חדשות ואירועים

חברי סגל חדשים במכון מנדל למנהיגות

בפתיחת שנת הלימודים תשע"ד הצטרפו למכון מנדל למנהיגות ארבעה חברי סגל חדשים: אל הסגל הקבוע של המכון הצטרפו רותי להבי וד"ר ורד סקל, ואל הסגל האורח הצטרפו פרופ' אריאל הירשפלד ובמבי שלג

בפתיחת שנת הלימודים תשע"ד הצטרפו למכון מנדל למנהיגות ארבעה חברי סגל חדשים – מהם שני חברי סגל אורח.

אל הסגל הקבוע של המכון הצטרפו רותי להבי וד"ר ורד סקל, ואל הסגל האורח הצטרפו פרופ' ארי​אל הירשפלד ובמבי שלג:

רותי להבי מרכזת את התכנית להכשרת מנהלים במכלל​ה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין. היא הקימה את בית הספר "קשת" בירושלים וניהלה אותו במשך 12 שנים. לפני כן היא ניהלה את בית הספר התיכון הניסויי בירושלים. לרותי תואר שני בהיסטוריה כללית מהאוניברסיטה העברית בירושלים והיא דוקטורנטית בחוג להיסטוריה כללית באוניברסיטת בר-אילן. את תעודת ההוראה בהיסטוריה ובתנ"ך רכשה במכון "כרם" בירושלים. רותי בוגרת מחזור א' בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.


ד"ר ורד סקל הוסמכה לרבנות על-ידי ההיברו יוניון קולג' בירושלים, ובעבר הייתה המנהלת האמנותית של פסטיבל הקהל. לד"ר סקל תואר דוקטור במחשבת ישראל מהאוניברסיטה העברית בירושלים, והיא סיימה פוסט-דוקטורט במרכז תקוה למשפט ולציביליזציה יהודית באוניברסיטת ניו יורק. תחומי המחקר שלה הם הגות יהודית מודרנית ותאוריות ליברליות.




פרופ' אריאל הירשפלד הוא חוקר ומבקר תרבות. הוא פרופ' מן המניין בחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית, ובה למד מוזיקולוגיה וספרות עברית. בשנים 2012-2008 כיהן כראש החוג לספרות עברית. במשך עשרים וחמש שנה היה גם מורה בבי"ס תיכון בירושלים. אריאל מפרסם מסות ומאמרים בארץ ובעולם ובמשך שנים כתב טור שבועי במוסף "הארץ". בין ספריו: "אתן היודעות – שיח האהבה באופרות של מוצרט" (1994), "רשימות על מקום" (2000), "אל אחרון האלים – מסה על מזרקות רומא" (2003), "רישומים של התגלות" (2006), "כינור ערוך – לשון הרגש בשירת ח"נ ביאליק" (2011), "לקרוא את ש"י עגנון" (2011).


במבי שלג היא עיתונאית, פובליציסטית ועורכת, הדוגלת בכינון שיח ישראלי ויהודי מעמיק ומקיף, השם דגש על שאלות של צדק חברתי וזהות. כדי לקדם מטרות אלה היא ייסדה ב-1999 עמותה בשם "ארץ אחרת", המוציאה לאור את כתב העת "ארץ אחרת". כתב העת בוחן ומנתח לעומק תהליכים חברתיים, תרבותיים וכלכליים בחברה הישראלית ובעם היהודי (www.acheret.co.il).a בהוקרה על מאמציה לכונן קשרים בין יהודים בעלי השקפות שונותקיבלה במבי שלג בשנת 1998 את פרס ליבהבר לסובלנות דתית מטעם התנועה המסורתית בישראל; את פרס בני-ברית למצוינות תקשורתית בסיקור התפוצות (2011); ואת פרס פלג מטעם האוניברסיטה העברית הניתן לאדם המקדם את ההבנה ההדדית בין קבוצות שונות בעם היהודי (2012). במבי שלג כותבת טורים פובליציסטיים בידיעות אחרונות, והיא חברה במועצת יד ושם.

חברי הסגל וצוות מכון מנדל למנהיגות כולו מאחלים להם הצלחה רבה בתפקידם ושנת לימודים פורייה.

​​