודה קהילתית בעמותת כיאן. לרפאה תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בארגון ומינהל מאוניברסיטת חיפה. היא בוגרת מגוון של קורסים בינלאומיים בפתרון סכסוכים, זכויות אדם ומיעוטים ומגדר. רפאה מתעניינת בהטמעת חינוך לערכים, בזכויות אדם ובשוויון מגדרי, וכן בפיתוח מודלים התערבותיים לעבודה מערכתית המשלבת בין השטח ובין הידע המחקרי.


רון פולק

רון פולק

רון הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את התיכון הניסויי הטכנולוגי "דור" בהרצליה והדריך מנהלי בתי ספר בראשית דרכם. במסגרת תפקידו כמנהל הוביל לפיתוח "פדגוגיית מסעות", שבה תלמידים לומדים ב"מרחבי החיים" באמצעות מסעות המאפשרים למידה רציפה וממושכת ויוצרים חיבור בין הלימודי, הרגשי והחברתי. לרון תואר ראשון במסלול לחינוך דמוקרטי מסמינר הקיבוצים, תואר שני בניהול ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב, והוא בוגר קורס הכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון "אבני ראשה". רון מאמין בתפקידו המרכזי של החינוך הציבורי בשבירת מעגל ההדרה וביצירת תנאים למוביליות חברתית עבור קבוצות מוחלשות בחברה, ומעוניין להעמיק ולחקור את הדרכים שבהן מערכת החינוך וגורמים שונים יכולים לסלול אפיקי הכשרה וליווי הוגנים ורלוונטיים לעולם ההייטק.


חיליק פרבר

חיליק פרבר

חיליק הוא איש חינוך וטיפול הפועל בפריפריה החברתית וחותר לשוויון הזדמנויות עבור אוכלוסייה זו. בתפקידו האחרון החיה את השכונות בצפון העיר ירושלים בחטיבה לקידום נוער בעיריית ירושלים והרחיב את תשתית הארגון במרכז העיר. בתפקידו זה הוביל תהליכי פיתוח וגיבוש צוותים לצד ניהול השטח ומעורבות אישית בעשייה ובקידום מקבלי השירות. לפני כן שימש כמנהל בפנימייה חינוכית/טיפולית ב"משכנותיך ישראל" ופעל שם להקניית כלים בתחומים שונים כגון השכלה, פיתוח אישי, מעורבות חברתית, תרומה הדדית והקניית כישורי חיים. שימש כסגן מנהל בפנימייה פוסט-אשפוזית ייחודית ופורצת דרך לחברה החרדית ופעל להטמעת תהליכי עבודה ושיתופי פעולה בין אוכלוסייה זו למובילי דעת הקהל ומקבלי ההחלטות בה. מעביר הכשרות וסדנאות לאנשי חינוך העובדים עם נוער קצה. לחיליק תואר ראשון במדעי החברה והרוח מהאוניברסיטה הפתוחה ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. משתייך לחברה החרדית ומעוניין להשפיע ולהוביל תהליכי עומק בה ובחברה הישראלית.


דוד צרפתי

דוד צרפתי

דוד הוא איש חינוך, ניהול ומנהיגות, מפקד, מורה ופעיל חברתי הפועל במסגרות החינוך הצבאיות ובמסגרות החינוך הפורמליות והבלתי-פורמליות. בתפקידו האחרון שירת כמפקד בית ספר במשמר הגבול. שם, ובשאר תפקידיו השונים, ניהל, תכנן, בנה ופיתח תורות מנהיגות ערכית והצמיח מאות מפקדים ומפקדות ראויים וערכיים. לדוד תואר ראשון במדעי הרוח מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בחינוך במגמת מנהיגות וניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת בר-אילן. כמו כן הוא בעל תעודת הוראה בתנ״ך ממכללת סמינר הקיבוצים ובעל תעודת מגשר מהמרכז לגישור גומא גבים. דוד מאמין בשילוב בין החינוך הפורמלי לבלתי-פורמלי מתוך אמונה ש״דרוש כפר שלם לגדל ילד״. הוא מבקש לפעול למען אנשי הקצה בחברה הישראלית, מתוך אמונה שעם חינוך מותאם צרכים אפשר להשפיע רבות על המוביליות החברתית של כל ילד וילדה בישראל.


עדיה קדמי סממה

עדיה קדמי סממה

עדיה היא אשת חינוך. בארבע השנים האחרונות ניהלה את המכינה למנהיגות חברתית בפארן שבערבה. במסגרת תפקידה פעלה להגברת הנגישות של נוער מהפריפריה החברתית-גאוגרפית לעולם המכינות. בשנים האחרונות פעלה בזירות שונות של קידום מפגשים בין אוכלוסיות שונות ומגוונות במדינה. לעדיה תואר ראשון במקרא ובמדעי היהדות ותואר שני בחינוך יהודי וכן תעודת הוראה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. היא בוגרת תוכנית "רביבים – תוכנית מצטיינים להכשרת מורים להוראת מדעי היהדות, וכן בוגרת תוכנית "עמיתי צדק" למנהיגות יהודית חברתית של עמותת "ממזרח ושמש" ו"כל ישראל חברים". עדיה מבקשת לפעול למען בניית מערך של חינוך ציבורי איכותי בפריפריה. היא מאמינה בשילוב כלים מעולם החינוך הבלתי-פורמלי במערכת החינוך הממלכתית ושואפת לפתח כלים ליצירת אקלים בית ספרי שמעודד עצמאות, יוזמה ויצירתיות בקרב מחנכים, מורים ותלמידים.


סשה קליאצ

סשה קליאצ'קינה

סשה היא אשת חינוך בלתי-פורמלי, מנחת קבוצות ועורכת טקסי חתונה יהודיים חילוניים. בשנים האחרונות עסקה בתחום החינוך היהודי בארץ ובתפוצות, בהכשרת אנשי חינוך ובעשיה מגוונת בתחום היהדות הישראלית. בין הפרויקטים האחרונים שניהלה: פורום "אלף" מטעם הסוכנות היהודית – קהילה מקצועית למנהלי מחנות קיץ יהודיים דוברי רוסית בתפוצות ובארץ, ופרויקט תמיכה פסיכולוגית במחנות קיץ בחבר המדינות בעקבות המלחמה באוקראינה. סשה מעורבת בעשיה חברתית ומלווה פרויקטים חינוכיים וחברתיים רבים, בהם פרויקט "גילדה" – מאיץ חינוכי עסקי לאנשי חינוך עולים חדשים. לסשה תואר ראשון במדע המדינה וקולנוע וטלוויזיה מאוניברסיטת תל אביב, תעודה בהנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות ממכללת בית ברל, ותואר שני בחינוך בלתי-פורמלי מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בארה"ב. סשה מעוניינת לחקור את המפגש לבין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי-פורמלי ולעסוק בהקניית כלים לא פורמליים למורות ומורים ובשילוב מודלים בלתי-פורמליים בתוך בתי ספר ציבוריים.


טל רוקח

טל רוקח

טל שירת במשך 24 שנים במשרד ראש הממשלה במגוון תפקידי ניהול. הוא איש שטח הקשור לשבילי הארץ ומאמין בסביבת חינוך בטבע ובמדבר. לטל תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים ממכללת אונו ותואר שני בהצטיינות יתרה במנהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. הוא מעוניין לפעול למען צמצום פערים בחברה הישראלית ולחיזוק האינטגרציה בין המערכות הציבוריות. טל מאמין בשילוב בין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בדגש על חינוך ערכי ומוסרי, כבסיס רחב וחשוב לכל אדם בעולם בכלל ובחברה הישראלית בפרט.


צרויה שוויגר

צרויה שוויגר

צרוויה היא עובדת סוציאלית בהכשרתה. בתפקידה האחרון ניהלה את המרכז הקהילתי במועצה אזורית עמק המעיינות. במסגרת התפקיד הובילה תהליכים בתחום החינוך החברתי ביישובים, בתרבות, במצוינות בתחומי המוזיקה, המחול והספורט, תוך התמקדות בכלי הקהילתי כמחולל שינוי. במקביל לתפקיד הובילה קורסי פיתוח מנהיגות ביישובים במטרה לאתר צעירים שיקחו אחריות ויובילו תהליכים בתוך היישובים. צרויה ניהלה את מחוז צפון של השירות הלאומי הממלכתי באגודה להתנדבות, אשר נועד לאפשר לצעירים עם פטור משירות צבאי לעשות שירות משמעותי בקהילה. לצרויה תואר ראשון במסלול של טיפול באובדן וטראומה ממכללת ספיר ותואר שני בייעוץ ארגוני בארגונים עסקיים וחינוכיים ממכללת קריית אונו. צרויה מעוניינת להתמקד בלמידה של כלים היכולים לסייע בפיתוח מצוינות בפריפריה ומתן שוויון הזדמנויות במחקר ובפיתוח ביישובים המרוחקים מהמרכז.


יונתן  שחר

יונתן שחר

יונתן הוא איש טיפול וניהול. בתפקידו האחרון הקים וניהל מרכז הוליסטי לנערים וצעירים לאחר מאסר, מטעם הרשות לשיקום האסיר, אשר היה הראשון מסוגו בארץ. במהלך תפקידו פעל רבות למען שינוי מדיניות בתחום השיקום של קטינים לאחר מאסר, ופיתח מודלים ייחודיים לטיפול, חינוך ושיקום עבור האוכלוסייה. ב-18 השנים האחרונות עבד עם אוכלוסיות בקצה הרצף במגוון תפקידים טיפוליים, חינוכיים וניהוליים. ליונתן תואר ראשון בעבודה סוציאלית ממכללת אשקלון ותואר שני בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. את דרכו המקצועית מובילה התפיסה שלכל נער מגיעה ההזדמנות להתחלה חדשה ועל המערכות לתת את המענים הטובים ביותר. מעוניין להמשיך לפעול למען אוכלוסיות נוער הקצה תוך בניית מודלים חדשניים, ולפתח מסגרות הוליסטיות איכותיות המאפשרות מוביליות חברתית.


חן שמיר

חן שמיר

חן הוא יזם ומוביל דרך חינוכי בשדה הצעירים. כחבר בקיבוץ המחנכים של "דרור ישראל' הקים מסגרות חינוך בלתי-פורמליות לנוער וצעירים, ייסד את רשת קהילות הצעירים "רוג'ום" ופיתח תפיסה פדגוגית המכוונת לשלבי החיים שאחרי גיל הנעורים. כסמנכ"ל הדרכה ופיתוח אסטרטגי ב"תוצרת הארץ" ניהל מערך של עשרות מלווי קהילות, מנהלים ובעלי תפקידים במגוון קהלים ברחבי הארץ, בהם חילונים, דתיים, חרדים, יהודים וערבים. לחן תואר ראשון ושני בחינוך וניהול מבית ברל במסגרת מרכז בובר לחינוך דיאלוגי. הוא מבקש להיות שותף מוביל ביצירת מסלולי חינוך לצעירים ומבוגרים בישראל ולייסד מוסדות לאומיים חופשיים הנותנים לכל אדם אפשרות להתפתחות אישית לצד שייכות והקשר חברתי.


אליאור תורג

אליאור תורג'מן

אליאור הוא איש חינוך וקהילה. בתפקידו האחרון ניהל את בית חינוך ממ"ד שורשים לאומנויות – בית ספר אינטגרטיבי השוכן בדרום ת"א, אשר היה על סף סגירה וכיום הוא מהמובילים בארץ. זאת בזכות פיתוח שפה פדגוגית חדשנית וייחודית ובה התלמידים לומדים את מקצועות הליבה והקודש בסינתזה לאומנויות השונות. זכה בפרס החינוך הארצי לשנת תשפ"ג. אליאור הקדיש את כל חייו הבוגרים לקידום החינוך יחד עם הקהילה ולשבירת תקרת הזכוכית עבור ילדים שידם אינם משגת. ניהל את חטיבת הביניים עירוני ח', הקים והוביל עמותה מסייעת לילדים ביפו, שימש כרב קהילה בקרית עקרון ועוד. בעל תואר ראשון ושני בהצטיינות בחינוך, בהתמחות בתנ"ך ובתושב"ע וניהול מערכות חינוך (בהתאמה) מטעם מכללת הרצוג, ובוגר קורס הכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון "אבני ראשה". אליאור מבקש להעמיק בסוגיית האינטגרציה במערכת החינוך, שהיא מיקרוקוסמוס לחברה הישראלית כולה, תוך דגש על צמצום פערים ומתן מענה רגשי, חברתי ופדגוגי לאוכלוסיות קצה.


 

מחזור ל"ב

אוקטובר 2024 - אוגוסט 2026

 

יפית בבילה שמר

יפית בבילה שמר

יפית היא משפטנית ואשת חינוך. בשנים האחרונות שימשה כיועצת המשפטית של רשות התאגידים במשרד המשפטים וכחברת הנהלת הרשות. לפני כן עסקה בחינוך ובמשפט במגזר השלישי, בניסיון לחולל שינוי חברתי באמצעות שילוב כלים אלו. ליפית תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית, תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי ותעודת הוראה בהיסטוריה ממכללת בית ברל ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית. כמו כן היא בוגרת קורס פיתוח מנהלים של משרד המשפטים בשיתוף אוניברסיטת תל אביב. יפית מתעניינת בתהליכי הגיבוש של מדיניות חינוכית ובאופני הטמעתה בתנאי קיטוב חברתי, וכן בהשפעתם של חינוך לערכים ושילוב פרקטיקות מהחינוך הבלתי פורמלי בתוך המערכת הפורמלית.


חנן בולר

חנן בולר

חנן הוא איש חינוך ומשורר. בתפקידו האחרון ניהל את הישיבה התיכונית במצפה יריחו, שם הוביל תהליכים פנים-ארגוניים של יצירת שפה משתפת בין כלל הצוותים, פיתוח השיח הרגשי ולמידה משמעותית. במקביל הנחה קבוצות חיילים ונוער ב"יד ושם" ולימד כתיבה יוצרת, ספרות ואזרחות. בתפקדיו הקודמים שימש כסן מנהל פנימייה, יועץ חינוכי ופרויקטור בצה"ל. לחנן תואר ראשון בחינוך ממכללת אורות, תואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת בר-אילן ותעודת מנחה קבוצות ממכון סאלד. הוא החל בלימודי CBT בתל השומר. חנן רואה באיחוי השסעים בישראל יעד מרכזי. במסגרת זו הוא שואף לקידום פלטפורמות חינוכיות בין-מסגרתיות שיובילו שיח אמפתי והיכרות בין חלקי העם. זאת במטרה לייצר שפה המחליפה את החרדה מן האחר בסקרנות אל האחר.


בת עמי  בלסן

בת עמי בלסן

בת-עמי היא אשת חינוך, יזמות וניהול. היא מנהלת המחלקה לצמצום פערים בחינוך ומנהלת בית האמנים בעיריית בית שמש ומנחת אירועים עירוניים. בעבר עסקה בחינוך פורמלי, בבית הספר "ברנקו וייס" וב"אתגרי", עם נוער בסיכון. כמו כן ניהלה את SheCodes – מרכז ללימודי תכנות חינם לנשים, בבית שמש. לבת עמי תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללה ירושלים ותואר שני בייעוץ חינוכי ממכללת אורות. עוד השתלמה בלימודי ייעוץ ארגוני באוניברסיטת בר-אילן ובהנחיית קבוצות. במהלך שירותה הציבורי בעיריית בית שמש גייסה וניהלה תקציבים משמעותיים, תוך שימת דגש על קידום שוויון הזדמנויות ומתן שירות לכלל האוכלוסיות בעיר. מעוניינת לחקור ולהתמקד בחיבורים בחברה הישראלית, הזקוקה כעת לשיקום באמצעות חיבור בין המגזרים השונים.


חני גולדמן

חני גולדמן

חני היא אשת חינוך ואקטיביסטית חינוכית. בתפקידה האחרון שימשה כראשת אולפנית "בני עקיבא" תל אביב. במסגרת זו יצרה מערכת חינוכית-פדגוגית המותאמת לזרמי חינוך ולתתי-מגזרים שונים וסביבות למידה חדשניות. בשנה האחרונה הקימה במבנה האולפנית בית ספר יסודי וכיתת גן לתושבי שדרות וקריית שמונה שפונו מביתם למלונות בתל אביב. לפני כן הייתה מנהלת בית ספר יסודי ביפו, מלווה מנהלים בראשית דרכם, יועצת חינוכית ומדריכה מחוזית במשרד החינוך בנושא מוגנות מינית. חני הקימה ומנחה קבוצות מנהלים בנושא עיצוב זהות יהודית ודמוקרטית, והיא חלק מקבוצה הכותבת מתווה לחינוך הממלכתי בישראל. חני מאמינה בטוב הבסיסי של כל אדם, במתן אוטונומיה ובהארת פנים כבסיס ליצירה חינוכית. לחני תואר ראשון ביהדות וייעוץ חינוכי ממכללה ירושלים, תואר שני בייעוץ חינוכי ממכללת אורות ישראל, והיא בוגרת קורס הכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון "אבני ראשה". היא מעוניינת לפעול למען מציאת מכנה חינוכי משותף בין המגזרים השונים בישראל תוך שמירה על ייחודיותם.


דני גיגי

דני גיגי

דני הוא מנהל, יזם חברתי, מקדם מדיניות ואקטיביסט הפועל למען צדק חברתי במגוון תחומים. בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל פורום הדיור הציבורי, שהפך תחת ניהולו לתנועה חברתית גדולה. במקביל לעבודתו בפורום עבד שנים רבות בעמותת שתיל ובמסגרת התפקיד ייעץ והוביל קואליציות חברתיות. במהלך פעילותו פיתח את מודל ״הלובי הקהילתי״ ויזם פרויקטים חדשניים בתחום התקשורת. מעבר לפעילותו בשטח הוא גם פובליציסט, וכתב עשרות מאמרים בנושאים שבהם עסק. לדני תואר שני במנהל עסקים ותואר שני מחקרי ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית. לאחר לימודיו עבד בהסברה, היה הדובר של גרינפיס וקידם יוזמות חברתיות. דני מאמין שהשתתפות ומעורבות פוליטית הן מרכיב חיוני בדמוקרטיה, והוא מתעניין בחינוך שמטרתו הגדלת המעורבות האזרחית בתהליכים הפוליטיים.


איילת גלמן פת

איילת גלמן פת

איילת היא אשת חינוך. במשך השנים מילאה תפקידים רבים במערכת החינוך העל-יסודי בירושלים. בשנים האחרונות לקחה חלק בפתיחה ובהצמחה של בית ספר חדש בהר חומה עבור תושבי השכונה. איילת מאמינה שהמפגש עם בני נוער בתוך בית הספר משמעותי להתפתחותם ולעיצובם, ושהחינוך הציבורי בארץ חייב להיות כזה המאפשר לתלמידים המגיעים מרקעים שונים ומגוונים ללמוד ולהתפתח, להרחיב את אופקיהם ולאפשר להם מוביליות חברתית בעתיד. לאיילת תואר ראשון בביולוגיה מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ותואר שני בפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.


זהר דבש

זהר דבש

זהר היא אשת חינוך, אקטיביסטית ויזמת בתחום החינוך העוסקת בעיצוב תפקידה של מחנכת הכיתה כמנהיגה וכמובילת קהילה. בשנים האחרונות שימשה כמפתחת תוכן ומנחת תוכניות לפיתוח מקצועי והעצמה של מורים בארגון חותם, והייתה שותפה להטמעת מודל חינוכי עירוני ייחודי בגיל הרך בעיריית הרצליה. בעבר הייתה חברה בצוות הפיתוח של המודל הפדגוגי-ארגוני הייחודי בבית ספר אלונים ע"ש שולמית אלוני בראשון לציון, מחנכת כיתה ומפתחת תוכניות לימוד הוליסטיות על בסיס גישת PBL. לצד פיתוח מקצועי בהנחיית תהליכי למידה, זהר פועלת לקידום מעמד המורות בישראל. במסגרת פעילות זו הקימה תנועה לחיזוק מעמד המורות בישראל, הובילה את "מחאת האלונקות", הנחתה ויזמה מפגשי שיח וחשיבה משותפים והובילה יוזמה לפיתוח מקצועי חדשני למורות המבוסס על חקר פרקטיקה עצמאי, בשיתוף אגף מו"פ  ומרכז פסג"ה אשדוד. לזהר תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני באנתרופולוגיה תרבותית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. זהר מבקשת לפעול לקידום תפיסת קבוצת הלומדים בכיתה כקהילה, אשר במסגרתה הילדים מתרגלים שהות במרחב של חיבורי לב ולומדים כיצד לאזן את צרכיהם כאינדיבידואלים אל מול שמירה משותפת על גבולות הקהילה.


יהונתן הלוי

יהונתן הלוי

יהונתן הוא איש חינוך ושוויון חברתי. בתפקידו האחרון ניהל שתי מסגרות לנערים בקצה רצף הסיכון – פנימייה טיפולית כוללנית וחלופת מעצר, בחסות הנוער, משרד הרווחה. במסגרת עבודה זו פעל לסייע לנערים המגיעים מהשוליים החברתיים של מדינת ישראל לקבל הזדמנות נוספת בעזרת שיקום, טיפול וחינוך, לגלות  את הכוחות, להחזיר את האמון בעצמם ובבני אדם, לחוות הצלחה ולהפוך להיות אזרחים נורמטיביים מיטיבים לעצמם ולחברה. מאמין גדול בשוויון הזדמנויות לנערים ונערות מהפריפריה החברתית בישראל. פועל מעל עשור בתפקידי ריכוז וניהול בתחום הנוער בסיכון, מאמין גדול באדם ובכוחותיו לעשות שינוי ולהצליח. בעל תואר ראשון בניהול וארגון ומשאבי אנוש מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במנהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך מהאוניברסיטה הפתוחה. בעל תעודת הוראה בחינוך על-יסודי. יהונתן מבקש לפעול לקידום מוביליות חברתית אמיתית בישראל ושוויון הזדמנויות בחינוך, בצבא, באקדמיה ובתעסוקה, תוך דגש על שאיפה למצוינות, העצמה וחיזוק הביטחון של הנער בעצמו.


וולאא חג

וולאא חג'אג'רה

וולאא היא פסיכולוגית, מנחת קבוצות ופסיכומטריקאית. לצד עבודתה בתחומי הטיפול, הקבוצות ופיתוח המבחנים עבדה בקשת רחבה של תחומים וכאשת מדידה והערכה בכמה גופים וארגונים, ניהלה פרויקטים ופיתחה תוכן במגזר הציבורי ובאקדמיה. בתפקידה הארוך ביותר עסקה בפיתוח מצוינות בקרב תלמידים בחברה הערבית במכון דוידסון לחינוך מדעי. כמו כן עבדה במחקר יישומי ואקדמי ופרסמה מאמר. וולאא מורה לפסיכומטרי, מורה לערבית לדוברי עברית ועוסקת בשפה ובתרגום. לוולאא תואר ראשון בפסיכולוגיה ושפה וספרות ערבית ותעודת הוראה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בפסיכולוגיה רפואית מהאקדמית תל אביב-יפו, והיא בוגרת מגוון מסלולים וקורסים בהנחיית קבוצות, בפסיכומטריקה ובניהול. וולאא מתעניינת בתחום הקהילות והקהילתיות בחברה הערבית, במיוחד בקרב הצעירים ובני הנוער.


נדב חרובי

נדב חרובי

נדב הוא מורה ואיש חינוך שמאמין שמטרתו המרכזית של בית הספר היא ללמד את התלמידים והתלמידות לחשוב באופן ביקורתי על עולמם ולקבל על עצמם אחריות לשפרו. בתפקידו האחרון ניהל את החטיבה העליונה בתיכון ליד האוניברסיטה בירושלים. לפני כן שימש במגוון תפקידים בבית הספר ובכולם קידם עיסוק ישיר, בהובלת תלמידים, בסוגיות כגון הסכסוך הישראלי-פלסטיני או זהות חילונית. לדעתו, הדרך למנהיגות, מצוינות אקדמית ויצירתיות, עוברת דרך סביבה אנושית, חמה ומכבדת השמה במרכז את האדם, הן התלמיד והן המורה. לנדב תואר ראשון במקרא ויהדות ותואר שני בהצטיינות בספרות עברית, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן, נדב הוא בוגר תוכנית "רביבים" וכן קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. נדב מבקש לפענח את הדרך בה אנו והתלמידים עוברים מהתבוננות פסיבית ליוזמה אקטיבית.


אייל טוויטו

אייל טוויטו

אייל הוא איש חינוך ומרצה. בתשע השנים האחרונות היה מחנך בישיבה התיכונית "חכמי לב", הפונה לצעירים מהקהילה החרדית המעוניינים בלימודי בגרות. במקביל ניהל בית מדרש ליוצאים בשאלה מהחברה החרדית ופעל בתחום היוצאים בשאלה במשך חמש-עשרה שנים. אייל היה שותף להקמת ארגון "מנורה שמונה", המסייע ליוצאים מהחברה החרדית להשתלב בחברה, לגבש את זהותם מחדש וכן למצוא את מקומם הן בתעסוקה והן באקדמיה. מרצה כחמש-עשרה שנים במסגרות שונות בפילוסופיה ובמחשבת ישראל ופעיל בתחום ההוראה הבלתי הפורמלית. לאייל תואר ראשון ושני בהוראת תושב"ע ומחשבת ישראל ממכללה ירושלים. הוא מעוניין להרחיב את העיסוק בתחום ההוראה הבלתי פורמלית מתוך אמונה שעיסוק בהגות ותחומי הרוח ובתפר שבין פילוסופיה לדת מחוץ לכותלי האקדמיה, תורם לא רק להעשרה האישית אלא גם להבנה עצמית ולגיבוש זהות בחברה הישראלית, הנתונה באתגרים מורכבים של דת ומדינה ובמתחים שהובילו בשנים האחרונות לקיטוב.


ליאור יוחאי כהן

ליאור יוחאי כהן

ליאור הוא איש חינוך, ואת שנותיו בשדה החינוכי הקדיש בעיקר למען נוער בסיכון. את דרכו החינוכית החל בכפרי הנוער בכפר חסידים, "נוה עמיאל" ו"ימין אורד". ב"ימין אורד" הקים את מגמת התקשורת כדי לאפשר למידה אחרת ועיסוק בקונפליקטים המלווים את הנערים דרך סרטים דוקומנטריים. כמו כן כיהן לאורך השנים בכפר כמחנך כיתה, רכז שכבה וסגן מנהלת. בתפקידו האחרון שימש כמנהל חטיבת הביניים "אורט יגאל אלון" בנוף הגליל. תפיסתו החינוכית נובעת מ"חנוך לנער על פי דרכו" – מגוון דרכים להגיע ללבו של הנוער, והבסיס לכולם הוא שיח בגובה העיניים, קשר אישי ומציאת נקודות החוזק בכל אחד, מתוך תפיסת "הקווים המקבילים". לליאור תואר ראשון בתקשורת ונוער בהדרה ממכללת אורנים, תואר שני בטכנולוגיה בחינוך מהאוניברסיטה הפתוחה, והוא בוגר מכון אבני ראשה להכשרת מנהלי בתי ספר. ליאור שואף לסייע בשינוי צורת העבודה של מערכת החינוך בישראל, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות.


נורית כהן ינאי

נורית כהן ינאי

נורית היא אשת טיפול ועובדת סוציאלית בהכשרתה. בתפקידה האחרון ניהלה את אזור דרום ירושלים בתוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון "360". במסגרת תפקידה הובילה ועדות בין-מקצועיות ורב-תחומיות במטרה ליצור מענים ומודלים רשותיים איכותיים לאיתור, למניעה ולטיפול בילדים ונוער בסיכון. בעברה שימשה כראש צוות ומדריכת עובדים ביחידה לטיפול באסירים משוחררים ומתמכרים בעיריית ירושלים. במסגרת זאת הייתה ממקימי מרכז יום לנשים מכורות – ראשון מסוגו בעיר. לנורית תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ותואר שני בעבודה סוציאלית קלינית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נורית מתעניינת בפיתוח מודלים ליצירת מרחב ושפה משותפים בין הדיסציפלינה הטיפולית לחינוכית המעמידים את נפש האדם ואת חיזוק כוחותיה בליבת המעשה החינוכי, ולהפיכת מסגרות החינוך לשותפות באיתור ובמניעה של מקרי קצה.


עידית מנשה

עידית מנשה

עידית היא יזמית חברתית, מנהלת ומומחית בקידום מדיניות בנושאי שוויון ודמוקרטיה. בתפקידה האחרון במינהל החינוך של עיריית ירושלים הקימה וניהלה את מערך גני היער. כיום, עיריית ירושלים היא המובילה בארץ בתחום חינוך היער הציבורי. כמו כן הובילה בהתנדבות את קבוצת ההורים הפעילים להקמת בית ספר היער העירוני הראשון בירושלים. בעבר שימשה כיועצת פרלמנטרית לחברי כנסת וניהלה את המרכז לשינוי מדיניות בשתי"ל, שהעניק ייעוץ לארגוני החברה האזרחית וקידם סוגיות של צדק חברתי, דמוקרטיה ושוויון. לאחר מכן עבדה במשרד השיכון, שם הובילה תהליכי פיתוח ושינוי ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בדגש על האוכלוסייה החרדית. לעידית תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב. עידית מעוניינת לחקור את האופן שבו הציבור משפיע על המערכות השלטוניות – הן על הרשות המקומית והן על השלטון המרכזי – ולהעמיק את ההבנה אודות הממשקים ביניהם.


רן מס

רן מס

רן הוא איש חינוך וניהול. בשנים האחרונות עסק, יחד עם שותפים שונים, בהקמת מיזם "המרחב השלם" בעיר ירושלים. במסגרת זו פיתח את התשתית והמודל חינוכי המאפשרים לבתי הספר להפוך למוסדות המספקים חינוך רציף ושלם ובכך להיות אמונים על החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי של תלמידיהם ולהרחיב באופן ניכר את משך הפעילות של בתי הספר. בתפקיד זה ליווה עשרות מוסדות חינוך בירושלים ואנשי צוות של המיזם לצורך הטמעתו. לפני כן עבד כעורך דין בשירות המדינה וכן בשוק הפרטי. בעברו פעל בעמותת "אחריי!", תחילה כמדריך ובהמשך כמוביל פרויקט "אחריי בשטח". לרן תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת רייכמן, שם גם שימש כעורך כתב העת "משפט ועסקים". רן מעוניין לחקור ולהעמיק בשאלה כיצד אפשר להנמיך ולהסיר את "הגדרות" שבין בית הספר לבין העולם שמחוץ לו, על כל היבטיו (קהילה, תעשייה, פוליטיקה, טבע, אקדמיה ועוד), ובכך ליצור בית ספר אשר חלק ניכר מהווייתו ומשיטתו כוללים חיכוך מתמיד עם המציאות ועם העולם שמחוץ לכתליו.


אריאל מרמור

אריאל מרמור

אריאל הוא איש חינוך וקהילה. בתפקידו האחרון ניהל את המרכז הקהילתי במועצה מקומית קרני שומרון. במסגרת התפקיד הוביל תהליכים בתחום החינוך החברתי ביישוב, בחיבור בין אגפי החינוך, הקהילה והשירותים החברתיים, בחיזוק הקשר בין בתי הספר למתנ"ס, בהקמת בתי ספר בתחום הספורט והמוזיקה וכן בתחום הקהילתי. בעבר ניהל את מחלקת הנוער במ.א שומרון ואת פרויקט ההכנה לצה"ל של עמותת "אחריי". לאריאל תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת מאוניברסיטת בר-אילן, תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב וכן תעודת הוראה ממכללת אפרתה. אריאל מעונין לשלב כלים מעולם החינוך הבלתי פורמלי במערכת החינוך וליצור מסלולים המייצרים סינרגיה ביניהם כדי להעניק חוויות הצלחה לתלמידים.


גלי נהרי

גלי נהרי

גלי היא אשת חינוך דתייה ופמיניסטית. היא מובילה את תחום החינוך בתנועת "הרבעון הרביעי" והקימה במסגרת התנועה את "הנהגת המורים" המבקשת לקדם שינוי במערכת החינוך כהתארגנות של תנועת המונים חברתית. בתפקידה הקודם ניהלה את מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך ולפני כן ניהלה את אגף ההתמחות והכניסה להוראה. במסגרת תפקידה הייתה אחראית על תהליכי ההכשרה וההתפתחות המקצועית של עובדי ההוראה, המנהלים והמפקחים, ובמיוחד קידמה את תחום קליטת עובדי ההוראה החדשים, תוך חיזוק המנגנונים לליווי ולחניכה של המורים החדשים. גלי הובילה את התוכנית הארצית למרכזי סימולציה מטעם משרד החינוך. במסגרת תוכנית זו הוקמו יותר מ-20 מרכזי סימולציה ברחבי הארץ שמטרתם לקדם את המיומנויות הבין-אישיות והחוסן של בעלי תפקידים שונים בהתמודדות עם מצבי קונפליקט מורכבים. גלי עבדה גם כמנחה וכמנהלת בתחום החינוך הבלתי-פורמלי בארגונים חברתיים שונים, בהם מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית – השרון, שם הובילה את מערך החינוך להסברה ולמניעת אלימות מינית. לגלי תואר ראשון במדעי בעלי החיים ותואר שני בהצטיינות בחינוך יהודי – שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר דוקטור בלימודי מגדר מאוניברסיטת בר-אילן. מחקריה עוסקים בסוגיות של זהות ומיניות של נשים דתיות. גלי מבקשת לקדם במערכת החינוך תרבות ארגונית אשר שמה את המורה במרכז ומקדמת את הרווחה והשלומות של כלל בעלי התפקידים במערכת.


סלע נופר

סלע נופר

סלע הוא איש חינוך וחברה. בתפקידו האחרון ניהל את כפר הנוער "נווה מדבר ניצנה" – כפר הנוער הראשון בישראל לחניכים מהחברה הבדואית. בעשור האחרון עסק בהנגשת הזדמנויות לצעירים ולצעירות בדואים ובחיזוק החיבור שלהם לחברה הישראלית הכללית. בעבר ניהל את תוכניות השטח בעמותת "כוכבי המדבר", ריכז פרויקט שירות לאומי בחברה הבדואית באגודה להתנדבות והדריך בעמותת "אתגרים". סלע הוא ממקימי היישוב שיזף בנגב, רס"ן במילואים ומתנדב במד"א. לסלע תואר ראשון במזה"ת והיסטוריה של עם ישראל מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ותעודת מנחה קבוצות. הוא שואף לשלב אנשי חינוך מרקעים שונים, החל במסגרות הגיל הרך, כדי לבנות גשרים של אמון כבר מגיל צעיר ולהוריד חומות של עוינות ופחד בין חלקי החברה השונים המצויים במחלוקת.


תמי  נחמיאס

תמי נחמיאס

תמי היא יזמת חברתית בעלת ניסיון נרחב בניהול שותפויות רב-מגזריות וליווי רשויות מקומיות בתהליכי תכנון ובינוי קהילתי-עירוני. בתפקידה האחרון כסמנכ"לית קהילות ועירוניות ב"תנועת אור", פעלה לפיתוח הנגב והגליל כמרכזים חדשים של ישראל, תוך דגש על חיבור בין הקהילה, הרשות המקומית, הממשלה והחברה האזרחית. בעשור האחרון שימשה כחברת הנהלה בכירה בעמותת עלם, שם הובילה מענים לצעירים חסרי עורף משפחתי ופעלה לקידום מדיניות ופיתוח מענים בפריסה ארצית, לרבות הקמת מערך הליווי לחיים עצמאיים לבוגרי מסגרות חסות הנוער, הרחבת השירות האזרחי הלאומי לאוכלוסיות קצה ופיתוח התוכנית הלאומית לצעירים "יתד". לתמי תואר שני בעבודה סוציאלית קהילתית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, והיא בוגרת התוכנית להנחיית קבוצות מאוניברסיטת תל אביב. תמי שואפת לקדם מוביליות חברתית ולחולל שינויים חברתיים, בדגש על ביסוס הנגב והגליל כמרכזים חדשים של ישראל, זאת מתוך ראייה אסטרטגית רחבה ותנועה מתמדת בין עולם המדיניות לעולם המעשה.


יעל ספיר

יעל ספיר

יעל היא אשת חינוך המאמינה ביצירת מפגשים, שותפויות וקהילות, בהנעת אנשים מתוך קשר וערך ובמציאת הטוב המשותף כגורם מחולל שינוי, בחינוך ובחברה הישראלית כולה. בעשר השנים האחרונות הקימה וניהלה את התיכון המשותף כא"ן – תיכון קהילתי, משותף לכלל ישראל, בכפר אדומים. יחד עם צוותה פיתחה תוכניות חברתיות ערכיות ופדגוגיות שמטרתן לעודד נערים ונערות לשאול, לברר, להעמיק, להיפגש בסקרנות עם אנשים שונים, להיות קשובים ואכפתיים ומתוך כך להעמיק ולגבש לעצמם זהות יהודית-ישראלית משמעותית שבמרכזה ההבנה כי עלינו לגלות אכפתיות, אחריות ויוזמה לפעול כדי להשפיע טוב בסביבה הקרובה והרחוקה. יעל בוגרת תוכנית "רביבים" של האוניברסיטה העברית בירושלים. בעלת תואר ראשון בלימודי יהדות ומקרא ותואר שני במחשבת ישראל וספרות חז"ל. היא מעוניינת להתעמק בביסוס תוכניות המעודדות שייכות לקהילות, מעורבות ואקטיביזם, ולהרחיב את הבשורה המצויה בחינוך הקהילתי המשותף לכלל החברה הישראלית.