חדשות ואירועים

טקס הסיום של מחזור כ"ב בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית

20 עמיתי מחזור כ"ב של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית מגיעים לסוף מסלול לימודיהם

בטקס הסיום החגיגי השנתי של תכניות מכון מנדל למנהיגות ציינו 20 עמיתי מחזור כ"ב של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית את סיום לימודיהם. הטקס נערך בנוכחות יו"ר קרן מנדל, מר מורטון מנדל, נשיא קרן מנדל, פרופ' יהודה ריינהרץ, מנכ''ל קרן מנדל-ישראל, מר משה ויגדור, מנהל מכון מנדל למנהיגות וסגן נשיא קרן מנדל-ישראל, ד"ר אלי גוטליב, וקצין החינוך והנוער הראשי בצה"ל, תא"ל אבנר פז צוק, ב-19 באוקטובר במכון ון ליר בירושלים. 

שר החינוך, ח"כ נפתלי ב​נט, בירך את קרן מנדל ואת מר מנדל על שיתוף הפעולה המוצלח ורב השנים. "מערכת החינוך מצפה מבוגרי מנדל ליזום ולשנות... אתם ברכה אדירה למדינת ישראל ולעתיד החינוך במדינת ישראל", אמר בדברי הברכה המוקלטים שהוקרנו בטקס.

20 בוגרי מחזור כ''ב בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית סיימו שנתיים של לימודים בבית הספר – מיזם משותף לקרן מנדל-ישראל ולמשרד החינוך, שמטרתו להעשיר את מערכת החינוך הישראלית במנהיגים מונחי חזון, בעלי תחושת שליחות, מחויבות ותבונת מעשה, שישפרו את פני החברה בישראל. 

בדברי הברכה שלו איחל פרופ' יהודה ריינהרץ, נשיא קרן מנדל, הצלחה לבוגרים לנוכח האתגרים הגדלים והולכים והתמורות העצומות שהחברה הישראלית עוברת. "הכוח מאחורי כל ההישגים האלה הוא המחויבות והחזון ארוכי השנים של מייסד, מנהיג ויו"ר קרן מנדל, מורטון מנדל, ובזכותו תימשך התרומה השנתית הזאת למנהיגות בישראל, שאנו מעלים על נס היום, עוד דורות רבים". 

נציג מחזור כ"ב, ד"ר גיש עמית, סיפר על חוויותיו משנתיים של לימודים אינטנסיביים: "מה היה עבורי, עבורנו, מנדל? אולי בראש ובראשונה האפשרות להשתנות, להשיל מעליי אמונות שאחזתי בהן זמן כה רב. למדתי להקשיב בלי לשפוט, למדתי עד כמה סובלנית היא דרכם של אלה העוסקים בחינוך". 

ד"ר אלי גוטליב, מנהל מכון מנדל למנהיגות וסגן נשיא קרן מנדל-ישראל, התייחס בדבריו לפרשת השבוע והשווה את מסעם על העמיתים המסיימים למסעו של אברם לארץ כנען. "גם במסע שלכם יש יציאה אל הלא-נודע, מהמוכר והמובן מאליו, אל מחוץ לאזורי הנוחות... אני מאחל לכם שה'לךְ לךָ' האישי של כל אחד ואחת מכם יהיה, כדברי רש"י, ​לטובתךָ ולהנאתךָ, אך לא לטובתכם ולהנאתכם האישית בלבד, אלא כדברי המשך הפרשה: ונִבְרְכו בכם כל משפחות האדמה", אמר. 

אחרון הדוברים היה מר מנדל עצמו. "תארו לעצמכם איך אני מרגיש כשאני עומד כאן, ושמי מתנוסס על שם המכון", אמר. "כבוד גדול הוא עבורי לשתף פעולה עם אנשים כמוכם, ואהיה גאה בכך כל חיי".


​​

ברכת השר נפתלי בנט לבוגרים החדשים