עמיתים​


ספטמבר 2016 - אוגוסט 2018

מחזור כ"ה

 

נעמה אביטל

נעמה אביטל

נעמה אביטל היא יזמית ומנהלת בארגונים חברתיים ועסקיים. בתפקידה האחרון ניהלה את הפעילות באירופה של חברת Time To Know - חברה בינלאומית המפתחת כלים טכנולוגיים חדשניים להוראה וללמידה. לפני לכן הייתה שותפה לצוות הניהול, האסטרטגיה והפיתוח העסקי של החברה בישראל. בין תפקידיה שימשה נעמה כסמנכ"ל עמותת "חינוך לפסגות", שם עיצבה תכנית ארצית לטיפוח מצוינות אקדמית בפריפריה החברתית והכלכלית בישראל. במסגרת זו פיתחה תכניות הדרכה והערכה וכן תכניות לימודים לפיתוח חשיבה מתמטית ולוגית. במכון ברנקו וייס שימשה כמנהלת פדגוגית ארצית של תכנית "מנהיגות, למידה, חשיבה" – שבה השתתפו אלפי ילדים, בני נוער, מורים ומנהלי בתי ספר. לנעמה תואר ראשון בפילוסופיה ובספרות ותואר שני בספרות עברית, שניהם מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת ביצירת פלטפורמה המאפשרת השתתפות של הקהל הרחב בחשיבה ובמחקר אקדמי, במיוחד בתחום מדעי הטבע.


חן אהרון

חן אהרון

חן אהרון הוא מורה ומחנך. בתפקידו האחרון שימש במשך שנה כמנהל בית הספר השש-שנתי העל-יסודי הר-טוב. כמו כן שימש כמנהל מלווה להקמת בית הספר הייחודי "פארק המדע" בנס ציונה. במסגרת תפקיד זה עיצב את התפיסה החינוכית ותכנן והוביל תהליכי הוראה ופדגוגיה ייחודית. חן שימש מורה בארה"ב, שם נחשף לשילוב הטכנולוגיה והחדשנות בכיתה ובהתאמת סביבות הלמידה למציאות המשתנה. לחן תואר ראשון בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בסוציולוגיה מחקרית מאוניברסיטת חיפה. הוא בעל תעודת הוראה ובוגר התכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה" בדוד ילין. חן מתעניין בהובלת תהליכי שינוי ולמידה מאתגרת במערכת החינוך המשתנה ככלל, ובהובלת תהליכי שינוי ועיצוב החינוך המקצועי על שלל תמורותיו בפרט.


אלירם אלימלך

אלירם אלימלך

אלירם אלימלך עוסק בחינוך, בטיפול ובשיקום. בעשר שנים האחרונות הוא ניהל הוסטל לנוער בסיכון גבוה עם בעיית התמכרות לחומרים פסיכו אקטיביים בעמותת ע.נ.ב וחסות הנוער. במסגרת תפקיד זה הוביל בנייה של מודל ייחודי לטיפול בהתמכרות תוך שימוש בכלים מגוונים, שהמרכזי שבהם הוא טיפול דרך השטח. בתקופת ניהולו השתתפו חניכיו ב-80 ימי שטח בשנה. כחלק מתכנית זו הוביל אלירם את מסעות ההישרדות הארוכים והמורכבים שנעשו בישראל. כמו כן ריכז אלירם פרויקטים חברתיים בארגון פר"ח. במסגרת עבודתו זכה אלירם בפרס הצטיינות ארצי במעמד ראש הממשלה. לאלירם תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במנהל ציבורי בתכנית למנהלים מאוניברסיטת תל אביב. הוא מתעניין במניעת שימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער בישראל, בפיתוח ומחקר תחום הטבע-תרפיה, ובשילוב מיטבי של נערים ונערות בסיכון בחברה הישראלית.


גיא בן גל

גיא בן גל

גיא בן גל הוא איש חינוך והוראה. בעשור האחרון עבד כמחנך, לימד וריכז את לימודי האזרחות בבית החינוך הניסויי ע"ש רבין בתל מונד, הוביל פעילויות חברתיות ופדגוגיות והיה חבר בצוות המחקר והפיתוח של בית הספר. לצד ההוראה בבית הספר עבד במשך 4 שנים כמרצה ומדריך ארצי במטה לחינוך אזרחי במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ועסק בעיקר בפיתוח השתלמויות ותכניות לימודים בתחום מניעת גזענות וקידום חיים משותפים. לגיא תואר ראשון במדע המדינה בשילוב תעודת הוראה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה. לאחרונה סיים את תכנית אבני ראשה למנהלים מטעם משרד החינוך. גיא מתעניין בהעמקת הדיאלוג בין חלקים שונים בחברה הישראלית באמצעות העשרת היבטים שונים של חינוך פוליטי.


פנינה גל-יעקב

פנינה גל-יעקב

פנינה גל-יעקב היא אשת חינוך ומינהל. היא ניהלה את המחלקה לחינוך מיוחד בעיריית באר-שבע, המעניקה שירותי חינוך מיוחד לכל תושבי הדרום הזקוקים לכך. לפנינה תואר ראשון בחינוך ובמקרא, תואר שני בחינוך ותואר שני נוסף במנהל ומדיניות ציבורית במגמה לניהול מלכ"רים, כולם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. במסגרת לימודיה לתואר דוקטור עסקה במחקר הנוגע להיבטים סוציולוגיים של השיח הטיפולי בשדה החינוך בישראל. פנינה מתעניינת בתהליכים חינוכיים וחברתיים המרחיבים את הגבולות ומאפשרים השתתפות של האוכלוסייה כולה במרקם חברתי צבעוני ורחב, שבו לכל אדם יש מקום משמעותי. מתוך כך היא מבקשת לפעול לצמצום של קבוצות מודרות, בין שעל בסיס חברתי-מעמדי, אתני, סוציו-אקונומי, מגדרי וכדומה, ובין שעל בסיס "מקצועי" – צרכים טיפוליים וחינוכיים ייחודיים.


נועה  הדר

נועה הדר

נועה הדר היא מדענית ויזמית בתחום הביוטכנולוגיה. במסגרת תפקידה כמנהלת מחקר ופיתוח של חברת הזנק לפיתוח מוצרים לטיפול בפצעים כרוניים, הובילה פיתוח של מוצרים משלב הרעיון ועד לשלב הגעתם לייצור ולשוק הבינלאומי. במסגרת היזמויות שהובילה התמקדה במציאת פתרונות חדשניים המשלבים מחקר רב-תחומי לבעיות רפואיות. לנועה תואר ראשון בהנדסה כימית וביולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ותואר שני ושלישי בביו-טכנולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. נועה מתעניינת בהבנת האפשרויות ליצירת שינוי בהתבסס על פלסטיות המוח. היא מתכננת להקים מרכז בחינה ופיתוח של טכנולוגיות ויישומים רב-תחומיים, למטרות שיפור הלמידה, בשילוב עם עבודה מוטורית-קוגניטיבית ומחקרים בתחום מדעי המוח, שיסייע לבתי ספר להתמודד עם תלמידים מגווני צרכים ולקדם אותם.


ליאור הלוי

ליאור הלוי

ליאור הלוי הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את חטיבת הביניים בישיבת "אמי"ת אלירז" בפתח תקווה. בניהולו ליאור שם דגש על פיתוח העוצמות בקרב קהילת באי בתי הספר ועל חתירה לעמידה ביעדים אישיים וקבוצתיים תוך שימוש בכלים אימוניים. ליאור הביא את החטיבה שבניהולו להישגים פדגוגיים משמעותיים ולאקלים חינוכי יוצא דופן תוך מתן שוויון הזדמנויות לתלמידים מן הפריפריה החברתית ולתלמידים יוצאי אתיופיה. לליאור תואר ראשון במזרחנות ובתנ"ך ותואר שני בהיסטוריה, שניהם מאוניברסיטת בר אילן. במשך ארבע שנים שימש שליח המחלקה לחינוך של הסוכנות היהודית בארצות הברית. הוא מתעניין בפיתוח מנהלים וסגלי הוראה ובהעמקת הקשרים בין ישראל לתפוצות.


אֹהד זימרן

אֹהד זימרן

אֹהד זימרן הוא איש חינוך וניהול. בתפקידו האחרון ניהל את הישיבה התיכונית בקרית ארבע. במסגרת זו פעל לעידוד מצוינות לימודית בפרויקטים משותפים עם התעשייה האווירית ועם המחלקה להנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון, לצד בניית מערך של חינוך מיוחד הנותן מענה מיטבי לאוכלוסיות מתקשות רגשית ולימודית. אֹהד שימש בתפקידי חינוך שונים בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, והוא גם מתנדב בסיוע לנפגעי תקיפה מינית בקהילה הדתית. הוא בוגר ישיבת ההסדר בירוחם ובוגר לימודי רבנות בישיבת הר עציון. לאֹהד תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני בתלמוד מאוניברסיטת בר אילן. הוא מתעניין בפיתוח פדגוגיה המתאימה לעידן המודרני ולדור ה-Z.


חנה ימין שרקי

חנה ימין שרקי

חנה ימין שרקי היא אשת חינוך הפועלת בארגונים במגזר השלישי. בחמש השנים האחרונות כיהנה כמנהלת מקצועית של ארגון שלו"ה בירושלים. תפקידה כלל ניהול ופיתוח התכניות החינוכיות והטיפוליות ובניית מערך קשרי הממשל של הארגון. בעבודתה הניעה תהליכים ארגוניים, הקימה מיזמים חינוכיים, ועסקה בבניית חזון ארגוני אסטרטגי מתוך אמונה במחויבות האנושית לפעול לשילוב ולפיתוח מענים לאנשים עם מוגבלות. לחנה תואר ראשון ביהדות ובחינוך מיוחד עם התמחות בהפרעות תקשורת מהמכללה לחינוך "בית וגן", ותואר שני בתכנית שוורץ של הגיל הרך מטעם האוניברסיטה העברית. חנה מבקשת לפעול לקידום מדיניות בתחום שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה הכללית בכלל ובשדה החינוך בפרט, תוך פיתוח שיתופי פעולה מעשיים בין שלושת המגזרים: הממשלתי, העסקי והאזרחי.


אלי ליפשיץ

אלי ליפשיץ

אלי ליפשיץ עוסק בניהול יזמויות חברתיות ועסקיות. הוא שימש כמנכ"ל חברת הזנק בתחום התוכנה לגיל השלישי וכסמנכ"ל תפעול ופיתוח נכסים בקבוצה לחיפושי נפט וגז. אלי הוא ממקימי בית הספר המשותף לדתיים ולחילונים בתל אביב. בתפקידיו הוא מחפש לחבר בין אנשי מקצוע מדיסציפלינות שונות כדי לתת מענה חדש ויעיל לסוגיות עכשוויות. לאלי תואר ראשון ביחסים בין לאומיים, שפה וספרות צרפתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בפוליטיקה של האיחוד האירופי מאוניברסיטת לונד שבשוודיה. הוא מתעניין בהיבטים הארגוניים של מערכת החינוך וביחסי הגומלין שבין קבוצות אינטרסים השונות הפועלות סביבה.


נלי מרקמן

נלי מרקמן

נלי מרקמן היא אשת חינוך והדרכה. בשנים האחרונות עמדה בראש מחלקת ההדרכה של תנועת הצופים העבריים בישראל. במסגרת תפקיד זה הובילה נלי תהליכי שינוי עמוקים ומשמעותיים בנושאים מגוונים, כגון חינוך פוליטי, התמודדות עם תופעת האלכוהול בקרב בני נוער ועיסוק בנושא מגדר ומיניות בריאה. לפני עבודתה בצופים עבדה נלי במכון ון ליר בירושלים ובמרכז אדוה. במסגרת העבודה בון-ליר הייתה נלי שותפה לכתיבת ספר לימוד רב-תרבותי באזרחות לחטיבות הביניים והובילה קבוצות מחקר בנושא מדיניות חינוך בישראל. במסגרת עבודתה במרכז אדוה הייתה נלי אחראית על פיתוח תחום ההדרכה. לנלי תואר ראשון בחינוך ופוליטיקה ותואר שני בחינוך, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. כמו כן היא מדריכה משלחות נוער לגרמניה, מדריכה סדנאות למפגשי יהודים-ערבים ומדריכת טיולים של החברה להגנת הטבע. נלי מאמינה בחינוך הומניסטי ומתעניינת בדרכים לפיתוח החינוך הבלתי פורמלי בישראל.


יובל נבו

יובל נבו

יובל נבו עוסק בחינוך. הוא התגייס לתכנית תלפיות לאחר שנת שירות, ובתפקידו האחרון היה מפקד התכנית. כמו כן עסק רבות בתחום הוראת המחוננים והמצטיינים במערכת החינוך הפורמלית, דרך מעורבות בפעילות האגף למחוננים ומצטיינים, הוראת היסטוריה ומתמטיקה בתיכון שליד האוניברסיטה (ליד"ה) וקידום תכנית "נחשון". הוא מתנדב בעמותת "עלם" בניידת רחוב בכיכר ציון בירושלים. ליובל תואר שני בחקר ביצועים והנדסת מערכות. הוא מתעניין בעבודה פרטנית עם התלמיד במסגרת הכיתה, ובאופן שבו יש לאתגר את התלמידים שלנו.


אפרת פנר

אפרת פנר

אפרת פנר היא אנתרופולוגית סביבתית. היא הייתה מנהלת משותפת של תכנית "ממשק" – תכנית עמיתים לבוגרי דוקטורט שמטרתה ליישם ידע מדעי סביבתי במשרדי הממשלה השונים. כמו כן הייתה עורכת המשנה של כתב העת "אקולוגיה וסביבה", המנגיש את מדעי הסביבה והאקולוגיה למקבלי החלטות, ועסקה בחינוך סביבתי במסגרות חינוכיות שונות ובהוראת מבוגרים. לאפרת תואר ראשון בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה ותואר שני בלימודי סביבה מביה"ס ללימודי הסביבה פורטר, באוניברסיטת ת"א. התזה שלה עסקה בבנייה אקולוגית מאדמה בישראל, ובקהילות המתאגדות סביבה. אפרת מתעניינת בחינוך סביבתי ובחינוך לקיימות, בפרט במודל של גני יער ובתי ספר יער, ובפיתוח כלים להוראת מבוגרים.


סמיר קעדאן

סמיר קעדאן

סמיר קעדאן הוא מטפל ואיש חינוך. הוא עובד כמדריך סופרוויז'ן בשירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) ומלווה יועצים חינוכיים בעבודתם בשדה החינוכי. כמו כן הוא מלמד במכללת דוד ילין ובמכללה האקדמית בית ברל ובמכון האקדמי הערבי, ומשמש בתפקיד ראש לימודי החינוך באותה מכללה. סמיר לקראת סיום הדוקטורט בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים. מחקריו עוסקים בחינוך ובהכשרה בהקשר פוליטי-קונפליקטואלי, בזהות ובחינוך בקרב מיעוטים מתוך השיח הביקורתי הפוסט-קולוניאלי. נושא הדוקטורט שלו: "מטפלים פלסטינים המטפלים ביהודים, תפיסותיהם לגבי הכשרתם, המפגש הטיפולי וזהותם המקצועית." המחקר מתמקד בבחינת יחסי הכוחות והדינמיקה של מיעוט-רוב בחדר הטיפול. סמיר מתעניין בקידום שינוי חברתי ותודעתי בקרב אוכלוסיות מוחלשות דרך חינוך והעמקת הידע בחינוך בקרב חברות ילידיות הנמצאות בתהליכי מעבר.


רביב קרוננפלד

רביב קרוננפלד

רביב קרוננפלד השתחרר מהצבא לאחר שירות של שלושים שנה בחיל המודיעין. בתום השירות החליט להשקיע את מרצו וניסיונו במערכת החינוך. הוא שירת במגוון רחב של תפקידים, החל בתפקידי לחימה ופיקוד, המשך בתפקידים טכנולוגיים וכלה בתפקידים במטה החיל. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש כראש מנהלת צבאית שהייתה אחראית על הובלת שינוי נרחב בתחום המודיעין. לרביב תואר ראשון בהנדסה מהטכניון ומאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל עסקים ומנהיגות מאוניברסיטת תל אביב. הוא מתעניין בשאלה איך מעבירים בית ספר סטנדרטי משיטות למידה פרונטליות שפותחו בימי המהפכה התעשייתית, לשיטות חווייתיות המתאימות למאה ה-21 .


שירלי רוזמן

שירלי רוזמן

שירלי רוזמן בעלת ניסיון בינלאומי של 15 שנים בתחום הייעוץ וההדרכה בעולם ההייטק. בשנותיה במגזר העסקי ניהלה צוותים גלובליים ופרויקטים מורכבים, עסקה בפיתוח עסקי והובילה שינויים ארגוניים. עם שובה משהות של כמה שנים בצפון אמריקה ובאירופה החליטה לצאת לדרך חדשה ולפנות לתחום החינוך. במקביל השתלבה בפעילויות חברתיות שונות בתחומי מנהיגות, מגדר ויזמות חברתית. לשירלי תואר ראשון בכלכלה ובסוציולוגיה מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, הסמכת ניהול פרויקטים PMP ותעודת הוראה באזרחות ומדעי החברה מטעם מכללת בית ברל. שירלי מתעניינת ביצירת מרחבי למידה פתוחים ומגוונים ומעוניינת להשתמש בניסיונה לשם שיפור שיטות הלמידה בבתי הספר


יהודה רוזנברג

יהודה רוזנברג

יהודה רוזנברג הוא איש חינוך. ב-13 השנים האחרונות כיהן כמנהל בשלבי החינוך השונים: אולפנא על-יסודית שש שנתית, בית ספר יסודי (כיתות א-ח), וכפר נוער לתלמידים בסיכון. כמו כן היה שליח חינוך מרכזי מטעם הסוכנות היהודית בדרום אפריקה. האולפנא שניהל קיבלה את אות החסד הארצי של החינוך הממלכתי-דתי ונבחרה לאחד מ-50 בתי הספר הערכיים בישראל, לצד עלייה משמעותית בהישגי בחינת הבגרות. ליהודה תואר ראשון במדעי החברה, תואר ראשון במשפטים ותואר שני בחינוך וביהדות מאוניברסיטת בר אילן. הוא בוגר תכנית הרטמן ומכון עמיאל להכשרת רבנים ומחנכים לקהילות ישראל, ובמסגרתה שימש כרב קהילה בקייפטאון שבדרום אפריקה. יהודה מבקש להתמקד בפריפריה של העם היהודי בארץ ובתפוצות ולהביא בוגרים אלו, המודרים ממרכז העשייה הישראלית, למקום של הובלה, מנהיגות ויזמות.


חיים שמילה

חיים שמילה

חיים שמילה הוא פסיכולוג חינוכי בשירות הציבורי בקרית גת. במסגרת זו הוא מרכז את תחום החינוך המיוחד בעיר. בתפקידו הקודם פעל חיים במשך כעשור בתנועת הנוער "מקום בלב" של ה-Orthodox Union, תחילה בהקמה של סניפים חדשים בשדרות ובקרית גת ולבסוף כרכז מפעלים וחבר בצוות ההנהלה של התנועה. בשיאה של תקופה זו הקים וניהל מסגרת חינוכית בלתי פורמלית שביקשה לשלב בין הכוחות של תנועת הנוער, לצרכים ולכוחות של אחת משכונות המצוקה בעיר. חיים חבר בפורום "תרבות יהודית" בקרית גת ששם לו למטרה לשפר ולחזק את אוכלוסיית העיר דרך אירועי תרבות וחינוך המשמרים זיקה ליהדות במובנה הרחב והמכיל. חיים מתעניין בחיזוק ההבנה הרגשית בקרב תלמידים, צוותי הוראה וניהול, ככלי להשבחת האקלים הבית ספרי והלמידה.


אסף שמר

אסף שמר

אסף שמר הוא איש חינוך והוראה בחינוך הפורמלי והבלתי-פורמאלי. בעבר היה מנהל פנימייה ויחידת קידום נוער "חברת הנוער אשבל", וסגן מנהל בבית ספר טכנולוגי לנוער בסיכון "דשנים". כמו כן הקים מרכז לעידוד יזמות והגברת המעורבות בקרב בני נוער בבית הספר הניסויי "עין כרם", והדריך מסעות של בני נוער ומבוגרים בפולין. לאסף תואר ראשון בחינוך ובהיסטוריה ממכללת בית ברל ותואר שני בהוראה ולמידה ממכללת דוד ילין. הוא מתעניין בפיתוח תהליכי שינוי ושיפור של אופני ההוראה בתיכון בקרב מורים ותיקים, ובהכשרתם של מורים חדשים.


עירית שריג

עירית שריג

עירית שריג היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון הייתה מחנכת ומורה לאזרחות בתיכון בלוד, תיכון "הזדמנות אחרונה" העובד עם תלמידים ערבים ויהודים מתוך תפיסה חינוכית המתמקדת בקשר הבין-אישי בין המורה לתלמיד ובחינוך אמפטי תוך פיתוח מיומנויות רגשיות, חברתיות ולימודיות. כמו כן הייתה עירית מדריכה ארצית במטה לחינוך אזרחי ולחיים משותפים, ובמסגרת תפקיד זה קידמה תכנים העוסקים בחינוך לסובלנות, בפלורליזם, בקבלת האחר ובחיים משותפים. בעברה הייתה עירית יועצת ארגונית ומנהלת משאבי אנוש בחברת היי-טק בינלאומית. לעירית תואר ראשון בסוציולוגיה ובספרות עברית, תואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל-אביב ותעודת הוראה באזרחות ובסוציולוגיה מן האוניברסיטה העברית. עירית מתעניינת בקידום ובפיתוח של חינוך אמפטי ואמפטיה בין מורים לתלמידים, בין תלמידים לבין עצמם ובצוות ההוראה הבית-ספרי.


אילנה  שריג היוז

אילנה שריג היוז

אילנה שריג היוז היא פעילה חברתית בתחום הצרכים המיוחדים. בחמש השנים האחרונות כיהנה כיו"ר "אהדה" – ארגון הורים התומך במשפחות של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בתנועה הקיבוצית. במסגרת תפקידה הובילה תהליכים קהילתיים בקיבוצים ותהליכים לשינוי ולהטמעה של החקיקה בתחום. אילנה הייתה במשך 18 שנה סמנכ"לית משאבי אנוש בתעשייה ויועצת ארגונית עם התמחות בהובלת תהליכים ארגוניים ובליווי מנהלים. לאילנה תואר ראשון בסוציולוגיה ומדע המדינה ותואר שני בסוציולוגיה ארגונית יישומית מאוניברסיטת חיפה. היא מתעניינת בהטמעה של עקרונות האמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלות במערכת החינוך, במינוף של מעורבות הורים במערכת ובחינוך ערכי.


 

ספטמבר 2017 - אוגוסט 2019

מחזור כ"ו

 

אופיר איטח-סנדריי

אופיר איטח-סנדריי

אופיר היא יזמית ופעילה חברתית. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת תכניות בקרן לידידות, ובמסגרת זו עסקה בפיתוח ובניהול של תכניות חברתיות עבור קבוצות מודרות בישראל. אופיר מילאה תפקידי הנחיה, ריכוז וניהול פרויקטים לצמצום פערים חברתיים בארגוני חברה אזרחית שונים. כמו כן היא שותפה במיזם העוסק בתיעוד ההיסטוריה שבעל-פה של העיר דימונה מנקודת המבט של תושביה הוותיקים. לאופיר תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, תואר שני בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב וכן תעודת הנחיית קבוצות מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין. היא מתעניינת בקידום שינוי חברתי ורואה בחינוך בכלל ובהשכלה גבוהה בפרט כלי מרכזי ליצירת חברה שוויונית וצודקת בישראל.


יששכר אינדיג

יששכר אינדיג

יששכר השתחרר מצבא קבע לאחר 25 שנות שירות בחיל הים, במגוון של תפקידי פיקוד מבצעיים ובתחום ההדרכה. בתפקידו האחרון בחיל הים שירת יששכר כמפקד סטי"ל ולאחר מכן שירת עד שחרורו כמפקד צוות במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. לאחר שחרורו עשה יששכר הסבה דרך קרן טראמפ להוראת המתמטיקה במכללת אורנים, ובשנתיים האחרונות שימש כמחנך וכמורה למתמטיקה בתיכון. ליששכר תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה. יששכר מתעניין בהתאמת מערכת החינוך לאתגרי המאה ה-21.


יעל בוים-פיין

יעל בוים-פיין

יעל היא אשת חינוך ותרבות. בתפקידה האחרון הקימה את המחלקה לתכניות חינוכיות בבית אבי חי ועמדה בראשה. במסגרת תפקידה הובילה יעל תהליכי פיתוח והפעלה של תכניות אשר עסקו בזהות יהודית-ישראלית לבני נוער, מתנדבי שנת שירות, מורות חיילות, סטודנטים, צעירים, אמנים והקהל הרחב. יעל התנדבה במשך חמש-עשרה שנים במרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית בירושלים בהנחיית סדנאות בנושא אלימות מינית, בקו החירום, וכיושבת ראש הוועד המנהל של העמותה. ליעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ותקשורת, ותואר שני בתקשורת ותרבות, שניהם מהאוניברסיטה העברית. יעל מתעניינת בשדה החינוכי כמרחב לשינוי בתחום המגדר, ובפדגוגיה ביקורתית ופמיניסטית.


רדא ג

רדא ג'אבר

רדא הוא עו"ד ופעיל חברתי וציבורי. הוא חבר בוועדת המשנה למניעת האלימות של ועדת המעקב העליונה לענייני החברה הערבית בישראל, וחבר במגוון פורמים ציבוריים. רדא הוא מנהל מרכז אמאן – המרכז הערבי לחברה בטוחה, שעוסק בהתמודדות עם האלימות בחברה הערבית. לפני כן היה מנהל יחידת עורכי הדין הערבים בלשכת עורכי הדין בישראל, חבר ביחידת הממשל והחקיקה שלה בכנסת, וחבר במנהיגות המתנדבת של יוזמות קרן אברהם. לרדא תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב והוא מסיים תואר שני במשפט ציבורי באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקאגו. רדא מתעניין בחברות מיעוט לאומיות ותרבותיות העוברות תהליכי מעבר ממסורת קולקטיביסטית למודרניות, ובהשלכות של מעבר זה על תופעות כמו אלימות, לכידות חברתית וזהות קבוצתית ואינדיווידואלית בהיבטים פוליטיים, תרבותיים וחינוכיים.


תומר  גרוסמן

תומר גרוסמן

תומר הוא איש חינוך וניהול. בתפקידו האחרון ניהל את הישיבה התיכונית בלוד. לאחר סיום לימודיו והסמכתו לרבנות בישיבת ההסדר בחיספין פנה תומר לעולם הטכנולוגיה והוביל את מחלקת הפיתוח בחברת מוטורולה. אחר כך שימש כשליח מרכזי של תנועת הנוער "בני עקיבא" בארצות הברית וכראש משלחת המורים השליחים לצפון אמריקה, וכן ניהל בית ספר יהודי פלורליסטי בעיר ניו יורק. כמו כן הוא משמש כראש קהילת המנהלים של גוגל בחינוך. לתומר תואר ראשון במדעי המחשב ובמתמטיקה מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני בחינוך מישיבה יוניברסיטי בניו יורק והוא בוגר התכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. עבודת הדוקטורט שלו עוסקת במטה-קוגניציה בשירות הטכנולוגיה בחינוך. תומר מתעניין בשילוב מיטבי בין פדגוגיה לטכנולוגיה במאה ה-21.


שרי דרור

שרי דרור

שרי היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה את בית הספר המקיף השש-שנתי "רמות" בבת ים, שבו 1,200 תלמידים בשכבות ז-יב. תחת ניהולה זכה בית הספר להיכלל ברשימת בתי הספר המובילים ברמה הערכית חינוכית של משרד החינוך, וזכה בהוקרה על שיעור גבוה של זכאות לבגרות. לפני כן הייתה שרי מנהלת בית בתיכון ברנקו וייס בבית שמש, ומנחה פדגוגית במסגרת תכנית "שערים לבגרות" של כי"ח – תכנית המלווה מנהלים, רכזים פדגוגיים וצוותי ניהול בקידום ההנהגה והפדגוגיה הבית-ספרית. שרי בוגרת תכנית "רביבים" באוניברסיטה העברית, היא בעלת תואר ראשון במחשבת ישראל ובמקרא ותואר שני במחשבת ישראל. לשרי גם שתי תעודות הוראה: האחת במחשבת ישראל ובמקרא, והאחרת במתמטיקה. כמו כן היא בוגרת הקורס להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. שרי מתעניינת בהובלת תהליכים לקידום חינוך הומניסטי-ערכי וחינוך פוליטי בזרם הממלכתי הכללי, ובעיצוב זהות יהודית חילונית ישראלית.


רון זיו

רון זיו

רון הוא איש חינוך וניהול ויזם חינוכי. בתפקידו האחרון ניהל במשך שש שנים את בית הספר ע"ש א"ד גורדון בגבעתיים. כעמית בתכנית "מפרש", מרחב ליזמות חינוכית, הוביל את בית הספר במעבר מלמידה מסורתית ללמידה טבעית. ב-19 השנים האחרונות משמש רון בתפקידי חינוך, הדרכה וניהול בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי – במגזר השלישי, העסקי והציבורי, ואף הקים חברה לפיתוח יזמות חברתית בקהילות של בוגרים ובני נוער. לרון תואר ראשון במנהל משאבי מזון וכלכלה חקלאית מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. רון מתעניין בשיטות חדשניות ופורצות דרך להכשרת מורים ופיתוח סגלי הוראה ובכלכלת חינוך.


אמירה חאיין גרייב

אמירה חאיין גרייב

אמירה היא אשת חינוך העוסקת בניהול מערכות חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה בית ספר ממלכתי לחינוך אלטרנטיבי, באמצעות אמנויות ויצירה בעיר חיפה (כיתות א'-ח'). בית הספר פרץ דרך חדשה והשיג הצלחות רבות בתחום הפדגוגיה והחינוך לערכים. אמירה מלמדת במכללה האקדמית לחינוך גורדון את סוגיות הניהול בתכנית התואר השני בניהול מערכות חינוך, ומעבירה השתלמויות ופיתוח מקצועי לבעלי תפקידים (מנהלים, סגנים) במכללה הערבית לחינוך. בעבר שימשה כיועצת ארגונית ומלווה מטעם משרד החינוך וחברות זכייניות, והובילה בתפקידה תהליכים ארגוניים ופדגוגיים ברשויות מקומיות שונות. לאמירה תואר שני בניהול מערכות חינוך ותואר שני נוסף בלשון. נוסף על כך סיימה לימודי שתי תעודות מומחה: בתחום הייעוץ הארגוני ובתחום האימון האישי והארגוני. אמירה מתעניינת בחינוך לחיים משותפים בזיקה לערכים אנושיים אוניברסליים תוך התבוננות במשבר הזהות במגזר הערבי.


אבי חדידה

אבי חדידה

אבי פרש מצה"ל בדרגת סגן אלוף לאחר 25 שנות שירות כקצין לוחם במערך ההגנה האווירית. בתפקידיו המבצעיים האחרונים שירת כסגן מפקד יחידת החץ וכמפקד הגדוד הדרומי. נוסף על תפקידיו המבצעיים ביצע אבי מגוון תפקידי הדרכה במערך, ובהם מפקד בית הספר לטירונים, מפקד בית הספר לקצינים וראש ענף תורה והדרכה. אבי עבר הכשרת מפתחי הדרכה ועסק בפיתוח והוראת הדרכה בבית הספר להגנה אווירית. לאחר פרישתו מצה"ל היה אבי שותף בהקמת מיזם ייחודי להכשרה ולפיתוח אישי של מדריכים בכפר נוער. לאבי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בלימודי צבא מאוניברסיטת חיל האוויר האמריקאי בארצות הברית. אבי רואה בהכשרה המקצועית של סגלי החינוך, בפיתוחם האישי ובהעמקת עולם החניכה האישית את המפתח להצלחתו של מוסד חינוכי באשר הוא.


אושרי חייקה

אושרי חייקה

אושרי הוא איש חינוך, טיפול ושיקום. בשלוש השנים האחרונות ניהל תכנית לשיקום תעסוקתי עבור צעירים בסיכון גבוה בעמותת החוט המשולש. במסגרת תפקידו עיצב את המודל השיקומי של הפרויקט וביסס מערך שיתופי פעולה בין-ארגוניים, אשר תרמו רבות להצלחתו. כמו כן היה אושרי חלק מצוות האמון על יצירת תכנית עירונית לשיקום תעסוקתי של צעירים חסרי קורת גג בירושלים. לפני כן עבד עם נוער מצטיין בתכנית החינוכית של נס טכנולוגיות, ובמסגרתה הרצה והנחה צוותים בכתיבת פרויקט הגמר שלהם. לאושרי תואר ראשון במשפטים ופילוסופיה ותואר שני במשפט ציבורי ובינלאומי, שניהם מהאוניברסיטה העברית. הוא מתעניין בפדגוגיה דיאלוגית ובפיתוח מסגרת מכינה לחיים עצמאיים והשתלבות מיטבית בחברה עבור צעירים בסיכון.


מרים  ליבוביץ-אשרף

מרים ליבוביץ-אשרף

מרים היא אשת חינוך. במשך העשור האחרון פעלה כמורה, מחנכת, רכזת חינוך חברתי וחברת הנהלה בבית הספר התיכון קשת, בירושלים. במסגרת תפקידה עסקה בקידום חינוך פלורליסטי ערכי במסגרת החינוך הבלתי פורמלי בבית הספר. כמו כן עסקה ביצירת במות לפיתוח צוות ולמידת עמיתים בתוך בית הספר. למרים תואר ראשון בהיסטוריה ובלימודיים רב-תחומיים מהאוניברסיטה העברית, והיא בוגרת תכנית "ודיברת בם" – תכנית לתואר שני בחינוך פלורליסטי המשותפת לאוניברסיטה העברית ולהיברו יוניון קולג'. כבוגרת התכנית פעלה גם כמנטורית בתכנית "תנופה" המיועדת לסטודנטים יזמים בתחום החינוך היהודי. מרים חברה בוועד המנהל של "הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות" ומאמינה ביזמות חינוכית בתוך בתי הספר כפלטפורמה לפיתוח מקצועי של מורים ולקידום החינוך בישראל.


גילי לייבושור

גילי לייבושור

גילי היא פסיכולוגית קלינית מומחית. בתפקידה האחרון הייתה אחראית על המרכז הטיפולי בשירות הפסיכולוגי החינוכי בקרית גת. במסגרת עבודתה הקימה את המרכז מתוך אמונה שטיפול פסיכולוגי ציבורי צריך להיות נגיש לילדי העיר. בתפקידה הקודם ריכזה את תחום הגנים בעיר והתוותה את מדיניות השירות הפסיכולוגי החינוכי בגני חובה. כמו כן ריכזה תכנית העוסקת בטיפול קבוצתי בילדים עם בעיות התנהגות, ומנחה את תכנית "ללמוד לחיות ביחד" שמטרתה לספק לאנשי חינוך העוסקים בגיל הרך ידע וכלים לפיתוח יכולות רגשיות-חברתיות. היא בעלת קליניקה, מומחית בטיפול בטראומה ומתנדבת בצוותי חירום יישוביים ואזוריים. לגילי תואר ראשון בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית-חינוכית באוניברסיטה העברית. היא מתעניינת בתהליכים שיכולים להפוך את מערכת החינוך למרחב שעוסק גם בפיתוח כישורים רגשיים- חברתיים, ובראשם היכולת האמפטית.


עמיר לרנר

עמיר לרנר

עמיר מקדם שילוב חדשנות פדגוגית ותפיסה רשתית במערכת החינוך הציבורית. בתפקידו האחרון ניהל את תחום הנבחרות בארגון "ערי חינוך" ופעל במסגרות בית-ספריות להטמעת רשתות חינוכיות ולהתנעת שינוי מהותי בתהליכים פדגוגיים כך שיתאימו לעידן הידע שבו אנו נמצאים. לפני כן ניהל עמיר את בית הספר למנהיגות במשרד ראש הממשלה ועסק בפיתוח ובהפעלה של קורסי הכשרה וכן בליווי מנהלים אישי. לעמיר תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת לונדון ותואר שני במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי הרצליה. עמיר מתעניין בראייה המערכתית ובהטמעה של תהליכי שינוי רוחביים משמעותיים במערכת החינוך.


חנין מג

חנין מג'אדלה

חנין היא אשת חינוך, עובדת סוציאלית ופעילה חברתית. בשנים האחרונות כיהנה כמרצה במכללת אלקאסמי לחינוך. לפני כן ניהלה במשך ארבע שנים את תחום פיתוח הפרויקטים במזרח ירושלים מטעם קרן ירושלים. במסגרת תפקידה הובילה פרויקטים בתחומים שונים: חינוך, בריאות, רווחה ועוד. בעבר ניהלה חנין מרכז למיצוי זכויות במזרח ירושלים ועבדה כעובדת סוציאלית בבית חולים אלין לשיקום ילדים. היא הקימה יחד עם פעילים חברתיים עמותה המקדמת את תחום ההתנדבות באוכלוסייה הערבית בישראל. לחנין תעודת הוראה בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית, תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בנושא דת ומגדר בהקשר של מעונות יום לילדים באוכלוסייה הערבית. היא מתעניינת בפיתוח תחום ההתנדבות באוכלוסייה הערבית ובהטמעת עקרונות האחריות והשינוי החברתי.


שלומית נעים נאור

שלומית נעים נאור

שלומית היא אשת חינוך ומשוררת בעלת ניסיון בינלאומי של 20 שנה בחינוך יהודי לא פורמלי. בתפקידה האחרון שימשה שלומית כמומחית תוכן והכשרה ב"מקום" – יחידת התוכן של הסוכנות היהודית. שלומית הייתה שליחה קהילתית מטעם הסוכנות בלונדון ויושבת ראש רשת בתי המדרש. היא חברת הנהלה ב"נאמני תורה ועבודה", חברה במערכת כתב העת דעות, ועורכת ב"משיב הרוח" – כתב עת לשירה יהודית-ישראלית. ספר הביכורים שלה, "אין לדבר סוף", פורסם בתשע"ו וזכה בפרס שרת התרבות, בפרס מפעל הפיס ובפרס הליקון על שם רמי דיצני. לשלומית תואר ראשון בספרות עברית ופילוסופיה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני בכתיבה יוצרת מאוניברסיטת בן גוריון. שלומית מתעניינת בחינוך מוזיאוני, בהזנקת נשים יוצרות ובחינוך רפלקטיבי.


פייני סוקניק

פייני סוקניק

פייני היא פעילה חברתית פמיניסטית בחברה החרדית. בתפקידה האחרון הייתה מורה ויועצת חינוכית בבית ספר בנות ירושלים. היא יושבת הראש ומייסדת ארגון "באשר תלכי" המלווה נשים חרדיות ודתיות במצבי פרידה וגירושין. פייני פעילה בתחומים שונים הקשורים לנראות ולהעצמה של נשים בחברה החרדית והישראלית: היא חברת הוועדה המייעצת של ארגון "יד לאשה" וחברת ועד ב"המקלט לאמנות" – מרכז לפיתוח תרבות ואמנות לנשים בירושלים. לפייני תואר ראשון בחינוך מ"מכללה ירושלים", ותואר שני בייעוץ חינוכי מהאוניברסיטה העברית. היא בוגרת תכנית נשות חיל למנהיגות נשים חרדיות במכון מנדל למנהיגות ועמיתה במכון "גשר" למנהיגות. היא אף נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות 2016. פייני מתעניינת באנשים, בחינוך, ביזמות חברתית ובתיקון עולם.


משה סלומון

משה סלומון

משה סולומון הוא רב, איש חינוך ויזם חברתי. הוא עלה מאתיופיה בגיל 9 במסע דרך סודן. בתפקידו האחרון כמנכ"ל ומייסד עמותת "הנני" יזם וליווה הקמת קהילות משימתיות של יוצאי אתיופיה ב-16 יישובים ברחבי הארץ. במסגרת פעילותו בעמותה הקים את "כפר ביתא ישראל" – מיזם חקלאי חווייתי לשימור ולהנחלה של מורשת יהדות אתיופיה. משה זכה בפרס לאונור לארי זוסמן-גו'ינט ישראל על מצוינות בתחום פיתוח קהילתי חברתי לשנת 2011. משה הוא קצין בדרגת סא"ל ומשרת כמפקד גדוד במילואים. הוא חבר ומייסד מועצת הקהילות והקבוצות המשימתיות, חבר דירקטוריון בכפר הנוער קריית יערים, חבר הוועדה המייעצת של הנציבות לשוויון הזדמנויות בתעסוקה וחבר מועצת הספרייה הלאומית. הוא בעל תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני ביהדות מהקריה האקדמית אונו. משה מבקש לפעול ליצירת שיח על סובלנות והכרת האחר, מתן דגש על העצמת הייחודיות של כל קהילה כחלק מהפסיפס של החברה הישראלית, ובניית חברה שוויונית הרואה בכל חלקיה הזדמנות ולא אתגר.


שחר פיינשטיין

שחר פיינשטיין

שחר הוא איש חינוך ויזם חינוכי, מורה לאזרחות ומוזיקאי. ב-11 השנים האחרונות עובד עם נערים ונערות בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. בתפקידו האחרון היה מנהל בית הספר התיכון "תום" בית אקשטיין גבעתיים. תחת ניהולו זכה בית הספר בפרס חינוך מחוזי מטעם משרד החינוך. כמו כן זכה שחר בפרס איש חינוך מצטיין מטעם עיריית גבעתיים. שחר מנהל אשכול בחטיבת החינוך של ארגון בית אקשטיין, ומלווה מנהלים, צוותים ובתי ספר. לשחר תואר ראשון במשפטים, תעודת הוראה באזרחות ותואר שני בסוציולוגיה של החינוך – כולם מאוניברסיטת תל אביב. הוא בוגר תכנית "מפרש" של קרן לאוטמן ומשרד החינוך למנהלים יזמים, להטמעת תרבות יזמית בבתי ספר. שחר מתעניין במוזיקה ככלי חינוכי-טיפולי ועוסק בחיבור שבין בית הספר לחיים האמיתיים ובתפקידם של הורים בחינוך ילדיהם.


שירה  קנדלר

שירה קנדלר

שירה שירתה 25 שנים בחיל החינוך והנוער בתפקידים שונים, בהם מ"פ טירונים לאוכלוסיות ייחודיות ומדריכה ראשית בבית הספר למקצועות החינוך בצה"ל. בתפקידה האחרון שימשה כראש מדור זהות וחוסן חברתי, ובמסגרתו הייתה אמונה על כתיבת התורה, המדיניות ותפיסת ההפעלה בתחומי תוכן המחזקים את המכנה המשותף, המחויבות ההדדית ולכידות המשרתים בצה"ל לכדי מסגרת איתנה. לשירה תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בניהול ומנהיגות בחינוך באוניברסיטת תל אביב. שירה היא עמיתה בקהילת "יחד מודיעין", חברת הנהלה בעמותה ונציגתה בהנהגה העירונית. היא מתעניינת במיוחד במינוף המפגש הבינאישי והחברתי תוך התבוננות מעמיקה במודלים מעוררי השראה העוטפים אותנו כל הזמן.


צוריאל רובינס

צוריאל רובינס

צוריאל הוא איש חינוך וניהול. בתפקידו האחרון הקים וניהל במשך 11 שנים את הישיבה התיכונית אמי"ת בלבב שלם בירוחם. בעבר שימש גם כמורה בישיבת ההסדר בירוחם וכמנהל תכנית לעולים מאתיופיה שעסקה בהכשרתם כמחנכים המשתלבים בקהילותיהם. צוריאל שימש גם כמנהל הגרעין החברתי-משימתי של ירוחם במשך שלוש שנים והוביל פעילויות של חיבור בין מגזרים שונים בתוך ירוחם. הוא בוגר ישיבת ההסדר בירוחם, בעל תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני במינהל ומדיניות החינוך מאוניברסיטת בן גוריון. צוריאל מתעניין בדרכים להעצמת החינוך הציבורי במדינת ישראל ובמודלים לשילוב תלמידים מגוונים בכיתה אחת.


אביטל רוזנברגר-סרי

אביטל רוזנברגר-סרי

אביטל היא עו"ד ופעילה חברתית. בשנים האחרונות ניהלה את המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות – ארגון הפועל במישור המשפטי, החינוכי, הפוליטי והחברתי לשינוי המדיניות הציבורית, המציאות המשפטית והתפיסות החברתיות בנוגע לזנות וסחר בנשים בישראל. במסגרת תפקידיה כתבה והובילה שינויי חקיקה, ריכזה את הקואליציה למאבק בזנות, הובילה קמפיינים ציבוריים, יצגה בהליכים משפטיים והרצתה בתחום. אביטל הייתה שותפה להקמה ולניהול של מוסד האומבודסמן בוועידת התביעות, שנועד לתת מענה וטיפול לניצולי השואה ברחבי העולם. לאביטל תואר ראשון ושני במשפטים מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת ביצירת מסגרת משקמת, מחנכת ומכינה לחברה, שתאפשר שילוב מיטבי של נערים ונערות בסיכון בחברה הישראלית.