עמיתים​


מחזור כ"ז

ספטמבר 2018 - אוגוסט 2020

 

רן תיאודור בכור

רן תיאודור בכור

רן הוא יוצר בתחום התאטרון ויזם חברתי העוסק בקשר בין חינוך לאמנות. רן ביים ארבעה מחזות פרי עטו. ההצגה ״שרבר״ שכתב וביים זכתה בפסטיבל עכו לתאטרון אחר בשנת 2016 . רן יזם וניהל את ״תאטרון הצעקה״ – תאטרון קהילתי לבני נוער יהודי-ערבי ביפו, וניהל במשך חמש שנים את מגמת התאטרון בבית החינוך המשותף חוף השרון. לרן תואר ראשון בפילוסופיה ובתאטרון ותואר שני בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה, מאוניברסיטת ת"א. רן מתעניין בחינוך אוניברסלי המחובר לתרבות פרטיקולרית ובקשר שבין חינוך לאמנות. הוא מתבונן באמנות כפעולה חינוכית ומבקש לחקור ביצירה את הקשר ההיסטורי-תרבותי כשאיפת האמנים והמחנכים לצאת ממנו למרחב האוניברסלי-אתי.


יעל בן יפת

יעל בן יפת

יעל היא פעילה חברתית וציבורית בתחומי החינוך וצמצום הפערים בחברה. בתפקידה האחרון הייתה מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית והובילה פרויקטים של צדק ושוויון בקרקעות, בדיור ובחינוך. בין הפרויקטים שיזמה: פרויקט החינוך של הקשת הדמוקרטית המזרחית, ו"זמן מזרחי" – יומן מזרחי היסטורי. יעל נבחרה פעמיים למועצת העיר תל אביב-יפו מטעם סיעת "עיר לכולנו", שימשה כראשת הוועדה לצמצום פערים ועסקה בנושאי חינוך. עיקר פעילותה במועצת העיר היה המאבק להקמת תיכון עיוני בדרום העיר ככלי לצמצום פערים דרך החינוך – תיכון ההולך ונבנה בימים אלו. כמו כן, יעל הקימה את "פורום החינוך של דרום תל אביב", המאחד הורים, סטודנטים ופעילים, בתקווה להביא לחינוך איכותי לילדי דרום העיר. ליעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ממכללת שנקר ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת בשוויון ובצמצום פערים בחינוך.


נירה חיות

נירה חיות

נירה היא אשת חינוך והוראה. בשבע השנים האחרונות הייתה מורה לאזרחות, מחנכת, רכזת חינוך חברתי, רכזת שכבה וחברת הנהלה בבית הספר התיכון קרית-שרת בחולון. במהלך שנות עבודתה לקחה חלק בצוותים מקצועיים רבים, לימדה ופיתחה תוכניות לימוד במגמה למצוינות הומניסטית והובילה תהליכי שינוי בתחום הארגוני והפדגוגי. לנירה תואר ראשון בפוליטיקה וממשל ובחינוך, ותואר שני מחקרי בפוליטיקה וממשל, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון. נירה בוגרת התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר של מכון אבני ראשה. נירה מתעניינת בחינוך פוליטי המעודד חשיבה עצמאית וביקורתית ומעורבות פוליטית, בהכנסת השונות והמגוון לאורחות בתי הספר ולשיח הפדגוגי, ובצמצום הפערים בין תלמידים.


תקוה טגואדה אליו

תקוה טגואדה אליו

תקוה היא אשת חינוך וייעוץ חינוכי, ועוסקת כיום בייעוץ לגיל הרך. תקווה החלה את דרכה כיועצת חינוכית בבית הספר "מקור חיים" בשכונת פרדס כץ, בני ברק. לאחר מכן המשיכה כיועצת מערכתית המלווה את יוצאי הקהילה האתיופית במסגרות חמ"ד בפתח תקווה, וכן הייתה רכזת היועצים של חמ"ד. תקווה הדריכה צוותים חינוכיים, הורים ותלמידים, והובילה לשינוי בנושא שיבוץ תלמידים לחטיבת הביניים ומציאת מסגרת מתאימה לכל תלמיד בליוויו האישי. בשנת תשע"ה נבחרה תקוה לאשת החינוך המצטיינת של מחוז תל-אביב. לתקוה תואר ראשון בייעוץ חינוכי והוראת התנ"ך ממכללת בית וגן בירושלים, ותואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת חיפה. היא מתעניינת בנושא צמצום פערי התפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית בגיל הרך באוכלוסיות מוחלשות, כדרך לצמצום פערים בחברה הישראלית.


איתמר טס

איתמר טס

איתמר הוא מורה-תלמיד, העוסק בעשייה חינוכית בבתי הספר האתגריים לנוער בסיכון חינוכי של רשת ברנקו וייס. בתור מנהל-שותף של תחום הפדגוגיה ברשת, לקח איתמר חלק בביסוס המודל הפדגוגי של בתי הספר לנוער בסיכון וכן בהתאמת תוכנית "חלוצי הערכה" לבתי הספר. במסגרת תפקידו ליווה והנחה מנהלים ורכזים פדגוגיים בבתי ספר לנוער בסיכון ובבתי ספר שש-שנתיים. בתפקידו האחרון ניהל איתמר את תיכון ברנקו וייס האתגרי בבית שמש ושם התבסס אמונו בטוב שבאדם ובכוחו של המפגש החינוכי לחולל שינוי. איתמר הוא בוגר תוכנית "רביבים" של האוניברסיטה העברית בירושלים, ובמסגרתה עשה תעודת הוראה, תואר ראשון במחשבת ישראל ובמקרא, ותואר שני בחינוך יהודי. איתמר מתעניין במודלים שונים להכשרת מורים בכלל, בהכשרת מורים לנוער בסיכון בפרט, ובחקר התנאים שהופכים בתי ספר למוסדות המעודדים צמיחה ולמידה מיטבית לתלמידים ולצוות.


נסים יפרח

נסים יפרח

נסים הוא רופא ומחנך. בחמש השנים האחרונות שימש כמנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. נסים סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת תל אביב לפני 25 שנים והתמחה בהרדמה ובטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי מאיר. הוא עבר השתלמות עמיתים בטיפול נמרץ כללי בבית החולים RMH במלבורן, אוסטרליה, ושימש כרופא בכיר וכמנהל יחידת ההתאוששות במחלקת הרדמה במרכז הרפואי מאיר. נסים מוביל את הטיפול המקצועי ביחידה, ומעורב ישירות בפיתוח המקצועי של סגל המתמחים במחלקתו ובלימוד סטודנטים לרפואה. בשנתיים האחרונות הוא מלמד סטודנטים לרפואה במסגרת החוג לחינוך רפואי באוניברסיטת תל אביב. נסים מתעניין בשדה החינוך הרפואי בכלל וביישומו בבית החולים ובקהילה בפרט, במטרה להתוות את הדרך הנכונה לחינוכם של המרפאים ולהתפתחות המתמשכת של זהותם המקצועית.


ענת יצחקי

ענת יצחקי

ענת היא אשת חינוך. היא עוסקת זה יותר מ-15 שנים בחינוך לשינוי חברתי ובבניית שותפות יהודית-ערבית. מעבודה בפיתוח מנהיגות נוער ערבי-יהודי בחינוך הבלתי פורמלי, עברה בשש השנים האחרונות לעסוק בחינוך דו-לשוני, עם התמקדות בגיל הרך. ענת היא מיוזמות החינוך הדו-לשוני ביפו, הקימה וניהלה את מערך הגנים הדו לשוניים בעיר. כמו כן, עסקה במסגרת תפקידה זה בחמש השנים האחרונות גם בפיתוח תוכניות ובליווי פדגוגי, וכן בעבודה קהילתית. לענת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה-אנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בתוכנית למנהל ומנהיגות בחינוך מבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב. ענת מעוניינת להעמיק בלימודיה בנושא החינוך הקהילתי המבוסס-מקום, ובקישור שלו לחינוך חברתי וערכי בחברה רב-תרבותית.


גלית כהן

גלית כהן

גלית היא אשת טיפול, שיקום והדרכה. ב-16 השנים האחרונות ניהלה מסגרות דיור שיקומיות לנפגעי נפש. במסגרת תפקידה כמנהלת הוסטל "בית מאיר", גלית פיתחה והובילה את תהליך המעבר של ההוסטל מהמודל המסורתי למודל של קהילה תומכת שיקומית, מהמובילות בישראל. במודל זה גלית שמה דגש על נושא חוויית השייכות למקום ולחברה, ועל עידוד הדיירים להוביל את חייהם ולקחת חלק פעיל בהובלת מסגרת מגוריהם במטרה להעצים אותם וליצור שינוי חברתי בתחום. במקביל, גלית עוסקת בהדרכת מנהלים ומלווה מסגרות טיפוליות במעברן ממודל של הוסטל למודל של קהילה תומכת. לגלית תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותולדות ישראל מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני בעבודה סוציאלית במגמת טיפול באומנות מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. גלית מאמינה בשפה הטיפולית-רגשית המתמקדת באדם, ומעוניינת להטמיע שפה זו במערכת החינוך.


נאדיה כנאנה

נאדיה כנאנה

נאדיה היא אשת חינוך. את דרכה בעולם החינוך החלה כמורה לחינוך מיוחד, ובהמשך הצטרפה לצוות בית הספר הדו-לשוני בירושלים. בשנת 2010 החלה לנהל את ביה"ס "יד ביד" לחינוך דו-לשוני בירושלים, ולהוביל את החזון הבית-ספרי המבוסס על שיתוף פעולה בין ערבים ליהודים למען חיים משותפים שוויוניים וחינוך לשלום. במסגרת עבודת הניהול פיתחה נאדיה תוכניות לימוד ייחודיות ופעלה למען ביסוס המודל הדו-לשוני. לנאדיה תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת דוד ילין ותואר שני במנהל בחינוך. נאדיה מתעניינת במסגרות הנותנות תמיכה להעצמה נשית ולקידום מעמד האישה בחברה, וכן במסגרות המזמנות התנדבות ותרומה לקהילה לאנשי מקצוע ערבים המשולבים במסגרות עבודה.


פאדי כנעאן

פאדי כנעאן

פאדי הוא איש מדידה והערכה בחינוך וקלינאי תקשורת. הוא מתעניין ברכישה ובהתפתחות של האוריינות הלשונית בקרב ילדים ומתבגרים. בתפקידו האחרון שימש כמנהל גף פיתוח ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה – משרד החינוך), שם הוביל את פיתוחם של כלים אלטרנטיביים חדשניים להערכה חינוכית מעצבת, ואת תהליך ההתאמה של מבחני אינטליגנציה למערכת החינוך ולחברה הערבית. לפאדי תואר ראשון בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בפסיכולוגיה וחינוך מאוניברסיטת מדינת ניו-יורק (כמלגאי פולברייט). פאדי מתעניין, בין השאר, בתהליכי שינוי חינוכי פדגוגי, ובהיבטים חברתיים ותרבותיים והשפעתם על המערכת החינוכית.


בן לב-קדש

בן לב-קדש

בן הוא איש חינוך, פעיל חברתי ומורה דרך. ב-12 השנים האחרונות עבד בן בתיכון לאומנויות בירושלים, בו היה חבר הנהלה, מורה להיסטוריה ומחנך, והחזיק בתפקידי ריכוז שונים. במסגרת זו פיתח תוכנית לימודים להוראת הומניזם חילוני בתיכונים. במקביל עבד בן כמורה דרך ומרצה לענייני הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בשנת 2015 היה שותף לייסודו-מחדש של "הפורום החילוני" – עמותה הפועלת למניעת הדתה במרחב הציבורי ולקידום חינוך חילוני בישראל. במסגרת פעילותו ההתנדבותית בעמותה, הוא משמש כמנהל תחום החינוך וחבר בצוות ההיגוי. לבן תואר ראשון בהיסטוריה ובחינוך ותואר שני בחקר סכסוכים, שניהם מהאוניברסיטה העברית, והוא בעל הסמכה להוראת דרך מטעם ביה"ס לתיירות בישראל ותעודת הוראה ממכון כרם. בן מתעניין בהובלת תהליכים להעצמת הזהות ההומניסטית-חילונית, ובתהליכי חינוך למעורבות פוליטית בקרב בני נוער.


רוני ליאור

רוני ליאור

רוני היא יזמת חברתית, מנהלת תוכניות חברתיות ואקטיביסטית ירושלמית. בעבר ריכזה את פעילותם הבין-מגזרית של חמשת מרכזי החוסן בעוטף עזה, מטעם "הקואליציה הישראלית לטראומה", ולאחר מכן הקימה וניהלה את "מוקד הידידות", המוקד החברתי של הקרן לידידות. בימים אלו היא מקדמת את המיזם העצמאי "חמישה דברים טובים בכל יום", לקידום הכרת הטוב, פועלת כראש מטה משפחות (בהתנדבות) בתנועה חברתית-פוליטית בירושלים וכותבת ספר שירה. לרוני תואר ראשון בחינוך ומדע המדינה ותואר שני במדיניות ציבורית, שבו התמחתה בתחום שותפויות בין-מגזריות, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. רוני מבקשת להעמיק בנושא האפשרויות לצמצום פערים חברתיים באמצעות החינוך, וניצול מיטבי של משאבים בתוך המערכת.


ז

ז'נה מודזגברישוילי

ז'נה היא אשת משפט וניהול. לאחר שסיימה לימודי משפטים במסגרת העתודה האקדמית, שירתה בפרקליטות הצבאית במגוון תפקידים, רובם במערך התביעה. בתפקידה האחרון בצבא שימשה כתובעת הצבאית הראשית, ובמסגרתו ניהלה את המחלקה הגדולה והמבוזרת ביותר בפרקליטות הצבאית והובילה את תהליך עיצובה של מדיניות האכיפה בצה"ל. לאחר שפרשה מהשירות בדרגת אלוף-משנה, הצטרפה למשרד המשפטים, שם הופקדה על הקמת אגף חדש העוסק בבירור תלונות של נחקרי שב"כ. במסגרת תפקידה זה עסקה ז'נה, בין השאר, בהכשרת כוח אדם ובחניכתו, ובקביעת סטנדרטים מקצועיים לעבודת היחידה החדשה. לז'נה תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. היא מתעניינת בפיתוח פדגוגיה, במיוחד בתחום המדעים, המתאימה הן לעידן המודרני והן לדור ה-Z.


עומר מרקוביץ

עומר מרקוביץ

עומר עוסק בחינוך ובהכשרה. במשך כ-25 שנה שירת בתפקידים פיקודיים, טכנולוגיים ומודיעיניים באגף המודיעין. הוא פיקד על אחד מענפי ההכשרה הגדולים בבית הספר למודיעין, המכשיר למגוון מקצועות מודיעין וטכנולוגיה, וייסד את תחום הכשרות הסייבר באגף המודיעין. בתפקידיו אלו עסק עומר בפיתוח ובהתאמה של שיטות למידה והערכה התואמות את פוטנציאל החניכים, והוביל שינויים איכותיים בתהליכי הלמידה. בעת האחרונה לימד עומר בהתנדבות כיתות של ילדים מצטיינים בבית הספר רמ"ה למחוננים ומצטיינים ברמת השרון. לעומר תואר ראשון במדעי המחשב מהמכללה האקדמית ת"א-יפו, ותואר שני במדעי המחשב מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. הוא רואה חשיבות רבה בפיתוח מיומנויות החשיבה, הלמידה והמוטיבציה ללמידה, ומתעניין בהגדרת מטרות החינוך במאה ה-21.


דוד נחמן

דוד נחמן

דוד הוא איש חינוך. בשמונה השנים האחרונות עמד בראש מכינת עין פרת – מכינה מעורבת לבנים ולבנות חילונים ודתיים. במהלך שנים אלו הורחבה פעילות המכינה ונפתחו שתי שלוחות חדשות. דוד יזם והקים את תוכנית "דרך פרת" לנוער בגילאי תיכון. בעבר ניהל דוד את התיכון של ישיבת מקור חיים בקיבוץ כפר עציון, והיה מורה ומחנך בתיכונים הימלפרב וסליגסברג בירושלים. כמו כן לימד דוד באוניברסיטת בר אילן ובמכון שכטר למדעי היהדות בירושלים. לדוד תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ובלימודי ארץ ישראל, ותואר שני ודוקטורט בלימודי ארץ ישראל, כולם מאוניברסיטת בר אילן. דוד מבקש לבחון דרכים להרחבת מעגל ההשפעה של השיטה החינוכית של המכינות הקדם-צבאיות בתוך מערכת החינוך הפורמלית בתיכון, וזאת על ידי שילוב תכנים, תוכניות ומתודות שאינם חלק מהפעילות הבית-ספרית הרגילה, ועל-ידי שילוב בוגרי המכינות כמורים וכמדריכים חברתיים בבתי הספר.


פידאא

פידאא' עודי

פידאא' היא אשת חינוך ויזמת. בתפקידה האחרון כמנהלת בית הספר היסודי אג'יאל בג'לג'וליה הובילה תהליכי שינוי שהביאו את בית הספר להישגים משמעותיים בתחום הפדגוגיה והחינוך האישי. בשיתוף עם סגל המורים, פידאא' פיתחה ויישמה תהליכי "חקר הפרקטיקה הפדגוגית", שבהמשך אומצו כדגם למינוף העשייה החינוכית ברמת המחוז. בית הספר בניהולה זכה בפרס חינוך למצוינות. במסגרת השתתפותה בתוכנית "מפרש" לעידוד תרבות יזמית בחינוך, הצליחה להטמיע יוזמה פורצת דרך בשם "פיתוח העצמי האמיתי" – יוזמה השמה דגש על ניהול שיח רגשי ופיתוח מסגרות העשרה ולמידה התנסותית. לפידאא' תואר ראשון בהוראת אנגלית ותואר שני במנהל ומנהיגות חינוכית מאוניברסיטת תל אביב. היא מתעניינת בפיתוח מנהיגות צעירה ומנהיגות נשית, וכן בפיתוח תוכניות חינוכיות לשיפור תהליך הקליטה של צעירים מחברה הערבית באקדמיה ובשוק העבודה.


דנה פייניק

דנה פייניק

דנה היא אשת חינוך, מנהלת ויזמת חברתית. בתפקידה האחרון שימשה כמנכ"לית עמותת "דרור בתי חינוך", במשך שבע שנים. במסגרת תפקידה הניעה תהליכים ארגוניים ופיתחה מודלים לפעולה מחוללת שינוי במערכת החינוך הציבורי. דנה הובילה והקימה בתי ספר בפריפריה, ביניהם: את בית הספר למקצועות המחר ואת בית ספר 'אדם חברה וטבע'. כמו כן, הקימה את המכינה הקדם-צבאית "יפתח" לנוער בסיכון; תוכנית "שותפים" – עסקים חברתיים בתוך בתי ספר בהובלה ובניהול של בני הנוער; מכללות להכשרת מטפלים קהילתיים בזקנים ועוד. לדנה תואר ראשון בחינוך והיסטוריה (הכולל תעודת הוראה) ממכללת בית ברל ותואר שני במנהל ומנהיגות חינוכית מאוניברסיטת תל אביב. דנה מתעניינת בקידום חברה שוויונית וצודקת דרך חיזוק ושיפור מערכת החינוך הציבורית, בדגש על יצירת מענים איכותיים לאוכלוסיות המוחלשות. כמו כן היא מתעניינת בבחינה ובהתאמה של החינוך המקצועי למאה ה-21, כך שיהפוך לפורץ דרך ומוביל במערכת החינוך כולה


מרים פינק לביא

מרים פינק לביא

מרים היא רופאה פסיכיאטרית בכירה, מומחית בתחום הילד והמתבגר. במסגרת תפקידה עסקה בקידום השילוב של ילדים עם צרכים רגשיים מורכבים בקהילה, ויזמה וניהלה צוותים רב-מקצועיים למתן מענה כוללני תוך התייחסות נרחבת לצרכים המשפחתיים, החינוכיים והטיפוליים. למרים ניסיון רב בניהול, חינוך והדרכה. היא עסקה בהוראת רפואה לתלמידים בפריפריה, והרצתה והדריכה באוניברסיטה העברית. מרים עמדה בראש עמותה שהקימה ומלווה את בית הספר היסודי "קרוב", ויזמה וניהלה את תהליך הקמת בית הספר העל-יסודי "דרור" – בית ספר משלב יצירתי ציבורי במטה יהודה. למרים תואר דוקטור לרפואה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, והיא בוגרת לימודי המשך בפסיכיאטריה של הילד וטיפול דיאלקטי התנהגותי באוניברסיטת תל אביב ומכון אופק. מרים שואפת להעמיק את הידע בתכנון ובניהול מדיניות שתאפשר מתן מענה מיטבי לצרכים הרגשיים של הילדים במדינת ישראל.


עדו פלזנטל

עדו פלזנטל

עדו הוא מורה ומחנך. בעשור האחרון לימד היסטוריה, אזרחות וערבית, היה רכז שכבה, רכז מקצועות וחינך כיתות בתיכון "זיו" בירושלים. במסגרת תפקידיו פעל לשילוב נושאים אקטואליים בתוכניות הלימודים, תוך שימת דגש על הכרת המגזרים השונים בחברה הישראלית וקידום מפגשים בין בני נוער. מאז היותו נער, עדו פעיל בארגון "זרעים של שלום" המפגיש בני נוער יהודים וערבים מכל רחבי המזרח התיכון. במסגרת פעילותו בארגון הנחה קבוצות דיאלוג רבות ואף היה שותף בבנייה של תוכנית למפגשי מחנכים בנושאי זהות. לעדו תואר ראשון בבלשנות כללית ותואר ראשון ושני בהיסטוריה מן האוניברסיטה העברית. הוא בעל תעודת הוראה ובוגר התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר של מכון אבני ראשה. עדו מתעניין בהובלה של חיבורים בין המגזרים השונים בחברה הישראלית דרך הכשרה משותפת של צוותי חינוך והוראה.


מיכל שפרון-זכריה

מיכל שפרון-זכריה

מיכל היא מנהלת פרויקטים חברתיים. בתפקידה האחרון ניהלה את תוכנית "מחסות לעצמאות" – תוכנית ארצית לליווי בוגרי חסות הנוער של עמותת עלם ומשרד הרווחה. כמו כן הייתה שותפה בפורום ארגוני צעירים, ובו עסקה בקידום מדיניות ובהנגשת שירותים עבור צעירים בסיכון. בתפקידיה הקודמים פיתחה וניהלה תוכניות הכנה לאזרחות לחיילים מאוכלוסיות מוחלשות וכן עבדה כרכזת במעון לנוער מחוסר קורת גג. למיכל תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדע המדינה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית-ארגונית מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו. היא מתעניינת בהכנה לחיים עצמאיים ובדרכים לשילובם המיטבי של צעירים וצעירות בסיכון, וכן בחיבור שבין ההורים ובין הצוותים החינוכיים-טיפוליים.


 

מחזור כ"ח

ספטמבר 2019 - אוגוסט 2021

 

נטע אורן

נטע אורן

נטע היא משפטנית מן המגזר הציבורי. בתפקידה האחרון שימשה כממונה על ענייני בג"צים בפרקליטות המדינה. במסגרת תפקידה כפרקליטה עסקה בייצוג עמדת המדינה בעתירות הנידונות לפני בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, וכן הייתה שותפה לגיבוש מדיניות רשויות המדינה בסוגיות שונות הנידונות בבג"צ בתחומי החינוך, ההשכלה הגבוהה, ביטחון, דת ומדינה, תכנון ועוד. לנטע תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במשפטים, בתחום המשפט הציבורי והבינלאומי, מטעם אוניברסיטת תל אביב ומטעם אוניברסיטת Northwestern בשיקגו. נטע מתעניינת בקידום שינוי חברתי ובצמצום פערים בחינוך, ובפרט בקידום זכויות של ילדים עם צרכים מיוחדים ושילובם במערכת החינוך, בין היתר באמצעות כלים מעולם המשפט.


בלה אלכסנדרוב

בלה אלכסנדרוב

בלה היא יזמת ופעילה חברתית. בתפקידה האחרון כיהנה כמנכ"לית עמותת ארץ עיר – עמותה הפועלת לקידום איכות החיים הקהילתית בערים בפריפריות החברתיות והגאוגרפיות על-ידי קידום קהילות, יזמות חברתית ותעסוקה מגוונת והוגנת. בכל פעילותה בתחום החברתי בעשור האחרון פעלה בלה לקידום אוכלוסיות מוחלשות, צעירים ונוער בסיכון, ובפרט לקידום איכות חיים ועירוניות קהילתית בערים בפריפריה. בין תפקידיה: מובילת שינוי חברתי ב"שתיל" דרום, מנהלת תחום קהילה במרכז התעסוקה הקהילתי "מעברים" במועצות אשכול-מרחבים, ורכזת ניידת של "עלם" בקרית גת. לבלה תואר ראשון בעבודה סוציאלית קהילתית מהמכללה האקדמית ספיר, ותואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בלה חברה בקהילת קמה – קהילה משימתית שהתיישבה בבאר שבע כדי להביא לשינוי חברתי מהשטח, והיא מבקשת להעמיק את הידע שלה בתחום העירוניות הקהילתית.


יוני אנזל

יוני אנזל

יוני אנזל הוא יזם ואיש חינוך. בשנים האחרונות הקים וניהל בית ספר ממלכתי בתל אביב והיה שותף בתוכנית פורצי הדרך של העיר. בתוכנית פותחו מודלים מתקדמים של הערכה ולמידה. לפני כן ניהל יוני את בית הספר הדמוקרטי בשוהם. יוני מילא מגוון תפקידים במכון ברנקו-ווייס, ובהם עמל על פיתוח הדרכה, עבודה מול כפרי נוער ונוער במצוקה, הנחיה וניהול תוכניות ארציות בתחום טיפוח החשיבה. ליוני תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ותואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני מטעם המסלול האקדמי של המכללה למינהל, והוא בעל תעודת הוראה בסוציולוגיה ובוגר תוכנית אבני ראשה להכשרת מנהלים מטעם משרד החינוך. יוני מתעניין ביזמות חינוכית, ושואף לייצר שיתופי פעולה בינלאומיים המקדמים את ערכי החינוך ההומניסטי-פרוגרסיבי, בהתאמה לאתגרי המאה ה-21.


יונתן בוימפלד

יונתן בוימפלד

יונתן הוא איש חינוך, מורה להיסטוריה, מנהל ונגר חובב. במשך למעלה מעשור עובד יונתן עם תלמידות ותלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. בתפקידו האחרון הקים וניהל את בית הספר "בית אקשטיין – כפר מל"ל". במסגרת התהליכים שהוביל, בית הספר הפך לבית ספר לאמנויות עבור תלמידות ותלמידים בחינוך המיוחד. ליונתן תואר ראשון בהיסטוריה כללית ותעודת הוראה בהיסטוריה, שניהם מהאוניברסיטה הפתוחה, ותואר שני בהיסטוריה אמריקנית מאוניברסיטת תל אביב. יונתן מתעניין בשאלות של חינוך פוליטי ובתפקידו של חינוך היסטורי במערכת החינוך.


יצחק בן דוד

יצחק בן דוד

יצחק בן דוד הוא איש חינוך, מנהל ויזם חינוכי-חברתי. בשנים האחרונות שימש כראש מדרשת עין הנצי״ב, כרב הקיבוץ, וכמייסד של "בית מדרש קדמה" - מסגרת בית-מדרשית ייחודית המיועדת לסטודנטים/יות בוגרי/ות ישיבות ומדרשות. כמו כן, בשנה האחרונה היה שותף להקמתם של מוסדות "דרישה" בישראל. ליצחק תואר ראשון בתלמוד ומחשבת ישראל מן המכללה האקדמית הרצוג, תואר שני בפילוסופיה של ההלכה מן האוניברסיטה העברית, ותואר דוקטור במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן. יצחק מתעניין בפיתוח מודלים חדשים של מנהיגות קהילתית בישראל בדגש על הרלוונטיות של התרבות המזרחית-ספרדית לחיים היהודיים העכשוויים תוך הדגשת חשיבותה של נוכחות ומנהיגות נשית במרחב הדתי והקהילתי הישראלי.


איתי בנוביץ

איתי בנוביץ'

איתי הוא איש חינוך. בתפקידיו האחרונים ניהל את התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות (יאסא) – תיכון ארצי פנימייתי לתלמידים מצטיינים, והיה מנכ"ל המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. לפני כן עסק איתי בחינוך בלתי פורמלי במסגרת תנועת הצופים וכשליח מטעם מחלקת החינוך של הסוכנות היהודית בלונדון. איתי הוא מורה לביולוגיה, וטרם כניסתו לעולם ההוראה עסק במחקר באוניברסיטה העברית בתחום ההנדסה הגנטית וביטוי חלבונים. לאיתי תואר ראשון במדעי החיים ותואר שני במדעי הטבע, שניהם מן האוניברסיטה העברית, והוא בוגר התוכנית להכשרת מנהלים מטעם מכון אבני ראשה. איתי מתעניין בתחום הוראת מחוננים ומצטיינים.


פזית גבאי אלגי

פזית גבאי אלגי

פזית היא אשת חינוך ופסיכולוגית. במשך שש שנים ניהלה את התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון בדימונה, ובמקביל עבדה כפסיכולוגית חינוכית בתחנה הפסיכולוגית בעיר. בתפקידה האחרון בדימונה שימשה כסגנית מנהל אגף החינוך העירוני. בשנה האחרונה עבדה פזית באגף מחקר ופיתוח של משרד החינוך בתוכנית "מרחבי חינוך", וליוותה רשויות בתהליכי פתיחת אזורי רישום וייחודיות בית-ספרית. לפזית תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית ודוקטורט בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית והחינוכית, כולם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. במקביל ללימודיה עבדה באוניברסיטת בן גוריון כמרצה מן החוץ במחלקה לחינוך. פזית מתעניינת בצמצום פערים ובקידום שוויון ההזדמנויות בחינוך בישראל.


עדי גלבוע

עדי גלבוע

עדי היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה את בית הספר אופק בירושלים - מרכז העשרה לתלמידים מחוננים ומצטיינים. במסגרת תפקידה פעלה עדי להרחבת המענה לצרכים הרגשיים והחברתיים של התלמידים המחוננים, לקידום המודעות בבתי הספר בירושלים למאפייניהם ולצרכיהם הייחודיים של תלמידים מחוננים, ולפתיחת מסגרות לתלמידים מצטיינים ממגזרים שונים בירושלים. לעדי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובפילוסופיה ותואר שני בחינוך, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. עדי מבקשת לבחון את מאפייני הוראת המחוננים ולהרחיבם לכלל שדה החינוך, ומתעניינת בפרט באופני השימוש השונים בידע הנצבר בחינוך מחוננים להעלאת רמת המוטיבציה, הסקרנות, היצירתיות והחשיבה של ילדים בשדה החינוך.


תמר זעירא דביר

תמר זעירא דביר

תמר היא אשת חינוך ומנהלת. בתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ"לית מועצת המכינות הקדם-צבאיות. במסגרת תפקידה הקימה וניהלה את פרויקט הבוגרים של מועצת המכינות, ובמסגרתו פיתחה והטמיעה את מתודת העבודה של המכינות עם בוגריהן. כמו כן הובילה הכשרות לראשי מכינות ופעלה לקידום נשים בתפקידי מנהיגות במכינות. תמר ניהלה את תוכנית שנה ב' במכינת אדרת, שם שימשה גם כמנהלת הכספים ויו"ר העמותה, ובמסגרת המכינה ייסדה ולימדה קורס בנושא פמיניזם ומנהיגות. לתמר תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני במנהיגות חברתית מאוניברסיטת בן גוריון בשיתוף קרן מנדל. תמר מתעניינת בדרכים החינוכיות שבהן אפשר לקדם מנהיגות נשים, לקראת עולם של שותפות מלאה במנהיגות בין נשים לגברים.


שרף חסאן

שרף חסאן

שרף הוא איש חינוך וניהול ופעיל חברתי. בתפקידיו האחרונים שימש כמנהל מחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח בישראל, כעמית הוראה בחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת תל אביב ובמכללת אורנים, ולימד אזרחות בתיכון אלכוארזמי (الخوارزمي) בטמרה. משנת 2018 שימש שרף כראש ועדת המעקב לענייני חינוך ערבי, היה פעיל בארגונים מקומיים וארציים ולקח חלק במאבקים ובתנועות חברתיות וסביבתיות. לשרף תואר ראשון בסוציולוגיה ומדע המדינה, תואר שני בסוציולוגיה ותעודת הוראה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שלישי בסוציולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. שרף מתעניין בקידום החינוך לערכי זכויות אדם, דמוקרטיה וצדק חברתי, בקידום החינוך הערבי, וכן בתהליכי העצמה, לקיחת אחריות ובניית תשתית חברתית לקבוצות מוחלשות מתוך שדות החינוך, החברה האזרחית והרשויות המקומיות.


ענת טהון אשכנזי

ענת טהון אשכנזי

ענת היא עורכת דין ופעילה חברתית פמיניסטית. בתפקידה האחרון שימשה כמנכ"לית עמותת "איתךְ מעכּי - משפטניות למען צדק חברתי", ובמסגרתה הובילה תוכניות לאומיות המקדמות שוויון מגדרי במישור הארצי והמוניציפלי, בדגש על צרכיהן של נשים מקבוצות מוחלשות. במסגרת פעילותה בעמותת איתך-מעכי ייצגה ענת עשרות ארגוני נשים שתבעו שוויון וייצוג הולם במוקדי קבלת החלטות לנשים מתוך מגוון קבוצות האוכלוסייה בארץ. לענת תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון נוסף בפסיכולוגיה, גם הוא מאוניברסיטת תל אביב. ענת מתעניינת בחיזוק ערכי הדמוקרטיה והצדק המגדרי במערכות החינוך והמשפט בישראל.


חגית יוגב

חגית יוגב

חגית היא אשת חינוך. בעשר השנים האחרונות ניהלה את אולפנת צביה בלוד, המרכזת תלמידות מלוד ומכל אזור המרכז, ודוגלת בחינוך הטרוגני הממוקד בתהליכי צמיחה אישית. בעבר שמשה חגית כמחנכת, מורה למתמטיקה ורכזת חברתית. לחגית תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני בהיסטוריה וחינוך. חגית בוגרת תוכנית אבני ראשה להכשרת מנהלים מטעם משרד החינוך ותוכנית "מפרש" לפיתוח יזמות בחינוך, והיא ליוותה מנהלים חדשים מטעם מכון אבני ראשה. חגית מתעניינת בחינוך לערכים בעולם הפדגוגי של המאה ה-21 ובתהליכים המעודדים צמיחה אישית של התלמידים והצוות בבתי הספר.


ליאור ילין פריינד

ליאור ילין פריינד

ליאור היא יזמת ומנהלת. בתפקידה האחרון שימשה כמתכללת העירונית של תחום נוער וצעירים בסיכון בעיריית ירושלים. במסגרת זו הקימה פלטפורמות לעבודה בין-מקצועית בשכונות החרדיות בירושלים והטמיעה שיטות עבודה אינטגרטיביות בתחומי הליבה בתחום. בעברה המקצועי ניהלה את ניידת עלם בירושלים; ניהלה את מערך העבודה עם נוער בסיכון במועצה אזורית בנימין, ופיתחה מודלים חדשניים לעבודה בתחום נוער וצעירים בסיכון במסגרת צוות החדשנות של קרן בלומברג בעיריית ירושלים. לליאור תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ותואר שני בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. ליאור מבקשת לפעול למען יצירת מערך עבודה מוסדר בין עולם הרווחה לשדה החינוך והידוק הקשר שבין צורכי התושבים לבין השירותים העירוניים בתחום החינוך והרווחה.


אבי כהן

אבי כהן

אבי הוא איש חינוך וניהול ויזם חברתי. בתפקידו האחרון הקים וניהל, בשותפות עם יונתן קישינובסקי, את עמותת "דרך ארץ" המפעילה תוכניות חינוכיות לצעירים, בהן מכינות קדם-צבאיות ותוכניות לחיילים משוחררים. במסגרת תפקיד זה ביקש אבי לפתוח את עולם המכינות הקדם-צבאיות לקהילות יעד מהפריפריה החברתית שלא היו חשופות אליו בעבר, וליצור קבוצות הטרוגניות המאפשרות מפגש וחיים משותפים בין צעירים מרקעים שונים בחברה הישראלית. לאבי תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. נוסף על כך, לאבי תעודת מורה דרך מוסמך מ"בית יציב". אבי מתעניין בהקמה ובהובלה של תוכניות חינוכיות השואפות לייצר מפגש ומרקם חיים משותף של צעירים מחתכים שונים של החברה הישראלית.


אופיר לוי

אופיר לוי

אופיר הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון שימש כסגן מנהל פנימייה לנוער עובר חוק בחסות הנוער. במסגרת תפקידו פיתח אופיר תוכנית חינוכית טיפולית אשר מהווה בסיס לחיזוק תחושת המסוגלות ולהעצמה אישית של הנערים בפנימייה, ומיושמת בכמה מסגרות חינוכיות נוספות. כמו כן, אופיר גיבש והוביל את פרויקט "אבות ובנים", המיועד לנערים בני הקהילה האתיופית בפנימייה, ומטרתו להביא לידי צמצום הפער הבין-דורי ולחיזוק העורף המשפחתי. לאופיר תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך (תוכנית מנהלים) מאוניברסיטת תל אביב. אופיר שואף להביא לקידום ולשילוב של נערים ונערות בסיכון בחברה הישראלית על-ידי יצירת מסגרות חינוכיות מיטיבות.


זיוה מקונן דגו

זיוה מקונן דגו

זיוה היא פעילה ומנהיגה חברתית. בתפקידה האחרון שימשה כמנכ"לית אגודת יהודי אתיופיה, ארגון הפועל לשינוי מדיניות ונאבק נגד האפליה והגזענות הממוסדת. במסגרת תפקידה פעלה למען שינוי המדיניות של משרדי הממשלה השונים כלפי יהודי אתיופיה, בין היתר דרך סגירת תוכניות מבדלות לישראלים ממוצא אתיופי בתחומי החינוך והצבא, וקידום פעילות לצמצום הפערים בחינוך ובהשכלה בין ישראלים ממוצא אתיופי לכלל האוכלוסייה. לזיוה תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בלימודי מגדר, שניהם מאוניברסיטת בר אילן. כמו כן, זיוה היא בוגרת תהודה, בית המדרש למנהיגות יהודית פלורליסטית של מדרשת אורנים וקולות. במהלך לימודיה בבית הספר למנהיגות חינוכית, זיוה מעוניינת לרכוש ידע וכלים לצמצום פערים בכלל החברה הישראלית בתחום החינוך, וכן בתרומה של תיעוד, שימור והנצחה של מורשת ביתא ישראל (יהדות אתיופיה) לנושא זה, כחלק מהנרטיב של החברה הישראלית.


טל נבוני

טל נבוני

טל היא אשת חינוך וניהול. בעבר ניהלה את התיכון באולפנת צביה ברבבה וכן שימשה כראש אולפנת הדר גנים בפתח תקווה. במהלך השנים פיתחה את תוכנית "פנים בפנים", המקדמת שיח רגשי ופיתוח מיומנויות תוך-אישיות ובין-אישיות בקרב התלמידים ומכשירה את צוותי החינוך בלימודי הנחיית קבוצות. נוסף על כך, טל הובילה תוכניות העצמה נשית בנושאי התבגרות, מיניות ומגדר מתוך דיאלוג עם המסורת וההלכה היהודית. לטל תואר ראשון בחינוך ממכללת אפרתה ותואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך ממכללת סמינר הקיבוצים. טל שואפת להעמיק את הידע בנושאי יהדות, חינוך ומגדר כדי לאתר אפיקים חדשים להתפתחות בתפקידי מנהיגות עבור נערות ונשים דתיות.


עדי ניר בנימיני

עדי ניר בנימיני

עדי היא עורכת דין. בתפקידה האחרון שימשה כעורכת דין בקליניקה לזכויות אדם בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב ובמסגרת זו פעלה לקידום זכויות אדם ושינוי חברתי באמצעות הליכים משפטיים בבתי משפט, ליווי הליכי חקיקה ושינוי מדיניות, שיתופי פעולה עם ארגונים ומשרדי ממשלה וגיבוש תוכניות עבודה וקואליציות. במסגרת תפקידה בפקולטה למשפטים עסקה עדי גם בהוראה, בליווי ובהנחיה של סטודנטים. לפני המעבר לקליניקה לזכויות אדם, שימשה עדי כפרקליטה בפרקליטות מחוז תל אביב ובפרקליטות המדינה. לעדי תואר ראשון במשפטים ובמדעי המדינה ותואר שני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. עדי מתעניינת בקשר שבין עולמות החינוך והמשפט ובין התאוריה למעשה בתחומים אלו, כתחומים התורמים לקידום זכויות אדם, לשינוי חברתי ולצמצום פערים בחברה.


מאי פונדק

מאי פונדק

מאי היא פעילה חברתית פמיניסטית ויזמת. בתפקידה האחרון ניהלה את תוכניות הדור הצעיר ואת מחלקת הסיורים של הקרן החדשה לישראל בארה״ב. במסגרת זו הובילה קמפיינים לגיוס כספים ולשינוי חברתי ופעלה לבניית קהילה המבוססת על מערכת יחסים מתחדשת בין יהודים אמריקאים צעירים ובין החברה האזרחית בישראל. בין תפקידיה סייעה בהקמת צוות משפטי לתמיכה במאבקים פוליטיים, והייתה ממייסדות תוכנית חינוכית לקבוצות דיאלוג לבנות נוער ובני נוער יהודים ופלסטינים בתיכונים בירושלים המערבית והמזרחית. מאי בוגרת הקורס למנהיגות, ארגון קהילתי ואקטיביזם באוניברסיטת הרווארד, ובעלת תואר ראשון ושני במשפטים מהאוניברסיטה העברית. מאי מבקשת לבחון דרכים לשינוי מבני כוח ולקידום חברה שוויונית באמצעות שותפויות ומערכות יחסים, ולקידום פתרונות עם אופק מציאותי המחברים בין הפרט לקהילה.


מוחמד קונדס

מוחמד קונדס

מוחמד קונדס הוא איש חינוך ואמנות, שחקן ומוזיקאי. מוחמד ניהל תוכניות ומוסדות העוסקים בחינוך דרך מוזיקה ואמנות. בתפקידו האחרון ניהל את "מרכז מנאר לקידום נוער בסיכון ביפו", וכן הקים וניהל את עמותת ״בית קאראר למוסיקה ואומנויות״ – עמותה לקידום התרבות המוזיקלית המזרחית ככלי לחיבור חברתי-חינוכי ביפו. למוחמד תואר ראשון בקולנוע ומדיה מאוניברסיטת ברנדייס בארה״ב ותואר שני בחברה ואומנויות מהמכללה האקדמית לחברה ואומנויות בנתניה. כחלק מהאמונה בחינוך ככלי לשינוי חברתי, מוחמד מאמין ששוויון חברתי ופוליטי בחינוך הוא אבן היסוד של פתרון סכסוכים מורכבים. מוחמד מתעניין באומנות ככלי חינוכי, ובשאלת החינוך כאומנות.


שלומית רביצקי טור-פז

שלומית רביצקי טור-פז

שלומית היא אשת תרבות, חינוך וניהול. בתפקידה האחרון ניהלה את בית מדרש אלול, העוסק ביצירת מכנה תרבותי משותף למגזרים שונים בישראל, באמצעות לימוד ארון הספרים היהודי, מפגש בין-מגזרי המזין ומאתגר את הלימוד, ויצירה אמנותית, חינוכית וחברתית הנובעת מן הלימוד ושואבת ממנו השראה. כמו כן שימשה כיו"ר "רשות הרבים" - פורום ארגונים העוסק בהתחדשות היהודית בעיר ירושלים. בעבר הקימה וניהלה בשותפות את מכון עתים לייעוץ ומידע במעגל החיים היהודי, ואת בית המדרש הישראלי "שערים" בישיבת הקיבוץ הדתי במעלה גלבוע. בין שאר תפקידיה שלומית לימדה, הנחתה והרצתה בתחומי יהדות, משפט ומגדר במקומות מגוונים, בהם המדרשה באורנים, מדרשת עין הנצי"ב, מטה שנהר במשרד החינוך, בית ספר אפרתה ועוד. לשלומית תואר ראשון ושני במשפטים מן האוניברסיטה העברית בירושלים והיא מבקשת לחקור את המסגרות העל-תיכוניות הישיבתיות ואת האפשרות לחדש בשדה זה.


דוד שמחון

דוד שמחון

דוד הוא איש חינוך. בעשור האחרון מילא דוד כמה תפקידים בתנועת הנוער בני עקיבא, ובתפקידו האחרון כיהן כסמזכ"ל החינוך של התנועה. במסגרת בתפקיד זה היה אחראי על ההפעלה החינוכית של תנועת הנוער ועל בניית האסטרטגיה החינוכית בתנועה, ופעל למען הגברת שיתוף הפעולה בין מגזרים ובין תנועות הנוער, למען חיבור אוכלוסיות נוספות לחינוך הבלתי פורמלי, ולהעצמת האקטיביזם החברתי בקרב בני הנוער. בעבר ניהל דוד את תוכנית המפגשים של עמותת גשר. לדוד תואר ראשון ושני במדע המדינה ובתקשורת, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. דוד מתעניין במימוש העקרונות של תנועת נוער – יצירת מרחבים אוטונומיים לנוער, בחינוך בכלל ובחינוך הדתי והרוחני בפרט.