עמיתים​


ספטמבר 2017 - אוגוסט 2019

מחזור כ"ו

 

אופיר איטח-סנדריי

אופיר איטח-סנדריי

אופיר היא יזמית ופעילה חברתית. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת תכניות בקרן לידידות, ובמסגרת זו עסקה בפיתוח ובניהול של תכניות חברתיות עבור קבוצות מודרות בישראל. אופיר מילאה תפקידי הנחיה, ריכוז וניהול פרויקטים לצמצום פערים חברתיים בארגוני חברה אזרחית שונים. כמו כן היא שותפה במיזם העוסק בתיעוד ההיסטוריה שבעל-פה של העיר דימונה מנקודת המבט של תושביה הוותיקים. לאופיר תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, תואר שני בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב וכן תעודת הנחיית קבוצות מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין. היא מתעניינת בקידום שינוי חברתי ורואה בחינוך בכלל ובהשכלה גבוהה בפרט כלי מרכזי ליצירת חברה שוויונית וצודקת בישראל.


יששכר אינדיג

יששכר אינדיג

יששכר השתחרר מצבא קבע לאחר 25 שנות שירות בחיל הים, במגוון של תפקידי פיקוד מבצעיים ובתחום ההדרכה. בתפקידו האחרון בחיל הים שירת יששכר כמפקד סטי"ל ולאחר מכן שירת עד שחרורו כמפקד צוות במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. לאחר שחרורו עשה יששכר הסבה דרך קרן טראמפ להוראת המתמטיקה במכללת אורנים, ובשנתיים האחרונות שימש כמחנך וכמורה למתמטיקה בתיכון. ליששכר תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה. יששכר מתעניין בהתאמת מערכת החינוך לאתגרי המאה ה-21.


יעל בוים-פיין

יעל בוים-פיין

יעל היא אשת חינוך ותרבות. בתפקידה האחרון הקימה את המחלקה לתכניות חינוכיות בבית אבי חי ועמדה בראשה. במסגרת תפקידה הובילה יעל תהליכי פיתוח והפעלה של תכניות אשר עסקו בזהות יהודית-ישראלית לבני נוער, מתנדבי שנת שירות, מורות חיילות, סטודנטים, צעירים, אמנים והקהל הרחב. יעל התנדבה במשך חמש-עשרה שנים במרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית בירושלים בהנחיית סדנאות בנושא אלימות מינית, בקו החירום, וכיושבת ראש הוועד המנהל של העמותה. ליעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ותקשורת, ותואר שני בתקשורת ותרבות, שניהם מהאוניברסיטה העברית. יעל מתעניינת בשדה החינוכי כמרחב לשינוי בתחום המגדר, ובפדגוגיה ביקורתית ופמיניסטית.


רדא ג

רדא ג'אבר

רדא הוא עו"ד ופעיל חברתי וציבורי. הוא חבר בוועדת המשנה למניעת האלימות של ועדת המעקב העליונה לענייני החברה הערבית בישראל, וחבר במגוון פורמים ציבוריים. רדא הוא מנהל מרכז אמאן – המרכז הערבי לחברה בטוחה, שעוסק בהתמודדות עם האלימות בחברה הערבית. לפני כן היה מנהל יחידת עורכי הדין הערבים בלשכת עורכי הדין בישראל, חבר ביחידת הממשל והחקיקה שלה בכנסת, וחבר במנהיגות המתנדבת של יוזמות קרן אברהם. לרדא תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב והוא מסיים תואר שני במשפט ציבורי באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקאגו. רדא מתעניין בחברות מיעוט לאומיות ותרבותיות העוברות תהליכי מעבר ממסורת קולקטיביסטית למודרניות, ובהשלכות של מעבר זה על תופעות כמו אלימות, לכידות חברתית וזהות קבוצתית ואינדיווידואלית בהיבטים פוליטיים, תרבותיים וחינוכיים.


תומר  גרוסמן

תומר גרוסמן

תומר הוא איש חינוך וניהול. בתפקידו האחרון ניהל את הישיבה התיכונית בלוד. לאחר סיום לימודיו והסמכתו לרבנות בישיבת ההסדר בחיספין פנה תומר לעולם הטכנולוגיה והוביל את מחלקת הפיתוח בחברת מוטורולה. אחר כך שימש כשליח מרכזי של תנועת הנוער "בני עקיבא" בארצות הברית וכראש משלחת המורים השליחים לצפון אמריקה, וכן ניהל בית ספר יהודי פלורליסטי בעיר ניו יורק. כמו כן הוא משמש כראש קהילת המנהלים של גוגל בחינוך. לתומר תואר ראשון במדעי המחשב ובמתמטיקה מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני בחינוך מישיבה יוניברסיטי בניו יורק והוא בוגר התכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. עבודת הדוקטורט שלו עוסקת במטה-קוגניציה בשירות הטכנולוגיה בחינוך. תומר מתעניין בשילוב מיטבי בין פדגוגיה לטכנולוגיה במאה ה-21.


שרי דרור

שרי דרור

שרי היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה את בית הספר המקיף השש-שנתי "רמות" בבת ים, שבו 1,200 תלמידים בשכבות ז-יב. תחת ניהולה זכה בית הספר להיכלל ברשימת בתי הספר המובילים ברמה הערכית חינוכית של משרד החינוך, וזכה בהוקרה על שיעור גבוה של זכאות לבגרות. לפני כן הייתה שרי מנהלת בית בתיכון ברנקו וייס בבית שמש, ומנחה פדגוגית במסגרת תכנית "שערים לבגרות" של כי"ח – תכנית המלווה מנהלים, רכזים פדגוגיים וצוותי ניהול בקידום ההנהגה והפדגוגיה הבית-ספרית. שרי בוגרת תכנית "רביבים" באוניברסיטה העברית, היא בעלת תואר ראשון במחשבת ישראל ובמקרא ותואר שני במחשבת ישראל. לשרי גם שתי תעודות הוראה: האחת במחשבת ישראל ובמקרא, והאחרת במתמטיקה. כמו כן היא בוגרת הקורס להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. שרי מתעניינת בהובלת תהליכים לקידום חינוך הומניסטי-ערכי וחינוך פוליטי בזרם הממלכתי הכללי, ובעיצוב זהות יהודית חילונית ישראלית.


רון זיו

רון זיו

רון הוא איש חינוך וניהול ויזם חינוכי. בתפקידו האחרון ניהל במשך שש שנים את בית הספר ע"ש א"ד גורדון בגבעתיים. כעמית בתכנית "מפרש", מרחב ליזמות חינוכית, הוביל את בית הספר במעבר מלמידה מסורתית ללמידה טבעית. ב-19 השנים האחרונות משמש רון בתפקידי חינוך, הדרכה וניהול בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי – במגזר השלישי, העסקי והציבורי, ואף הקים חברה לפיתוח יזמות חברתית בקהילות של בוגרים ובני נוער. לרון תואר ראשון במנהל משאבי מזון וכלכלה חקלאית מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. רון מתעניין בשיטות חדשניות ופורצות דרך להכשרת מורים ופיתוח סגלי הוראה ובכלכלת חינוך.


אמירה חאיין גרייב

אמירה חאיין גרייב

אמירה היא אשת חינוך העוסקת בניהול מערכות חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה בית ספר ממלכתי לחינוך אלטרנטיבי, באמצעות אמנויות ויצירה בעיר חיפה (כיתות א'-ח'). בית הספר פרץ דרך חדשה והשיג הצלחות רבות בתחום הפדגוגיה והחינוך לערכים. אמירה מלמדת במכללה האקדמית לחינוך גורדון את סוגיות הניהול בתכנית התואר השני בניהול מערכות חינוך, ומעבירה השתלמויות ופיתוח מקצועי לבעלי תפקידים (מנהלים, סגנים) במכללה הערבית לחינוך. בעבר שימשה כיועצת ארגונית ומלווה מטעם משרד החינוך וחברות זכייניות, והובילה בתפקידה תהליכים ארגוניים ופדגוגיים ברשויות מקומיות שונות. לאמירה תואר שני בניהול מערכות חינוך ותואר שני נוסף בלשון. נוסף על כך סיימה לימודי שתי תעודות מומחה: בתחום הייעוץ הארגוני ובתחום האימון האישי והארגוני. אמירה מתעניינת בחינוך לחיים משותפים בזיקה לערכים אנושיים אוניברסליים תוך התבוננות במשבר הזהות במגזר הערבי.


אבי חדידה

אבי חדידה

אבי פרש מצה"ל בדרגת סגן אלוף לאחר 25 שנות שירות כקצין לוחם במערך ההגנה האווירית. בתפקידיו המבצעיים האחרונים שירת כסגן מפקד יחידת החץ וכמפקד הגדוד הדרומי. נוסף על תפקידיו המבצעיים ביצע אבי מגוון תפקידי הדרכה במערך, ובהם מפקד בית הספר לטירונים, מפקד בית הספר לקצינים וראש ענף תורה והדרכה. אבי עבר הכשרת מפתחי הדרכה ועסק בפיתוח והוראת הדרכה בבית הספר להגנה אווירית. לאחר פרישתו מצה"ל היה אבי שותף בהקמת מיזם ייחודי להכשרה ולפיתוח אישי של מדריכים בכפר נוער. לאבי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בלימודי צבא מאוניברסיטת חיל האוויר האמריקאי בארצות הברית. אבי רואה בהכשרה המקצועית של סגלי החינוך, בפיתוחם האישי ובהעמקת עולם החניכה האישית את המפתח להצלחתו של מוסד חינוכי באשר הוא.


אושרי חייקה

אושרי חייקה

אושרי הוא איש חינוך, טיפול ושיקום. בשלוש השנים האחרונות ניהל תכנית לשיקום תעסוקתי עבור צעירים בסיכון גבוה בעמותת החוט המשולש. במסגרת תפקידו עיצב את המודל השיקומי של הפרויקט וביסס מערך שיתופי פעולה בין-ארגוניים, אשר תרמו רבות להצלחתו. כמו כן היה אושרי חלק מצוות האמון על יצירת תכנית עירונית לשיקום תעסוקתי של צעירים חסרי קורת גג בירושלים. לפני כן עבד עם נוער מצטיין בתכנית החינוכית של נס טכנולוגיות, ובמסגרתה הרצה והנחה צוותים בכתיבת פרויקט הגמר שלהם. לאושרי תואר ראשון במשפטים ופילוסופיה ותואר שני במשפט ציבורי ובינלאומי, שניהם מהאוניברסיטה העברית. הוא מתעניין בפדגוגיה דיאלוגית ובפיתוח מסגרת מכינה לחיים עצמאיים והשתלבות מיטבית בחברה עבור צעירים בסיכון.


מרים  ליבוביץ-אשרף

מרים ליבוביץ-אשרף

מרים היא אשת חינוך. במשך העשור האחרון פעלה כמורה, מחנכת, רכזת חינוך חברתי וחברת הנהלה בבית הספר התיכון קשת, בירושלים. במסגרת תפקידה עסקה בקידום חינוך פלורליסטי ערכי במסגרת החינוך הבלתי פורמלי בבית הספר. כמו כן עסקה ביצירת במות לפיתוח צוות ולמידת עמיתים בתוך בית הספר. למרים תואר ראשון בהיסטוריה ובלימודיים רב-תחומיים מהאוניברסיטה העברית, והיא בוגרת תכנית "ודיברת בם" – תכנית לתואר שני בחינוך פלורליסטי המשותפת לאוניברסיטה העברית ולהיברו יוניון קולג'. כבוגרת התכנית פעלה גם כמנטורית בתכנית "תנופה" המיועדת לסטודנטים יזמים בתחום החינוך היהודי. מרים חברה בוועד המנהל של "הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות" ומאמינה ביזמות חינוכית בתוך בתי הספר כפלטפורמה לפיתוח מקצועי של מורים ולקידום החינוך בישראל.


גילי לייבושור

גילי לייבושור

גילי היא פסיכולוגית קלינית מומחית. בתפקידה האחרון הייתה אחראית על המרכז הטיפולי בשירות הפסיכולוגי החינוכי בקרית גת. במסגרת עבודתה הקימה את המרכז מתוך אמונה שטיפול פסיכולוגי ציבורי צריך להיות נגיש לילדי העיר. בתפקידה הקודם ריכזה את תחום הגנים בעיר והתוותה את מדיניות השירות הפסיכולוגי החינוכי בגני חובה. כמו כן ריכזה תכנית העוסקת בטיפול קבוצתי בילדים עם בעיות התנהגות, ומנחה את תכנית "ללמוד לחיות ביחד" שמטרתה לספק לאנשי חינוך העוסקים בגיל הרך ידע וכלים לפיתוח יכולות רגשיות-חברתיות. היא בעלת קליניקה, מומחית בטיפול בטראומה ומתנדבת בצוותי חירום יישוביים ואזוריים. לגילי תואר ראשון בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית-חינוכית באוניברסיטה העברית. היא מתעניינת בתהליכים שיכולים להפוך את מערכת החינוך למרחב שעוסק גם בפיתוח כישורים רגשיים- חברתיים, ובראשם היכולת האמפטית.


עמיר לרנר

עמיר לרנר

עמיר מקדם שילוב חדשנות פדגוגית ותפיסה רשתית במערכת החינוך הציבורית. בתפקידו האחרון ניהל את תחום הנבחרות בארגון "ערי חינוך" ופעל במסגרות בית-ספריות להטמעת רשתות חינוכיות ולהתנעת שינוי מהותי בתהליכים פדגוגיים כך שיתאימו לעידן הידע שבו אנו נמצאים. לפני כן ניהל עמיר את בית הספר למנהיגות במשרד ראש הממשלה ועסק בפיתוח ובהפעלה של קורסי הכשרה וכן בליווי מנהלים אישי. לעמיר תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת לונדון ותואר שני במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי הרצליה. עמיר מתעניין בראייה המערכתית ובהטמעה של תהליכי שינוי רוחביים משמעותיים במערכת החינוך.


חנין מג

חנין מג'אדלה

חנין היא אשת חינוך, עובדת סוציאלית ופעילה חברתית. בשנים האחרונות כיהנה כמרצה במכללת אלקאסמי לחינוך. לפני כן ניהלה במשך ארבע שנים את תחום פיתוח הפרויקטים במזרח ירושלים מטעם קרן ירושלים. במסגרת תפקידה הובילה פרויקטים בתחומים שונים: חינוך, בריאות, רווחה ועוד. בעבר ניהלה חנין מרכז למיצוי זכויות במזרח ירושלים ועבדה כעובדת סוציאלית בבית חולים אלין לשיקום ילדים. היא הקימה יחד עם פעילים חברתיים עמותה המקדמת את תחום ההתנדבות באוכלוסייה הערבית בישראל. לחנין תעודת הוראה בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית, תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בנושא דת ומגדר בהקשר של מעונות יום לילדים באוכלוסייה הערבית. היא מתעניינת בפיתוח תחום ההתנדבות באוכלוסייה הערבית ובהטמעת עקרונות האחריות והשינוי החברתי.


שלומית נעים נאור

שלומית נעים נאור

שלומית היא אשת חינוך ומשוררת בעלת ניסיון בינלאומי של 20 שנה בחינוך יהודי לא פורמלי. בתפקידה האחרון שימשה שלומית כמומחית תוכן והכשרה ב"מקום" – יחידת התוכן של הסוכנות היהודית. שלומית הייתה שליחה קהילתית מטעם הסוכנות בלונדון ויושבת ראש רשת בתי המדרש. היא חברת הנהלה ב"נאמני תורה ועבודה", חברה במערכת כתב העת דעות, ועורכת ב"משיב הרוח" – כתב עת לשירה יהודית-ישראלית. ספר הביכורים שלה, "אין לדבר סוף", פורסם בתשע"ו וזכה בפרס שרת התרבות, בפרס מפעל הפיס ובפרס הליקון על שם רמי דיצני. לשלומית תואר ראשון בספרות עברית ופילוסופיה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני בכתיבה יוצרת מאוניברסיטת בן גוריון. שלומית מתעניינת בחינוך מוזיאוני, בהזנקת נשים יוצרות ובחינוך רפלקטיבי.


פייני סוקניק

פייני סוקניק

פייני היא פעילה חברתית פמיניסטית בחברה החרדית. בתפקידה האחרון הייתה מורה ויועצת חינוכית בבית ספר בנות ירושלים. היא יושבת הראש ומייסדת ארגון "באשר תלכי" המלווה נשים חרדיות ודתיות במצבי פרידה וגירושין. פייני פעילה בתחומים שונים הקשורים לנראות ולהעצמה של נשים בחברה החרדית והישראלית: היא חברת הוועדה המייעצת של ארגון "יד לאשה" וחברת ועד ב"המקלט לאמנות" – מרכז לפיתוח תרבות ואמנות לנשים בירושלים. לפייני תואר ראשון בחינוך מ"מכללה ירושלים", ותואר שני בייעוץ חינוכי מהאוניברסיטה העברית. היא בוגרת תכנית נשות חיל למנהיגות נשים חרדיות במכון מנדל למנהיגות ועמיתה במכון "גשר" למנהיגות. היא אף נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות 2016. פייני מתעניינת באנשים, בחינוך, ביזמות חברתית ובתיקון עולם.


משה סלומון

משה סלומון

משה הוא רב, איש חינוך ויזם חברתי. הוא עלה מאתיופיה בגיל 9 במסע דרך סודן. בתפקידו האחרון כמנכ"ל ומייסד עמותת "הנני" יזם וליווה הקמת קהילות משימתיות של יוצאי אתיופיה ב-16 יישובים ברחבי הארץ. במסגרת פעילותו בעמותה הקים את "כפר ביתא ישראל" – מיזם חקלאי חווייתי לשימור ולהנחלה של מורשת יהדות אתיופיה. משה זכה בפרס לאונור לארי זוסמן-גו'ינט ישראל על מצוינות בתחום פיתוח קהילתי חברתי לשנת 2011. משה הוא קצין בדרגת סא"ל ומשרת כמפקד גדוד במילואים. הוא חבר ומייסד מועצת הקהילות והקבוצות המשימתיות, חבר דירקטוריון בכפר הנוער קריית יערים, חבר הוועדה המייעצת של הנציבות לשוויון הזדמנויות בתעסוקה וחבר מועצת הספרייה הלאומית. הוא בעל תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני ביהדות מהקריה האקדמית אונו. משה מבקש לפעול ליצירת שיח על סובלנות והכרת האחר, מתן דגש על העצמת הייחודיות של כל קהילה כחלק מהפסיפס של החברה הישראלית, ובניית חברה שוויונית הרואה בכל חלקיה הזדמנות ולא אתגר.


שחר פיינשטיין

שחר פיינשטיין

שחר הוא איש חינוך ויזם חינוכי, מורה לאזרחות ומוזיקאי. ב-11 השנים האחרונות עובד עם נערים ונערות בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. בתפקידו האחרון היה מנהל בית הספר התיכון "תום" בית אקשטיין גבעתיים. תחת ניהולו זכה בית הספר בפרס חינוך מחוזי מטעם משרד החינוך. כמו כן זכה שחר בפרס איש חינוך מצטיין מטעם עיריית גבעתיים. שחר מנהל אשכול בחטיבת החינוך של ארגון בית אקשטיין, ומלווה מנהלים, צוותים ובתי ספר. לשחר תואר ראשון במשפטים, תעודת הוראה באזרחות ותואר שני בסוציולוגיה של החינוך – כולם מאוניברסיטת תל אביב. הוא בוגר תכנית "מפרש" של קרן לאוטמן ומשרד החינוך למנהלים יזמים, להטמעת תרבות יזמית בבתי ספר. שחר מתעניין במוזיקה ככלי חינוכי-טיפולי ועוסק בחיבור שבין בית הספר לחיים האמיתיים ובתפקידם של הורים בחינוך ילדיהם.


שירה  קנדלר

שירה קנדלר

שירה שירתה 25 שנים בחיל החינוך והנוער בתפקידים שונים, בהם מ"פ טירונים לאוכלוסיות ייחודיות ומדריכה ראשית בבית הספר למקצועות החינוך בצה"ל. בתפקידה האחרון שימשה כראש מדור זהות וחוסן חברתי, ובמסגרתו הייתה אמונה על כתיבת התורה, המדיניות ותפיסת ההפעלה בתחומי תוכן המחזקים את המכנה המשותף, המחויבות ההדדית ולכידות המשרתים בצה"ל לכדי מסגרת איתנה. לשירה תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בניהול ומנהיגות בחינוך באוניברסיטת תל אביב. שירה היא עמיתה בקהילת "יחד מודיעין", חברת הנהלה בעמותה ונציגתה בהנהגה העירונית. היא מתעניינת במיוחד במינוף המפגש הבינאישי והחברתי תוך התבוננות מעמיקה במודלים מעוררי השראה העוטפים אותנו כל הזמן.


צוריאל רובינס

צוריאל רובינס

צוריאל הוא איש חינוך וניהול. בתפקידו האחרון הקים וניהל במשך 11 שנים את הישיבה התיכונית אמי"ת בלבב שלם בירוחם. בעבר שימש גם כמורה בישיבת ההסדר בירוחם וכמנהל תכנית לעולים מאתיופיה שעסקה בהכשרתם כמחנכים המשתלבים בקהילותיהם. צוריאל שימש גם כמנהל הגרעין החברתי-משימתי של ירוחם במשך שלוש שנים והוביל פעילויות של חיבור בין מגזרים שונים בתוך ירוחם. הוא בוגר ישיבת ההסדר בירוחם, בעל תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני במינהל ומדיניות החינוך מאוניברסיטת בן גוריון. צוריאל מתעניין בדרכים להעצמת החינוך הציבורי במדינת ישראל ובמודלים לשילוב תלמידים מגוונים בכיתה אחת.


אביטל רוזנברגר-סרי

אביטל רוזנברגר-סרי

אביטל היא עו"ד ופעילה חברתית. בשנים האחרונות ניהלה את המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות – ארגון הפועל במישור המשפטי, החינוכי, הפוליטי והחברתי לשינוי המדיניות הציבורית, המציאות המשפטית והתפיסות החברתיות בנוגע לזנות וסחר בנשים בישראל. במסגרת תפקידיה כתבה והובילה שינויי חקיקה, ריכזה את הקואליציה למאבק בזנות, הובילה קמפיינים ציבוריים, יצגה בהליכים משפטיים והרצתה בתחום. אביטל הייתה שותפה להקמה ולניהול של מוסד האומבודסמן בוועידת התביעות, שנועד לתת מענה וטיפול לניצולי השואה ברחבי העולם. לאביטל תואר ראשון ושני במשפטים מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת ביצירת מסגרת משקמת, מחנכת ומכינה לחברה, שתאפשר שילוב מיטבי של נערים ונערות בסיכון בחברה הישראלית.


 

ספטמבר 2018 - אוגוסט 2020

מחזור כ"ז

 

רן תיאודור בכור

רן תיאודור בכור

רן הוא יוצר בתחום התאטרון ויזם חברתי העוסק בקשר בין חינוך לאמנות. בתפקידו האחרון יזם וניהל את ״במה אחת״ – בית ספר ללימוד השפה הערבית באמצעות תאטרון. רן ביים ארבעה מחזות פרי עטו. ההצגה ״שרבר״ שכתב וביים זכתה בפסטיבל עכו לתאטרון אחר בשנת 2016 . רן יזם וניהל את ״תאטרון הצעקה״ – תאטרון קהילתי לבני נוער יהודי-ערבי ביפו, וניהל במשך חמש שנים את מגמת התאטרון בבית החינוך המשותף חוף השרון. לרן תואר ראשון בפילוסופיה ובתאטרון ותואר שני בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה, מאוניברסיטת ת"א. רן מתעניין בחינוך אוניברסלי המחובר לתרבות פרטיקולרית ובקשר שבין חינוך לאמנות. הוא מתבונן באמנות כפעולה חינוכית ומבקש לחקור ביצירה את הקשר ההיסטורי-תרבותי כשאיפת האמנים והמחנכים לצאת ממנו למרחב האוניברסלי-אתי.


יעל בן יפת

יעל בן יפת

יעל היא פעילה חברתית וציבורית בתחומי החינוך וצמצום הפערים בחברה. בתפקידה האחרון הייתה מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית והובילה פרויקטים של צדק ושוויון בקרקעות, בדיור ובחינוך. בין הפרויקטים שיזמה: פרויקט החינוך של הקשת הדמוקרטית המזרחית, ו"זמן מזרחי" – יומן מזרחי היסטורי. יעל נבחרה פעמיים למועצת העיר תל אביב-יפו מטעם סיעת "עיר לכולנו", שימשה כראשת הוועדה לצמצום פערים ועסקה בנושאי חינוך. עיקר פעילותה במועצת העיר היה המאבק להקמת תיכון עיוני בדרום העיר ככלי לצמצום פערים דרך החינוך – תיכון ההולך ונבנה בימים אלו. כמו כן, יעל הקימה את "פורום החינוך של דרום תל אביב", המאחד הורים, סטודנטים ופעילים, בתקווה להביא לחינוך איכותי לילדי דרום העיר. ליעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ממכללת שנקר ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת בשוויון ובצמצום פערים בחינוך.


נירה חיות

נירה חיות

נירה היא אשת חינוך והוראה. בשבע השנים האחרונות הייתה מורה לאזרחות, מחנכת, רכזת חינוך חברתי, רכזת שכבה וחברת הנהלה בבית הספר התיכון קרית-שרת בחולון. במהלך שנות עבודתה לקחה חלק בצוותים מקצועיים רבים, לימדה ופיתחה תוכניות לימוד במגמה למצוינות הומניסטית והובילה תהליכי שינוי בתחום הארגוני והפדגוגי. לנירה תואר ראשון בפוליטיקה וממשל ובחינוך, ותואר שני מחקרי בפוליטיקה וממשל, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון. נירה בוגרת התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר של מכון אבני ראשה. נירה מתעניינת בחינוך פוליטי המעודד חשיבה עצמאית וביקורתית ומעורבות פוליטית, בהכנסת השונות והמגוון לאורחות בתי הספר ולשיח הפדגוגי, ובצמצום הפערים בין תלמידים.


תקוה טגואדה אליו

תקוה טגואדה אליו

תקוה היא אשת חינוך וייעוץ חינוכי, ועוסקת כיום בייעוץ לגיל הרך. תקווה החלה את דרכה כיועצת חינוכית בבית הספר "מקור חיים" בשכונת פרדס כץ, בני ברק. לאחר מכן המשיכה כיועצת מערכתית המלווה את יוצאי הקהילה האתיופית במסגרות חמ"ד בפתח תקווה, וכן הייתה רכזת היועצים של חמ"ד. תקווה הדריכה צוותים חינוכיים, הורים ותלמידים, והובילה לשינוי בנושא שיבוץ תלמידים לחטיבת הביניים ומציאת מסגרת מתאימה לכל תלמיד בליוויו האישי. בשנת תשע"ה נבחרה תקוה לאשת החינוך המצטיינת של מחוז תל-אביב. לתקוה תואר ראשון בייעוץ חינוכי והוראת התנ"ך ממכללת בית וגן בירושלים, ותואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת חיפה. היא מתעניינת בנושא צמצום פערי התפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית בגיל הרך באוכלוסיות מוחלשות, כדרך לצמצום פערים בחברה הישראלית.


איתמר טס

איתמר טס

איתמר הוא מורה-תלמיד, העוסק בעשייה חינוכית בבתי הספר האתגריים לנוער בסיכון חינוכי של רשת ברנקו וייס. בתור מנהל-שותף של תחום הפדגוגיה ברשת, לקח איתמר חלק בביסוס המודל הפדגוגי של בתי הספר לנוער בסיכון וכן בהתאמת תוכנית "חלוצי הערכה" לבתי הספר. במסגרת תפקידו ליווה והנחה מנהלים ורכזים פדגוגיים בבתי ספר לנוער בסיכון ובבתי ספר שש-שנתיים. בתפקידו האחרון ניהל איתמר את תיכון ברנקו וייס האתגרי בבית שמש ושם התבסס אמונו בטוב שבאדם ובכוחו של המפגש החינוכי לחולל שינוי. איתמר הוא בוגר תוכנית "רביבים" של האוניברסיטה העברית בירושלים, ובמסגרתה עשה תעודת הוראה, תואר ראשון במחשבת ישראל ובמקרא, ותואר שני בחינוך יהודי. איתמר מתעניין במודלים שונים להכשרת מורים בכלל, בהכשרת מורים לנוער בסיכון בפרט, ובחקר התנאים שהופכים בתי ספר למוסדות המעודדים צמיחה ולמידה מיטבית לתלמידים ולצוות.


נסים יפרח

נסים יפרח

נסים הוא רופא ומחנך. בחמש השנים האחרונות שימש כמנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. נסים סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת תל אביב לפני 25 שנים והתמחה בהרדמה ובטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי מאיר. הוא עבר השתלמות עמיתים בטיפול נמרץ כללי בבית החולים RMH במלבורן, אוסטרליה, ושימש כרופא בכיר וכמנהל יחידת ההתאוששות במחלקת הרדמה במרכז הרפואי מאיר. נסים מוביל את הטיפול המקצועי ביחידה, ומעורב ישירות בפיתוח המקצועי של סגל המתמחים במחלקתו ובלימוד סטודנטים לרפואה. בשנתיים האחרונות הוא מלמד סטודנטים לרפואה במסגרת החוג לחינוך רפואי באוניברסיטת תל אביב. נסים מתעניין בשדה החינוך הרפואי בכלל וביישומו בבית החולים ובקהילה בפרט, במטרה להתוות את הדרך הנכונה לחינוכם של המרפאים ולהתפתחות המתמשכת של זהותם המקצועית.


ענת יצחקי

ענת יצחקי

ענת היא אשת חינוך. היא עוסקת זה יותר מ-15 שנים בחינוך לשינוי חברתי ובבניית שותפות יהודית-ערבית. מעבודה בפיתוח מנהיגות נוער ערבי-יהודי בחינוך הבלתי פורמלי, עברה בשש השנים האחרונות לעסוק בחינוך דו-לשוני, עם התמקדות בגיל הרך. ענת היא מיוזמות החינוך הדו-לשוני ביפו, הקימה וניהלה את מערך הגנים הדו לשוניים בעיר. כמו כן, עסקה במסגרת תפקידה זה בחמש השנים האחרונות גם בפיתוח תוכניות ובליווי פדגוגי, וכן בעבודה קהילתית. לענת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה-אנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בתוכנית למנהל ומנהיגות בחינוך מבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב. ענת מעוניינת להעמיק בלימודיה בנושא החינוך הקהילתי המבוסס-מקום, ובקישור שלו לחינוך חברתי וערכי בחברה רב-תרבותית.


גלית כהן

גלית כהן

גלית היא אשת טיפול, שיקום והדרכה. ב-16 השנים האחרונות ניהלה מסגרות דיור שיקומיות לנפגעי נפש. במסגרת תפקידה כמנהלת הוסטל "בית מאיר", גלית פיתחה והובילה את תהליך המעבר של ההוסטל מהמודל המסורתי למודל של קהילה תומכת שיקומית, מהמובילות בישראל. במודל זה גלית שמה דגש על נושא חוויית השייכות למקום ולחברה, ועל עידוד הדיירים להוביל את חייהם ולקחת חלק פעיל בהובלת מסגרת מגוריהם במטרה להעצים אותם וליצור שינוי חברתי בתחום. במקביל, גלית עוסקת בהדרכת מנהלים ומלווה מסגרות טיפוליות במעברן ממודל של הוסטל למודל של קהילה תומכת. לגלית תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותולדות ישראל מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני בעבודה סוציאלית במגמת טיפול באומנות מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. גלית מאמינה בשפה הטיפולית-רגשית המתמקדת באדם, ומעוניינת להטמיע שפה זו במערכת החינוך.


נאדיה כנאנה

נאדיה כנאנה

נאדיה היא אשת חינוך. את דרכה בעולם החינוך החלה כמורה לחינוך מיוחד, ובהמשך הצטרפה לצוות בית הספר הדו-לשוני בירושלים. בשנת 2010 החלה לנהל את ביה"ס "יד ביד" לחינוך דו-לשוני בירושלים, ולהוביל את החזון הבית-ספרי המבוסס על שיתוף פעולה בין ערבים ליהודים למען חיים משותפים שוויוניים וחינוך לשלום. במסגרת עבודת הניהול פיתחה נאדיה תוכניות לימוד ייחודיות ופעלה למען ביסוס המודל הדו-לשוני. לנאדיה תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת דוד ילין ותואר שני במנהל בחינוך. נאדיה מתעניינת במסגרות הנותנות תמיכה להעצמה נשית ולקידום מעמד האישה בחברה, וכן במסגרות המזמנות התנדבות ותרומה לקהילה לאנשי מקצוע ערבים המשולבים במסגרות עבודה.


פאדי כנעאן

פאדי כנעאן

פאדי הוא איש מדידה והערכה בחינוך וקלינאי תקשורת. הוא מתעניין ברכישה ובהתפתחות של האוריינות הלשונית בקרב ילדים ומתבגרים. בתפקידו האחרון שימש כמנהל גף פיתוח ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה – משרד החינוך), שם הוביל את פיתוחם של כלים אלטרנטיביים חדשניים להערכה חינוכית מעצבת, ואת תהליך ההתאמה של מבחני אינטליגנציה למערכת החינוך ולחברה הערבית. לפאדי תואר ראשון בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בפסיכולוגיה וחינוך מאוניברסיטת מדינת ניו-יורק (כמלגאי פולברייט). פאדי מתעניין, בין השאר, בתהליכי שינוי חינוכי פדגוגי, ובהיבטים חברתיים ותרבותיים והשפעתם על המערכת החינוכית.


בן לב-קדש

בן לב-קדש

בן הוא איש חינוך, פעיל חברתי ומורה דרך. ב-12 השנים האחרונות עבד בן בתיכון לאומנויות בירושלים, בו היה חבר הנהלה, מורה להיסטוריה ומחנך, והחזיק בתפקידי ריכוז שונים. במסגרת זו פיתח תוכנית לימודים להוראת הומניזם חילוני בתיכונים. במקביל עבד בן כמורה דרך ומרצה לענייני הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בשנת 2015 היה שותף לייסודו-מחדש של "הפורום החילוני" – עמותה הפועלת למניעת הדתה במרחב הציבורי ולקידום חינוך חילוני בישראל. במסגרת פעילותו ההתנדבותית בעמותה, הוא משמש כמנהל תחום החינוך וחבר בצוות ההיגוי. לבן תואר ראשון בהיסטוריה ובחינוך ותואר שני בחקר סכסוכים, שניהם מהאוניברסיטה העברית, והוא בעל הסמכה להוראת דרך מטעם ביה"ס לתיירות בישראל ותעודת הוראה ממכון כרם. בן מתעניין בהובלת תהליכים להעצמת הזהות ההומניסטית-חילונית, ובתהליכי חינוך למעורבות פוליטית בקרב בני נוער.


רוני ליאור

רוני ליאור

רוני היא יזמת חברתית, מנהלת תוכניות חברתיות ואקטיביסטית ירושלמית. בעבר ריכזה את פעילותם הבין-מגזרית של חמשת מרכזי החוסן בעוטף עזה, מטעם "הקואליציה הישראלית לטראומה", ולאחר מכן הקימה וניהלה את "מוקד הידידות", המוקד החברתי של הקרן לידידות. בימים אלו היא מקדמת את המיזם העצמאי "חמישה דברים טובים בכל יום", לקידום הכרת הטוב, פועלת כראש מטה משפחות (בהתנדבות) בתנועה חברתית-פוליטית בירושלים וכותבת ספר שירה. לרוני תואר ראשון בחינוך ומדע המדינה ותואר שני במדיניות ציבורית, שבו התמחתה בתחום שותפויות בין-מגזריות, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. רוני מבקשת להעמיק בנושא האפשרויות לצמצום פערים חברתיים באמצעות החינוך, וניצול מיטבי של משאבים בתוך המערכת.


ז

ז'נה מודזגברישוילי

ז'נה היא אשת משפט וניהול. לאחר שסיימה לימודי משפטים במסגרת העתודה האקדמית, שירתה בפרקליטות הצבאית במגוון תפקידים, רובם במערך התביעה. בתפקידה האחרון בצבא שימשה כתובעת הצבאית הראשית, ובמסגרתו ניהלה את המחלקה הגדולה והמבוזרת ביותר בפרקליטות הצבאית והובילה את תהליך עיצובה של מדיניות האכיפה בצה"ל. לאחר שפרשה מהשירות בדרגת אלוף-משנה, הצטרפה למשרד המשפטים, שם הופקדה על הקמת אגף חדש העוסק בבירור תלונות של נחקרי שב"כ. במסגרת תפקידה זה עסקה ז'נה, בין השאר, בהכשרת כוח אדם ובחניכתו, ובקביעת סטנדרטים מקצועיים לעבודת היחידה החדשה. לז'נה תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. היא מתעניינת בפיתוח פדגוגיה, במיוחד בתחום המדעים, המתאימה הן לעידן המודרני והן לדור ה-Z.


עומר מרקוביץ

עומר מרקוביץ

עומר עוסק בחינוך ובהכשרה. במשך כ-25 שנה שירת בתפקידים פיקודיים, טכנולוגיים ומודיעיניים באגף המודיעין. הוא פיקד על אחד מענפי ההכשרה הגדולים בבית הספר למודיעין, המכשיר למגוון מקצועות מודיעין וטכנולוגיה, וייסד את תחום הכשרות הסייבר באגף המודיעין. בתפקידיו אלו עסק עומר בפיתוח ובהתאמה של שיטות למידה והערכה התואמות את פוטנציאל החניכים, והוביל שינויים איכותיים בתהליכי הלמידה. בעת האחרונה לימד עומר בהתנדבות כיתות של ילדים מצטיינים בבית הספר רמ"ה למחוננים ומצטיינים ברמת השרון. לעומר תואר ראשון במדעי המחשב מהמכללה האקדמית ת"א-יפו, ותואר שני במדעי המחשב מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. הוא רואה חשיבות רבה בפיתוח מיומנויות החשיבה, הלמידה והמוטיבציה ללמידה, ומתעניין בהגדרת מטרות החינוך במאה ה-21.


דוד נחמן

דוד נחמן

דוד הוא איש חינוך. בשמונה השנים האחרונות עמד בראש מכינת עין פרת – מכינה מעורבת לבנים ולבנות חילונים ודתיים. במהלך שנים אלו הורחבה פעילות המכינה ונפתחו שתי שלוחות חדשות. דוד יזם והקים את תוכנית "דרך פרת" לנוער בגילאי תיכון. בעבר ניהל דוד את התיכון של ישיבת מקור חיים בקיבוץ כפר עציון, והיה מורה ומחנך בתיכונים הימלפרב וסליגסברג בירושלים. כמו כן לימד דוד באוניברסיטת בר אילן ובמכון שכטר למדעי היהדות בירושלים. לדוד תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ובלימודי ארץ ישראל, ותואר שני ודוקטורט בלימודי ארץ ישראל, כולם מאוניברסיטת בר אילן. דוד מבקש לבחון דרכים להרחבת מעגל ההשפעה של השיטה החינוכית של המכינות הקדם-צבאיות בתוך מערכת החינוך הפורמלית בתיכון, וזאת על ידי שילוב תכנים, תוכניות ומתודות שאינם חלק מהפעילות הבית-ספרית הרגילה, ועל-ידי שילוב בוגרי המכינות כמורים וכמדריכים חברתיים בבתי הספר.


פידאא

פידאא' עודי

פידאא' היא אשת חינוך ויזמית. בתפקידה האחרון כמנהלת בית הספר היסודי אג'יאל בג'לג'וליה הובילה תהליכי שינוי שהביאו את בית הספר להישגים משמעותיים בתחום הפדגוגיה והחינוך האישי. בשיתוף עם סגל המורים, פידאא' פיתחה ויישמה תהליכי "חקר הפרקטיקה הפדגוגית", שבהמשך אומצו כדגם למינוף העשייה החינוכית ברמת המחוז. בית הספר בניהולה זכה בפרס חינוך למצוינות. במסגרת השתתפותה בתוכנית "מפרש" לעידוד תרבות יזמית בחינוך, הצליחה להטמיע יוזמה פורצת דרך בשם "פיתוח העצמי האמיתי" – יוזמה השמה דגש על ניהול שיח רגשי ופיתוח מסגרות העשרה ולמידה התנסותית. לפידאא' תואר ראשון בהוראת אנגלית ותואר שני במנהל ומנהיגות חינוכית מאוניברסיטת תל אביב. היא מתעניינת בפיתוח מנהיגות צעירה ומנהיגות נשית, וכן בפיתוח תוכניות חינוכיות לשיפור תהליך הקליטה של צעירים מחברה הערבית באקדמיה ובשוק העבודה.


דנה פייניק

דנה פייניק

דנה היא אשת חינוך, מנהלת ויזמית חברתית. בתפקידה האחרון שימשה כמנכ"לית עמותת "דרור בתי חינוך", במשך שבע שנים. במסגרת תפקידה הניעה תהליכים ארגוניים ופיתחה מודלים לפעולה מחוללת שינוי במערכת החינוך הציבורי. דנה הובילה והקימה בתי ספר בפריפריה, ביניהם: את בית הספר למקצועות המחר ואת בית ספר 'אדם חברה וטבע'. כמו כן, הקימה את המכינה הקדם-צבאית "יפתח" לנוער בסיכון; תוכנית "שותפים" – עסקים חברתיים בתוך בתי ספר בהובלה ובניהול של בני הנוער; מכללות להכשרת מטפלים קהילתיים בזקנים ועוד. לדנה תואר ראשון בחינוך והיסטוריה (הכולל תעודת הוראה) ממכללת בית ברל ותואר שני במנהל ומנהיגות חינוכית מאוניברסיטת תל אביב. דנה מתעניינת בקידום חברה שוויונית וצודקת דרך חיזוק ושיפור מערכת החינוך הציבורית, בדגש על יצירת מענים איכותיים לאוכלוסיות המוחלשות. כמו כן היא מתעניינת בבחינה ובהתאמה של החינוך המקצועי למאה ה-21, כך שיהפוך לפורץ דרך ומוביל במערכת החינוך כולה


מרים פינק לביא

מרים פינק לביא

מרים היא רופאה פסיכיאטרית בכירה, מומחית בתחום הילד והמתבגר. במסגרת תפקידה עסקה בקידום השילוב של ילדים עם צרכים רגשיים מורכבים בקהילה, ויזמה וניהלה צוותים רב-מקצועיים למתן מענה כוללני תוך התייחסות נרחבת לצרכים המשפחתיים, החינוכיים והטיפוליים. למרים ניסיון רב בניהול, חינוך והדרכה. היא עסקה בהוראת רפואה לתלמידים בפריפריה, והרצתה והדריכה באוניברסיטה העברית. מרים עמדה בראש עמותה שהקימה ומלווה את בית הספר היסודי "קרוב", ויזמה וניהלה את תהליך הקמת בית הספר העל-יסודי "דרור" – בית ספר משלב יצירתי ציבורי במטה יהודה. למרים תואר דוקטור לרפואה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, והיא בוגרת לימודי המשך בפסיכיאטריה של הילד וטיפול דיאלקטי התנהגותי באוניברסיטת תל אביב ומכון אופק. מרים שואפת להעמיק את הידע בתכנון ובניהול מדיניות שתאפשר מתן מענה מיטבי לצרכים הרגשיים של הילדים במדינת ישראל.


עדו פלזנטל

עדו פלזנטל

עדו הוא מורה ומחנך. בעשור האחרון לימד היסטוריה, אזרחות וערבית, היה רכז שכבה, רכז מקצועות וחינך כיתות בתיכון "זיו" בירושלים. במסגרת תפקידיו פעל לשילוב נושאים אקטואליים בתוכניות הלימודים, תוך שימת דגש על הכרת המגזרים השונים בחברה הישראלית וקידום מפגשים בין בני נוער. מאז היותו נער, עדו פעיל בארגון "זרעים של שלום" המפגיש בני נוער יהודים וערבים מכל רחבי המזרח התיכון. במסגרת פעילותו בארגון הנחה קבוצות דיאלוג רבות ואף היה שותף בבנייה של תוכנית למפגשי מחנכים בנושאי זהות. לעדו תואר ראשון בבלשנות כללית ותואר ראשון ושני בהיסטוריה מן האוניברסיטה העברית. הוא בעל תעודת הוראה ובוגר התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר של מכון אבני ראשה. עדו מתעניין בהובלה של חיבורים בין המגזרים השונים בחברה הישראלית דרך הכשרה משותפת של צוותי חינוך והוראה.


מיכל שפרון-זכריה

מיכל שפרון-זכריה

מיכל היא מנהלת פרויקטים חברתיים. בתפקידה האחרון ניהלה את תוכנית "מחסות לעצמאות" – תוכנית ארצית לליווי בוגרי חסות הנוער של עמותת עלם ומשרד הרווחה. כמו כן הייתה שותפה בפורום ארגוני צעירים, ובו עסקה בקידום מדיניות ובהנגשת שירותים עבור צעירים בסיכון. בתפקידיה הקודמים פיתחה וניהלה תוכניות הכנה לאזרחות לחיילים מאוכלוסיות מוחלשות וכן עבדה כרכזת במעון לנוער מחוסר קורת גג. למיכל תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדע המדינה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית-ארגונית מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו. היא מתעניינת בהכנה לחיים עצמאיים ובדרכים לשילובם המיטבי של צעירים וצעירות בסיכון, וכן בחיבור שבין ההורים ובין הצוותים החינוכיים-טיפוליים.