--%>

עמיתים​


מחזור כ"ט

ספטמבר 2020 - אוגוסט 2022

 

ארז אמבר

ארז אמבר

ארז הוא איש חינוך. עד לאחרונה ניהל את בית ספר "רעות" בירושלים – בית ספר על-יסודי משלב. בתפקידו הקודם ניהל את פנימיית בויאר בירושלים. לפני כניסתו לעולם החינוך שירת ארז כ-13 שנים בצבא בתפקידי פיקוד קרבי. ארז היה שותף בהקמת מכינה קדם-צבאית בירושלים, יזם והוביל את הקמת בית ספר "מעיינות", בית ספר יסודי משלב בצור הדסה, והוא שותף בקהילה השוויונית "בראשית" בצור הדסה. לארז תואר ראשון במינהל חינוך ומדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בחינוך יהודי ממרכז מלטון שבאוניברסיטה העברית בירושלים. ארז מתעניין בחינוך דרך עולם הפנימיות, ובפרט בהעמקת השילוב בין המגזרים השונים בהן. כמו כן, הוא מתעניין במודלים של תוכניות לימוד ובתי ספר בין-לאומיים.


השאם בדר

השאם בדר

השאם הוא איש חינוך. בשבע השנים האחרונות ניהל את בית הספר המקיף בכפר חורפיש שבגליל. במסגרת תפקידו פעל לקדם מיזמים שעניינם קיימות אקולוגית וסביבתית. השאם הוא מורה לאזרחות והיסטוריה ובמשך השנים עסק רבות בהדרכה ובהנחיה מקצועית לצוותים ולמחנכים העובדים עם תלמידים בסיכון. להשאם תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בהיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. השאם הוא בוגר תוכנית "צמרות" ותוכנית "מפרש" למנהלי בתי ספר, וכן בעל הכשרה לייעוץ לארגוני חינוך ורווחה. השאם מתעניין בשאלת ההוראה האיכותית ודמות המורה, ובשאלה הנובעת ממנה: "מדוע תלמידים לא אוהבים את בית הספר?".


עדו ברום

עדו ברום

עדו הוא איש חינוך. בשנים האחרונות עבד בבתי הספר של רשת "ברנקו וייס" בבית שמש ובצור הדסה, כחבר צוותי הנהלה, מחנך ורכז. במסגרת עבודתו ניהל עדו יחידה אוטונומית בית-ספרית אשר מתמחה בעבודה עם נוער בסיכון, ליווה מורים והוביל תהליכים חינוכיים חדשניים. לעדו תואר ראשון בכלכלה ולימודי יהדות מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן. עדו הוא בוגר תוכנית "חותם" ובוגר התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. בנוסף, לעדו תעודת מורה דרך והוא מתמחה בעיסוק בזהות יהודית בקרב יהודי התפוצות. עדו מאמין שתפקידו המרכזי של החינוך הוא לעודד את רוח האדם וליצור הזדמנויות לשינוי חברתי מעמיק, והוא מתעניין ביצירת מודלים חינוכיים חדשניים אשר יכולים להוות פריצת דרך ולחולל שינוי בקרב אוכלוסיות מוחלשות.


אבי דאדון

אבי דאדון

אבי הוא איש חינוך וניהול. בחמש השנים האחרונות ניהל את ישיבת אמי"ת נחשון, המציעה מודל חדשני של ישיבה תיכונית אינטגרטיבית. במסגרת פעילותו קידם חדשנות פדגוגית על-ידי שבירת קירות הכיתה והפיכתן למרחב למידה, זאת על מנת לקדם שלושה עקרונות מרכזיים: למידה עצמאית, למידה שיתופית ובחירה בלמידה. עשייה נוספת ביקשה להעצים ולפתח את צוות המורים דרך בתי מדרש ללמידה וצמיחה, עבודה בצוותי מחקר ופיתוח ושימת דגש על המורה כמפתח. אבי החל את דרכו כמחנך ומורה לאזרחות והיסטוריה במקיף הדתי "אוריה" בראשון לציון. לאבי תואר ראשון במדעי המדינה והיסטוריה של המזרח התיכון ותואר שני במדעי המדינה, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. אבי מתעניין בקידום חיבורים בחברה הישראלית בדגש על תוכנית חיים משותפים של יהודים וערבים.


אסף דה פריס

אסף דה פריס

אסף הוא איש חינוך. בתפקידיו האחרונים שימש מורה ורכז של מקצוע מחשבת ישראל בבית הספר קריית שרת בחולון, ומדריך ארצי של המקצוע במשרד החינוך. במסגרת עבודתו במשרד החינוך עסק אסף רבות בהדרכת מורים ובפיתוח השתלמויות ותוכניות לימודים. בעברו עבד גם כמדריך ומטפל סיעודי בעמותת "אלין בית נועם" המפעילה מרכז יום ומערך דיור לאנשים עם מוגבלויות פיזיות ושכליות. לאסף תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ופילוסופיה יהודית ותואר שני בפילוסופיה יהודית, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. אסף מתעניין בחיזוק החשיבה האזרחית והדמוקרטית במערכת החינוך, ובקשר של מקצועות מדעי הרוח בכלל ומקצועות היהדות בפרט, לחיזוק חשיבה זו.


גיא ון-ראלטה גל

גיא ון-ראלטה גל

גיא הוא איש פיתוח והכשרה. הוא שירת מעל 20 שנה בתפקידי שטח וניהול בכיר במערכת הביטחון, ובתפקידו האחרון ניהל את בית הספר המרכזי להכשרות במקום עבודתו. במסגרת זו פיתח גיא תהליכי למידה המפגישים את הלומד בצורה מבוקרת וחווייתית עם כישוריו ואישיותו, במטרה לשכלל את יכולותיו להניע תהליכים אפקטיביים במהלך תפקידו. בשנים האחרונות גיא ריכז תוכנית התנדבות ייחודית במכינה קדם-צבאית, הפועלת לפי מודל המאפשר השתתפות של מתנדבים מרובים ומתחלפים בתוכנית לימוד סדורה. לגיא תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. גיא מתעניין בתהליכי למידה בחינוך הפורמלי המעודדים מפגש של הלומד עם עצמו ועם יכולותיו ובתוך כך יוצרים דיאלוג מכיל ובונה אמון בין הלומד לרעהו, ובהדדיות הנוצרת במפגש אנושי זה כדרך לשינוי חברתי.


שרון וסרמן

שרון וסרמן

שרון היא אשת חינוך. בשנתיים האחרונות עבדה כרכזת הכשרה וליווי בתוכנית "חותם" והייתה אמונה על הכשרתן ושילובן של מורות חדשות בבתי ספר בפריפריה החברתית. בעבר לימדה שרון בבית ספר יסודי בבת ים, ובו מילאה כמה תפקידים, בהם מחנכת כיתה, רכזת פדגוגית וחברת צוות ניהול. כמו כן, שרון עבדה כמדריכה עירונית בתחום פיתוח והטמעה של חדשנות פדגוגית בבתי ספר, בדגש על התאמת הפדגוגיה לחוזקות ולצורכי הצוות החינוכי והתלמידים. לשרון תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב. היא בוגרת התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. שרון מתעניינת בקשר שבין תפיסת חינוך הוליסטית ובין שילוב החינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי, במטרה להוביל לקידום שוויון וצמצום פערים בחינוך.


שירן זהרוני

שירן זהרוני

שירן הוא מורה ומחנך. בחמש השנים האחרונות שימש כסגן מנהל בתיכון עירוני ד׳ בתל אביב. במסגרת תפקידו עסק שירן בפיתוח מקצועי של אנשי החינוך כקהילה מקצועית לומדת ומלמדת, ובהובלת תהליכים ומיזמים פדגוגיים דרך קידום הטמעת שפה פדגוגית אחידה ומתחדשת בבית הספר, בדגש על חיבור בין הציר הפדגוגי, הרגשי והחברתי. לשירן ניסיון בהנחיית קבוצות במסגרות חינוכיות וחברתיות שונות, ובשילוב גישות ומתודות מהחינוך הלא פורמלי בחינוך הפורמלי. שירן בוגר תוכנית ״רביבים״ של האוניברסיטה העברית בירושלים, ובמסגרתה סיים תואר ראשון במקרא ותואר שני בלשון עברית. כמו כן הוא בוגר התוכנית להכשרת מנהלי בתי ספר מטעם אבני ראשה. שירן מתעניין בהקמת בית ספר שייתן מענה מיטבי למגוון רחב של תלמידים במטרה להצמיח חברה רגישה לשוֹנוּת ולייחוד של הפרטים בה.


הלן יאנובסקי

הלן יאנובסקי

הלן יאנובסקי היא קולנוענית העוסקת בקולנוע תיעודי. סרטה ״מועדון אגרוף ירושלים״ (2015) הוקרן בפסטיבל הקולנוע ירושלים, וסרטה הקצר ״הילד מ-H2״ הוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין (2017) ובפסטיבלים רבים נוספים בעולם. במסגרת עבודתה הובילה פרויקטים תיעודיים שנעשו עם בנות ובני נוער בקהילות מוחלשות, ויצירותיהם הגיעו להקרנות פומביות בארץ ובחו״ל. להלן תואר ראשון בתיאטרון מאוניברסיטת תיאטרון וקולנוע ע"ש שותא רוסתוולי מטביליסי, גאורגיה, ותואר שני בקולנוע מאוניברסיטת תל אביב. הלן רואה במדיום תיעודי כלי לפיתוח יכולות התבוננות בסביבה ואמצעי להבעה וצמיחה אישיים. היא מבקשת ללמוד ולפתח מודלים שונים שבהם מתקיים מפגש בין חינוך לקולנוע ואמנות, בדגש על קידום כישוריהם והתפתחותם של בנות ובני נוער מקרב אוכלוסיות מוחלשות.


דפנה יבין

דפנה יבין

דפנה היא משפטנית. היא עבדה במגזר הציבורי, ובתפקידה האחרון שימשה כפרקליטה ממונה על עניינים פליליים בפרקליטות מחוז תל אביב. דפנה התנדבה שנים רבות במרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, וכן העבירה שיעורים למניעת אלימות מינית ואלימות ברשת האינטרנט בבתי ספר, במיזם משותף של משרד החינוך ומשרד המשפטים. לדפנה תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני נוסף במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן, לדפנה תעודת הוראה ממכללת סמינר הקיבוצים. דפנה מתעניינת במניעת אלימות מכל סוג שהוא בין בני נוער בבתי הספר, בין היתר באמצעות שילוב כלים מעולם המשפט ומעולם החינוך.


עמית כיתאין

עמית כיתאין

עמית הוא פעיל חברתי. עיקר פעילותו הוא לקידום זכויות אדם וזכויות חברתיות בנגב. בתפקידו האחרון ניהל עמית את מרכזי הזכויות החברתיות (מז"ח) הפועלים בחסות המכללה האקדמית ספיר, ושימש כמרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה. במסגרת זו פעל עמית גם לקידום זכויותיהן של אוכלוסיות שונות: מעוטי הזדמנויות, קשישים ומתמודדי נפש. כמו כן היה שותף להקמת מרכזי זכויות בשדרות, באופקים, בבאר שבע וברהט והכשיר תושבים וסטודנטים רבים בתחום. לעמית תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהמכללה האקדמית ספיר ותואר שני בעבודה סוציאלית בהתמקדות בזכויות ופיתוח קהילתי מאוניברסיטת מקגיל במונטריאול. עמית מתעניין באופן שבו זכויות אדם עשויות להפוך לכלי להגברת אקטיביזם חברתי, ובהתפתחותן של תנועות חברתיות.


שרה לבנון

שרה לבנון

שרה היא אשת חינוך והוראה. בשנים האחרונות ניהלה את התיכון באולפנת ראש צורים ובאולפנת צביה כוכב יעקב. שרה הובילה עם צוות האולפנה פיתוח תוכניות חדשניות ללמידה מפעילה, שיתופית ורלוונטית, ויצרה שיח פדגוגי המבקש ליצור תנועה ולחולל שינוי פנימי באקלים הבית-ספרי. לשרה תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בלימודי יהדות. שרה מתעניינת בתהליכים המעודדים את פיתוח מכלול האישיות: הנפשי, החברתי והקוגניטיבי, ומציאת הסדירויות הבית-ספריות להטמעת תהליכים אלו.


סלאח מוחסן

סלאח מוחסן

סלאח הוא פעיל חברתי. פעילותו מתרכזת בזכויות אדם ובקידום שוויון זכויות. בתפקידו האחרון ניהל את מחלקת המידע והמחקר בארגון זכויות האדם "גישה". במסגרת זו היה אחראי על איסוף, עיבוד וניתוח של מידע לגבי תחומי החיים הרבים ברצועת עזה המושפעים מההגבלות על חופש התנועה – חינוך, בריאות, כלכלה ותשתיות אזרחיות. לפני כן ניהל את מחלקת התקשורת והפעילות הציבורית בארגון "עדאלה", ובמסגרתו היה אחראי על גיבוש והפצה של מסרי הארגון ועל גיבוש ויישום של אסטרטגיה תקשורתית למאבק באפליה ולקידום שוויון לאזרחים הערבים בישראל. לסלאח תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה. הוא בוגר תוכנית מנהיגים לדמוקרטיה של אוניברסיטת סירקיוז בארה"ב, והתוכנית לפיתוח מנהיגות בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בארה"ב. סלאח מתעניין ביחסי הגומלין בין שלושה מהגורמים המשפיעים ביותר על החינוך – בית הספר, ההורים והרשות המקומית, ושואף ללמוד כיצד אפשר להגביר את התיאום ושיתוף הפעולה המיטיב בין גורמים אלו.


מירה מונייר

מירה מונייר

מירה היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת שותפה בתוכנית לימוד משותף בין בתי ספר מזרמי החינוך השונים במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח). במסגרת תפקידה הניעה תהליכים אזוריים לקידום שותפויות חינוכיות בין בתי ספר של קבוצות שונות בחברה הישראלית, הכשרות של מורים ומנהלים וגיוס שותפים ברשויות מקומיות ובמשרד החינוך. למירה ניסיון רב בהנחיית קבוצות, בפיתוח משאבי הוראה דו-לשוניים, ובהפגשת מנהלים, מורים ותלמידים יהודים וערבים. למירה תואר ראשון בחינוך ואנגלית, תעודת הוראה מסמינר הקיבוצים, ותואר שני בניהול מוסדות ציבור, חברה וממשל מהמרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה. היא בעלת תעודת הנחיית קבוצות רב-תרבותיות וקבוצות העוסקות במיניות. מירה מתעניינת בקידום ובשיפור החינוך בחברה הערבית באמצעות קמפוסים משותפים של קבוצות מזרמי חינוך שונים, תוך שמירה על זהותן והתאמה לצרכים של הקהילות המגוונות.


ריקי סיטון

ריקי סיטון

ריקי היא אשת חינוך וניהול. בתפקידה האחרון ניהלה את פרויקט "חברותא" וריכזה את קבוצת הנשים בתוכנית "משפיעים". בשנים האחרונות גם עסקה בהנחיית קבוצות בין-מגזריות, ובעבר הקימה וניהלה גני ילדים ברחבי הארץ והייתה מורה מקצועית ומחנכת בבתי ספר בחדרה ובתל אביב. כמו כן, ריקי הקימה והפעילה בתים חמים ומועדוניות נוער ביפו, ברמלה ובלוד. לריקי תואר ראשון במינהל עסקים מהמכללה האקדמית אונו ותואר שני במינהל עסקים ממכון לב. ריקי מתעניינת בחיים משותפים ובחיבורים בתוך החברה הישראלית.


עידו  עמר הדני

עידו עמר הדני

עידו הוא איש חינוך, ידיעת הארץ וניהול. בתפקידו האחרון עמד בראש המרכז למנהיגות על שם מיכאל גל ובראש מכינת הנגב במדרשת שדה בוקר. במהלך תפקידו יזם והקים שלוחה נוספת בקיבוץ חולית, ובית מדרש חברתי למשוחררי שירות צבאי ולאומי בשם "דרומה". בעבר ניהל את אזור המערב התיכון של תנועת הצופים בארה"ב וריכז את תוכניות הקיץ של תנועת "יהודה הצעיר". לעידו תואר ראשון בחינוך על-יסודי, בהתמחות בלימודי ארץ ישראל וגאוגרפיה ממכללת בית ברל, תעודת מורה דרך של משרד התיירות ותואר שני בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן. עידו מבקש להעמיק את תפיסת האחריות האישית והחברתית בתוך החינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי דרך התנסות, עשייה ולימוד עצמאיים.


לאה פישהוף

לאה פישהוף

לאה פישהוף היא יזמת ופעילה חברתית. בשנים האחרונות עסקה בקידום תעסוקתי באוכלוסיית פריפריה חברתית. בעבר עסקה לאה בליווי וייעוץ לעסקים ולמשפחות. בשנים האחרונות היא מתמקדת בקידום נשים ובנות דרך קידום תעסוקתי ועידוד לעצמאות כלכלית והשכלה איכותית. במסגרת זו הקימה וניהלה בעמותת "שלבים" תוכנית לקידום תעסוקתי לצעירות במגזר החרדי. ללאה תואר ראשון בחינוך ממכללת הרצוג ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. לאה מתעניינת בהרחבת אפשרויות הבחירה של צעירות ובהנגשת מודלים תעסוקתיים איכותיים ככלי אפקטיבי לשינוי חיובי.


דביר קלי

דביר קלי

דביר הוא איש חינוך ויזם חברתי. בתפקידו האחרון שימש כמנהל בכיר בארגון "השומר החדש" והוביל את תוכניות הצעירים של הארגון. במסגרת תפקיד זה פעל דביר להעמיק את יסודות החינוך החקלאי, ההתיישבות, הקשר לאדמה והעצמת האומץ האזרחי בקרב משתתפי התוכניות השונות. כחלק מתפקידו ניהל את פורום עמל"י - הפורום הארצי לתוכניות בוגרי צבא לחינוך וחקלאות והקים את תוכנית קמ"ח - "קהילות מחנכים וחקלאים" במועצה האזורית אשכול. כמו כן, דביר יזם והוביל כמה תוכניות הפועלות במגזרים שונים בחברה הישראלית, בהן תוכנית העצמה לנשים בדואיות בנגב ושילובן בתעסוקה בשיתוף עמותת ינאביע, ותוכנית ללימודי חקלאות אקולוגית בשיתוף מכללת ספיר והגן הבוטני בירושלים. לדביר תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית ממכללת ספיר ותואר שני בייעוץ ארגוני וסוציולוגיה ארגונית מאוניברסיטת בר-אילן. דביר מתעניין בחיבור שבין עולם התאוריה והרוח לעולם היצירה והמעשה, ובאופן שבו חיבור זה עשוי לבוא לידי ביטוי בבניית מסגרות חינוכיות מבוססות משימה לצעירים ולצעירות בארץ.


יניב יוסף קקון

יניב יוסף קקון

יניב הוא איש חינוך העוסק בתחום החינוך הבלתי פורמלי. במסגרת עבודתו כמנהל תחום תנועות הנוער באשדוד, הגה את המודל "יחד בונים חברה" להפעלת החינוך הבלתי פורמלי ברחבי הארץ, הקים את מחלקת הקהילה במכון לחינוך דמוקרטי, היה ממייסדי התוכנית האקדמית "שבילים" לאנשי חינוך פורצי דרך במכללת קיי, וניהל את המחלקה לפוליטיקה מקומית וארגון קהילתי במכון שחרית. יניב הוא ממקימי תנועת אשדודים, ובתפקידו האחרון שימש כיו"ר התנועה וכחבר מועצת העיר אשדוד ומחזיק תיק הנוער, הצעירים והצרכים המיוחדים מטעמה. ליניב תואר ראשון בחינוך, היסטוריה וספרות ותעודת הוראה ממכללת סמינר הקיבוצים, ותואר שני במדיניות החינוך וחינוך דמוקרטי מאוניברסיטת תל אביב. יניב מתעניין בחינוך לאזרחות פעילה תוך חיבור בין קבוצות מגוונות בחברה הישראלית בשדה הקהילתי והפוליטי.


אמנון רבינוביץ

אמנון רבינוביץ'-רשף

אמנון הוא איש חינוך ופעיל חברתי ירושלמי. הוא שימש כמנהל חטיבת הביניים "זיו ומרקס" בירושלים. בתפקידו האחרון היה ממובילי התוכנית לאיתור וטיפוח העתודה הניהולית של בתי הספר בירושלים ומהמייסדים של מרכז החדשנות החינוכית בשכונת הקטמונים. בעברו היה אמנון מנכ"ל תנועת "התעוררות בירושלים" והוא ממייסדי תנועת המורים החדשה וממנהיגי המחאה החברתית. את דרכו החינוכית התחיל בעבודה עם נוער נושר בירושלים ובניהול מרכז הלמידה "יובלים" לנוער בסיכון. לאמנון תואר ראשון במדע המדינה ופילוסופיה ותואר שני במדיניות ציבורית, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. אמנון מתעניין בקידום גישות הומניסטיות במערכת החינוך הציבורית ובתהליכי שינוי פדגוגיים המובלים ברוח זו בתוך בתי הספר.


נתן רובין

נתן רובין

נתן הוא מנהל ויזם חברתי חינוכי. בעשור האחרון שימש בתפקידי ניהול וייעוץ ברשויות המקומיות ובמגזר השלישי. בין תפקידיו ניהל את יחידת הנוער ולאחר מכן את אגף האסטרטגיה בעיריית נתיבות. כמו כן, שימש כיועץ עצמאי וכמנכ"ל עמותת "מגשימים ביחד". בתפקידיו השונים הקים פרויקטים חברתיים, ופיתח תוכניות אסטרטגיות בחינוך, ובכלכלה ובהתחדשות עירונית, במגמה לצמצם פערים בחברה דרך שינוי תודעה, בניית אמון ויצירת חיבורים בשילוב חשיבה אסטרטגית ורב-תחומית. לנתן תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית ממכללת ספיר, תואר שני בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת תל אביב, ותעודת יועץ ארגוני. הוא מתעניין בהשפעתן של הרשויות המקומיות על חדשנות חינוכית ושינוי חברתי באמצעות מערכות חינוך מוניציפליות.


תמר שימי

תמר שימי

תמר היא אשת חינוך, מנחת קבוצות ומגשרת. בשנים האחרונות הובילה תוכניות לחינוך רפואי רפלקטיבי במרכז לחינוך רפואי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שבהן השתתפו סטודנטים לרפואה, רופאים ומתמחים. כמו כן היא חברה בוועדת הקבלה של בית הספר לרפואה. תמר היא ממקימי עמותת "איל"ה", הפועלת לסייע לבעלי תסמונות הקשורות לפעולת בלוטת האדרנל בקיום אורח חיים תקין. בעבר הייתה תמר חברה בוועדת החינוך בעיריית באר שבע, הנחתה קבוצות הורים, יזמה תוכניות ללימוד גישור. כמו כן, הייתה מחנכת ומורה למדעים בבתי ספר יסודיים בעיר. לתמר תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים ממכללת חמדת הדרום ותואר שני במינהל, חברה ומדיניות החינוך מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. תמר מאמינה בנחיצותה של רפלקציה מתמדת, אישית וקבוצתית, כמרכיב מרכזי בכל פרופסיה, ומתעניינת בפיתוח פרופסיונליות רפלקטיבית, בפרט בחינוך הרפואי.


 

מחזור ל'

אוקטובר 2021 - אוגוסט 2023

 

קרן אפלבאום ריף

קרן אפלבאום ריף

קרן היא מנהלת ויזמת קהילתית וחברתית. הייתה בין מייסדי "בית פרת - מדרשה ישראלית", ועבדה בה יותר מעשור. במסגרת זו פיתחה את תוכניות בית המדרש לצד פיתוח הקהילה, החזון והמבנה הארגוני של המדרשה. במטרה ליצור מוסדות משמעותיים לציבור היהודי בישראל שמבקש לחיות 'על הרצף', פעלה קרן בשנים האחרונות גם להרחבה ולביסוס של תפיסת בית הכנסת כמוסד קהילתי מרכזי, הובילה את היוזמה לקריאת מגילת העצמאות בטעמים והקימה את "בית המדרש לחינוך יהודי" בבית פרת. לקרן תואר ראשון במחשבת ישראל ותואר שני בחינוך יהודי – שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים, והיא בוגרת בית המדרש לרבנות ישראלית. היא מתעניינת בפיתוח מודל בית-ספרי שנוגע בחינוך היהודי באופן שחורג מן החלוקה הדיכוטומית שבין דתיות לחילוניות ויאפשר תנופה לחיים יהודיים וישראליים משמעותיים.


אוהד הופמן

אוהד הופמן

אוהד הוא איש חינוך, טיפול ואמנות. בשנים האחרונות ניהל את חטיבת הביניים בבית הספר מקיף גילה בירושלים. בתפקידו הוביל מיזמים פדגוגיים, חברתיים ורגשיים, עסק בפיתוח מודלים חדשניים של הוראה חווייתית, וביסס יחד עם שותפיו להובלה שפה בית-ספרית ייחודית לתפירת חליפה אישית לכל תלמידה ותלמיד. בתפקידו הקודם ייסד וניהל את "מרכז הצמיחה" - מרכז טיפולי פנים בית-ספרי המספק מענה רגשי לתלמידי בית הספר ומהווה מרכז להכשרה מקצועית למטפלים רגשיים. מודל זה אומץ לאורך השנים בבתי ספר נוספים ברחבי העיר. ‏‏לאוהד תואר ראשון מן המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל, תואר שני במנהל מערכות חינוך מן המרכז ללימודים אקדמיים, והוא בוגר קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. כמו כן, לאוהד תעודת מטפל במסלול לטיפול באמנות במכללת דוד ילין ותעודת מנחה קבוצות מטעם מכון צפנת. אוהד מעוניין לעסוק בהבניית השיח הפדגוגי-טיפולי בעבודה עם מתבגרים ובפיתוח המערכת הבית-ספרית כמרחב פוטנציאלי להתפתחות רגשית ולגילוי עצמי.


איתי וייס

איתי וייס

איתי הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את התיכון בישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות וליווה מובילים פדגוגיים מטעם הרשת. במסגרת פעילותו פיתח והוביל שפה פדגוגית חדשנית – "בינה", שמבקשת לחולל למידה המעצבת זהות באמצעות חיבור כלל ההיבטים החינוכיים, הרגשיים והפדגוגיים לכדי שפה חינוכית שלמה וקוהרנטית. זאת, בדגש על שלושה עקרונות מרכזיים: פיתוח לומד עצמאי, למידה שיתופית ולמידת עומק. לאיתי תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות ותואר שני בחינוך, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן, והוא בוגר קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. איתי מתעניין בהפיכת בית הספר למרחב של צמיחה אישית, באמצעות פיתוח של תהליכי הלמידה וההערכה, לצד ההיבטים החברתיים והרגשיים.


טליה זורוף

טליה זורוף

טליה היא אשת חינוך. בשלוש השנים האחרונות שימשה כרכזת מערך המב"ר והאתגר בתיכון הראל במבשרת ציון וכחברת הנהלה בבית הספר. כחלק מתפקיד זה הייתה שותפה להקמתה וניהלה את השלוחה הטכנולוגית החדשה של בית הספר, שכללה פתיחת אפיקים תעסוקתיים עבור תלמידי האתגר בתיכון. במסגרות אלו פעלה טליה לקידום המענה המדויק של צורכי תלמידי המב"ר והאתגר בתיכון ופתיחת הזדמנויות חדשות עבורם, וכן הרחבת המענים שמעניק התיכון לאוכלוסיות התלמידים המוחלשות הגרות ביישוב. לפני כן שימשה כרכזת שכבה. לטליה תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ובפילוסופיה יהודית מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במדיניות ציבורית מן האוניברסיטה העברית בירושלים. טליה מבקשת לפעול למען מתן מענים לתלמידי המב"ר והאתגר וביצירת מסגרת הכשרה אקדמית ומעשית למורים ומחנכים המלמדים בכיתות אלו.


ליאור ז

ליאור ז'ורנו-חפץ

ליאור היא יזמית חברתית ומנהלת. בתפקידה האחרון שימשה כמנכ"לית עמותת "תוצרת הארץ" המקימה קהילות אקטיביסטיות של סטודנטים וצעירים בפריפריה הגאו-חברתית של ישראל. במסגרת זו הקימה ליאור קהילות סטודנטים במגוון רשויות מקומיות המגיעים מן הקשת הרחבה של החברה הישראלית: חילונים, דתיים, ערבים וחרדים. כמו כן, בפעילותה כחלק מן העמותה קידמה ליאור הקמת תשתיות חינוך, תרבות, תעסוקה ודיור לצעירים ולמשפחות צעירות ביישובים שבהם היא פועלת. לליאור תואר ראשון במדעי ההתנהגות מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו, תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני מהמכללה למינהל, והיא בוגרת תוכנית מעוז. ליאור מבקשת לפעול למען צמצום הפער בין פריפריה למרכז דרך שיפור המענה של הרשויות המקומיות בפריפריה לצרכיהם של צעירים, תוך יצירת תשתית קהילתית.


עובור טאהא-ריזק

עובור טאהא-ריזק

עובור היא עובדת סוציאלית. בתפקידה האחרון כמנהלת מרכז קהילתי בחברה למתנ״סים ביישוב יפיע עסקה בקידום תרבות, אמנות, התנדבות ותוכניות חינוך בלתי פורמלי, וניהלה חדרי מצב לשעת חירום, לרבות בעת משבר הקורונה. נוסף על כך כיהנה כסגנית יו"ר פורום המנהלים הערבים והשתתפה בפורומים ארציים לקידום החוסן הקהילתי בחברה הערבית. לפני כן עבדה עובור כמנחה יישובית קהילתית מטעם משרד העבודה והרווחה וייעצה ל-21 יישובים ערבים בתוכנית "עיר ללא אלימות" של משרד הפנים, וכן הדריכה סטודנטים לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה ובמכללת תל-חי במגמה הקהילתית. לצד עשייתה הסוציאלית והאקדמית, עובור כיהנה כחברת הנהלה בארגון "עו"סים שלום" והובילה והנחתה בארגונים לקידום חיים משותפים. לעובור תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה, והיא בוגרת בית הספר נווה שלום להנחיית קבוצות קונפליקט. עובור מעוניינת לפעול למען המיתוג החברתי והתיירותי של יישובים ערבים ולהקים יישובים תאומים ערביים-יהודיים במטרה לחזק את תחושת השייכות המקומית ולשפר את המעמד החברתי-כלכלי של יישובים אלו.


נעמי טולדנו קנדל

נעמי טולדנו קנדל

נעמי טולדנו קנדל היא אשת דוברות ותקשורת. בתפקידה האחרון שימשה כדוברת בית הנשיא בכהונתו של הנשיא העשירי ראובן (רובי) ריבלין. בתפקיד זה הייתה שותפה בהובלת היוזמה של בית הנשיא ברוח תוכנית ״תקווה ישראלית״ להעמקת השותפות בין כל שבטי החברה הישראלית. את דרכה המקצועית החלה בחטיבת דובר צה״ל, ובה שירתה במגוון תפקידים מול התקשורת הישראלית והבינלאומית ועסקה בניהול המטה הארגוני של היחידה. נעמי עסקה גם בהפקת חדשות בסוכנות הידיעות הבינלאומית AP בארץ ובחו"ל, שם רכשה כלים מגוונים לעיצוב מסר תקשורתי בעידן החדשות המתפרצות. לנעמי תואר ראשון בספרות כללית והשוואתית ובתקשורת ועיתונאות מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב. היא מתעניינת בקידום שינוי חברתי-ישראלי באמצעות בניית פלטפורמה לשירות המותאם לכל נערה ונער לאחר שנות התיכון, ובקידום תקופת השירות הצבאי, הלאומי והאזרחי כמנוף לצמצום פערים בין-שבטיים והיכרות בין כל חלקי החברה בישראל.


דוד כלף

דוד כלף

דוד הוא איש חינוך הפועל במסגרות החינוך הבלתי פורמלי. בתפקידו האחרון ניהל את "בית מיתר" - פנימייה פוסט-אשפוזית לילדים ונוער חרשים וכבדי שמיעה. בתפקידו זה הוביל תהליכי פיתוח צוותיים-קבוצתיים לצד פיתוח אישי של החניכים בתוך המסגרת ומחוצה לה. לפני כן שימש דוד כסגן מנהל בפנימייה הטיפולית "יובלים", שם פעל להעצמת החניכים על-ידי פיתוח ושכלול של שאיפותיהם ומסוגלותם, העלאת אחוזי הגיוס בקרב החניכים, ומציאת מסגרות ותוכניות המשך לבוגרי הפנימייה. לדוד תואר ראשון בחינוך ממכללת בית ברל ותואר שני בניהול מערכות חינוך ומנהיגות חברתית מאוניברסיטת בר-אילן. את דרכו המקצועית מובילה התפיסה שלכל אחד צריכה להינתן הזדמנות שווה להצלחה, והאמונה בחשיבות הקשר האישי שבין איש החינוך לחניכיו על-ידי מתן מעטפת אישית. דוד מבקש לפעול למען הגברת השילוב בין האקדמיה לשטח בשדה החינוך על-ידי פיתוח תוכניות הכשרה מקצועיות לצוותים בחינוך הבלתי פורמלי.


חגי לביא

חגי לביא

חגי הוא איש חינוך ופעיל חברתי. בתפקידו האחרון שימש כראש המטה של השרה לחיזוק וקידום קהילתי. לפני כן היה ראש תחום מנהלים באבני ראשה וסגן המנהלת בבית הספר בויאר בירושלים, שבו היה שותף לתהליך שינוי פדגוגי וחבר במעבדה לפדגוגיה מוטת עתיד של משרד החינוך. כמו כן, חגי היה שליח בקהילת בית תפילה בבולטימור, ארה"ב, ובעבר כיהן כסגן ראש אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. לחגי תואר ראשון בהיסטוריה ומדע המדינה ותואר שני בחינוך יהודי, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. הוא מתעניין בשיטות הוראה והערכה חדשניות ובמבנה משרת המורה והתאמת אלו למאה ה-21, כדי שיהוו חלופה לשיטות הקיימות כיום במערכת החינוך הישראלית.


עינת לוי

עינת לוי

עינת היא אשת חינוך. בתפקידה האחרון שימשה כמנחת תורה שבעל פה (תושב"ע) במחוז מרכז של החינוך הממלכתי-דתי במשרד החינוך, וכמדריכה ארצית לתושב"ע. במסגרת תפקיד זה יזמה את הקמתו ופיתוחו של אגף תושב"ע בתוך המחוז, מתוך ראיית המקצוע כתחום דעת המעצב זהות והתורם לחוסן התלמידים, ומתוך הרצון לאתגר תפיסות שהתקבעו במהלך השנים בחינוך הפורמלי. כמו כן, הייתה אחראית לניהול צוות ההדרכה של מקצוע התושב"ע, לפיתוחם המקצועי של המורים לתושב"ע במחוז ולפיתוח תוכניות מחוזיות וחומרים פדגוגיים. לפני כן הייתה עינת מורה לתלמוד ועבדה בחברה למתנ"סים כמנהלת אגף ארץ מורשת במתנ"ס נווה אליהו בראשון לציון. לעינת תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל ותואר שני בתלמוד, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן, והיא בוגרת תוכנית "פתיחתא" ללימודי גמרא ב"מתן" – מכון תורני לנשים. עינת מתעניינת באופן שבו תחומי הדעת מסייעים בגיבוש הזהות והחוסן האישי של התלמידים, בלמידה רגשית-חברתית (SEL) ובפדגוגיה חדשנית המותאמת לצרכים השונים והמשתנים של התלמידים והמורים.


רועי ליפשיץ

רועי ליפשיץ

רועי הוא איש חינוך. בתפקידו האחרון ניהל את בית הספר צין במדרשת בן גוריון בנגב. במסגרת זו הוביל את יוזמת "כוחות הלמידה" שנועדה לקדם הוראה וחינוך מוכוונים ומותאמים למאה ה-21 . לפני כן עבד כמחנך בבית הספר וניהל את הפנימייה של התיכון לחינוך סביבתי. רועי מאמין בשילוב בין החינוך הפורמלי לבלתי פורמלי מתוך אמונה שחינוך טוב הוא חינוך הרואה את כל צדדיו של האדם. לרועי תואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה, ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. כמו כן, רועי הוא בוגר קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. רועי מתעניין באופן שבו יש להגדיר את מטרות החינוך ולעצב את המערכת הבית-ספרית כך שתוכל להגשימן.


מיה מורג

מיה מורג

מיה היא אשת חינוך הפועלת בעולם היהודי המתחדש בארץ ובארה"ב. בתפקידה האחרון ניהלה את פיתוח התוכן בבית הספר לשליחות של הסוכנות היהודית והייתה אחראית על פיתוח תכנים והכשרת השליחות והשליחים לשליחותם בעולם היהודי. בתפקידיה הקודמים ניהלה מיה את מחלקת החינוך בארגון בינ״ה והייתה שליחת הסוכנות היהודית לקהילה היהודית בסינסינטי, אוהיו, שבה הייתה אמונה על פיתוח ויישום של אסטרטגיה קהילתית של "חינוך לישראל". בין שאר תפקידיה, מיה לימדה, הנחתה והרצתה בתחומי היהדות והחברה הישראלית בארץ ובעולם. למיה תואר ראשון בסוציולוגיה ותקשורת מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדעי היהדות ממכון שכטר בירושלים. היא מבקשת לחקור אפשרויות שונות ליצירת מרחבים של בירור זהות וקידום שיח דיאלוגי במערכת החינוך.


ענת מעוז

ענת מעוז

ענת היא מחנכת ומנהלת הפועלת לקידום שוויון מגדרי בחינוך. בתפקידה האחרון הובילה את הקמתה של חטיבת הביניים של התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות (יאסא) וניהלה אותה. ענת מאמינה כי גיל חטיבת הביניים הוא פרק זמן משמעותי שבו מתעצבת דמותו של האדם. ניהולה הונע מהרצון לאפשר לתלמידים להבנות את זהותם דרך התבוננות פנימה והחוצה לצד עבודה שיתופית, בחירה ולמידה מתוך הנעה עצמית. לפני ניהול חטיבת הביניים של יאסא הייתה ענת מורה לביולוגיה, מדריכה בכיתות מחוננים ומדריכת טיולים. לענת תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני בזואולוגיה, שניהם מאוניברסיטת תל אביב, והיא בוגרת קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. ענת מעוניינת להעמיק את ההבנה בממשק שבין ביולוגיה לחינוך: כיצד חקר המוח תורם לחינוך, וכיצד הממשק שבין ביולוגיה לחינוך מתקשר לאינטליגנציה רגשית וחברתית.


רונה עמרם נתיב

רונה עמרם נתיב

רונה היא אשת חינוך וניהול. בתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ"לית מרכז "לחיות יחד", הפועל לקידום חברה משותפת מתוך תפיסת המגוון התרבותי בישראל כנכס. במסגרת תפקיד זה הייתה אמונה בין היתר על קשרי ממשל, פיתוח אסטרטגי ובניית שותפויות. את דרכה החינוכית החלה רונה בעבודה עם נוער בסיכון בבת-ים במסגרת "מודל בת-ים לחינוך אישי" של המכון הדמוקרטי. בהמשך דרכה הקימה וניהלה את מחלקת הנוער בבאר יעקב וכיהנה כחברת מועצת העיר חולון וכיושבת ראש הוועדה לנוער וצעירים בעיר. לרונה תואר ראשון במדע המדינה וניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בסוציולוגיה, במסלול לארגוני שינוי חברתי מאוניברסיטת תל אביב. רונה מתעניינת בחינוך לאקטיביזם חברתי ולמעורבות פוליטית תוך מפגש והיכרות עם מגוון הקבוצות בישראל.


עומר פיקהולץ

עומר פיקהולץ

עומר הוא איש חינוך, מנהל ויזם. לאחר שמילא תפקידי שטח שונים בתנועת הנוער נוע"ם (נוער מסורתי), שימש כמזכ"ל התנועה. לאחר מכן שימש כסמנכ"ל המינהל הקהילתי יובלים בירושלים וניהל את רשת המתנ"סים בדרום מערב העיר. בשנים האחרונות יזם, הקים וניהל מלונות אורבניים לתיירים עצמאיים בישראל, וליווה יזמים בתחום התיירות בארץ ובעולם. לעומר תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן. הוא מבקש להביא לשינוי עומק בתפיסות המגדריות בחברה הישראלית באמצעות תהליכים חינוכיים וקידום שינויים רלוונטיים בתפיסות הארגוניות והתעסוקתיות במגזר הציבורי והעסקי שישפיעו על שוויון ההזדמנויות בחברה הישראלית.


טלי פרלסון

טלי פרלסון

טלי היא אשת חינוך וייעוץ. בתפקידה האחרון ניהלה את בית הספר היסודי הקהילתי ביישוב תקוע, המשותף לתלמידים חילונים ודתיים. לאורך השנים מילאה תפקידים מגוונים בהוראה בתיכונים, בייעוץ חינוכי ובייעוץ ארגוני בתחום החינוך. לטלי תואר ראשון בספרות עברית, תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שני נוסף בייעוץ ארגוני במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, שלושתם מן האוניברסיטה העברית בירושלים. נוסף על כך, טלי היא מנחת קבוצות מוסמכת ובוגרת התוכנית לייעוץ ופיתוח ארגוני בשיטה פסיכואנליטית-מערכתית, והיא בוגרת קורס ההכשרה למנהלי בתי ספר מטעם מכון אבני ראשה. טלי מתעניינת בתרומה של הפסיכואנליזה למערכת החינוך ולבעלי תפקידים בתוכה. היא מבקשת להעשיר ולהעמיק את דרכי העבודה בבית הספר כשדה לימודי, חברתי וטיפולי משותף כדי ליצור מרחב המאפשר התפתחות ייחודית של כל תלמידה ותלמיד.


אורי קנדל

אורי קנדל

אורי הוא איש חינוך ויזם חברתי. עד לאחרונה ניהול את עמותת "דרכים שלובות" המקדמת חברה יהודית-ערבית משותפת באמצעות תיירות חברתית ביישובים ערביים. בין תפקידיו הקודמים שימש אורי כיועץ בכיר למנכ"ל המוסד לביטוח לאומי בנושאי מדיניות חברתית וכלכלית, והוא ממקימי חוות קיימא בבית זית, שם עסק בפיתוח הפדגוגיה הייחודית של קיימא לעבודה עם ילדים ונוער. לאורי תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בשנים האחרונות הוביל את הקמת "בית היער", שבו הלמידה מתקיימת כדרך חיים וילדים לומדים להכיר את עצמם מתוך מרחב יחסיהם עם סביבתם האנושית והטבעית באופן דיאלוגי ובדרך של מפגש בלתי אמצעי עם הטבע. אורי מתעניין במודלים של התחדשות חינוכית המתמקדים בלימוד מיומנויות של שייכות בריאה וחיים משותפים, של התבוננות פנימה ושל לקיחת אחריות אישית וחברתית.


דניאל קנדלר

דניאל קנדלר

דניאל הוא יזם חברתי וחינוכי. הוא ניהל והקים את המיזם החברתי "פלוגתא" המחבר בין מובילים חברתיים ממגזרים שונים ומכשיר אותם ליצור מרחבי שייכות משותפים שאינם מטשטשים את המחלוקות בין קהילותיהם. דניאל הוא ממקימי בית הספר הדיאלוגי "כרמים" בירושלים, ובו עבד כמוביל הפדגוגי של תהליך ההקמה, כמחנך וכמשנה למנהלת בית הספר. לפני כן ניהל את פעילות "ערי חינוך" באזור ירושלים תוך ליווי והובלה של תהליכי חדשנות חינוכית ברשויות מקומיות ובבתי ספר. לדניאל תואר ראשון במחשבת ישראל מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בחינוך יהודי. דניאל מבקש לפעול בזירת החינוך הציבורי ושואף לפתח פדגוגיה דיאלוגית-חברתית, באופן שמעמיד את הלמידה ואת ההתפתחות הרגשית-חברתית של הילדים ושל כלל באי בית הספר כקודמות לכל.


רעות שלו

רעות שלו

רעות היא אשת חינוך. בשנים האחרונות ניהלה את בית הספר היל"ה מלכישוע, הנטוע במרכז לטיפול בהתמכרויות במלכישוע שבגלבוע. בעבודתה פיתחה כלים לארגון למידה והתאמתה לבני נוער, לצעירים ולמבוגרים במצבי סיכון והזנחה. בשיתוף עם צוות בית הספר הובילה רעות מהלך של יצירת אקלים למידה מותאם אישית ומעודד מסוגלות, ברוח הפדגוגיה הטיפולית. לרעות תואר ראשון בספרות עברית ובתקשורת ועיתונאות מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בלימודים קוגניטיביים של השפה ושימושיה מאוניברסיטת תל אביב. כמו כן, רעות בעלת תעודת הוראה בספרות ממכללת הרצוג ותעודת עורכת לשון ממכללת דוד ילין. רעות מתעניינת ביצירת כלים שיסייעו בצמצום נשירה ויאפשרו איתור תלמידים המתמודדים עם קשיים שונים והכלתם בבתי הספר בקהילה.