"כאשר אנחנו ניגשים להוביל את התכנית האסטרטגית של משרד החינוך, אנחנו שואלים את עצמנו את שאלת המפתח 'מהי דמות הבוגר', מה ייצרר באמתחתם של מי שעברו את המסע החינוכי מגן הילדים ועד יב'", אמר אבואב.
לדבריו, בוגרי מערכת החינוך צריכים לרכוש ידע רלוונטי, החולף מעל אופנות הזמן; מיומנויות קוגניטיביות – יכולות חשיבה וניתוח; ומיומנויות רגשיות – יכולת להתמודד עם מצבים שונים, סקרנות והתמדה, וכן ערכים, הבאים לידי ביטוי בכל אחד ממקצועות הלימוד המרכזיים.
"השליחות שהמערכת נושאת היא של צמצום הפערים. זו מערכת מדהימה ביכולות שלה ליצור שינוי, בהיבט החינוכי, בהיבט החברתי, בהיבט הערכי. יש בה הכרה גדולה של המורים שזו שליחות גדולה. אפשר לעשות שינוי משמעותי, וזו הזירה לשינוי. זה המקום", אמר.
בהמשך המפגש, שהתקיים ב-3 ביולי 2017, נערך שיח ובו עלו מגוון סוגיות: מגמות במערכת החינוך הערבית; התמודדות עם הנשירה במערכת החינוך החרדית; מצבו של החינוך המוזיקלי בארץ; החינוך הטכנולוגי המקצועי; ניהול סביבתי וקיימות במערכת החינוך, פיתוח כוח אדם ניהולי ועוד.