חדשות ואירועים

טקס הסיום החגיגי של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית

בנוכחות יו"ר קרן מנדל, מר מורטון מנדל, ושר החינוך, ח"כ נפתלי בנט, ציינו עמיתי מחזור כ"ג של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית את סיום לימודיהם

שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט, הדגיש בדברי הברכה שלו לבוגרים את הצורך לצמצם את הפערים בחינוך בין המרכז לפריפריה: "ילד שנולד באופקים יוצא לחיים בגיל 18 עם סיכויים נמוכים בהרבה להצליח מילד שגדל ברמת השרון. וזה בישראל של 2016. אתם, אנחנו ביחד חייבים לתקן את זה!", אמר.

פרופ' יהודה ריינהרץ, נשיא קרן מנדל, ציין את מחויבותה של קרן מנדל למנהיגות המבוססת על ערכים. "דגש זה על ערכים הוא שמסביר את תרומתה הייחודית של קרן מנדל לקידום לימודי מדעי הרוח בתור הבסיס לתקווה האנושית ולחוויה האנושית", אמר פרופ' ריינהרץ. "יש תכניות מנהיגות רבות המספקות כלים לניהול יעיל, בניתוק כמעט מוחלט מערכי מוסר. הקשר בין השניים – מנהיגות וערכים – הוא שעומד בלב הפעילות שלנו".

טקס הסיום החגיגי של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית

20 בוגרי מחזור כ''ג בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית – מיזם משותף לקרן מנדל ולמשרד החינוך שנוסד ב-1991 – סיימו שנתיים של לימודים שבהם עסקו בסוגיות המרכזיות בתחום החינוך, המנהיגות והחברה בישראל. "כולנו תקווה שהזרעים הרבים שזרעתם בשנתיים שהייתם איתנו, ינבטו ויניבו פרות. כולנו תקווה שהיכולת שלכם לעשות טוב רק התרחבה והשתכללה", אמר דני בר גיורא, מנהל בית הספר. "דרך יחידת הבוגרים נמשיך ללוות אתכם ולתמוך בכם לאורך כל מסע החיים המקצועיים שלכם... אני מאחל לכם ולמדינה שלנו שתצלח דרככם ותשכילו להרבות טוב. זכרו שיש משימה גדולה שכולנו מחויבים ושותפים לה: קידום החינוך בישראל, למען קידומה של חברה בריאה".​

"הפסיפס האנושי שנוצר כאן, למרות כל קווי השוני בינינו, מייצג בעיניי את החברה הישראלית המגוונת והמיוחדת, כפי שהיינו רוצים לראותה" אמרה נציגת הבוגרים הטריים, מבשרת יעקבס. "כל אחד מכם בנפרד, וכולכם יחד, הרחבתם את אלומת האור שמאירה את הדרך ועזרתם לי להבין טוב יותר לא רק את מקומי אלא גם את התמונה הרחבה של מערכת החינוך הישראלית, שלמרות כל הבעיות שלה, היא מגוונת וצבעונית ומעוררת תקווה".

טקס הסיום החגיגי של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית

בטקס, שנערך ב-2 בנובמבר במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים, ציין גם מכון מנדל למנהיגות את סיום תכניותיו: מחזור ב' בתכנית מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית – תכנית ייחודית המצמיחה מנהיגות ציבורית חרדית מתוך הקהילה עצמה; מחזור א' בתכנית מנדל למנהיגות חינוכית בתנועות הנוער, ש-19 עמיתיה הם מנהיגים מקרב הסגל הבכיר של תנועות הנוער בישראל; וכן 20 עמיתי תכנית מנדל למנהיגות חינוכית בצה"ל - קצינים בכירים מכל חילות צה"ל. "כל כך הרבה שוני בְּמקום אחד, וכל כך הרבה דִמְיון. אנשים ממקומות שונים, עם תקוות וחלומות שונים", אמר ד"ר אלי גוטליב, מנהל מכון מנדל למנהיגות וסגן נשיא קרן מנדל-ישראל, "אבל כולם עם שאיפה משותפת ליצור עתיד טוב יותר, הוגן יותר וצודק יותר לכל ילד בישראל", אמר. 

"מהמחזור הראשון הצלחנו לעשות דבר אחד בהצלחה עצומה: לגייס עמיתים מאיכות מעולה... כבר מההתחלה ידענו שהסוד טמון באנשים, בתהליך הבחירה שלהם", אמר יו"ר קרן מנדל, מר מורטון מנדל. "אני גאה מאוד בתהליך הזה, שעוזר לאנשים מצוינים להיות עוד יותר מצליחים בעבודה שהם עושים: לשפר את איכות חייהם של אנשים".