עמיתים​


מחזור ל"א

אוקטובר 2023 - אוגוסט 2025

 

שיר אלקיים לוצאטו

שיר אלקיים לוצאטו

שיר היא יזמית, מרצה ומנהלת. בתפקידה האחרון שימשה כמייסדת ומנהלת אקסלרטור MaofTech נגב מערבי לסטארט אפים טכנולוגיים בפריפריה מטעם משרד הכלכלה וחברת הייעוץ האסטרטגי BDO, וכמרצה ליזמות וחדשנות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בקורסים חדשניים בעברית ובאנגלית בפקולטה לניהול. שיר בעלת ניסיון בתפקידי ניהול בכיר ובייעוץ עסקי אסטרטגי לחברות בשוק הישראלי והבינלאומי, לגופים ציבוריים, ליזמים ולסטארט-אפים והיא חברה בוועדות מייעצות מקצועיות בדירקטוריונים ובמשרדים ממשלתיים. לשיר תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במסלול משואות למצטיינים בפקולטה לניהול מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.


חיים ביטון

חיים ביטון

חיים הוא איש חינוך, יזם חברתי והיסטוריון. לאורך שנות פעילותו ביישובי עוטף עזה ובערי הנגב עסק בחינוך בלתי-פורמלי עם נוער נורמטיבי ובסיכון, בהנחיית פעילים חברתיים בקבוצות מנהיגות, ובהוראה בבית החינוך שער הנגב. לצד זאת, עסק בפעילות אקדמית כחוקר ההיסטוריה של יהודי ארצות האסלאם, ואף זכה להכרה ופרסים על הישגיו בתחום זה. הוא בעל תואר ראשון בלימודי תרבות מהמכללה האקדמית ספיר, תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל ותואר דוקטור בלימודי ישראל – שניהם מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. חיים מתעניין במדיניות החינוך בישראל – בייחוד בפריפריה – ומבקש לפעול לקידום שוויון הזדמנויות, חיזוק איכותו ההוראה וטיפוח קשרי אקדמיה וקהילה.


יוני בן סימון

יוני בן סימון

יוני הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון הקים וניהל במשך שש שנים את חטיבת הביניים "בית אקשטיין" במושב יד רמב"ם. בית הספר הוקם עבור בני נוער בעלי מורכבויות נפשיות-רגשיות. לפני כן עבד כמורה ורכז פדגוגי בתיכון לנוער בסיכון "ברנקו וייס" רמלה. כמו כן עסק בהכשרה ובליווי של מורים במסגרת תוכנית "חותם". בתפקידו כמנהל פיתח עם צוות בית הספר מרחב חינוכי טיפולי במטרה להתאים לכל תלמיד תהליכי למידה וטיפול מותאמים לצרכיו הייחודיים. בבסיס התהליכים הללו ניצבת האמונה כי צמיחה וריפוי של בני נוער אלו מתאפשרת ומתרחשת במרחב שבו אנשי הצוות עוברים תהליכי למידה, הדרכה והחזקה רגשית. יוני מאמין בשילוב בני נוער בעלי מורכבויות נפשיות-רגשיות במארג החיים בקהילה, וזאת מתוך אמונה בכוחו של היחיד להשתלב ובכוחה של הקהילה ליהנות משילובם של בני נוער בעלי צרכים מיוחדים. יוני בוגר תוכנית "רביבים" של האוניברסיטה העברית בירושלים. בעל תואר ראשון במקרא ויהדות ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל. יוני מתעניין בדרכי שילוב חדשניות עבור בני נוער בעלי צרכים מיוחדים במסגרות קדם-צבאיות ובהמשך שילובם בשירות הצבאי או הלאומי.


עדיאל בר שלום

עדיאל בר שלום

עדיאל הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את כפר הנוער נוה עמיאל בשדה יעקב. במסגרת זו פעל לסייע לנערים במצבי סיכון משתנים שנשרו ממסגרות לעלות על מסלול חיים נורמטיבי ולצאת בסוף התהליך מוכנים לאתגרי החיים. לפני כן עבד כראש מחלקת מעורבות חברתית בבני עקיבא, כרכז ארצי של תוכנית "אפיקים", וכחבר בהנהלת עמותת "שמחה לילד". עדיאל מאמין שאהבה, אמון, הכלה ועבודה מהלב הם הבסיס לעשייה חינוכית. לעדיאל תואר ראשון רב-תחומי במדעי החברה והרוח מאוניברסיטת אריאל, ותואר שני במנהל ומדיניות ציבורית מאוניברסיטת חיפה. עדיאל הוא קצין שריון במילואים ובוגר תוכנית "מאסטרי" מקבוצת "טורוס" לפיתוח מנהיגות . עדיאל מעוניין לפעול לקידום החינוך והרווחה בישראל.


גידי  גרונברג

גידי גרונברג

גידי הוא איש חינוך ויזם חברתי. בשנים האחרונות שימש בין היתר כרכז פדגוגי בתיכון אנקורי תל-אביב וכחבר הנהלה בבית הספר. בתפקידו הקודם יזם וריכז את כיתות שח"ר בתיכון עירוני ה' במודיעין, ובמקביל היה שותף להקמת החטיבה העליונה. שורשיו של גידי נמצאים בחינוך הבלתי-פורמלי ובעבודה עם נוער בסיכון. ניהל את המרכז לנוער גאה בתל-אביב והקים את מערך הנוער הדתי בארגון הנוער הגאה. בשנים האחרונות פועל בחברה הדתית למען חינוך לסובלנות כלפי להטב"ק. לגידי תואר ראשון בחינוך בהתמחות בנוער בסיכון ממכללת בית ברל, תואר שני בניהול מערכות חינוך מסמינר הקיבוצים, והוא בוגר קורס הכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון "אבני ראשה". גידי מבקש לפעול למען תלמידים להטב"ק ולהקים מערכת חינוכית-טיפולית-הוליסטית שמטרתה לבסס חוסן ומנהיגות בקהילה הגאה.


איתי דהן

איתי דהן

איתי הוא יזם ובעל רקע ניהולי בארגונים מגוונים במגזר הציבורי והפרטי. בין השאר כיהן כמנכ"ל רשות מקומית, מייסד ומנכ"ל חברת סטרטאפ, ובעברו תפקידי פיקוד והכשרה בצה"ל. לאיתי תואר ראשון ושני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. מתוך הכרה עמוקה במורכבות ובעומס שעמם מתמודדים דרגי הניהול, איתי שואף לייעל את הקשר שבין משרדי הממשלה השונים לבין הארגונים "בשטח", לטובת שיפור רוחבי ושיטתי של המערכות ברמה הארצית.


רולא דקה

רולא דקה

רולא היא אשת חינוך וניהול. עבדה כמורה בבית הספר היסודי לבנים אבו טור, וניהלה את תיכון אקסלנס לבנות בוואדי אלג'וז בירושלים. בתקופת ניהולה צמח בית הספר מ-98 תלמידות ל-300. כמנהלת האמינה בכוחו של צוות מיומן ומוכשר, ודאגה לבנות תוכנית אישית להכשרה ופיתוח מקצועי לכל מורה בבית הספר. אחר כך הייתה רולא ממונה על החינוך העל-יסודי במזרח ירושלים במנח"י, ולצד תפקידה זה היא שימשה כרפרנטית לתחום ההדרכה והייתה אחראית לפיתוחם המקצועי של המדריכים במחוז. לרולא תואר ראשון בסוציולוגיה, אנתרופולוגיה וחינוך ותואר שני בחינוך מיוחד – כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. רולא מאמינה בכוחו של מקצוע ההוראה, בחשיבותו ובכוחו של המורה לבנות תמונת עתיד לתלמיד שתפתח לפניו אופקים ותקווה.


אוריה זיני

אוריה זיני

אוריה עוסקת בחינוך, בחיבור שבין עולם התאוריה לעולם המעשה, תוך ניסיון לממש רעיונות ומושגים במציאות היומיומית. בתפקידה האחרון עבדה בניהול מערך ההדרכה, ניהול ופיתוח כלים חינוכיים-קהילתיים וריכוז העבודה הקהילתית ב"מרכז אדוה" – מכון מחקר חוץ-אקדמי הפועל לשינוי מדיניות חברתית. פיתחה וניהלה תוכניות שונות עבור קהילות מגוונות במטרה לקדם מדיניות צודקת ושוויונית וכן במטרה להגדיל את מעורבותם של המשתתפים והמשתתפות במרחב הציבורי בתהליכי קבלת ההחלטות ובאופן חלוקת המשאבים הציבוריים. ניהלה וליוותה פרויקטים חינוכיים וחברתיים שהיוו תשתית לכתיבת ניירות מדיניות. בעלת ניסיון רב בהנחיית קבוצות, במעגלי שיח ובעבודה עם קהילות שונות. שימשה כעוזרת הוראה במשך ארבע שנים בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. בעלת תואר ראשון בהצטיינות יתרה ממכללת תל-חי בחוג לחינוך ולימודי פילוסופיה ותואר שני בחוג למחשבת החינוך מהאוניברסיטה העברית בירושלים. אוריה מעוניינת לחקור ולהעמיק בתחום של מדיניות חינוך דרך שאלות שעוסקות בגיוון ובייצוג (צדק הכרתי) ובשאלות העוסקות במימוש שוויון הזדמנויות בחינוך (צדק חלוקתי).


נעמה כהן

נעמה כהן

בתפקידה האחרון ניהלה נעמה את תוכניות החומש לעובדי הוראה בחינוך הערבי במשרד החינוך. דרך יצירת שותפויות וקשר עם המטה והשדה איתרה את האתגרים של עובדי ההוראה ופיתחה מענים לטובת שינוי אסטרטגי באיכות ההוראה בחינוך הערבי. קודם לכן עבדה בשדה החינוך היהודי-פלורליסטי, בתחום שנות השירות ובייעוץ פרלמנטרי בכנסת. בפרוץ הקורונה הצטרפה לקהילת "תרבות של סולידריות" שהתהוותה באותה עת, הפועלת ומחנכת לערבות הדדית ולסולידריות חברתית. זהו עבורה בית אידאולוגי ואקטיביסטי שבו היא מנהלת את מערך הקשישים. לנעמה תואר ראשון בהצטיינות בתוכנית פכ״מ (פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה) ובתוכנית אמירים למצטיינים במדעי הרוח מן האוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר השני במינהל עסקים ותכנון ערים. במהלך לימודיה הקימה בית מדרש בין-דתי באוניברסיטה. נעמה פועלת לקידום אחריות חברתית, שוויון הזדמנויות וצמצום פערים, והיא מעוניינת להתעמק בפדגוגיה אקטיביסטית למינוף תפקידה החברתי של מערכת החינוך.


רפאה ענבתאוי

רפאה ענבתאוי

רפאה היא עובדת סוציאלית, יועצת ארגונית ופעילה פמיניסטית וחברתית. בתפקידה האחרון כיהנה כמנכ"לית עמותת "כיאן – ארגון פמיניסטי", הפועלת למען צדק חברתי וקידום מעמד האישה. בתפקיד זה הייתה אמונה על מימוש יעדי הפעולה, המטרות והחזון הארגוני, ניהול הארגון, הדרכת צוותים, פיתוח תכנים ופרויקטים, ניהול תקציב וגיוס משאבים. העשייה שלה מונעת מתוך מחויבות לזכויות אדם וצדק חברתי. רפאה החלה את דרכה בעשייה חברתית כמנחת קבוצות בנושאים הקשורים בזכויות אדם, מעמד האשה ומעורבות חברתית וקהילתית, ובמקביל ניהלה במשך כמה שנים מרכז יום אזורי לנפגעי סמים. בהמשך דרכה השתלבה בעשיה הפמיניסטית והקימה וניהלה את המחלקה לעבודה קהילתית בעמותת כיאן. לרפאה תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בארגון ומינהל מאוניברסיטת חיפה. היא בוגרת מגוון של קורסים בינלאומיים בפתרון סכסוכים, זכויות אדם ומיעוטים ומגדר. רפאה מתעניינת בהטמעת חינוך לערכים, בזכויות אדם ובשוויון מגדרי, וכן בפיתוח מודלים התערבותיים לעבודה מערכתית המשלבת בין השטח ובין הידע המחקרי.


רון פולק

רון פולק

רון הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את התיכון הניסויי הטכנולוגי "דור" בהרצליה והדריך מנהלי בתי ספר בראשית דרכם. במסגרת תפקידו כמנהל הוביל לפיתוח "פדגוגיית מסעות", שבה תלמידים לומדים ב"מרחבי החיים" באמצעות מסעות המאפשרים למידה רציפה וממושכת ויוצרים חיבור בין הלימודי, הרגשי והחברתי. לרון תואר ראשון במסלול לחינוך דמוקרטי מסמינר הקיבוצים, תואר שני בניהול ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב, והוא בוגר קורס הכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון "אבני ראשה". רון מאמין בתפקידו המרכזי של החינוך הציבורי בשבירת מעגל ההדרה וביצירת תנאים למוביליות חברתית עבור קבוצות מוחלשות בחברה, ומעוניין להעמיק ולחקור את הדרכים שבהן מערכת החינוך וגורמים שונים יכולים לסלול אפיקי הכשרה וליווי הוגנים ורלוונטיים לעולם ההייטק.


חיליק פרבר

חיליק פרבר

חיליק הוא איש חינוך וטיפול הפועל בפריפריה החברתית וחותר לשוויון הזדמנויות עבור אוכלוסייה זו. בתפקידו האחרון החיה את השכונות בצפון העיר ירושלים בחטיבה לקידום נוער בעיריית ירושלים והרחיב את תשתית הארגון במרכז העיר. בתפקידו זה הוביל תהליכי פיתוח וגיבוש צוותים לצד ניהול השטח ומעורבות אישית בעשייה ובקידום מקבלי השירות. לפני כן שימש כמנהל בפנימייה חינוכית/טיפולית ב"משכנותיך ישראל" ופעל שם להקניית כלים בתחומים שונים כגון השכלה, פיתוח אישי, מעורבות חברתית, תרומה הדדית והקניית כישורי חיים. שימש כסגן מנהל בפנימייה פוסט-אשפוזית ייחודית ופורצת דרך לחברה החרדית ופעל להטמעת תהליכי עבודה ושיתופי פעולה בין אוכלוסייה זו למובילי דעת הקהל ומקבלי ההחלטות בה. מעביר הכשרות וסדנאות לאנשי חינוך העובדים עם נוער קצה. לחיליק תואר ראשון במדעי החברה והרוח מהאוניברסיטה הפתוחה ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. משתייך לחברה החרדית ומעוניין להשפיע ולהוביל תהליכי עומק בה ובחברה הישראלית.


דוד צרפתי

דוד צרפתי

דוד הוא איש חינוך, ניהול ומנהיגות, מפקד, מורה ופעיל חברתי הפועל במסגרות החינוך הצבאיות ובמסגרות החינוך הפורמליות והבלתי-פורמליות. בתפקידו האחרון שירת כמפקד בית ספר במשמר הגבול. שם, ובשאר תפקידיו השונים, ניהל, תכנן, בנה ופיתח תורות מנהיגות ערכית והצמיח מאות מפקדים ומפקדות ראויים וערכיים. לדוד תואר ראשון במדעי הרוח מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בחינוך במגמת מנהיגות וניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת בר-אילן. כמו כן הוא בעל תעודת הוראה בתנ״ך ממכללת סמינר הקיבוצים ובעל תעודת מגשר מהמרכז לגישור גומא גבים. דוד מאמין בשילוב בין החינוך הפורמלי לבלתי-פורמלי מתוך אמונה ש״דרוש כפר שלם לגדל ילד״. הוא מבקש לפעול למען אנשי הקצה בחברה הישראלית, מתוך אמונה שעם חינוך מותאם צרכים אפשר להשפיע רבות על המוביליות החברתית של כל ילד וילדה בישראל.


עדיה קדמי סממה

עדיה קדמי סממה

עדיה היא אשת חינוך. בארבע השנים האחרונות ניהלה את המכינה למנהיגות חברתית בפארן שבערבה. במסגרת תפקידה פעלה להגברת הנגישות של נוער מהפריפריה החברתית-גאוגרפית לעולם המכינות. בשנים האחרונות פעלה בזירות שונות של קידום מפגשים בין אוכלוסיות שונות ומגוונות במדינה. לעדיה תואר ראשון במקרא ובמדעי היהדות ותואר שני בחינוך יהודי וכן תעודת הוראה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. היא בוגרת תוכנית "רביבים – תוכנית מצטיינים להכשרת מורים להוראת מדעי היהדות, וכן בוגרת תוכנית "עמיתי צדק" למנהיגות יהודית חברתית של עמותת "ממזרח ושמש" ו"כל ישראל חברים". עדיה מבקשת לפעול למען בניית מערך של חינוך ציבורי איכותי בפריפריה. היא מאמינה בשילוב כלים מעולם החינוך הבלתי-פורמלי במערכת החינוך הממלכתית ושואפת לפתח כלים ליצירת אקלים בית ספרי שמעודד עצמאות, יוזמה ויצירתיות בקרב מחנכים, מורים ותלמידים.


סשה קליאצ

סשה קליאצ'קינה

סשה היא אשת חינוך בלתי-פורמלי, מנחת קבוצות ועורכת טקסי חתונה יהודיים חילוניים. בשנים האחרונות עסקה בתחום החינוך היהודי בארץ ובתפוצות, בהכשרת אנשי חינוך ובעשיה מגוונת בתחום היהדות הישראלית. בין הפרויקטים האחרונים שניהלה: פורום "אלף" מטעם הסוכנות היהודית – קהילה מקצועית למנהלי מחנות קיץ יהודיים דוברי רוסית בתפוצות ובארץ, ופרויקט תמיכה פסיכולוגית במחנות קיץ בחבר המדינות בעקבות המלחמה באוקראינה. סשה מעורבת בעשיה חברתית ומלווה פרויקטים חינוכיים וחברתיים רבים, בהם פרויקט "גילדה" – מאיץ חינוכי עסקי לאנשי חינוך עולים חדשים. לסשה תואר ראשון במדע המדינה וקולנוע וטלוויזיה מאוניברסיטת תל אביב, תעודה בהנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות ממכללת בית ברל, ותואר שני בחינוך בלתי-פורמלי מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בארה"ב. סשה מעוניינת לחקור את המפגש לבין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי-פורמלי ולעסוק בהקניית כלים לא פורמליים למורות ומורים ובשילוב מודלים בלתי-פורמליים בתוך בתי ספר ציבוריים.


טל רוקח

טל רוקח

טל שירת 28 שנים במערכת הבטחון במגוון תפקידי ניהול ופיקוד בכירים בשטח ובמטה. הוא איש שטח הקשור לשבילי הארץ ומאמין בסביבת חינוך בטבע ובמדבר. לטל תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים ממכללת אונו ותואר שני בהצטיינות יתרה במנהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. הוא מעוניין לפעול למען צמצום פערים בחברה הישראלית ולחיזוק האינטגרציה בין המערכות הציבוריות. טל מאמין בשילוב בין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בדגש על חינוך ערכי ומוסרי, כבסיס רחב וחשוב לכל אדם בעולם בכלל ובחברה הישראלית בפרט.


צרויה שוויגר

צרויה שוויגר

צרוויה היא עובדת סוציאלית בהכשרתה. בתפקידה האחרון ניהלה את המרכז הקהילתי במועצה אזורית עמק המעיינות. במסגרת התפקיד הובילה תהליכים בתחום החינוך החברתי ביישובים, בתרבות, במצוינות בתחומי המוזיקה, המחול והספורט, תוך התמקדות בכלי הקהילתי כמחולל שינוי. במקביל לתפקיד הובילה קורסי פיתוח מנהיגות ביישובים במטרה לאתר צעירים שיקחו אחריות ויובילו תהליכים בתוך היישובים. צרויה ניהלה את מחוז צפון של השירות הלאומי הממלכתי באגודה להתנדבות, אשר נועד לאפשר לצעירים עם פטור משירות צבאי לעשות שירות משמעותי בקהילה. לצרויה תואר ראשון במסלול של טיפול באובדן וטראומה ממכללת ספיר ותואר שני בייעוץ ארגוני בארגונים עסקיים וחינוכיים ממכללת קריית אונו. צרויה מעוניינת להתמקד בלמידה של כלים היכולים לסייע בפיתוח מצוינות בפריפריה ומתן שוויון הזדמנויות במחקר ובפיתוח ביישובים המרוחקים מהמרכז.


יונתן  שחר

יונתן שחר

יונתן הוא איש טיפול וניהול. בתפקידו האחרון הקים וניהל מרכז הוליסטי לנערים וצעירים לאחר מאסר, מטעם הרשות לשיקום האסיר, אשר היה הראשון מסוגו בארץ. במהלך תפקידו פעל רבות למען שינוי מדיניות בתחום השיקום של קטינים לאחר מאסר, ופיתח מודלים ייחודיים לטיפול, חינוך ושיקום עבור האוכלוסייה. ב-18 השנים האחרונות עבד עם אוכלוסיות בקצה הרצף במגוון תפקידים טיפוליים, חינוכיים וניהוליים. ליונתן תואר ראשון בעבודה סוציאלית ממכללת אשקלון ותואר שני בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. את דרכו המקצועית מובילה התפיסה שלכל נער מגיעה ההזדמנות להתחלה חדשה ועל המערכות לתת את המענים הטובים ביותר. מעוניין להמשיך לפעול למען אוכלוסיות נוער הקצה תוך בניית מודלים חדשניים, ולפתח מסגרות הוליסטיות איכותיות המאפשרות מוביליות חברתית.


חן שמיר

חן שמיר

חן הוא יזם ומוביל דרך חינוכי בשדה הצעירים. כחבר בקיבוץ המחנכים של "דרור ישראל' הקים מסגרות חינוך בלתי-פורמליות לנוער וצעירים, ייסד את רשת קהילות הצעירים "רוג'ום" ופיתח תפיסה פדגוגית המכוונת לשלבי החיים שאחרי גיל הנעורים. כסמנכ"ל הדרכה ופיתוח אסטרטגי ב"תוצרת הארץ" ניהל מערך של עשרות מלווי קהילות, מנהלים ובעלי תפקידים במגוון קהלים ברחבי הארץ, בהם חילונים, דתיים, חרדים, יהודים וערבים. לחן תואר ראשון ושני בחינוך וניהול מבית ברל במסגרת מרכז בובר לחינוך דיאלוגי. הוא מבקש להיות שותף מוביל ביצירת מסלולי חינוך לצעירים ומבוגרים בישראל ולייסד מוסדות לאומיים חופשיים הנותנים לכל אדם אפשרות להתפתחות אישית לצד שייכות והקשר חברתי.


אליאור תורג

אליאור תורג'מן

אליאור הוא איש חינוך וקהילה. בתפקידו האחרון ניהל את בית חינוך ממ"ד שורשים לאומנויות – בית ספר אינטגרטיבי השוכן בדרום ת"א, אשר היה על סף סגירה וכיום הוא מהמובילים בארץ. זאת בזכות פיתוח שפה פדגוגית חדשנית וייחודית ובה התלמידים לומדים את מקצועות הליבה והקודש בסינתזה לאומנויות השונות. זכה בפרס החינוך הארצי לשנת תשפ"ג. אליאור הקדיש את כל חייו הבוגרים לקידום החינוך יחד עם הקהילה ולשבירת תקרת הזכוכית עבור ילדים שידם אינם משגת. ניהל את חטיבת הביניים עירוני ח', הקים והוביל עמותה מסייעת לילדים ביפו, שימש כרב קהילה בקרית עקרון ועוד. בעל תואר ראשון ושני בהצטיינות בחינוך, בהתמחות בתנ"ך ובתושב"ע וניהול מערכות חינוך (בהתאמה) מטעם מכללת הרצוג, ובוגר קורס הכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון "אבני ראשה". אליאור מבקש להעמיק בסוגיית האינטגרציה במערכת החינוך, שהיא מיקרוקוסמוס לחברה הישראלית כולה, תוך דגש על צמצום פערים ומתן מענה רגשי, חברתי ופדגוגי לאוכלוסיות קצה.


 

מחזור ל'

אוקטובר 2021 - אוגוסט 2023

 

קרן אפלבאום ריף

קרן אפלבאום ריף

קרן היא מנהלת ויזמת קהילתית וחברתית. הייתה בין מייסדי "בית פרת - מדרשה ישראלית", ועבדה בה יותר מעשור. במסגרת זו פיתחה את תוכניות בית המדרש לצד פיתוח הקהילה, החזון והמבנה הארגוני של המדרשה. במטרה ליצור מוסדות משמעותיים לציבור היהודי בישראל שמבקש לחיות 'על הרצף', פעלה קרן בשנים האחרונות גם להרחבה ולביסוס של תפיסת בית הכנסת כמוסד קהילתי מרכזי, הובילה את היוזמה לקריאת מגילת העצמאות בטעמים והקימה את "בית המדרש לחינוך יהודי" בבית פרת. לקרן תואר ראשון במחשבת ישראל ותואר שני בחינוך יהודי – שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים, והיא בוגרת בית המדרש לרבנות ישראלית. היא מתעניינת בפיתוח מודל בית-ספרי שנוגע בחינוך היהודי באופן שחורג מן החלוקה הדיכוטומית שבין דתיות לחילוניות ויאפשר תנופה לחיים יהודיים וישראליים משמעותיים.


אוהד הופמן

אוהד הופמן

אוהד הוא איש חינוך, טיפול ואמנות. בשנים האחרונות ניהל את חטיבת הביניים בבית הספר מקיף גילה בירושלים. בתפקידו הוביל מיזמים פדגוגיים, חברתיים ורגשיים, עסק בפיתוח מודלים חדשניים של הוראה חווייתית, וביסס יחד עם שותפיו להובלה שפה בית-ספרית ייחודית לתפירת חליפה אישית לכל תלמידה ותלמיד. בתפקידו הקודם ייסד וניהל את "מרכז הצמיחה" - מרכז טיפולי פנים בית-ספרי המספק מענה רגשי לתלמידי בית הספר ומהווה מרכז להכשרה מקצועית למטפלים רגשיים. מודל זה אומץ לאורך השנים בבתי ספר נוספים ברחבי העיר. ‏‏לאוהד תואר ראשון מן המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל, תואר שני במנהל מערכות חינוך מן המרכז ללימודים אקדמיים, והוא בוגר קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. כמו כן, לאוהד תעודת מטפל במסלול לטיפול באמנות במכללת דוד ילין ותעודת מנחה קבוצות מטעם מכון צפנת. אוהד מעוניין לעסוק בהבניית השיח הפדגוגי-טיפולי בעבודה עם מתבגרים ובפיתוח המערכת הבית-ספרית כמרחב פוטנציאלי להתפתחות רגשית ולגילוי עצמי.


איתי וייס

איתי וייס

איתי הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את התיכון בישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות וליווה מובילים פדגוגיים מטעם הרשת. במסגרת פעילותו פיתח והוביל שפה פדגוגית חדשנית – "בינה", שמבקשת לחולל למידה המעצבת זהות באמצעות חיבור כלל ההיבטים החינוכיים, הרגשיים והפדגוגיים לכדי שפה חינוכית שלמה וקוהרנטית. זאת, בדגש על שלושה עקרונות מרכזיים: פיתוח לומד עצמאי, למידה שיתופית ולמידת עומק. לאיתי תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות ותואר שני בחינוך, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן, והוא בוגר קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. איתי מתעניין בהפיכת בית הספר למרחב של צמיחה אישית, באמצעות פיתוח של תהליכי הלמידה וההערכה, לצד ההיבטים החברתיים והרגשיים.


טליה זורוף

טליה זורוף

טליה היא אשת חינוך. בשלוש השנים האחרונות שימשה כרכזת מערך המב"ר והאתגר בתיכון הראל במבשרת ציון וכחברת הנהלה בבית הספר. כחלק מתפקיד זה הייתה שותפה להקמתה וניהלה את השלוחה הטכנולוגית החדשה של בית הספר, שכללה פתיחת אפיקים תעסוקתיים עבור תלמידי האתגר בתיכון. במסגרות אלו פעלה טליה לקידום המענה המדויק של צורכי תלמידי המב"ר והאתגר בתיכון ופתיחת הזדמנויות חדשות עבורם, וכן הרחבת המענים שמעניק התיכון לאוכלוסיות התלמידים המוחלשות הגרות ביישוב. לפני כן שימשה כרכזת שכבה. לטליה תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ובפילוסופיה יהודית מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במדיניות ציבורית מן האוניברסיטה העברית בירושלים. טליה מבקשת לפעול למען מתן מענים לתלמידי המב"ר והאתגר וביצירת מסגרת הכשרה אקדמית ומעשית למורים ומחנכים המלמדים בכיתות אלו.


ליאור ז

ליאור ז'ורנו-חפץ

ליאור היא יזמית חברתית ומנהלת. בתפקידה האחרון שימשה כמנכ"לית עמותת "תוצרת הארץ" המקימה קהילות אקטיביסטיות של סטודנטים וצעירים בפריפריה הגאו-חברתית של ישראל. במסגרת זו הקימה ליאור קהילות סטודנטים במגוון רשויות מקומיות המגיעים מן הקשת הרחבה של החברה הישראלית: חילונים, דתיים, ערבים וחרדים. כמו כן, בפעילותה כחלק מן העמותה קידמה ליאור הקמת תשתיות חינוך, תרבות, תעסוקה ודיור לצעירים ולמשפחות צעירות ביישובים שבהם היא פועלת. לליאור תואר ראשון במדעי ההתנהגות מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו, תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני מהמכללה למינהל, והיא בוגרת תוכנית מעוז. ליאור מבקשת לפעול למען צמצום הפער בין פריפריה למרכז דרך שיפור המענה של הרשויות המקומיות בפריפריה לצרכיהם של צעירים, תוך יצירת תשתית קהילתית.


עובור טאהא-ריזק

עובור טאהא-ריזק

עובור היא עובדת סוציאלית. בתפקידה האחרון כמנהלת מרכז קהילתי בחברה למתנ״סים ביישוב יפיע עסקה בקידום תרבות, אמנות, התנדבות ותוכניות חינוך בלתי פורמלי, וניהלה חדרי מצב לשעת חירום, לרבות בעת משבר הקורונה. נוסף על כך כיהנה כסגנית יו"ר פורום המנהלים הערבים והשתתפה בפורומים ארציים לקידום החוסן הקהילתי בחברה הערבית. לפני כן עבדה עובור כמנחה יישובית קהילתית מטעם משרד העבודה והרווחה וייעצה ל-21 יישובים ערבים בתוכנית "עיר ללא אלימות" של משרד הפנים, וכן הדריכה סטודנטים לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה ובמכללת תל-חי במגמה הקהילתית. לצד עשייתה הסוציאלית והאקדמית, עובור כיהנה כחברת הנהלה בארגון "עו"סים שלום" והובילה והנחתה בארגונים לקידום חיים משותפים. לעובור תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה, והיא בוגרת בית הספר נווה שלום להנחיית קבוצות קונפליקט. עובור מעוניינת לפעול למען המיתוג החברתי והתיירותי של יישובים ערבים ולהקים יישובים תאומים ערביים-יהודיים במטרה לחזק את תחושת השייכות המקומית ולשפר את המעמד החברתי-כלכלי של יישובים אלו.


נעמי טולדנו קנדל

נעמי טולדנו קנדל

נעמי טולדנו קנדל היא אשת דוברות ותקשורת. בתפקידה האחרון שימשה כדוברת בית הנשיא בכהונתו של הנשיא העשירי ראובן (רובי) ריבלין. בתפקיד זה הייתה שותפה בהובלת היוזמה של בית הנשיא ברוח תוכנית ״תקווה ישראלית״ להעמקת השותפות בין כל שבטי החברה הישראלית. את דרכה המקצועית החלה בחטיבת דובר צה״ל, ובה שירתה במגוון תפקידים מול התקשורת הישראלית והבינלאומית ועסקה בניהול המטה הארגוני של היחידה. נעמי עסקה גם בהפקת חדשות בסוכנות הידיעות הבינלאומית AP בארץ ובחו"ל, שם רכשה כלים מגוונים לעיצוב מסר תקשורתי בעידן החדשות המתפרצות. לנעמי תואר ראשון בספרות כללית והשוואתית ובתקשורת ועיתונאות מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב. היא מתעניינת בקידום שינוי חברתי-ישראלי באמצעות בניית פלטפורמה לשירות המותאם לכל נערה ונער לאחר שנות התיכון, ובקידום תקופת השירות הצבאי, הלאומי והאזרחי כמנוף לצמצום פערים בין-שבטיים והיכרות בין כל חלקי החברה בישראל.


דוד כלף

דוד כלף

דוד הוא איש חינוך הפועל במסגרות החינוך הבלתי פורמלי. בתפקידו האחרון ניהל את "בית מיתר" - פנימייה פוסט-אשפוזית לילדים ונוער חרשים וכבדי שמיעה. בתפקידו זה הוביל תהליכי פיתוח צוותיים-קבוצתיים לצד פיתוח אישי של החניכים בתוך המסגרת ומחוצה לה. לפני כן שימש דוד כסגן מנהל בפנימייה הטיפולית "יובלים", שם פעל להעצמת החניכים על-ידי פיתוח ושכלול של שאיפותיהם ומסוגלותם, העלאת אחוזי הגיוס בקרב החניכים, ומציאת מסגרות ותוכניות המשך לבוגרי הפנימייה. לדוד תואר ראשון בחינוך ממכללת בית ברל ותואר שני בניהול מערכות חינוך ומנהיגות חברתית מאוניברסיטת בר-אילן. את דרכו המקצועית מובילה התפיסה שלכל אחד צריכה להינתן הזדמנות שווה להצלחה, והאמונה בחשיבות הקשר האישי שבין איש החינוך לחניכיו על-ידי מתן מעטפת אישית. דוד מבקש לפעול למען הגברת השילוב בין האקדמיה לשטח בשדה החינוך על-ידי פיתוח תוכניות הכשרה מקצועיות לצוותים בחינוך הבלתי פורמלי.


חגי לביא

חגי לביא

חגי הוא איש חינוך ופעיל חברתי. בתפקידו האחרון שימש כראש המטה של השרה לחיזוק וקידום קהילתי. לפני כן היה ראש תחום מנהלים באבני ראשה וסגן המנהלת בבית הספר בויאר בירושלים, שבו היה שותף לתהליך שינוי פדגוגי וחבר במעבדה לפדגוגיה מוטת עתיד של משרד החינוך. כמו כן, חגי היה שליח בקהילת בית תפילה בבולטימור, ארה"ב, ובעבר כיהן כסגן ראש אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. לחגי תואר ראשון בהיסטוריה ומדע המדינה ותואר שני בחינוך יהודי, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. הוא מתעניין בשיטות הוראה והערכה חדשניות ובמבנה משרת המורה והתאמת אלו למאה ה-21, כדי שיהוו חלופה לשיטות הקיימות כיום במערכת החינוך הישראלית.


עינת לוי

עינת לוי

עינת היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון שימשה כמנחת תורה שבעל פה (תושב"ע) במחוז מרכז של החינוך הממלכתי-דתי במשרד החינוך, וכמדריכה ארצית לתושב"ע. במסגרת תפקיד זה יזמה את הקמתו ופיתוחו של אגף תושב"ע בתוך המחוז, מתוך ראיית המקצוע כתחום דעת המעצב זהות והתורם לחוסן התלמידים, ומתוך הרצון לאתגר תפיסות שהתקבעו במהלך השנים בחינוך הפורמלי. כמו כן, הייתה אחראית לניהול צוות ההדרכה של מקצוע התושב"ע, לפיתוחם המקצועי של המורים לתושב"ע במחוז ולפיתוח תוכניות מחוזיות וחומרים פדגוגיים. לפני כן הייתה עינת מורה לתלמוד ועבדה בחברה למתנ"סים כמנהלת אגף ארץ מורשת במתנ"ס נווה אליהו בראשון לציון. לעינת תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל ותואר שני בתלמוד, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן, והיא בוגרת תוכנית "פתיחתא" ללימודי גמרא ב"מתן" – מכון תורני לנשים. עינת מתעניינת באופן שבו תחומי הדעת מסייעים בגיבוש הזהות והחוסן האישי של התלמידים, בלמידה רגשית-חברתית (SEL) ובפדגוגיה חדשנית המותאמת לצרכים השונים והמשתנים של התלמידים והמורים.


רועי ליפשיץ

רועי ליפשיץ

רועי הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את בית הספר צין במדרשת בן גוריון בנגב. במסגרת זו הוביל את יוזמת "כוחות הלמידה" שנועדה לקדם הוראה וחינוך מוכוונים ומותאמים למאה ה-21 . לפני כן עבד כמחנך בבית הספר וניהל את הפנימייה של התיכון לחינוך סביבתי. רועי מאמין בשילוב בין החינוך הפורמלי לבלתי פורמלי מתוך אמונה שחינוך טוב הוא חינוך הרואה את כל צדדיו של האדם. לרועי תואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה, ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן, רועי הוא בוגר קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. רועי מתעניין באופן שבו יש להגדיר את מטרות החינוך ולעצב את המערכת הבית-ספרית כך שתוכל להגשימן.


מיה מורג

מיה מורג

מיה היא אשת חינוך הפועלת בעולם היהודי המתחדש בארץ ובארה"ב. בתפקידה האחרון ניהלה את פיתוח התוכן בבית הספר לשליחות של הסוכנות היהודית והייתה אחראית על פיתוח תכנים והכשרת השליחות והשליחים לשליחותם בעולם היהודי. בתפקידיה הקודמים ניהלה מיה את מחלקת החינוך בארגון בינ״ה והייתה שליחת הסוכנות היהודית לקהילה היהודית בסינסינטי, אוהיו, שבה הייתה אמונה על פיתוח ויישום של אסטרטגיה קהילתית של "חינוך לישראל". בין שאר תפקידיה, מיה לימדה, הנחתה והרצתה בתחומי היהדות והחברה הישראלית בארץ ובעולם. למיה תואר ראשון בסוציולוגיה ותקשורת מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדעי היהדות ממכון שכטר בירושלים. היא מבקשת לחקור אפשרויות שונות ליצירת מרחבים של בירור זהות וקידום שיח דיאלוגי במערכת החינוך.


ענת מעוז

ענת מעוז

ענת היא מחנכת ומנהלת הפועלת לקידום שוויון מגדרי בחינוך. בתפקידה האחרון הובילה את הקמתה של חטיבת הביניים של התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות (יאסא) וניהלה אותה. ענת מאמינה כי גיל חטיבת הביניים הוא פרק זמן משמעותי שבו מתעצבת דמותו של האדם. ניהולה הונע מהרצון לאפשר לתלמידים להבנות את זהותם דרך התבוננות פנימה והחוצה לצד עבודה שיתופית, בחירה ולמידה מתוך הנעה עצמית. לפני ניהול חטיבת הביניים של יאסא הייתה ענת מורה לביולוגיה, מדריכה בכיתות מחוננים ומדריכת טיולים. לענת תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני בזואולוגיה, שניהם מאוניברסיטת תל אביב, והיא בוגרת קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. ענת מעוניינת להעמיק את ההבנה בממשק שבין ביולוגיה לחינוך: כיצד חקר המוח תורם לחינוך, וכיצד הממשק שבין ביולוגיה לחינוך מתקשר לאינטליגנציה רגשית וחברתית.


רונה עמרם נתיב

רונה עמרם נתיב

רונה היא אשת חינוך וניהול. בתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ"לית מרכז "לחיות יחד", הפועל לקידום חברה משותפת מתוך תפיסת המגוון התרבותי בישראל כנכס. במסגרת תפקיד זה הייתה אמונה בין היתר על קשרי ממשל, פיתוח אסטרטגי ובניית שותפויות. את דרכה החינוכית החלה רונה בעבודה עם נוער בסיכון בבת-ים במסגרת "מודל בת-ים לחינוך אישי" של המכון הדמוקרטי. בהמשך דרכה הקימה וניהלה את מחלקת הנוער בבאר יעקב וכיהנה כחברת מועצת העיר חולון וכיושבת ראש הוועדה לנוער וצעירים בעיר. לרונה תואר ראשון במדע המדינה וניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בסוציולוגיה, במסלול לארגוני שינוי חברתי מאוניברסיטת תל אביב. רונה מתעניינת בחינוך לאקטיביזם חברתי ולמעורבות פוליטית תוך מפגש והיכרות עם מגוון הקבוצות בישראל.


עומר פיקהולץ

עומר פיקהולץ

עומר הוא איש חינוך, מנהל ויזם. לאחר שמילא תפקידי שטח שונים בתנועת הנוער נוע"ם (נוער מסורתי), שימש כמזכ"ל התנועה. לאחר מכן שימש כסמנכ"ל המינהל הקהילתי יובלים בירושלים וניהל את רשת המתנ"סים בדרום מערב העיר. בשנים האחרונות יזם, הקים וניהל מלונות אורבניים לתיירים עצמאיים בישראל, וליווה יזמים בתחום התיירות בארץ ובעולם. לעומר תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן. הוא מבקש להביא לשינוי עומק בתפיסות המגדריות בחברה הישראלית באמצעות תהליכים חינוכיים וקידום שינויים רלוונטיים בתפיסות הארגוניות והתעסוקתיות במגזר הציבורי והעסקי שישפיעו על שוויון ההזדמנויות בחברה הישראלית.


טלי פרלסון

טלי פרלסון

טלי היא אשת חינוך וייעוץ. בתפקידה האחרון ניהלה את בית הספר היסודי הקהילתי ביישוב תקוע, המשותף לתלמידים חילונים ודתיים. לאורך השנים מילאה תפקידים מגוונים בהוראה בתיכונים, בייעוץ חינוכי ובייעוץ ארגוני בתחום החינוך. לטלי תואר ראשון בספרות עברית, תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שני נוסף בייעוץ ארגוני במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, שלושתם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. נוסף על כך, טלי היא מנחת קבוצות מוסמכת ובוגרת התוכנית לייעוץ ופיתוח ארגוני בשיטה פסיכואנליטית-מערכתית, והיא בוגרת קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. טלי מתעניינת בתרומה של הפסיכואנליזה למערכת החינוך ולבעלי תפקידים בתוכה. היא מבקשת להעשיר ולהעמיק את דרכי העבודה בבית הספר כשדה לימודי, חברתי וטיפולי משותף כדי ליצור מרחב המאפשר התפתחות ייחודית של כל תלמידה ותלמיד.


אורי קנדל

אורי קנדל

אורי הוא איש חינוך ויזם חברתי. עד לאחרונה ניהול את עמותת "דרכים שלובות" המקדמת חברה יהודית-ערבית משותפת באמצעות תיירות חברתית ביישובים ערביים. בין תפקידיו הקודמים שימש אורי כיועץ בכיר למנכ"ל המוסד לביטוח לאומי בנושאי מדיניות חברתית וכלכלית, והוא ממקימי חוות קיימא בבית זית, שם עסק בפיתוח הפדגוגיה הייחודית של קיימא לעבודה עם ילדים ונוער. לאורי תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בשנים האחרונות הוביל את הקמת "בית היער", שבו הלמידה מתקיימת כדרך חיים וילדים לומדים להכיר את עצמם מתוך מרחב יחסיהם עם סביבתם האנושית והטבעית באופן דיאלוגי ובדרך של מפגש בלתי אמצעי עם הטבע. אורי מתעניין במודלים של התחדשות חינוכית המתמקדים בלימוד מיומנויות של שייכות בריאה וחיים משותפים, של התבוננות פנימה ושל לקיחת אחריות אישית וחברתית.


דניאל קנדלר

דניאל קנדלר

דניאל הוא יזם חברתי וחינוכי. הוא ניהל והקים את המיזם החברתי "פלוגתא" המחבר בין מובילים חברתיים ממגזרים שונים ומכשיר אותם ליצור מרחבי שייכות משותפים שאינם מטשטשים את המחלוקות בין קהילותיהם. דניאל הוא ממקימי בית הספר הדיאלוגי "כרמים" בירושלים, ובו עבד כמוביל הפדגוגי של תהליך ההקמה, כמחנך וכמשנה למנהלת בית הספר. לפני כן ניהל את פעילות "ערי חינוך" באזור ירושלים תוך ליווי והובלה של תהליכי חדשנות חינוכית ברשויות מקומיות ובבתי ספר. לדניאל תואר ראשון במחשבת ישראל מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בחינוך יהודי. דניאל מבקש לפעול בזירת החינוך הציבורי ושואף לפתח פדגוגיה דיאלוגית-חברתית, באופן שמעמיד את הלמידה ואת ההתפתחות הרגשית-חברתית של הילדים ושל כלל באי בית הספר כקודמות לכל.


רעות שלו

רעות שלו

רעות היא אשת חינוך. בשנים האחרונות ניהלה את בית הספר היל"ה מלכישוע, הנטוע במרכז לטיפול בהתמכרויות במלכישוע שבגלבוע. בעבודתה פיתחה כלים לארגון למידה והתאמתה לבני נוער, לצעירים ולמבוגרים במצבי סיכון והזנחה. בשיתוף עם צוות בית הספר הובילה רעות מהלך של יצירת אקלים למידה מותאם אישית ומעודד מסוגלות, ברוח הפדגוגיה הטיפולית. לרעות תואר ראשון בספרות עברית ובתקשורת ועיתונאות מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בלימודים קוגניטיביים של השפה ושימושיה מאוניברסיטת תל אביב. כמו כן, רעות בעלת תעודת הוראה בספרות ממכללת הרצוג ותעודת עורכת לשון ממכללת דוד ילין. רעות מתעניינת ביצירת כלים שיסייעו בצמצום נשירה ויאפשרו איתור תלמידים המתמודדים עם קשיים שונים והכלתם בבתי הספר בקהילה.