עמיתים​


ספטמבר 2015 - אוגוסט 2017

מחזור כ"ד

 

גליה בונה

גליה בונה

​​​גליה בונה פועלת לקידום קהילות. במסגרת זו היא שהתה שנים ארוכות באפריקה ובארצות הברית. היא הקימה וניהלה ארגון מקומי במלאווי – "המרכז לאמנות ובריאות גלובלית". במסגרת עבודתה במרכז פיתחה תכניות המעודדות מנהיגות, יזמות ושימוש באמנות ליצירת שיח על נושאים חברתיים ותרבותיים המשפיעים על בריאות. היא קיבלה פעמיים מלגת פולברייט ללמד באוניברסיטת מלאווי. לגליה תואר ראשון מאוניברסיטת גאנה בתחום אמנויות הבמה (עם שנת התמחות בקניה במסגרת תכנית לפיתוח בינלאומי של אוניברסיטת מינסוטה), ותואר שני ותואר דוקטור מהמחלקה לאמנויות ותרבויות העולם של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס. גליה מתעניינת בתהליכי חינוך שיכולים להביא לידי הכרה במגוון האנושי כמקור של כוח ועושר תרבותי.


שימרית ברדה

שימרית ברדה

שימרית ברדה ניהלה את היחידה לייעוץ ארגוני במשרד ראש הממשלה. במסגרת תפקידה ליוותה תהליכים אסטרטגיים בארגון וסייעה למנהלים בכירים בפיתוח מנהיגות והתוויית דרך. בעבר עבדה שימרית כיועצת ארגונית בכירה בצה"ל ובמגזר הציבורי והפרטי. לשימרית תואר ראשון בסוציולוגיה וחינוך ותואר שני בלימודי הארגון בחוג לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית. עבודת התיזה שלה עסקה בשיתופי פעולה אקדמיה-תעשייה, ומאז היא עוסקת בקידום תהליכי שילוב בין מערכות וגופים. שימרית מתעניינת בפיתוח מדיניות וכן בחיבור בין קבוצות בחברה הישראלית וביצירת אמון ושיח מכבד, מתוך פלורליזם וסובלנות.


צפורה גוטמן

צפורה גוטמן

צפורה גוטמן היא פעילה חברתית בקהילה החרדית, ומתמקדת בפיתוח מענים והטמעתם בעיקר בנושאים הנוגעים לאוכלוסיות בקצה הרצף. היא קידמה שינוי חקיקה וקידום פתרונות לבניית גשר בין הקהילה החרדית לממשל בנוגע לטיפול וענישה של פוגעים מינית בחברה החרדית, בשיתוף פעולה בין רבנים, משפטנים וח"כים מהסיעות השונות בכנסת. צפורה ייסדה וניהלה את מרכז עדי לנערות בסיכון בבני ברק – מסגרת לימודית עם מעטפת טיפולית לנערות מבתים חרדיים שנשרו ממסגרות הלימוד הפורמליות. כמו כן היא עסקה בקידום הקמת מדרשות תורניות לבוגרות תיכונים מהקהילה החרדית. לצפורה תואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הפתוחה ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית. היא מעוניינת לפתח מסגרות חינוכיות/טיפוליות לאוכלוסיית נערות וצעירות מהקהילה החרדית שזקוקות למסגרות ייחודיות שאינן קיימות בקהילה, ככפר ייעודי לנערות בסיכון.


נדב גרינברג

נדב גרינברג

נדב גרינברג הוא איש חינוך הפועל בעיקר במסגרות של חינוך בלתי פורמלי. בתפקידו האחרון הוא ניהל את הפנימייה החינוכית בכפר הנוער אלוני יצחק וגם שימש כמרצה בקורס הכשרה למנהלי פנימיות וכמנחה בקורס הכשרה למדריכים. הכפר זכה בפרס החינוך הפנימייתי. נדב היה שליח הסוכנות היהודית לפיטסבורג. לנדב תואר ראשון במדעי המוח מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני במינהל עסקים, בהתמחות בניהול אלכרי"ם, מאוניברסיטת חיפה. הוא אף בוגר קורס מורי דרך. נדב מתעניין בתפיסה ההורית של תפקיד המחנך, בתפקיד מערכת החינוך בטיפוח הקשר שבין הורה לילד, בקליטת עלייה מתוך תפיסת היהדות כמקור השראה, ובחינוך לחיי חברה ולפרואקטיביות בעיצוב פניה כחברה הומניסטית.


רביטל דואק

רביטל דואק

לרביטל דואק ניסיון של 20 שנה בחברות הייטק. את דרכה המקצועית החלה בחברות שפיתחו פלטפורמות לימוד מבוססות מחשב בתחומי הטכנולוגיה, המדעים והשפות. בתפקידיה הבכירים בשוק הישראלי ובשוק הבינלאומי ניהלה חטיבות עסקיות, מערכי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי. לרביטל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. היא פעילה בהענקת כלים לבני נוער להתמודדות עם המרחב האינטרנטי והאתגרים הכרוכים בגלישה בו, ופעילה בפורום מדע וטכנולוגיה במסגרת עמותת "פני"ם חדשות", שמטרתו לחשוף נערות למקצועות טכנולוגיים מדעיים – נושא שהיא מעוניינת לפתח בעתיד.


דיאנא דעבול

דיאנא דעבול

דיאנא דעבול היא מרצה וחוקרת בחינוך ובחינוך המיוחד. היא החלה את דרכה כמורה בבתי ספר לחינוך מיוחד ועבדה כמדריכה פדגוגית ומרצה בתחומי החינוך והחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים, וכיהנה בה במשך שמונה שנים כראש המסלול והחוג לחינוך מיוחד בחברה הערבית. דיאנא ניהלה מרכז ייחודי ("אלפרח") לתמיכה בתלמידים ליקויי למידה בבתי ספר פרטיים בירושלים המזרחית והדריכה והרצתה בתחומי חינוך במרכזים שונים להשתלמויות מורים. לדיאנא תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד, תואר שני בחינוך מיוחד, ותואר דוקטור בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן היא בעלת תעודות בניהול אקדמי פדגוגי ובהדרכת מנהלים. היא פעילה חברתית ועמיתה בוועדות בכמה מוסדות חינוך, וכן חברת הוועד המנהל במועצה הפדגוגית הערבית. דיאנא מתעניינת בהבאת מערכת החינוך לפעול בשיתוף בין חלקיה ומגזריה השונים.


אילנית דרור

אילנית דרור

אילנית דרור היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון ניהלה תיכון לחינוך מיוחד של בית אקשטיין – בית ספר המיועד לבני נוער בעלי קשיים נפשיים ופועל מתוך תפיסה הומניסטית השמה במרכז ההוויה את הקשר הבין-אישי ואת פיתוח המיומנויות הרגשיות והחברתיות של התלמיד. במסגרת המדרשה באורנים ניהלה אילנית תכנית לנוער בסיכון בפריפריה הצפונית וקבוצות לפיתוח מנהיגות נוער – תכניות שמטרתן טיפוח מנהיגות צעירה ומעורבות חברתית בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל, וקידום שוויון הזדמנויות. כמו כן היא משמשת מדריכה אישית לפרחי ניהול. לאילנית תואר ראשון במדעי הרוח, ספרות ולשון, ותעודת הוראה בתחומים אלו, ותואר שני בפיתוח וניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה. היא מתעניינת בחיזוק יחסי האמון בין המורים להורים.


מוטי וקנין

מוטי וקנין

מוטי וקנין הוא איש חינוך ומנהל. הוא שימש כמנהל חטיבת ביניים ומנהל שש שנתי של קריית החינוך גרוס בקרית גת, המאגדת ישיבה תיכונית, תיכון בנים, אולפנה ותיכון בנות. במסגרת תפקידו הוביל שיתופי פעולה בין ענקיות ההייטק הפועלות בעיר, פתח מגמת סייבר וקיים שיתופי פעולה עם המרכז למחקר גרעיני נחל שורק. בתקופתו כמנהל זכה בית הספר בפרס מצטיין מחוזי, פרס החינוך הארצי והפרס הארצי לקליטה מיטבית. מוטי הוא בוגר ישיבת ההסדר והמכללה למורים "אורות ישראל", וממקימי גרעין המורים בשכונת אושיות בעיר. הוא בעל תואר שני בכלכלה ומנהל ציבורי מאוניברסיטת בן גוריון, בעל הסמכה לרבנות קהילתית ובוגר תכנית מנהיגי קהילות בתפוצות. מוטי מתעניין באפשרויות הפיתוח של הדור הבא ובהכשרתו להיות דור יוזם בעל מחשבה עצמאית.


בתיה חורי יפין

בתיה חורי יפין

בתיה חורי יפין היא אשת חינוך והוראה. בשנים האחרונות לימדה תנ"ך ותורה שבעל פה בבית הספר שליד האוניברסיטה העברית שבירושלים (ליד"ה), ריכזה פעילויות חברתיות ופדגוגיות והייתה חברה בצוות הפיתוח הפדגוגי של בית הספר. לצד ההוראה בבית הספר התנדבה שנים רבות בפרויקט "כתובת רחוב" עם נוער בסיכון במסגרת עמותת עלם. בתיה ניהלה את בית המדרש של פרויקט "ידידי השכחת?!" – בית מדרש לזמרים ישראלים העוסקים בלימוד מסורת הפיוט מהצד האמנותי והאינטלקטואלי. היא למדה בתכנית רביבים ובמסגרתה סיימה תואר ראשון ושני במחשבת ישראל, יחד עם תעודת הוראה, באוניברסיטה העברית. בתיה מתעניינת בהעמקת הדיאלוג ובהעשרת השפה המשותפת בין חלקים שונים בחברה הישראלית.


שמיר יגר

שמיר יגר

שמיר יגר הוא איש חינוך, חוקר ויזם. בשנתיים האחרונות לימד בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית והקים את "התחרות הישראלית להיסטוריונים צעירים" – יוזמה לעידוד למידת חקר מבית מרכז זלמן שזר, משרד החינוך והרשת האירופית EUSTORY. לפני כן היה שותף בצוות המייסד של בית הספר "חברותא", שם לצד עבודתו כמורה ורכז תחום מדעי הרוח עסק גם בפיתוח תכניות לימודים ייחודיות. לשמיר תואר ראשון בהיסטוריה כללית ופילוסופיה ותואר שני בהיסטוריה כללית, שניהם מאוניברסיטת חיפה. עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטה העברית עוסקת במערכת החינוך ברייך השלישי. שמיר מתעניין בקידום מערך החינוך המקצועי-טכנולוגי, חיזוק הקשרים שבין עולם האקדמיה לבתי הספר ופיתוח פדגוגיה רלוונטית למציאות המשתנה.


ענת יונה-עמדי

ענת יונה-עמדי

ענת יונה-עמדי פעילה בתחומים חברתיים. היא מילאה תפקידי ריכוז וניהול מגוונים בארגונים לשינוי חברתי, בהם שתיל, כי"ח והיחידה למעורבות חברתית באוניברסיטה העברית. היא עסקה בפיתוח ובכתיבה של תכניות חינוכיות בנושאי צדק חברתי, חינוך ומנהיגות בבית המדרש "ממזרח שמש" והייתה מנחה שותפה בתכנית "תדרשי". בתפקידה האחרון פיתחה וניהלה את פרויקט "משנות", הפועל להצמחת יוזמות לקידום מעמד האישה בחברה הדתית והמסורתית. במסגרת עבודתה יצרה מגוון חיבורים וקידמה רישות בין יזמיות הפועלות להשמעת קולן של נשים בשירותי הדת. לענת תואר ראשון בתכנית המשולבת פילוסופיה-כלכלה- מדע המדינה (פכ"מ), ותואר שני במדע המדינה מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת בקידום שינוי חברתי בהשראת מסורת ישראל ומורשת יהדות המזרח.


הילה סופרמן הרניק

הילה סופרמן הרניק

הילה סופרמן הרניק היא עובדת סוציאלית. היא ניהלה והובילה את הקמת תחום נערות וצעירות ב"בת עמי" – שילוב צעירות מרקע של מצבי מצוקה וסיכון בשירות משמעותי (לאומי, אזרחי וצבאי). הילה עסקה בטיפול בנוער ובצעירים הנמצאים בקצה הרצף הטיפולי ובמצבי סיכון קשים, ופיתחה תכניות עבור נערות צעירות ונשים במצבי מצוקה. במסגרת "פורום ארגוני צעירות בסיכון" הייתה שותפה להובלת מהלכים לקידום זכויות לצעירות ופיתוח מודלים לפתרונות דיור. להילה תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במסלול הנחיית קבוצות באוניברסיטת תל אביב. היא מתעניינת בפיתוח מענים ייחודיים ומותאמים לנערות ולצעירות המתמודדות עם מצבי מצוקה קשים, הנשענים על תפיסות פמיניסטיות ביקורתיות.


אופיר סליפוי

אופיר סליפוי

אופיר סליפוי עוסק בחינוך. בחמש השנים האחרונות כיהן כמנהל האגף לחינוך של תנועת הצופים העבריים בישראל וכסגן המזכ"ל. במסגרת תפקיד זה היה אחראי על פעולתם החינוכית של כ-80,000 חניכי תנועת הצופים, לרבות אחריות על תכניות לשילובם של ילדים עם צרכים מיוחדים (צופי צמי"ד), עולים ובני עולים וילדים ובני נוער במצבי סיכון. במהלך כהונתו הוביל אופיר תהליכים חינוכיים רבים, בהם כתיבת תכנית חינוכית חדשה של התנועה לעיסוק בשאלת הזהות היהודית-ישראלית ובנייה של תכנית להתמודדות עם תופעת שתיית אלכוהול בקרב בני נוער. כמו כן היה אופיר שליח התנועה והסוכנות היהודית לצפון אמריקה. לאופיר תואר ראשון במדעי ההתנהגות, ניהול וכלכלה, ותואר שני בניהול ארגונים ללא כוונות רווח, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. הוא בעל תעודת מנחה קבוצות מטעם אוניברסיטת חיפה. אופיר מבקש לפעול להטמעת החינוך הערכי-חווייתי במערכות החינוך הפורמליות.


יהודה פרידמן

יהודה פרידמן

יהודה פרידמן ניהל מרכז מצוינות לימודית בעמותת "חינוך לפסגות", והקים את מרכז התיכון בעיר נתניה. במסגרת פעילותו קידם בני נוער מצטיינים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות להישגים לימודיים ולמימוש הפוטנציאל שלהם, ויזם והוביל פרויקט לחשיפת החניכים לתכנים חברתיים במקומות שונים בישראל. בשנים האחרונות התנדב בעמותת "בית הגלגלים", בהדרכה ובליווי של בני נוער בעלי שיתוק מוחין. ליהודה תואר ראשון בלימודי תקשורת ומדעי המדינה מהאוניברסיטה הפתוחה ותואר שני בניהול חינוכי עם התמחות בחינוך בלתי פורמלי מאוניברסיטת בר- אילן. הוא מתעניין בקידום נושא נוער בסיכון בישראל.


יעקב קורצוייל

יעקב קורצוייל

יעקב קורצוייל הוא איש חינוך ששימש כרכז אקדמי במכללה האקדמית לחינוך 'חמדת הדרום'. היה שותף לפיתוח מסלול הבנים במכללה מאז הקמתו, ובמסגרת תפקידו היה אחראי על הכשרת מורים מהמגזר החרדי ללימודי ליבה. יעקב למד עשר שנים בישיבת ההסדר 'מעלה אדומים', ובעשר השנים האחרונות הוא מחנך ומלמד גמרא ומחשבת ישראל בישיבת ההסדר 'לב לדעת' בשדרות. ליעקב תואר ראשון ותעודת הוראה בתושב"ע ובתנ"ך, ותואר שני ותואר דוקטור במחשבת ישראל מאוניברסיטת בן גוריון. עבודת הדוקטורט שלו עוסקת במשנתו הדתית של הרב קוק ובאופן שבו כתביו נערכו על-ידי תלמידיו. יעקב מתעניין בפיתוח המכללות להוראה ובשיפור ההכשרות בהן.


מיכאל קרסנר

מיכאל קרסנר

​​מיכאל קרסנר הוא מוזיקאי ואיש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל מגמה ומרכז מוזיקה בישיבה התיכונית המוזיקלית "כינור דוד" של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא. הוא הקים בשיתוף פעולה עם מועצת מטה בנימין את התכנית "מנגנים בבנימין" – תכנית להוראת נגינה בקבוצות קטנות במסגרת בית ספרית, ובמסגרתה נחשפו למוזיקה דרך נגינה בכלים שונים יותר מאלף ילדים. בתפקידו כיועץ מוזיקלי מיכאל פיתח מודל ספירלי ייחודי לחקר מוזיקה ב כיתות ג-ו. כמו כן, בנה אתר תמיכה לעבודות חקר המרכז מידע מוזיקלי רב. למיכאל תואר ראשון בנגינת סקסופון במגמת ג'אז באקדמיה למוזיקה בירושלים ותואר שני בחינוך מוזיקלי ממכללת לוינסקי. מיכאל מתעניין בהרחבת החינוך המוזיקלי ובהנגשת המוזיקה לכל התלמידים.


סיגלית רחמן

סיגלית רחמן

סיגלית רחמן עוסקת בתחום הקיימות והסביבה. שנים ארוכות עבדה במשרד להגנת הסביבה ופעלה להקמת מסגרות הפעולה של המשרד העוסקות בשלטון מקומי וקהילה. במקביל פעלה לפיתוח ולליווי מקצועי של תחום הסביבה העירונית, הקיימות המקומית והשלטון המקומי. לאחר מכן ניהלה את סניף החברה להגנת הטבע בירושלים, שבה הובילה פעילות ופרויקטים חדשים בתחומי שמירת הטבע הפעילה, חינוך במגזר החרדי והערבי, טבע עירוני ושימור אתרים בעיר. סיגלית משתתפת בפרויקטים שונים בארץ ובחו"ל בחומי קיימות וסביבה, והיא יו"ר הועד המנהל של עמותת 'מרחב' לקידום עירוניות בישראל. לסיגלית תואר ראשון ביחסים בין-לאומיים וגיאוגרפיה, ותואר שני במדיניות סביבתית מהחוג לגיאוגרפיה, שניהם מאוניברסיטה העברית בירושלים. סיגלית מעוניינת לפעול לקידום החינוך לקיימות וקהילתיות, בעיקר במערכת הפורמלית.


איציק שחר

איציק שחר

איציק שחר שירת שנים ארוכות בצה"ל. במהלך שירותו פיקד על יחידות שדה שונות בחיל התותחנים ברמת הגדוד והחטיבה, עד לפיקוד על בית הספר לתותחנות שדה בשבטה. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש כראש מחלקת תפיסה, תורה והדרכה של זרוע היבשה. במסגרתו עסק בפיתוח תפיסות אסטרטגיות לבניין הכוח היבשתי, גיבוש וכתיבה של תורות לחימה, והתוויית מדיניות הדרכה תוך שימוש באופני הטמעה חדשניים. לאיציק תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. אציק מתעניין בחיזוק אוכלוסיות מוחלשות ושילובן במערכת החינוך, ובשאיפה למצוינות אישית וחברתית. ​


עשהאל שריר

עשהאל שריר

​​עשהאל שריר הוא איש חינוך, מוזיקאי ויזם. בתפקידו האחרון ניהל את אזור המרכז בעמותת "חינוך לפסגות", והשתייך להנהלת העמותה המורחבת. הוא יזם תכניות חינוכיות, הוביל פתיחת מרכזי פעילות חדשים ולקח חלק פעיל בגיבוש האג'נדה החינוכית של העמותה. עשהאל ניהל יחידת נוער וקהילה במועצה אזורית, הנחה קבוצות מחנכים והורים, יזם והוביל משלחות נוער לחו"ל, אירועים קהילתיים והפקות מוזיקליות. לעשהאל תארי M.mus ו-B.mus במוזיקה מטעם האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, ותואר שני בניהול מערכות חינוך. הוא נגן חליל צד פעיל. עשהאל מתעניין בפיתוח המחקר המדעי כבסיס לגיבוש מערכת החינוך העתידית.


 

ספטמבר 2016 - אוגוסט 2018

מחזור כ"ה

 

נעמה אביטל

נעמה אביטל

נעמה אביטל היא יזמית ומנהלת בארגונים חברתיים ועסקיים. בתפקידה האחרון ניהלה את הפעילות באירופה של חברת Time To Know - חברה בינלאומית המפתחת כלים טכנולוגיים חדשניים להוראה וללמידה. לפני לכן הייתה שותפה לצוות הניהול, האסטרטגיה והפיתוח העסקי של החברה בישראל. בין תפקידיה שימשה נעמה כסמנכ"ל עמותת "חינוך לפסגות", שם עיצבה תכנית ארצית לטיפוח מצוינות אקדמית בפריפריה החברתית והכלכלית בישראל. במסגרת זו פיתחה תכניות הדרכה והערכה וכן תכניות לימודים לפיתוח חשיבה מתמטית ולוגית. במכון ברנקו וייס שימשה כמנהלת פדגוגית ארצית של תכנית "מנהיגות, למידה, חשיבה" – שבה השתתפו אלפי ילדים, בני נוער, מורים ומנהלי בתי ספר. לנעמה תואר ראשון בפילוסופיה ובספרות ותואר שני בספרות עברית, שניהם מהאוניברסיטה העברית. היא מתעניינת ביצירת פלטפורמה המאפשרת השתתפות של הקהל הרחב בחשיבה ובמחקר אקדמי, במיוחד בתחום מדעי הטבע.


חן אהרון

חן אהרון

חן אהרון הוא מורה ומחנך. בתפקידו האחרון שימש במשך שנה כמנהל בית הספר השש-שנתי העל-יסודי הר-טוב. כמו כן שימש כמנהל מלווה להקמת בית הספר הייחודי "פארק המדע" בנס ציונה. במסגרת תפקיד זה עיצב את התפיסה החינוכית ותכנן והוביל תהליכי הוראה ופדגוגיה ייחודית. חן שימש מורה בארה"ב, שם נחשף לשילוב הטכנולוגיה והחדשנות בכיתה ובהתאמת סביבות הלמידה למציאות המשתנה. לחן תואר ראשון בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בסוציולוגיה מחקרית מאוניברסיטת חיפה. הוא בעל תעודת הוראה ובוגר התכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה" בדוד ילין. חן מתעניין בהובלת תהליכי שינוי ולמידה מאתגרת במערכת החינוך המשתנה ככלל, ובהובלת תהליכי שינוי ועיצוב החינוך המקצועי על שלל תמורותיו בפרט.


אלירם אלימלך

אלירם אלימלך

אלירם אלימלך עוסק בחינוך, בטיפול ובשיקום. בעשר שנים האחרונות הוא ניהל הוסטל לנוער בסיכון גבוה עם בעיית התמכרות לחומרים פסיכו אקטיביים בעמותת ע.נ.ב וחסות הנוער. במסגרת תפקיד זה הוביל בנייה של מודל ייחודי לטיפול בהתמכרות תוך שימוש בכלים מגוונים, שהמרכזי שבהם הוא טיפול דרך השטח. בתקופת ניהולו השתתפו חניכיו ב-80 ימי שטח בשנה. כחלק מתכנית זו הוביל אלירם את מסעות ההישרדות הארוכים והמורכבים שנעשו בישראל. כמו כן ריכז אלירם פרויקטים חברתיים בארגון פר"ח. במסגרת עבודתו זכה אלירם בפרס הצטיינות ארצי במעמד ראש הממשלה. לאלירם תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במנהל ציבורי בתכנית למנהלים מאוניברסיטת תל אביב. הוא מתעניין במניעת שימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער בישראל, בפיתוח ומחקר תחום הטבע-תרפיה, ובשילוב מיטבי של נערים ונערות בסיכון בחברה הישראלית.


גיא בן גל

גיא בן גל

גיא בן גל הוא איש חינוך והוראה. בעשור האחרון עבד כמחנך, לימד וריכז את לימודי האזרחות בבית החינוך הניסויי ע"ש רבין בתל מונד, הוביל פעילויות חברתיות ופדגוגיות והיה חבר בצוות המחקר והפיתוח של בית הספר. לצד ההוראה בבית הספר עבד במשך 4 שנים כמרצה ומדריך ארצי במטה לחינוך אזרחי במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ועסק בעיקר בפיתוח השתלמויות ותכניות לימודים בתחום מניעת גזענות וקידום חיים משותפים. לגיא תואר ראשון במדע המדינה בשילוב תעודת הוראה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה. לאחרונה סיים את תכנית אבני ראשה למנהלים מטעם משרד החינוך. גיא מתעניין בהעמקת הדיאלוג בין חלקים שונים בחברה הישראלית באמצעות העשרת היבטים שונים של חינוך פוליטי.


פנינה גל-יעקב

פנינה גל-יעקב

פנינה גל-יעקב היא אשת חינוך ומינהל. היא ניהלה את המחלקה לחינוך מיוחד בעיריית באר-שבע, המעניקה שירותי חינוך מיוחד לכל תושבי הדרום הזקוקים לכך. לפנינה תואר ראשון בחינוך ובמקרא, תואר שני בחינוך ותואר שני נוסף במנהל ומדיניות ציבורית במגמה לניהול מלכ"רים, כולם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. במסגרת לימודיה לתואר דוקטור עסקה במחקר הנוגע להיבטים סוציולוגיים של השיח הטיפולי בשדה החינוך בישראל. פנינה מתעניינת בתהליכים חינוכיים וחברתיים המרחיבים את הגבולות ומאפשרים השתתפות של האוכלוסייה כולה במרקם חברתי צבעוני ורחב, שבו לכל אדם יש מקום משמעותי. מתוך כך היא מבקשת לפעול לצמצום של קבוצות מודרות, בין שעל בסיס חברתי-מעמדי, אתני, סוציו-אקונומי, מגדרי וכדומה, ובין שעל בסיס "מקצועי" – צרכים טיפוליים וחינוכיים ייחודיים.


נועה  הדר

נועה הדר

נועה הדר היא מדענית ויזמית בתחום הביוטכנולוגיה. במסגרת תפקידה כמנהלת מחקר ופיתוח של חברת הזנק לפיתוח מוצרים לטיפול בפצעים כרוניים, הובילה פיתוח של מוצרים משלב הרעיון ועד לשלב הגעתם לייצור ולשוק הבינלאומי. במסגרת היזמויות שהובילה התמקדה במציאת פתרונות חדשניים המשלבים מחקר רב-תחומי לבעיות רפואיות. לנועה תואר ראשון בהנדסה כימית וביולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ותואר שני ושלישי בביו-טכנולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. נועה מתעניינת בהבנת האפשרויות ליצירת שינוי בהתבסס על פלסטיות המוח. היא מתכננת להקים מרכז בחינה ופיתוח של טכנולוגיות ויישומים רב-תחומיים, למטרות שיפור הלמידה, בשילוב עם עבודה מוטורית-קוגניטיבית ומחקרים בתחום מדעי המוח, שיסייע לבתי ספר להתמודד עם תלמידים מגווני צרכים ולקדם אותם.


ליאור הלוי

ליאור הלוי

ליאור הלוי הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את חטיבת הביניים בישיבת "אמי"ת אלירז" בפתח תקווה. בניהולו ליאור שם דגש על פיתוח העוצמות בקרב קהילת באי בתי הספר ועל חתירה לעמידה ביעדים אישיים וקבוצתיים תוך שימוש בכלים אימוניים. ליאור הביא את החטיבה שבניהולו להישגים פדגוגיים משמעותיים ולאקלים חינוכי יוצא דופן תוך מתן שוויון הזדמנויות לתלמידים מן הפריפריה החברתית ולתלמידים יוצאי אתיופיה. לליאור תואר ראשון במזרחנות ובתנ"ך ותואר שני בהיסטוריה, שניהם מאוניברסיטת בר אילן. במשך ארבע שנים שימש שליח המחלקה לחינוך של הסוכנות היהודית בארצות הברית. הוא מתעניין בפיתוח מנהלים וסגלי הוראה ובהעמקת הקשרים בין ישראל לתפוצות.


אֹהד זימרן

אֹהד זימרן

אֹהד זימרן הוא איש חינוך וניהול. בתפקידו האחרון ניהל את הישיבה התיכונית בקרית ארבע. במסגרת זו פעל לעידוד מצוינות לימודית בפרויקטים משותפים עם התעשייה האווירית ועם המחלקה להנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון, לצד בניית מערך של חינוך מיוחד הנותן מענה מיטבי לאוכלוסיות מתקשות רגשית ולימודית. אֹהד שימש בתפקידי חינוך שונים בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, והוא גם מתנדב בסיוע לנפגעי תקיפה מינית בקהילה הדתית. הוא בוגר ישיבת ההסדר בירוחם ובוגר לימודי רבנות בישיבת הר עציון. לאֹהד תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני בתלמוד מאוניברסיטת בר אילן. הוא מתעניין בפיתוח פדגוגיה המתאימה לעידן המודרני ולדור ה-Z.


חנה ימין שרקי

חנה ימין שרקי

חנה ימין שרקי היא אשת חינוך הפועלת בארגונים במגזר השלישי. בחמש השנים האחרונות כיהנה כמנהלת מקצועית של ארגון שלו"ה בירושלים. תפקידה כלל ניהול ופיתוח התכניות החינוכיות והטיפוליות ובניית מערך קשרי הממשל של הארגון. בעבודתה הניעה תהליכים ארגוניים, הקימה מיזמים חינוכיים, ועסקה בבניית חזון ארגוני אסטרטגי מתוך אמונה במחויבות האנושית לפעול לשילוב ולפיתוח מענים לאנשים עם מוגבלות. לחנה תואר ראשון ביהדות ובחינוך מיוחד עם התמחות בהפרעות תקשורת מהמכללה לחינוך "בית וגן", ותואר שני בתכנית שוורץ של הגיל הרך מטעם האוניברסיטה העברית. חנה מבקשת לפעול לקידום מדיניות בתחום שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה הכללית בכלל ובשדה החינוך בפרט, תוך פיתוח שיתופי פעולה מעשיים בין שלושת המגזרים: הממשלתי, העסקי והאזרחי.


אלי ליפשיץ

אלי ליפשיץ

אלי ליפשיץ עוסק בניהול יזמויות חברתיות ועסקיות. הוא שימש כמנכ"ל חברת הזנק בתחום התוכנה לגיל השלישי וכסמנכ"ל תפעול ופיתוח נכסים בקבוצה לחיפושי נפט וגז. אלי הוא ממקימי בית הספר המשותף לדתיים ולחילונים בתל אביב. בתפקידיו הוא מחפש לחבר בין אנשי מקצוע מדיסציפלינות שונות כדי לתת מענה חדש ויעיל לסוגיות עכשוויות. לאלי תואר ראשון ביחסים בין לאומיים, שפה וספרות צרפתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בפוליטיקה של האיחוד האירופי מאוניברסיטת לונד שבשוודיה. הוא מתעניין בהיבטים הארגוניים של מערכת החינוך וביחסי הגומלין שבין קבוצות אינטרסים השונות הפועלות סביבה.


נלי מרקמן

נלי מרקמן

נלי מרקמן היא אשת חינוך והדרכה. בשנים האחרונות עמדה בראש מחלקת ההדרכה של תנועת הצופים העבריים בישראל. במסגרת תפקיד זה הובילה נלי תהליכי שינוי עמוקים ומשמעותיים בנושאים מגוונים, כגון חינוך פוליטי, התמודדות עם תופעת האלכוהול בקרב בני נוער ועיסוק בנושא מגדר ומיניות בריאה. לפני עבודתה בצופים עבדה נלי במכון ון ליר בירושלים ובמרכז אדוה. במסגרת העבודה בון-ליר הייתה נלי שותפה לכתיבת ספר לימוד רב-תרבותי באזרחות לחטיבות הביניים והובילה קבוצות מחקר בנושא מדיניות חינוך בישראל. במסגרת עבודתה במרכז אדוה הייתה נלי אחראית על פיתוח תחום ההדרכה. לנלי תואר ראשון בחינוך ופוליטיקה ותואר שני בחינוך, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. כמו כן היא מדריכה משלחות נוער לגרמניה, מדריכה סדנאות למפגשי יהודים-ערבים ומדריכת טיולים של החברה להגנת הטבע. נלי מאמינה בחינוך הומניסטי ומתעניינת בדרכים לפיתוח החינוך הבלתי פורמלי בישראל.


יובל נבו

יובל נבו

יובל נבו עוסק בחינוך. הוא התגייס לתכנית תלפיות לאחר שנת שירות, ובתפקידו האחרון היה מפקד התכנית. כמו כן עסק רבות בתחום הוראת המחוננים והמצטיינים במערכת החינוך הפורמלית, דרך מעורבות בפעילות האגף למחוננים ומצטיינים, הוראת היסטוריה ומתמטיקה בתיכון שליד האוניברסיטה (ליד"ה) וקידום תכנית "נחשון". הוא מתנדב בעמותת "עלם" בניידת רחוב בכיכר ציון בירושלים. ליובל תואר שני בחקר ביצועים והנדסת מערכות. הוא מתעניין בעבודה פרטנית עם התלמיד במסגרת הכיתה, ובאופן שבו יש לאתגר את התלמידים שלנו.


אפרת פנר

אפרת פנר

אפרת פנר היא אנתרופולוגית סביבתית. היא הייתה מנהלת משותפת של תכנית "ממשק" – תכנית עמיתים לבוגרי דוקטורט שמטרתה ליישם ידע מדעי סביבתי במשרדי הממשלה השונים. כמו כן הייתה עורכת המשנה של כתב העת "אקולוגיה וסביבה", המנגיש את מדעי הסביבה והאקולוגיה למקבלי החלטות, ועסקה בחינוך סביבתי במסגרות חינוכיות שונות ובהוראת מבוגרים. לאפרת תואר ראשון בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה ותואר שני בלימודי סביבה מביה"ס ללימודי הסביבה פורטר, באוניברסיטת ת"א. התזה שלה עסקה בבנייה אקולוגית מאדמה בישראל, ובקהילות המתאגדות סביבה. אפרת מתעניינת בחינוך סביבתי ובחינוך לקיימות, בפרט במודל של גני יער ובתי ספר יער, ובפיתוח כלים להוראת מבוגרים.


סמיר קעדאן

סמיר קעדאן

סמיר קעדאן הוא מטפל ואיש חינוך. הוא עובד כמדריך סופרוויז'ן בשירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) ומלווה יועצים חינוכיים בעבודתם בשדה החינוכי. כמו כן הוא מלמד במכללת דוד ילין ובמכללה האקדמית בית ברל ובמכון האקדמי הערבי, ומשמש בתפקיד ראש לימודי החינוך באותה מכללה. סמיר לקראת סיום הדוקטורט בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים. מחקריו עוסקים בחינוך ובהכשרה בהקשר פוליטי-קונפליקטואלי, בזהות ובחינוך בקרב מיעוטים מתוך השיח הביקורתי הפוסט-קולוניאלי. נושא הדוקטורט שלו: "מטפלים פלסטינים המטפלים ביהודים, תפיסותיהם לגבי הכשרתם, המפגש הטיפולי וזהותם המקצועית." המחקר מתמקד בבחינת יחסי הכוחות והדינמיקה של מיעוט-רוב בחדר הטיפול. סמיר מתעניין בקידום שינוי חברתי ותודעתי בקרב אוכלוסיות מוחלשות דרך חינוך והעמקת הידע בחינוך בקרב חברות ילידיות הנמצאות בתהליכי מעבר.


רביב קרוננפלד

רביב קרוננפלד

רביב קרוננפלד השתחרר מהצבא לאחר שירות של שלושים שנה בחיל המודיעין. בתום השירות החליט להשקיע את מרצו וניסיונו במערכת החינוך. הוא שירת במגוון רחב של תפקידים, החל בתפקידי לחימה ופיקוד, המשך בתפקידים טכנולוגיים וכלה בתפקידים במטה החיל. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש כראש מנהלת צבאית שהייתה אחראית על הובלת שינוי נרחב בתחום המודיעין. לרביב תואר ראשון בהנדסה מהטכניון ומאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל עסקים ומנהיגות מאוניברסיטת תל אביב. הוא מתעניין בשאלה איך מעבירים בית ספר סטנדרטי משיטות למידה פרונטליות שפותחו בימי המהפכה התעשייתית, לשיטות חווייתיות המתאימות למאה ה-21 .


שירלי רוזמן

שירלי רוזמן

שירלי רוזמן בעלת ניסיון בינלאומי של 15 שנים בתחום הייעוץ וההדרכה בעולם ההייטק. בשנותיה במגזר העסקי ניהלה צוותים גלובליים ופרויקטים מורכבים, עסקה בפיתוח עסקי והובילה שינויים ארגוניים. עם שובה משהות של כמה שנים בצפון אמריקה ובאירופה החליטה לצאת לדרך חדשה ולפנות לתחום החינוך. במקביל השתלבה בפעילויות חברתיות שונות בתחומי מנהיגות, מגדר ויזמות חברתית. לשירלי תואר ראשון בכלכלה ובסוציולוגיה מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, הסמכת ניהול פרויקטים PMP ותעודת הוראה באזרחות ומדעי החברה מטעם מכללת בית ברל. שירלי מתעניינת ביצירת מרחבי למידה פתוחים ומגוונים ומעוניינת להשתמש בניסיונה לשם שיפור שיטות הלמידה בבתי הספר


יהודה רוזנברג

יהודה רוזנברג

יהודה רוזנברג הוא איש חינוך. ב-13 השנים האחרונות כיהן כמנהל בשלבי החינוך השונים: אולפנא על-יסודית שש שנתית, בית ספר יסודי (כיתות א-ח), וכפר נוער לתלמידים בסיכון. כמו כן היה שליח חינוך מרכזי מטעם הסוכנות היהודית בדרום אפריקה. האולפנא שניהל קיבלה את אות החסד הארצי של החינוך הממלכתי-דתי ונבחרה לאחד מ-50 בתי הספר הערכיים בישראל, לצד עלייה משמעותית בהישגי בחינת הבגרות. ליהודה תואר ראשון במדעי החברה, תואר ראשון במשפטים ותואר שני בחינוך וביהדות מאוניברסיטת בר אילן. הוא בוגר תכנית הרטמן ומכון עמיאל להכשרת רבנים ומחנכים לקהילות ישראל, ובמסגרתה שימש כרב קהילה בקייפטאון שבדרום אפריקה. יהודה מבקש להתמקד בפריפריה של העם היהודי בארץ ובתפוצות ולהביא בוגרים אלו, המודרים ממרכז העשייה הישראלית, למקום של הובלה, מנהיגות ויזמות.


חיים שמילה

חיים שמילה

חיים שמילה הוא פסיכולוג חינוכי בשירות הציבורי בקרית גת. במסגרת זו הוא מרכז את תחום החינוך המיוחד בעיר. בתפקידו הקודם פעל חיים במשך כעשור בתנועת הנוער "מקום בלב" של ה-Orthodox Union, תחילה בהקמה של סניפים חדשים בשדרות ובקרית גת ולבסוף כרכז מפעלים וחבר בצוות ההנהלה של התנועה. בשיאה של תקופה זו הקים וניהל מסגרת חינוכית בלתי פורמלית שביקשה לשלב בין הכוחות של תנועת הנוער, לצרכים ולכוחות של אחת משכונות המצוקה בעיר. חיים חבר בפורום "תרבות יהודית" בקרית גת ששם לו למטרה לשפר ולחזק את אוכלוסיית העיר דרך אירועי תרבות וחינוך המשמרים זיקה ליהדות במובנה הרחב והמכיל. חיים מתעניין בחיזוק ההבנה הרגשית בקרב תלמידים, צוותי הוראה וניהול, ככלי להשבחת האקלים הבית ספרי והלמידה.


אסף שמר

אסף שמר

אסף שמר הוא איש חינוך והוראה בחינוך הפורמלי והבלתי-פורמאלי. בעבר היה מנהל פנימייה ויחידת קידום נוער "חברת הנוער אשבל", וסגן מנהל בבית ספר טכנולוגי לנוער בסיכון "דשנים". כמו כן הקים מרכז לעידוד יזמות והגברת המעורבות בקרב בני נוער בבית הספר הניסויי "עין כרם", והדריך מסעות של בני נוער ומבוגרים בפולין. לאסף תואר ראשון בחינוך ובהיסטוריה ממכללת בית ברל ותואר שני בהוראה ולמידה ממכללת דוד ילין. הוא מתעניין בפיתוח תהליכי שינוי ושיפור של אופני ההוראה בתיכון בקרב מורים ותיקים, ובהכשרתם של מורים חדשים.


עירית שריג

עירית שריג

עירית שריג היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון הייתה מחנכת ומורה לאזרחות בתיכון בלוד, תיכון "הזדמנות אחרונה" העובד עם תלמידים ערבים ויהודים מתוך תפיסה חינוכית המתמקדת בקשר הבין-אישי בין המורה לתלמיד ובחינוך אמפטי תוך פיתוח מיומנויות רגשיות, חברתיות ולימודיות. כמו כן הייתה עירית מדריכה ארצית במטה לחינוך אזרחי ולחיים משותפים, ובמסגרת תפקיד זה קידמה תכנים העוסקים בחינוך לסובלנות, בפלורליזם, בקבלת האחר ובחיים משותפים. בעברה הייתה עירית יועצת ארגונית ומנהלת משאבי אנוש בחברת היי-טק בינלאומית. לעירית תואר ראשון בסוציולוגיה ובספרות עברית, תואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל-אביב ותעודת הוראה באזרחות ובסוציולוגיה מן האוניברסיטה העברית. עירית מתעניינת בקידום ובפיתוח של חינוך אמפטי ואמפטיה בין מורים לתלמידים, בין תלמידים לבין עצמם ובצוות ההוראה הבית-ספרי.


אילנה  שריג היוז

אילנה שריג היוז

אילנה שריג היוז היא פעילה חברתית בתחום הצרכים המיוחדים. בחמש השנים האחרונות כיהנה כיו"ר "אהדה" – ארגון הורים התומך במשפחות של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בתנועה הקיבוצית. במסגרת תפקידה הובילה תהליכים קהילתיים בקיבוצים ותהליכים לשינוי ולהטמעה של החקיקה בתחום. אילנה הייתה במשך 18 שנה סמנכ"לית משאבי אנוש בתעשייה ויועצת ארגונית עם התמחות בהובלת תהליכים ארגוניים ובליווי מנהלים. לאילנה תואר ראשון בסוציולוגיה ומדע המדינה ותואר שני בסוציולוגיה ארגונית יישומית מאוניברסיטת חיפה. היא מתעניינת בהטמעה של עקרונות האמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלות במערכת החינוך, במינוף של מעורבות הורים במערכת ובחינוך ערכי.