חדשות ואירועים

הצגת תוצרי הלמידה של עמיתות ועמיתי מחזור כ"ט

במהלך יומיים מרוכזים הציגו עמיתות ועמיתי מחזור כ"ט את תוצרי הלמידה שלהם לפני קהילת בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, קרן מנדל ובעלי תפקידים בזירת החינוך בישראל, בתום מסע של שתי שנות לימודים

​את הצגת תוצרי הלמידה פתח דני בר גיורא, מנהל בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, באיחולי פרדה והצלחה לעמיתות ועמיתי המחזור: "לא כולכם הולכים מחר בבוקר לממש את החזון, את החלום, זה טבעי לגמרי... אך כמי שמאמין בשחייה למרחקים ארוכים וכחובב זריעה, אני רוצה לשתף אתכם במחשבה שלא כל הזרעים שזרעתם במהלך השנתיים כאן נבטו ובשלו לקציר, זהו דרכו של עולם. אתם עוד תופתעו, אני מבטיח לכם, לקום בוקר אחד ולזהות נבט שתדעו לקשור אותו לזרע שנטמן כאן. אני משוכנע שהצידה שאתם לוקחים אתכם תשפיע בכל מקום ותפקיד שבו תהיו, ואת התשובה לשאלה עד כמה הצלחתי להביא לידי מימוש את חלומי תבקשו, כך אני מציע, בעוד חמש שנים... לצד ההנאה והגאווה שיש בימים מיוחדים כגון אלו, שבהם אנו מתבשמים מן הקציר, המלצתי החמה לכם, ודווקא ובמיוחד בימי קציר, לא לשכוח שהמשימה המרכזית שלנו היא להמשיך ולזרוע".

הצגת תוצרי הלמידה של עמיתות ועמיתי מחזור כ"ט|Products29 צילום: נוה בן שמואל


בבוקר היום השני נשא דברי ברכה מר משה ויגדור, מנכ"ל קרן מנדל-ישראל. בראשית דבריו הודה לדני בר גיורא, וציין כי ב-8 בספטמבר יתקיים ערב הוקרה והערכה לפועלו בבית הספר לאחר עשור של הובלתו. בהמשך דבריו התייחס ויגדור לתוצרי הלמידה של העמיתים: "זה לא התוצר הבלעדי של הסיכום. זה תוצר מסוים שדרכו מנסים לתרגם את החזון למעשה ואת התהליך, גם מתוך תקווה שאותו תרגום יהפוך להיות דבר שנוכל לראות בשטח. מורט תמיד היה אומר שהוא רוצה להגיד תודה לכם, על שאתם, ברעיונות וביישום של תוצרי הלמידה, במחשבות ובחזון, תעשו שינוי לטובת החברה במדינת ישראל לכלל אזרחיה, באותם המקומות שבהם צריך שינוי".

לאורך יומיים בבית קרן מנדל בירושלים, אל מול קהל חברי סגל בית הספר, מנחיהם האישיים, אורחים, מגיבים ובעלי תפקידים, וכן מול חבריהם ממחזור כ"ט וממחזור ל', הציגו עשרים ושניים עמיתות ועמיתי המחזור את תוצרי הלמידה שלהם – פירות מסעם בבית הספר בתום שתי שנות לימוד עמוסות. 

תוצרי הלמידה עוסקים, בין היתר, בתהליכי פיתוח זהות במרחבים חינוכיים; במרחבי התפתחות לצוותים מקצועיים בחינוך והוראה; בלימודי רוח ובחינוך מבוסס מידות, בחינוך בטבע ולמידה ממנו; במרחבי חינוך משלימים – קהילה, הורות ומגדר, תיקון סביבתי וחברתי בישראל דרך אחריות פוליטית וקהילתית, ועוד.

לצפייה בחוברת תחומי העניין של עמיתי מחזור כ"ט הקליקו כאן >>