עמיתים​


מחזור כ"ח

ספטמבר 2019 - אוגוסט 2021

 

נטע אורן

נטע אורן

נטע היא משפטנית מן המגזר הציבורי. בתפקידה האחרון שימשה כממונה על ענייני בג"צים בפרקליטות המדינה. במסגרת תפקידה כפרקליטה עסקה בייצוג עמדת המדינה בעתירות הנידונות לפני בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, וכן הייתה שותפה לגיבוש מדיניות רשויות המדינה בסוגיות שונות הנידונות בבג"צ בתחומי החינוך, ההשכלה הגבוהה, ביטחון, דת ומדינה, תכנון ועוד. לנטע תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במשפטים, בתחום המשפט הציבורי והבינלאומי, מטעם אוניברסיטת תל אביב ומטעם אוניברסיטת Northwestern בשיקגו. נטע גם חברה בועד המנהל של עמותת "קסימבה", עמותה המקיימת פעילות תרבות ויצירה למשפחות עם וללא צרכים מיוחדים. נטע מתעניינת בקידום שינוי חברתי ובצמצום פערים בחינוך, ובפרט בקידום זכויות של ילדים עם צרכים מיוחדים ושילובם במערכת החינוך, בין היתר באמצעות כלים מעולם המשפט.


בלה אלכסנדרוב

בלה אלכסנדרוב

בלה היא יזמת ופעילה חברתית. בתפקידה האחרון כיהנה כמנכ"לית עמותת ארץ עיר – עמותה הפועלת לקידום איכות החיים הקהילתית בערים בפריפריות החברתיות והגאוגרפיות על-ידי קידום קהילות, יזמות חברתית ותעסוקה מגוונת והוגנת. בכל פעילותה בתחום החברתי בעשור האחרון פעלה בלה לקידום אוכלוסיות מוחלשות, צעירים ונוער בסיכון, ובפרט לקידום איכות חיים ועירוניות קהילתית בערים בפריפריה. בין תפקידיה: מובילת שינוי חברתי ב"שתיל" דרום, מנהלת תחום קהילה במרכז התעסוקה הקהילתי "מעברים" במועצות אשכול-מרחבים, ורכזת ניידת של "עלם" בקרית גת. לבלה תואר ראשון בעבודה סוציאלית קהילתית מהמכללה האקדמית ספיר, ותואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בלה חברה בקהילת קמה – קהילה משימתית שהתיישבה בבאר שבע כדי להביא לשינוי חברתי מהשטח, והיא מבקשת להעמיק את הידע שלה בתחום העירוניות הקהילתית.


יוני אנזל

יוני אנזל

יוני אנזל הוא יזם ואיש חינוך. בשנים האחרונות הקים וניהל בית ספר ממלכתי בתל אביב והיה שותף בתוכנית פורצי הדרך של העיר. בתוכנית פותחו מודלים מתקדמים של הערכה ולמידה. לפני כן ניהל יוני את בית הספר הדמוקרטי בשוהם. יוני מילא מגוון תפקידים במכון ברנקו-ווייס, ובהם עמל על פיתוח הדרכה, עבודה מול כפרי נוער ונוער במצוקה, הנחיה וניהול תוכניות ארציות בתחום טיפוח החשיבה. ליוני תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ותואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני מטעם המסלול האקדמי של המכללה למינהל, והוא בעל תעודת הוראה בסוציולוגיה ובוגר תוכנית אבני ראשה להכשרת מנהלים מטעם משרד החינוך. יוני מתעניין ביזמות חינוכית, ושואף לייצר שיתופי פעולה בינלאומיים המקדמים את ערכי החינוך ההומניסטי-פרוגרסיבי, בהתאמה לאתגרי המאה ה-21.


יונתן בוימפלד

יונתן בוימפלד

יונתן הוא איש חינוך, מורה להיסטוריה, מנהל ונגר חובב. במשך למעלה מעשור עובד יונתן עם תלמידות ותלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. בתפקידו האחרון הקים וניהל את בית הספר "בית אקשטיין – כפר מל"ל". במסגרת התהליכים שהוביל, בית הספר הפך לבית ספר לאמנויות עבור תלמידות ותלמידים בחינוך המיוחד. ליונתן תואר ראשון בהיסטוריה כללית ותעודת הוראה בהיסטוריה, שניהם מהאוניברסיטה הפתוחה, ותואר שני בהיסטוריה אמריקנית מאוניברסיטת תל אביב. יונתן מתעניין בשאלות של חינוך פוליטי ובתפקידו של חינוך היסטורי במערכת החינוך.


יצחק בן דוד

יצחק בן דוד

יצחק בן דוד הוא איש חינוך, מנהל ויזם חינוכי-חברתי. בשנים האחרונות שימש כראש מדרשת עין הנצי״ב, כרב הקיבוץ, וכמייסד של "בית מדרש קדמה" - מסגרת בית-מדרשית ייחודית המיועדת לסטודנטים/יות בוגרי/ות ישיבות ומדרשות. כמו כן, בשנה האחרונה היה שותף להקמתם של מוסדות "דרישה" בישראל. ליצחק תואר ראשון בתלמוד ומחשבת ישראל מן המכללה האקדמית הרצוג, תואר שני בפילוסופיה של ההלכה מן האוניברסיטה העברית, ותואר דוקטור במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן. יצחק מתעניין בפיתוח מודלים חדשים של מנהיגות קהילתית בישראל בדגש על הרלוונטיות של התרבות המזרחית-ספרדית לחיים היהודיים העכשוויים תוך הדגשת חשיבותה של נוכחות ומנהיגות נשית במרחב הדתי והקהילתי הישראלי.


איתי בנוביץ

איתי בנוביץ'

איתי הוא איש חינוך. בתפקידיו האחרונים ניהל את התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות (יאסא) – תיכון ארצי פנימייתי לתלמידים מצטיינים, והיה מנכ"ל המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. לפני כן עסק איתי בחינוך בלתי פורמלי במסגרת תנועת הצופים וכשליח מטעם מחלקת החינוך של הסוכנות היהודית בלונדון. איתי הוא מורה לביולוגיה, וטרם כניסתו לעולם ההוראה עסק במחקר באוניברסיטה העברית בתחום ההנדסה הגנטית וביטוי חלבונים. לאיתי תואר ראשון במדעי החיים ותואר שני במדעי הטבע, שניהם מן האוניברסיטה העברית, והוא בוגר התוכנית להכשרת מנהלים מטעם מכון אבני ראשה. איתי מתעניין בתחום הוראת מחוננים ומצטיינים.


פזית גבאי אלגי

פזית גבאי אלגי

פזית היא אשת חינוך ופסיכולוגית. במשך שש שנים ניהלה את התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון בדימונה, ובמקביל עבדה כפסיכולוגית חינוכית בתחנה הפסיכולוגית בעיר. בתפקידה האחרון בדימונה שימשה כסגנית מנהל אגף החינוך העירוני. בשנה האחרונה עבדה פזית באגף מחקר ופיתוח של משרד החינוך בתוכנית "מרחבי חינוך", וליוותה רשויות בתהליכי פתיחת אזורי רישום וייחודיות בית-ספרית. לפזית תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית ודוקטורט בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית והחינוכית, כולם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. במקביל ללימודיה עבדה באוניברסיטת בן גוריון כמרצה מן החוץ במחלקה לחינוך. פזית מתעניינת בצמצום פערים ובקידום שוויון ההזדמנויות בחינוך בישראל.


עדי גלבוע

עדי גלבוע

עדי היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה את בית הספר אופק בירושלים - מרכז העשרה לתלמידים מחוננים ומצטיינים. במסגרת תפקידה פעלה עדי להרחבת המענה לצרכים הרגשיים והחברתיים של התלמידים המחוננים, לקידום המודעות בבתי הספר בירושלים למאפייניהם ולצרכיהם הייחודיים של תלמידים מחוננים, ולפתיחת מסגרות לתלמידים מצטיינים ממגזרים שונים בירושלים. לעדי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובפילוסופיה ותואר שני בחינוך, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. עדי מבקשת לבחון את מאפייני הוראת המחוננים ולהרחיבם לכלל שדה החינוך, ומתעניינת בפרט באופני השימוש השונים בידע הנצבר בחינוך מחוננים להעלאת רמת המוטיבציה, הסקרנות, היצירתיות והחשיבה של ילדים בשדה החינוך.


תמר זעירא דביר

תמר זעירא דביר

תמר היא אשת חינוך ומנהלת. בתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ"לית מועצת המכינות הקדם-צבאיות. במסגרת תפקידה הקימה וניהלה את פרויקט הבוגרים של מועצת המכינות, ובמסגרתו פיתחה והטמיעה את מתודת העבודה של המכינות עם בוגריהן. כמו כן הובילה הכשרות לראשי מכינות ופעלה לקידום נשים בתפקידי מנהיגות במכינות. תמר ניהלה את תוכנית שנה ב' במכינת אדרת, שם שימשה גם כמנהלת הכספים ויו"ר העמותה, ובמסגרת המכינה ייסדה ולימדה קורס בנושא פמיניזם ומנהיגות. לתמר תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני במנהיגות חברתית מאוניברסיטת בן גוריון בשיתוף קרן מנדל. תמר מתעניינת בדרכים החינוכיות שבהן אפשר לקדם מנהיגות נשים, לקראת עולם של שותפות מלאה במנהיגות בין נשים לגברים.


שרף חסאן

שרף חסאן

שרף הוא איש חינוך וניהול ופעיל חברתי. בתפקידיו האחרונים שימש כמנהל מחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח בישראל, כעמית הוראה בחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת תל אביב ובמכללת אורנים, ולימד אזרחות בתיכון אלכוארזמי (الخوارزمي) בטמרה. משנת 2018 שימש שרף כראש ועדת המעקב לענייני חינוך ערבי, היה פעיל בארגונים מקומיים וארציים ולקח חלק במאבקים ובתנועות חברתיות וסביבתיות. לשרף תואר ראשון בסוציולוגיה ומדע המדינה, תואר שני בסוציולוגיה ותעודת הוראה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שלישי בסוציולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. שרף מתעניין בקידום החינוך לערכי זכויות אדם, דמוקרטיה וצדק חברתי, בקידום החינוך הערבי, וכן בתהליכי העצמה, לקיחת אחריות ובניית תשתית חברתית לקבוצות מוחלשות מתוך שדות החינוך, החברה האזרחית והרשויות המקומיות.


ענת טהון אשכנזי

ענת טהון אשכנזי

ענת היא עורכת דין ופעילה חברתית פמיניסטית. בתפקידה האחרון שימשה כמנכ"לית עמותת "איתךְ מעכּי - משפטניות למען צדק חברתי", ובמסגרתה הובילה תוכניות לאומיות המקדמות שוויון מגדרי במישור הארצי והמוניציפלי, בדגש על צרכיהן של נשים מקבוצות מוחלשות. במסגרת פעילותה בעמותת איתך-מעכי ייצגה ענת עשרות ארגוני נשים שתבעו שוויון וייצוג הולם במוקדי קבלת החלטות לנשים מתוך מגוון קבוצות האוכלוסייה בארץ. לענת תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון נוסף בפסיכולוגיה, גם הוא מאוניברסיטת תל אביב. ענת מתעניינת בחיזוק ערכי הדמוקרטיה והצדק המגדרי במערכות החינוך והמשפט בישראל.


חגית יוגב

חגית יוגב

חגית היא אשת חינוך. בעשר השנים האחרונות ניהלה את אולפנת צביה בלוד, המרכזת תלמידות מלוד ומכל אזור המרכז, ודוגלת בחינוך הטרוגני הממוקד בתהליכי צמיחה אישית. בעבר שמשה חגית כמחנכת, מורה למתמטיקה ורכזת חברתית. לחגית תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני בהיסטוריה וחינוך. חגית בוגרת תוכנית אבני ראשה להכשרת מנהלים מטעם משרד החינוך ותוכנית "מפרש" לפיתוח יזמות בחינוך, והיא ליוותה מנהלים חדשים מטעם מכון אבני ראשה. חגית מתעניינת בחינוך לערכים בעולם הפדגוגי של המאה ה-21 ובתהליכים המעודדים צמיחה אישית של התלמידים והצוות בבתי הספר.


ליאור ילין פריינד

ליאור ילין פריינד

ליאור היא יזמת ומנהלת. בתפקידה האחרון שימשה כמתכללת העירונית של תחום נוער וצעירים בסיכון בעיריית ירושלים. במסגרת זו הקימה פלטפורמות לעבודה בין-מקצועית בשכונות החרדיות בירושלים והטמיעה שיטות עבודה אינטגרטיביות בתחומי הליבה בתחום. בעברה המקצועי ניהלה את ניידת עלם בירושלים; ניהלה את מערך העבודה עם נוער בסיכון במועצה אזורית בנימין, ופיתחה מודלים חדשניים לעבודה בתחום נוער וצעירים בסיכון במסגרת צוות החדשנות של קרן בלומברג בעיריית ירושלים. לליאור תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ותואר שני בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. ליאור מבקשת לפעול למען יצירת מערך עבודה מוסדר בין עולם הרווחה לשדה החינוך והידוק הקשר שבין צורכי התושבים לבין השירותים העירוניים בתחום החינוך והרווחה.


אבי כהן

אבי כהן

אבי הוא איש חינוך וניהול ויזם חברתי. בתפקידו האחרון הקים וניהל, בשותפות עם יונתן קישינובסקי, את עמותת "דרך ארץ" המפעילה תוכניות חינוכיות לצעירים, בהן מכינות קדם-צבאיות ותוכניות לחיילים משוחררים. במסגרת תפקיד זה ביקש אבי לפתוח את עולם המכינות הקדם-צבאיות לקהילות יעד מהפריפריה החברתית שלא היו חשופות אליו בעבר, וליצור קבוצות הטרוגניות המאפשרות מפגש וחיים משותפים בין צעירים מרקעים שונים בחברה הישראלית. לאבי תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. נוסף על כך, לאבי תעודת מורה דרך מוסמך מ"בית יציב". אבי מתעניין בהקמה ובהובלה של תוכניות חינוכיות השואפות לייצר מפגש ומרקם חיים משותף של צעירים מחתכים שונים של החברה הישראלית.


אופיר לוי

אופיר לוי

אופיר הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון שימש כסגן מנהל פנימייה לנוער עובר חוק בחסות הנוער. במסגרת תפקידו פיתח אופיר תוכנית חינוכית טיפולית אשר מהווה בסיס לחיזוק תחושת המסוגלות ולהעצמה אישית של הנערים בפנימייה, ומיושמת בכמה מסגרות חינוכיות נוספות. כמו כן, אופיר גיבש והוביל את פרויקט "אבות ובנים", המיועד לנערים בני הקהילה האתיופית בפנימייה, ומטרתו להביא לידי צמצום הפער הבין-דורי ולחיזוק העורף המשפחתי. לאופיר תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך (תוכנית מנהלים) מאוניברסיטת תל אביב. אופיר שואף להביא לקידום ולשילוב של נערים ונערות בסיכון בחברה הישראלית על-ידי יצירת מסגרות חינוכיות מיטיבות.


זיוה מקונן דגו

זיוה מקונן דגו

זיוה היא פעילה ומנהיגה חברתית. בתפקידה האחרון שימשה כמנכ"לית אגודת יהודי אתיופיה, ארגון הפועל לשינוי מדיניות ונאבק נגד האפליה והגזענות הממוסדת. במסגרת תפקידה פעלה למען שינוי המדיניות של משרדי הממשלה השונים כלפי יהודי אתיופיה, בין היתר דרך סגירת תוכניות מבדלות לישראלים ממוצא אתיופי בתחומי החינוך והצבא, וקידום פעילות לצמצום הפערים בין ישראלים ממוצא אתיופי לכלל האוכלוסייה. לזיוה תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בלימודי מגדר, שניהם מאוניברסיטת בר אילן. כמו כן, זיוה היא בוגרת תהודה, בית המדרש למנהיגות יהודית פלורליסטית של מדרשת אורנים וקולות. במהלך לימודיה בבית הספר למנהיגות חינוכית, זיוה מעוניינת לרכוש ידע וכלים לצמצום פערים בכלל החברה הישראלית בתחום החינוך, וכן בתרומה של תיעוד, שימור והנצחה של מורשת ביתא ישראל (יהדות אתיופיה) לנושא זה, כחלק מהנרטיב של החברה הישראלית.


טל נבוני

טל נבוני

טל היא אשת חינוך וניהול. בעבר ניהלה את התיכון באולפנת צביה ברבבה וכן שימשה כראש אולפנת הדר גנים בפתח תקווה. במהלך השנים פיתחה את תוכנית "פנים בפנים", המקדמת שיח רגשי ופיתוח מיומנויות תוך-אישיות ובין-אישיות בקרב התלמידים ומכשירה את צוותי החינוך בלימודי הנחיית קבוצות. נוסף על כך, טל הובילה תוכניות העצמה נשית בנושאי התבגרות, מיניות ומגדר מתוך דיאלוג עם המסורת וההלכה היהודית. לטל תואר ראשון בחינוך ממכללת אפרתה ותואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך ממכללת סמינר הקיבוצים. טל שואפת להעמיק את הידע בנושאי יהדות, חינוך ומגדר כדי לאתר אפיקים חדשים להתפתחות בתפקידי מנהיגות עבור נערות ונשים דתיות.


עדי ניר בנימיני

עדי ניר בנימיני

עדי היא עורכת דין. בתפקידה האחרון שימשה כעורכת דין בקליניקה לזכויות אדם בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב ובמסגרת זו פעלה לקידום זכויות אדם ושינוי חברתי באמצעות הליכים משפטיים בבתי משפט, ליווי הליכי חקיקה ושינוי מדיניות, שיתופי פעולה עם ארגונים ומשרדי ממשלה וגיבוש תוכניות עבודה וקואליציות. במסגרת תפקידה בפקולטה למשפטים עסקה עדי גם בהוראה, בליווי ובהנחיה של סטודנטים. לפני המעבר לקליניקה לזכויות אדם, שימשה עדי כפרקליטה בפרקליטות מחוז תל אביב ובפרקליטות המדינה. לעדי תואר ראשון במשפטים ובמדעי המדינה ותואר שני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. עדי מתעניינת בקשר שבין עולמות החינוך והמשפט ובין התאוריה למעשה בתחומים אלו, כתחומים התורמים לקידום זכויות אדם, לשינוי חברתי ולצמצום פערים בחברה.


מאי פונדק

מאי פונדק

מאי היא פעילה חברתית פמיניסטית ויזמת. בתפקידה האחרון ניהלה את תוכניות הדור הצעיר ואת מחלקת הסיורים של הקרן החדשה לישראל בארה״ב. במסגרת זו הובילה קמפיינים לגיוס כספים ולשינוי חברתי ופעלה לבניית קהילה המבוססת על מערכת יחסים מתחדשת בין יהודים אמריקאים צעירים ובין החברה האזרחית בישראל. בין תפקידיה סייעה בהקמת צוות משפטי לתמיכה במאבקים פוליטיים, והייתה ממייסדות תוכנית חינוכית לקבוצות דיאלוג לבנות נוער ובני נוער יהודים ופלסטינים בתיכונים בירושלים המערבית והמזרחית. מאי בוגרת הקורס למנהיגות, ארגון קהילתי ואקטיביזם באוניברסיטת הרווארד, ובעלת תואר ראשון ושני במשפטים מהאוניברסיטה העברית. מאי מבקשת לבחון דרכים לשינוי מבני כוח ולקידום חברה שוויונית באמצעות שותפויות ומערכות יחסים, ולקידום פתרונות עם אופק מציאותי המחברים בין הפרט לקהילה.


מוחמד קונדס

מוחמד קונדס

מוחמד קונדס הוא איש חינוך ואמנות, שחקן ומוזיקאי. מוחמד ניהל תוכניות ומוסדות העוסקים בחינוך דרך מוזיקה ואמנות. בתפקידו האחרון ניהל את "מרכז מנאר לקידום נוער בסיכון ביפו", וכן הקים וניהל את עמותת ״בית קאראר למוסיקה ואומנויות״ – עמותה לקידום התרבות המוזיקלית המזרחית ככלי לחיבור חברתי-חינוכי ביפו. למוחמד תואר ראשון בקולנוע ומדיה מאוניברסיטת ברנדייס בארה״ב ותואר שני בחברה ואומנויות מהמכללה האקדמית לחברה ואומנויות בנתניה. כחלק מהאמונה בחינוך ככלי לשינוי חברתי, מוחמד מאמין ששוויון חברתי ופוליטי בחינוך הוא אבן היסוד של פתרון סכסוכים מורכבים. מוחמד מתעניין באומנות ככלי חינוכי, ובשאלת החינוך כאומנות.


שלומית רביצקי טור-פז

שלומית רביצקי טור-פז

שלומית היא אשת תרבות, חינוך וניהול. בתפקידה האחרון ניהלה את בית מדרש אלול, העוסק ביצירת מכנה תרבותי משותף למגזרים שונים בישראל, באמצעות לימוד ארון הספרים היהודי, מפגש בין-מגזרי המזין ומאתגר את הלימוד, ויצירה אמנותית, חינוכית וחברתית הנובעת מן הלימוד ושואבת ממנו השראה. כמו כן שימשה כיו"ר "רשות הרבים" - פורום ארגונים העוסק בהתחדשות היהודית בעיר ירושלים. בעבר הקימה וניהלה בשותפות את מכון עתים לייעוץ ומידע במעגל החיים היהודי, ואת בית המדרש הישראלי "שערים" בישיבת הקיבוץ הדתי במעלה גלבוע. בין שאר תפקידיה שלומית לימדה, הנחתה והרצתה בתחומי יהדות, משפט ומגדר במקומות מגוונים, בהם המדרשה באורנים, מדרשת עין הנצי"ב, מטה שנהר במשרד החינוך, בית ספר אפרתה ועוד. לשלומית תואר ראשון ושני במשפטים מן האוניברסיטה העברית בירושלים והיא מבקשת לחקור את המסגרות העל-תיכוניות הישיבתיות ואת האפשרות לחדש בשדה זה.


דוד שמחון

דוד שמחון

דוד הוא איש חינוך וניהול. בעשור האחרון מילא דוד כמה תפקידים בתנועת הנוער בני עקיבא, ובתפקידו האחרון כיהן כסמזכ"ל החינוך של התנועה. במסגרת בתפקיד זה היה אחראי על ההפעלה החינוכית של תנועת הנוער ועל בניית האסטרטגיה החינוכית בתנועה, ופעל למען הגברת שיתוף הפעולה בין מגזרים ובין תנועות הנוער, למען חיבור אוכלוסיות נוספות לחינוך הבלתי פורמלי, ולהעצמת האקטיביזם החברתי בקרב בני הנוער. בעבר ניהל דוד את תוכנית המפגשים של עמותת גשר. לדוד תואר ראשון ושני במדע המדינה ובתקשורת, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. דוד מתעניין במימוש העקרונות של תנועת נוער – יצירת מרחבים אוטונומיים לנוער, בחינוך בכלל ובחינוך הדתי והרוחני בפרט.


 

מחזור כ"ט

ספטמבר 2020 - אוגוסט 2022

 

ארז אמבר

ארז אמבר

ארז הוא איש חינוך. עד לאחרונה ניהל את בית ספר "רעות" בירושלים – בית ספר על-יסודי משלב. בתפקידו הקודם ניהל את פנימיית בויאר בירושלים. לפני כניסתו לעולם החינוך שירת ארז כ-13 שנים בצבא בתפקידי פיקוד קרבי. ארז היה שותף בהקמת מכינה קדם-צבאית בירושלים, יזם והוביל את הקמת בית ספר "מעיינות", בית ספר יסודי משלב בצור הדסה, והוא שותף בקהילה השוויונית "בראשית" בצור הדסה. לארז תואר ראשון במינהל חינוך ומדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בחינוך יהודי ממרכז מלטון שבאוניברסיטה העברית בירושלים. ארז מתעניין בחינוך דרך עולם הפנימיות, ובפרט בהעמקת השילוב בין המגזרים השונים בהן. כמו כן, הוא מתעניין במודלים של תוכניות לימוד ובתי ספר בין-לאומיים.


השאם בדר

השאם בדר

השאם הוא איש חינוך. בשבע השנים האחרונות ניהל את בית הספר המקיף בכפר חורפיש שבגליל. במסגרת תפקידו פעל לקדם מיזמים שעניינם קיימות אקולוגית וסביבתית. השאם הוא מורה לאזרחות והיסטוריה ובמשך השנים עסק רבות בהדרכה ובהנחיה מקצועית לצוותים ולמחנכים העובדים עם תלמידים בסיכון. להשאם תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בהיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. השאם הוא בוגר תוכנית "צמרות" ותוכנית "מפרש" למנהלי בתי ספר, וכן בעל הכשרה לייעוץ לארגוני חינוך ורווחה. השאם מתעניין בשאלת ההוראה האיכותית ודמות המורה, ובשאלה הנובעת ממנה: "מדוע תלמידים לא אוהבים את בית הספר?".


עדו ברום

עדו ברום

עדו הוא איש חינוך. בשנים האחרונות עבד בבתי הספר של רשת "ברנקו וייס" בבית שמש ובצור הדסה, כחבר צוותי הנהלה, מחנך ורכז. במסגרת עבודתו ניהל עדו יחידה אוטונומית בית-ספרית אשר מתמחה בעבודה עם נוער בסיכון, ליווה מורים והוביל תהליכים חינוכיים חדשניים. לעדו תואר ראשון בכלכלה ולימודי יהדות מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן. עדו הוא בוגר תוכנית "חותם" ובוגר התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. בנוסף, לעדו תעודת מורה דרך והוא מתמחה בעיסוק בזהות יהודית בקרב יהודי התפוצות. עדו מאמין שתפקידו המרכזי של החינוך הוא לעודד את רוח האדם וליצור הזדמנויות לשינוי חברתי מעמיק, והוא מתעניין ביצירת מודלים חינוכיים חדשניים אשר יכולים להוות פריצת דרך ולחולל שינוי בקרב אוכלוסיות מוחלשות.


אבי דדון

אבי דדון

אבי הוא איש חינוך וניהול. בחמש השנים האחרונות ניהל את ישיבת אמי"ת נחשון, המציעה מודל חדשני של ישיבה תיכונית אינטגרטיבית. במסגרת פעילותו קידם חדשנות פדגוגית על-ידי שבירת קירות הכיתה והפיכתן למרחב למידה, זאת על מנת לקדם שלושה עקרונות מרכזיים: למידה עצמאית, למידה שיתופית ובחירה בלמידה. עשייה נוספת ביקשה להעצים ולפתח את צוות המורים דרך בתי מדרש ללמידה וצמיחה, עבודה בצוותי מחקר ופיתוח ושימת דגש על המורה כמפתח. אבי החל את דרכו כמחנך ומורה לאזרחות והיסטוריה במקיף הדתי "אוריה" בראשון לציון. לאבי תואר ראשון במדעי המדינה והיסטוריה של המזרח התיכון ותואר שני במדעי המדינה, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. אבי מתעניין בקידום חיבורים בחברה הישראלית בדגש על תוכנית חיים משותפים של יהודים וערבים.


אסף דה פריס

אסף דה פריס

אסף הוא איש חינוך. בתפקידיו האחרונים שימש מורה ורכז של מקצוע מחשבת ישראל בבית הספר קריית שרת בחולון, ומדריך ארצי של המקצוע במשרד החינוך. במסגרת עבודתו במשרד החינוך עסק אסף רבות בהדרכת מורים ובפיתוח השתלמויות ותוכניות לימודים. בעברו עבד גם כמדריך ומטפל סיעודי בעמותת "אלין בית נועם" המפעילה מרכז יום ומערך דיור לאנשים עם מוגבלויות פיזיות ושכליות. לאסף תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ופילוסופיה יהודית ותואר שני בפילוסופיה יהודית, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. אסף מתעניין בחיזוק החשיבה האזרחית והדמוקרטית במערכת החינוך, ובקשר של מקצועות מדעי הרוח בכלל ומקצועות היהדות בפרט, לחיזוק חשיבה זו.


גיא ון-ראלטה גל

גיא ון-ראלטה גל

גיא הוא איש פיתוח והכשרה. הוא שירת מעל 20 שנה בתפקידי שטח וניהול בכיר במערכת הביטחון, ובתפקידו האחרון ניהל את בית הספר המרכזי להכשרות במקום עבודתו. במסגרת זו פיתח גיא תהליכי למידה המפגישים את הלומד בצורה מבוקרת וחווייתית עם כישוריו ואישיותו, במטרה לשכלל את יכולותיו להניע תהליכים אפקטיביים במהלך תפקידו. בשנים האחרונות גיא ריכז תוכנית התנדבות ייחודית במכינה קדם-צבאית, הפועלת לפי מודל המאפשר השתתפות של מתנדבים מרובים ומתחלפים בתוכנית לימוד סדורה. לגיא תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. גיא מתעניין בתהליכי למידה בחינוך הפורמלי המעודדים מפגש של הלומד עם עצמו ועם יכולותיו ובתוך כך יוצרים דיאלוג מכיל ובונה אמון בין הלומד לרעהו, ובהדדיות הנוצרת במפגש אנושי זה כדרך לשינוי חברתי.


שרון וסרמן

שרון וסרמן

שרון היא אשת חינוך. בשנתיים האחרונות עבדה כרכזת הכשרה וליווי בתוכנית "חותם" והייתה אמונה על הכשרתן ושילובן של מורות חדשות בבתי ספר בפריפריה החברתית. בעבר לימדה שרון בבית ספר יסודי בבת ים, ובו מילאה כמה תפקידים, בהם מחנכת כיתה, רכזת פדגוגית וחברת צוות ניהול. כמו כן, שרון עבדה כמדריכה עירונית בתחום פיתוח והטמעה של חדשנות פדגוגית בבתי ספר, בדגש על התאמת הפדגוגיה לחוזקות ולצורכי הצוות החינוכי והתלמידים. לשרון תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. היא בוגרת התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. שרון מתעניינת בקשר שבין תפיסת חינוך הוליסטית ובין שילוב החינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי, במטרה להוביל לקידום שוויון וצמצום פערים בחינוך.


שירן זהרוני

שירן זהרוני

שירן הוא מורה ומחנך. בחמש השנים האחרונות שימש כסגן מנהל בתיכון עירוני ד׳ בתל אביב. במסגרת תפקידו עסק שירן בפיתוח מקצועי של אנשי החינוך כקהילה מקצועית לומדת ומלמדת, ובהובלת תהליכים ומיזמים פדגוגיים דרך קידום הטמעת שפה פדגוגית אחידה ומתחדשת בבית הספר, בדגש על חיבור בין הציר הפדגוגי, הרגשי והחברתי. לשירן ניסיון בהנחיית קבוצות במסגרות חינוכיות וחברתיות שונות, ובשילוב גישות ומתודות מהחינוך הלא פורמלי בחינוך הפורמלי. שירן בוגר תוכנית ״רביבים״ של האוניברסיטה העברית בירושלים, ובמסגרתה סיים תואר ראשון במקרא ותואר שני בלשון עברית. כמו כן הוא בוגר התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. שירן מתעניין בהקמת בית ספר שייתן מענה מיטבי למגוון רחב של תלמידים במטרה להצמיח חברה רגישה לשוֹנוּת ולייחוד של הפרטים בה.


הלן יאנובסקי

הלן יאנובסקי

הלן יאנובסקי היא קולנוענית העוסקת בקולנוע תיעודי. סרטה ״מועדון אגרוף ירושלים״ (2015) הוקרן בפסטיבל הקולנוע ירושלים, וסרטה הקצר ״הילד מ-H2״ הוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין (2017) ובפסטיבלים רבים נוספים בעולם. במסגרת עבודתה הובילה פרויקטים תיעודיים שנעשו עם בנות ובני נוער בקהילות מוחלשות, ויצירותיהם הגיעו להקרנות פומביות בארץ ובחו״ל. להלן תואר ראשון בתיאטרון מאוניברסיטת תיאטרון וקולנוע ע"ש שותא רוסתוולי מטביליסי, גאורגיה, ותואר שני בקולנוע מאוניברסיטת תל אביב. הלן רואה במדיום תיעודי כלי לפיתוח יכולות התבוננות בסביבה ואמצעי להבעה וצמיחה אישיים. היא מבקשת ללמוד ולפתח מודלים שונים שבהם מתקיים מפגש בין חינוך לקולנוע ואמנות, בדגש על קידום כישוריהם והתפתחותם של בנות ובני נוער מקרב אוכלוסיות מוחלשות.


דפנה יבין

דפנה יבין

דפנה היא משפטנית. היא עבדה במגזר הציבורי, ובתפקידה האחרון שימשה כפרקליטה ממונה על עניינים פליליים בפרקליטות מחוז תל אביב. דפנה התנדבה שנים רבות במרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, וכן העבירה שיעורים למניעת אלימות מינית ואלימות ברשת האינטרנט בבתי ספר, במיזם משותף של משרד החינוך ומשרד המשפטים. לדפנה תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני נוסף במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן, לדפנה תעודת הוראה ממכללת סמינר הקיבוצים. דפנה מתעניינת במניעת אלימות מכל סוג שהוא בין בני נוער בבתי הספר, בין היתר באמצעות שילוב כלים מעולם המשפט ומעולם החינוך.


עמית כיתאין

עמית כיתאין

עמית הוא פעיל חברתי. עיקר פעילותו הוא לקידום זכויות אדם וזכויות חברתיות בנגב. בתפקידו האחרון ניהל עמית את מרכזי הזכויות החברתיות (מז"ח) הפועלים בחסות המכללה האקדמית ספיר, ושימש כמרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה. במסגרת זו פעל עמית גם לקידום זכויותיהן של אוכלוסיות שונות: מעוטי הזדמנויות, קשישים ומתמודדי נפש. כמו כן היה שותף להקמת מרכזי זכויות בשדרות, באופקים, בבאר שבע וברהט והכשיר תושבים וסטודנטים רבים בתחום. לעמית תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהמכללה האקדמית ספיר ותואר שני בעבודה סוציאלית בהתמקדות בזכויות ופיתוח קהילתי מאוניברסיטת מקגיל במונטריאול. עמית מתעניין באופן שבו זכויות אדם עשויות להפוך לכלי להגברת אקטיביזם חברתי, ובהתפתחותן של תנועות חברתיות.


שרה לבנון

שרה לבנון

שרה היא אשת חינוך והוראה. בשנים האחרונות ניהלה את התיכון באולפנת ראש צורים ובאולפנת צביה כוכב יעקב. שרה הובילה עם צוות האולפנה פיתוח תוכניות חדשניות ללמידה מפעילה, שיתופית ורלוונטית, ויצרה שיח פדגוגי המבקש ליצור תנועה ולחולל שינוי פנימי באקלים הבית-ספרי. לשרה תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בלימודי יהדות. שרה מתעניינת בתהליכים המעודדים את פיתוח מכלול האישיות: הנפשי, החברתי והקוגניטיבי, ומציאת הסדירויות הבית-ספריות להטמעת תהליכים אלו.


סלאח מוחסן

סלאח מוחסן

סלאח הוא פעיל חברתי. פעילותו מתרכזת בזכויות אדם ובקידום שוויון זכויות. בתפקידו האחרון ניהל את מחלקת המידע והמחקר בארגון זכויות האדם "גישה". במסגרת זו היה אחראי על איסוף, עיבוד וניתוח של מידע לגבי תחומי החיים הרבים ברצועת עזה המושפעים מההגבלות על חופש התנועה – חינוך, בריאות, כלכלה ותשתיות אזרחיות. לפני כן ניהל את מחלקת התקשורת והפעילות הציבורית בארגון "עדאלה", ובמסגרתו היה אחראי על גיבוש והפצה של מסרי הארגון ועל גיבוש ויישום של אסטרטגיה תקשורתית למאבק באפליה ולקידום שוויון לאזרחים הערבים בישראל. לסלאח תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה. הוא בוגר תוכנית מנהיגים לדמוקרטיה של אוניברסיטת סירקיוז בארה"ב, והתוכנית לפיתוח מנהיגות בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בארה"ב. סלאח מתעניין ביחסי הגומלין בין שלושה מהגורמים המשפיעים ביותר על החינוך – בית הספר, ההורים והרשות המקומית, ושואף ללמוד כיצד אפשר להגביר את התיאום ושיתוף הפעולה המיטיב בין גורמים אלו.


מירה מונייר

מירה מונייר

מירה היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת שותפה בתוכנית לימוד משותף בין בתי ספר מזרמי החינוך השונים במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח). במסגרת תפקידה הניעה תהליכים אזוריים לקידום שותפויות חינוכיות בין בתי ספר של קבוצות שונות בחברה הישראלית, הכשרות של מורים ומנהלים וגיוס שותפים ברשויות מקומיות ובמשרד החינוך. למירה ניסיון רב בהנחיית קבוצות, בפיתוח משאבי הוראה דו-לשוניים, ובהפגשת מנהלים, מורים ותלמידים יהודים וערבים. למירה תואר ראשון בחינוך ואנגלית, תעודת הוראה מסמינר הקיבוצים, ותואר שני בניהול מוסדות ציבור, חברה וממשל מהמרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה. היא בעלת תעודת הנחיית קבוצות רב-תרבותיות וקבוצות העוסקות במיניות. מירה מתעניינת בקידום ובשיפור החינוך בחברה הערבית באמצעות קמפוסים משותפים של קבוצות מזרמי חינוך שונים, תוך שמירה על זהותן והתאמה לצרכים של הקהילות המגוונות.


ריקי סיטון

ריקי סיטון

ריקי היא אשת חינוך וניהול. בתפקידה האחרון ניהלה את פרויקט "חברותא" וריכזה את קבוצת הנשים בתוכנית "משפיעים". בשנים האחרונות גם עסקה בהנחיית קבוצות בין-מגזריות, ובעבר הקימה וניהלה גני ילדים ברחבי הארץ והייתה מורה מקצועית ומחנכת בבתי ספר בחדרה ובתל אביב. כמו כן, ריקי הקימה והפעילה בתים חמים ומועדוניות נוער ביפו, ברמלה ובלוד. לריקי תואר ראשון במינהל עסקים מהמכללה האקדמית אונו ותואר שני במינהל עסקים ממכון לב. ריקי מתעניינת בחיים משותפים ובחיבורים בתוך החברה הישראלית.


עידו  עמר הדני

עידו עמר הדני

עידו הוא איש חינוך, ידיעת הארץ וניהול. בתפקידו האחרון עמד בראש המרכז למנהיגות על שם מיכאל גל ובראש מכינת הנגב במדרשת שדה בוקר. במהלך תפקידו יזם והקים שלוחה נוספת בקיבוץ חולית, ובית מדרש חברתי למשוחררי שירות צבאי ולאומי בשם "דרומה". בעבר ניהל את אזור המערב התיכון של תנועת הצופים בארה"ב וריכז את תוכניות הקיץ של תנועת "יהודה הצעיר". לעידו תואר ראשון בחינוך על-יסודי, בהתמחות בלימודי ארץ ישראל וגאוגרפיה ממכללת בית ברל, תעודת מורה דרך של משרד התיירות ותואר שני בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן. עידו מבקש להעמיק את תפיסת האחריות האישית והחברתית בתוך החינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי דרך התנסות, עשייה ולימוד עצמאיים.


לאה פישהוף

לאה פישהוף

לאה פישהוף היא יזמת ופעילה חברתית. בשנים האחרונות עסקה בקידום תעסוקתי באוכלוסיית פריפריה חברתית. בעבר עסקה לאה בליווי וייעוץ לעסקים ולמשפחות. בשנים האחרונות היא מתמקדת בקידום נשים ובנות דרך קידום תעסוקתי ועידוד לעצמאות כלכלית והשכלה איכותית. במסגרת זו הקימה וניהלה בעמותת "שלבים" תוכנית לקידום תעסוקתי לצעירות במגזר החרדי. ללאה תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. לאה מתעניינת בהרחבת אפשרויות הבחירה של צעירות ובהנגשת מודלים תעסוקתיים איכותיים ככלי אפקטיבי לשינוי חיובי.


דביר קלי

דביר קלי

דביר הוא איש חינוך ויזם חברתי. בתפקידו האחרון שימש כמנהל בכיר בארגון "השומר החדש" והוביל את תוכניות הצעירים של הארגון. במסגרת תפקיד זה פעל דביר להעמיק את יסודות החינוך החקלאי, ההתיישבות, הקשר לאדמה והעצמת האומץ האזרחי בקרב משתתפי התוכניות השונות. כחלק מתפקידו ניהל את פורום עמל"י - הפורום הארצי לתוכניות בוגרי צבא לחינוך וחקלאות והקים את תוכנית קמ"ח - "קהילות מחנכים וחקלאים" במועצה האזורית אשכול. כמו כן, דביר יזם והוביל כמה תוכניות הפועלות במגזרים שונים בחברה הישראלית, בהן תוכנית העצמה לנשים בדואיות בנגב ושילובן בתעסוקה בשיתוף עמותת ינאביע, ותוכנית ללימודי חקלאות אקולוגית בשיתוף מכללת ספיר והגן הבוטני בירושלים. לדביר תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית ממכללת ספיר ותואר שני בייעוץ ארגוני וסוציולוגיה ארגונית מאוניברסיטת בר-אילן. דביר מתעניין בחיבור שבין עולם התאוריה והרוח לעולם היצירה והמעשה, ובאופן שבו חיבור זה עשוי לבוא לידי ביטוי בבניית מסגרות חינוכיות מבוססות משימה לצעירים ולצעירות בארץ.


יניב יוסף קקון

יניב יוסף קקון

יניב הוא איש חינוך העוסק בתחום החינוך הבלתי פורמלי. במסגרת עבודתו כמנהל תחום תנועות הנוער באשדוד, הגה את המודל "יחד בונים חברה" להפעלת החינוך הבלתי פורמלי ברחבי הארץ, הקים את מחלקת הקהילה במכון לחינוך דמוקרטי, היה ממייסדי התוכנית האקדמית "שבילים" לאנשי חינוך פורצי דרך במכללת קיי, וניהל את המחלקה לפוליטיקה מקומית וארגון קהילתי במכון שחרית. יניב הוא ממקימי תנועת אשדודים, ובתפקידו האחרון שימש כיו"ר התנועה וכחבר מועצת העיר אשדוד ומחזיק תיק הנוער, הצעירים והצרכים המיוחדים מטעמה. ליניב תואר ראשון בחינוך, היסטוריה וספרות ותעודת הוראה ממכללת סמינר הקיבוצים, ותואר שני במדיניות החינוך וחינוך דמוקרטי מאוניברסיטת תל אביב. יניב מתעניין בחינוך לאזרחות פעילה תוך חיבור בין קבוצות מגוונות בחברה הישראלית בשדה הקהילתי והפוליטי.


אמנון רבינוביץ

אמנון רבינוביץ'-רשף

אמנון הוא איש חינוך ופעיל חברתי ירושלמי. הוא שימש כמנהל חטיבת הביניים "זיו ומרקס" בירושלים. בתפקידו האחרון היה ממובילי התוכנית לאיתור וטיפוח העתודה הניהולית של בתי הספר בירושלים ומהמייסדים של מרכז החדשנות החינוכית בשכונת הקטמונים. בעברו היה אמנון מנכ"ל תנועת "התעוררות בירושלים" והוא ממייסדי תנועת המורים החדשה וממנהיגי המחאה החברתית. את דרכו החינוכית התחיל בעבודה עם נוער נושר בירושלים ובניהול מרכז הלמידה "יובלים" לנוער בסיכון. לאמנון תואר ראשון במדע המדינה ופילוסופיה ותואר שני במדיניות ציבורית, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. אמנון מתעניין בקידום גישות הומניסטיות במערכת החינוך הציבורית ובתהליכי שינוי פדגוגיים המובלים ברוח זו בתוך בתי הספר.


נתן רובין

נתן רובין

נתן הוא מנהל ויזם חברתי חינוכי. בעשור האחרון שימש בתפקידי ניהול וייעוץ ברשויות המקומיות ובמגזר השלישי. בין תפקידיו ניהל את יחידת הנוער ולאחר מכן את אגף האסטרטגיה בעיריית נתיבות. כמו כן, שימש כיועץ עצמאי וכמנכ"ל עמותת "מגשימים ביחד". בתפקידיו השונים הקים פרויקטים חברתיים, ופיתח תוכניות אסטרטגיות בחינוך, ובכלכלה ובהתחדשות עירונית, במגמה לצמצם פערים בחברה דרך שינוי תודעה, בניית אמון ויצירת חיבורים בשילוב חשיבה אסטרטגית ורב-תחומית. לנתן תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית ממכללת ספיר, תואר שני בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת תל אביב, ותעודת יועץ ארגוני. הוא מתעניין בהשפעתן של הרשויות המקומיות על חדשנות חינוכית ושינוי חברתי באמצעות מערכות חינוך מוניציפליות.


תמר שימי

תמר שימי

תמר היא אשת חינוך, מנחת קבוצות ומגשרת. בשנים האחרונות הובילה תוכניות לחינוך רפואי רפלקטיבי במרכז לחינוך רפואי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שבהן השתתפו סטודנטים לרפואה, רופאים ומתמחים. כמו כן היא חברה בוועדת הקבלה של בית הספר לרפואה. תמר היא ממקימי עמותת "איל"ה", הפועלת לסייע לבעלי תסמונות הקשורות לפעולת בלוטת האדרנל בקיום אורח חיים תקין. בעבר הייתה תמר חברה בוועדת החינוך בעיריית באר שבע, הנחתה קבוצות הורים, יזמה תוכניות ללימוד גישור. כמו כן, הייתה מחנכת ומורה למדעים בבתי ספר יסודיים בעיר. לתמר תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים ממכללת חמדת הדרום ותואר שני במינהל, חברה ומדיניות החינוך מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. תמר מאמינה בנחיצותה של רפלקציה מתמדת, אישית וקבוצתית, כמרכיב מרכזי בכל פרופסיה, ומתעניינת בפיתוח פרופסיונליות רפלקטיבית, בפרט בחינוך הרפואי.